Dilemma; Turkije alleen gaan of niet?

29-07-2014 22:22 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik twijfel zo!

A.s. Dinsdag zou ik met dochter 8 dagen naar top resort in Antalya gaan.

Alles is al betaald maar dochter wil het vliegtuig niet meer in (nav rampen afgelopen week).

Ze loopt al dagen te hyperventileren.

Annuleren gaat niet meer.

Wat nu? Haar laten logeren bij oma en alleen gaan?

Heb helaas niemand die in haar plaats kan.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
ik zal dan wel een koele kikker zijn, maar ik vlieg in september gewoon naar mijn vakantiebestemming en ik ben er echt niet banger voor of zo
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rochel schreef op dinsdag 29 juli 2014 23:00 als je maar niet alleen gaat. grote kans op verkrachting.



je dochter niet naar een psycholoog laten gaan. vraag me af ook wat die of een huisarts je meer kan vertellen dan de buurvrouw.

en met naar een psych gaan maak je het te groots.

deze angst is op dit moment best reeel ((vind ik)

ondanks mijn vrij lage overlevingsdrang moet ik er ook niet echt aan denken nu.



Leg eens uit over die kans op verkrachting. Heb je daar ook bronnen bij?



En een psycholoog die jaren geleerd heeft over angsten, zal daar toch hopelijk wel iets zinnigers over kunnen zeggen dan de buurvrouw.
Heb wel 'ns een keer een heel beroerde binnenlandse vlucht gehad tijdens noodweer waarbij zelfs de stewardessen groen aangelopen op hun stoeltjes zaten en ik mensen zag bidden. Een paar uur later moest ik met de KLM terug naar huis. Als ik heel eerlijk ben, was ik liever niet ingestapt op dat moment, maar ja, je moet dan toch. En juist door gelijk weer te vliegen zakte de angst ook weer weg.

Niet gaan zal de angst waarschijnlijk steeds groter maken en dan zit je er de komende jaren nog mee.
Alle reacties Link kopieren
Als 1 van mijn 3 kinderen zo zou reageren zou ze toch mee moeten. Er blijft iig niemand thuis. Zou haar natuurlijk wel proberen te helpen, desnoods medicatie of een placebo als dat helpt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Nummer Zoveel



Helemaal eens.

Tuurlijk moet dat kind geholpen worden.



Maar ik vraag me af of dat vóór deze reis nog gaat lukken.



Persoonlijk zou ik mijn financiële verlies nemen en volgende vakantie gaan.



Maar goed, ik heb geen kinderen en wilde de andere kant belichten.

De keuze is klote.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
het kind helpen om over haar angst heen te komen, helemaal prima, schoppend en gillend meesleuren niet prima
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
De kans op verkrachting wordt niet kleiner als je een kind bij je hebt lijkt me....
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Naar de dokter dus, die zal wel 'n kalmeringspilletje voorschrijven.
danniet
elnino, zou jij in je eentje graag door turkije lopen. als in je veilig voelen
Wij vliegen vrijdag. En natuurlijk zien mijn kinderen ook het nieuws. Enige vraag was: wij vliegen toch niet over oorlogsgebied hè?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 juli 2014 @ 23:05:

het kind helpen om over haar angst heen te komen, helemaal prima, schoppend en gillend meesleuren niet prima En daarom denk ik dat de moeder het fout aanpakt. Mijn kinderen zouden het niet in hun hoofd halen om schoppend, gillend en om zich heen slaand naast mij te lopen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
en al die stortbuien van nu, brrr
quote:BellatrixVanDetta schreef op dinsdag 29 juli 2014 23:05 Nummer Zoveel



Helemaal eens.

Tuurlijk moet dat kind geholpen worden.



Maar ik vraag me af of dat vóór deze reis nog gaat lukken.



Persoonlijk zou ik mijn financiële verlies nemen en volgende vakantie gaan.



Maar goed, ik heb geen kinderen en wilde de andere kant belichten.

De keuze is klote. Ik heb altijd begrepen dat je angsten zsm moet tackelen en daar beter niet mee kunt wachten. Maar geen idee of men daar tegenwoordig nog zo over denkt, dus daarom zou ik mij eerst laten adviseren door iemand die daar wel verstand van heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 29 juli 2014 @ 23:08:

[...]





En daarom denk ik dat de moeder het fout aanpakt. Mijn kinderen zouden het niet in hun hoofd halen om schoppend, gillend en om zich heen slaand naast mij te lopen. hoe zou jij het aanpakken dan? Als een van jouw meiden zou zeggen, ik wil niet mee, ik durf niet te vliegen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rochel schreef op 29 juli 2014 @ 23:07:

elnino, zou jij in je eentje graag door turkije lopen. als in je veilig voelenZe gaan in 't hoogseizoen, waarschijnlijk in zo'n massale all in tent overvol met westerse toeristen. Kun je veilig rondlopen hoor. Ze zeuren je hooguit tot vervelens toe aan je kop op marktjes e.d. maar onveilig: neu... En hoe denk je dat 'n 11 jarig kind bescherming zou bieden? Als het onveilig was als vrouw in 'n uber-toeristengebied zou je 'n vent mee moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 29 juli 2014 @ 23:07:

elnino, zou jij in je eentje graag door turkije lopen. als in je veilig voelenKom op, ze is niet aan het backpacken door de binnenlanden. Ze zit in een luxe resort en wordt tussen resort en vliegveld vervoerd met een transferbusje van de touroperator. Verkrachting, hoe verzin je het.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 juli 2014 @ 23:09:

[...]



hoe zou jij het aanpakken dan? Als een van jouw meiden zou zeggen, ik wil niet mee, ik durf niet te vliegen





Bij totaal doordraaien zou ze nog straf krijgen ook. Echt.

Verder uitleggen dat het gewoon niet gebeurd, veilig vliegtuig, etc. Desnoods liegen (heb nog extra laten controleren, etc.) en eventueel omkopen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft verkrachting er nou mee te maken?

Het gaat om wel/niet gaan en hoe kan haar dochter van haar angst afgeholpen worden. En dan niet met medicijnen of psychologen. Meer door iemand die ze vertrouwt en met wie ze heel gek is.

Opa of oma? Tante? Al lijkt me dat TO dat zelf toch heel goed moet kunnen. Misschien even een dagje laten rusten maar niemand kan de situatie beter inschatten dan TO,
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Zoveel.



Dat moet TO sowieso doen.

Ik ben er ook veel te laat mee begonnen.



Maar het gaat niet over mij.



Moeders met kinderen zullen ongetwijfeld véél beter weten dan ik hoe te handelen. Maar ik vind het voor dochter gewoon een beetje zielig.

Ik begrijp haar wel.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, dus waarschijnlijk is het al gezegd, maar toch: ik heb zelf vliegangst (gehad) en de eerste keer nadat ik een hyperventilatie heb gehad in het vliegtuig ben ik meteen naar de dokter gegaan, omdat de volgende reis alweer op de planning stond. Ze heeft mij oxazepam voorgeschreven, dat werkte goed. In de loop van tijd heb ik dit medicijn afgebouwd in combinatie met therapie, dat werkte goed. Ik vlieg veel, dus ik moest echt iets doen aan mijn vliegangst. Oxazepam is een goede korte termijnsoplossing. Dus: neem haar mee! Succes.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel, 4 minuten geleden

elnino, zou jij in je eentje graag door turkije lopen. als in je veilig voelenIk ben niet Elninjoo, maar mijn antwoord is 'jahoor'. Maar net als in mijn eigen stad zijn er plekken die ik liever mijdt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 23:12:

Tuurlijk Zoveel.



Dat moet TO sowieso doen.

Ik ben er ook veel te laat mee begonnen.



Maar het gaat niet over mij.



Moeders met kinderen zullen ongetwijfeld véél beter weten dan ik hoe te handelen. Maar ik vind het voor dochter gewoon een beetje zielig.

Ik begrijp haar wel.Ik ben een moeder met kinderen en ik ben het met jou eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
verzon ik het maar.

maar er wordt dus nergens heen gewandeld. alles op het resort dus waarom elders eten of wat dan ook.



maar het dilemma staat er nog. ik zou niet alleen gaan essie
anoniem_195159 wijzigde dit bericht op 29-07-2014 23:17
Reden: woord alleen stond er niet tussen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 29 juli 2014 @ 23:12:

[...]





Bij totaal doordraaien zou ze nog straf krijgen ook. Echt.

Verder uitleggen dat het gewoon niet gebeurd, veilig vliegtuig, etc. Desnoods liegen (heb nog extra laten controleren, etc.) en eventueel omkopen. straf? Serieus? Daar zal de angst niet minder door worden denk ik zo
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven