Dilemma; Turkije alleen gaan of niet?

29-07-2014 22:22 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik twijfel zo!

A.s. Dinsdag zou ik met dochter 8 dagen naar top resort in Antalya gaan.

Alles is al betaald maar dochter wil het vliegtuig niet meer in (nav rampen afgelopen week).

Ze loopt al dagen te hyperventileren.

Annuleren gaat niet meer.

Wat nu? Haar laten logeren bij oma en alleen gaan?

Heb helaas niemand die in haar plaats kan.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Iemand kaas?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 juli 2014 @ 23:36:

ik bedoelde dat niet specifiek over de dochter van TO, maar als reactie op oa jou dat een kind gewoon mee gaat Saar

Daarom schreef ik ook dat mijn kinderen dat niet in hun hoofd halen omdat ze met wangedrag gewoon straf krijgen.

de situatie zou bij ons niet voorkomen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
maar goed, even terug naar dochter. Je hebt nog een week en ik zou heel hard mijn best doen om dochter toch te overtuigen om mee te gaan, omdat ik denk dat niet gaan de angst niet zal verminderen. Dus niet dwingen, wel overtuigen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:unwrittensmiles schreef op 29 juli 2014 @ 23:36:

[...]





Ze is natuurlijk bang om verkracht te wordenja of iets in die trant
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 juli 2014 @ 23:37:

[...]



wil je dat niet doen als ik nog aan het typen ben? Nou slaat mijn antwoord nergens meer op Sorry
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg morgen met dochter van 11. Ze zei vandaag dat ze bang wasdat het vliegtuig neer zou storten. Zegt ze al een paar jaar als we op vakantie gaan en ze is daar serieus over. Toch heeft ze al een keer of 15 gevlogen en nooit iets vervelends meegemaakt.

Door de gebeurtenissen van afgelopen weken is het wel versterkt maar ze heeft ook genoeg andere voorbeelden.



Ik zeg altijd dat er natuurlijk best iets mis kan gaan, maar dat er geen aanleiding is om te verwachten dat dat nu net bij ons gebeurt. Heb haar vandaag nog weer eens verteld dat de piloot voor elke start een veiligheidscheck doet, en dat als er iets niet helemaal goed is hij echt niet gaat vliegen. Hij wil immers zelf ook veilig aankomen.



Ze blijft het spannend vinden, zou liever met auto of trein gaan. Maar dat gaat niet. En ze wil ook wel heel erg graag naar ons vakantieadres toe en iedereen weer zien. Als we eenmaal onderweg zijn wordt ze wel rustiger, en het is zeker niet zo dat ze de hele vakantie tegen de terugreis op ziet.

Overtuigen dus. Niet gaan is wat mij betreft geen optie, heb er geen moment over gedacht. Dat voelt een kind ook haarscherp aan, of daar ruimte voor is.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 22:41:

Jouw kind kan jouw rug op als het een gegronde angst heeft... Echt?Het is geen gegronde angst
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie gaan doe je voor de fun, voor haar is het geen fun meer, dus terecht dat ze niet meer mee wil. Geen drama van maken en niet forceren. Dan maar jammer van het geld.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ericito



Daar valt over te twisten.

Voor jou en ontelbare andere mensen niet.



Voor dochter en een heleboel andere mensen wel.



Ik ben het eens met Elfjetwaalfje.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Nee Bella, je kunt vliegangst niet met cijfers onderbouwen, het is gewoon niet gevaarlijk. Of in elk geval niet gevaarlijker dan andere dingen die ze vast lachend doet (pretpark ed) en met de auto reizen. Haar vliegangst is even ongegrond als een spinnenfobie.



Ik had hier als kind niet mee aan moeten komen bij mijn ouders. Zijn we zo doorgeschoten in onze aandacht voor kinderen dat zij nu de dienst uitmaken??
misschien vragen of de tv er wat minder aandacht aan wil geven

we krijgen nu iedere dag die beelden voor onze neus. maakt niet uit welke zender, zelfs zapkids

en dan raar vinden dat een kind bang wordt?
quote:rochel schreef op 29 juli 2014 @ 23:00:

als je maar niet alleen gaat. grote kans op verkrachting.



.

Haha jij ziet ze echt vliegen he?



Kans op verkrachting, jij bent zeker nooit in Turkije geweest?

Ik wel, dit jaar zelfs 4 weken, alleen ja. En als ik me al ergens veilig voel, dan is het in Turkije.



quote:rochel schreef op 29 juli 2014 @ 23:07:

elnino, zou jij in je eentje graag door turkije lopen. als in je veilig voelen

Ik wel, dus.





En oh ja, ik zat niet in een of ander resort, maar gewoon in een stad. In een appartement, gewoon wonend tussen de Turken. Niets engs aan hoor.





/einde offtopic
Aantal slaappillen in dat kind en meenemen. Jij bent de moeder, zij moet nog steeds doen wat jij zegt.
quote:lientjes schreef op 29 juli 2014 @ 23:50:

Niet gaan is wat mij betreft geen optie, heb er geen moment over gedacht. Dat voelt een kind ook haarscherp aan, of daar ruimte voor is.Denk ik ook. Doordat TO gaat twijfelen en zelfs overweegt het kind thuis te laten, voelt dat kind dat er ruimte is om haar zin door te kunnen drijven. Het moet gewoon geen optie zijn. Vakantie is betaald, TO heeft er zin in, dus geen gezeur! Buiten nog de ellende die je je op je hals haalt als je kind daardoor volgend jaar en het jaar er op wéér niet mee durft.
het zal mijn moeder niet wezen die me dwingt het vliegtuig in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad geen reële angst want de kans is groter dat je een auto ongeluk krijgt en daar overlijdt dan dat je vliegtuig crasht. Het is dus reëler om bang te zijn om auto te rijden.



Ik vind het zonde om angst in de weg te laten staan van dingen die je graag wilt doen. Helemaal als je dochter 11 is. Zou ze dan nooit meer met het vliegtuig op vakantie gaan? En ik vind dat je haar dan ook leert om van haar angst weg te lopen.



Ik zou haar niet dwingen maar wel hulp zoeken om haar te leren hoe met angst om te gaan. Bij mijn weten is vliegangst prima behandelbaar dus ik zou haar niet meenemen op vakantie, wel alleen gaan. En daarna hulp zoeken. Omdat je niet wilt dat ze haar hele leven enge dingen vermijdt.
Geen....
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel, 21 minuten geleden

het zal mijn moeder niet wezen die me dwingt het vliegtuig in te gaan.Maar jij denkt ook dat je verkracht wordt zodra je voet op Turkse bodem zet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
nou ja laat ik het zo zeggen, mijn ervaringen met alleen op vakantie in side heeft me geen windeieren gelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel, 42 minuten geleden

nou ja laat ik het zo zeggen, mijn ervaringen met alleen op vakantie in side heeft me geen windeieren gelegd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bevruchte eieren dan?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een lastige situatie To, je hebt een dure vakantie geboekt maar vliegangst vlak je ook zomaar niet uit. Als je alleen gaat word je kind misschien nog angstiger. Ik zou een professional raadplegen wat te doen.
quote:rochel schreef op 30 juli 2014 @ 07:33:

nou ja laat ik het zo zeggen, mijn ervaringen met alleen op vakantie in side heeft me geen windeieren gelegd.



Het heeft je dus veel voordeel opgeleverd fijn toch

Geen spreekwoord of gezegde gebruiken als je de betekenus niet kent .
Alle reacties Link kopieren
Hier een moeder van drie kinderen die zelf enorme vliegangst heeft. Mijn ouders hebben me altijd gewoon meegenomen. Misschien dat de tijden inderdaad heel anders zijn want ik had er ook totaal geen zeg in. Ik moest en dat was dat. Zelf vliegen we ook met de jongens en ik ben doodsbenauwd in dat vliegtuig. Ik doe altijd net of ik het gewoon spannend vind want wil mijn ongegronde angst absoluut niet op mijn kinderen overbrengen. Ik ben het grotendeels eens met Saar en de anderen die zeggen dat ze gewoon meeging. En als het echt een drama is gaan we het jaar erop met ander vervoer. Mijn man zei net ook dat ze meegingen, get is betaald, ik werk het hele jaar keihard voor een vakantie en dan mag je het eerst proberen eer je je hakken zo in het zand zet. Misschien inderdaad nog overleg met de huisarts maar zou er ook niet al te veel aandacht aan schenken. Misschien is het iets tijdelijks gezien de laatste gebeurtenissen en is ze na één keer vliegen over de angst heen. Alleen zou ik niet gaan.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 juli 2014 @ 23:39:

maar goed, even terug naar dochter. Je hebt nog een week en ik zou heel hard mijn best doen om dochter toch te overtuigen om mee te gaan, omdat ik denk dat niet gaan de angst niet zal verminderen. Dus niet dwingen, wel overtuigen +1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven