Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
En heb je een bad?
Alle reacties Link kopieren
@ff: Heb het idee dat het wat rustiger wordt. Heb wel goede medicatie gehad wat nu lijkt te gaan werken. Al ben ik vandaag de hele dag in bed gebleven.

Ik ben de 27ste in Singapore. Vlieg de 28ste in de ochtend terug naar NL. Leuk om te meeten! Voel mij tegen die tijd vast weer een stuk beter



@mayou: Helaas geen bad maar wel hele luxe regendouche en dat was ook al heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de medicatie lijkt te gaan werken! Dan is het echt een kwestie van aansterken en weer normaal durven te gaan eten, dat vind ik altijd het moeilijkst na zo naar te zijn geweest. Bij alles bang dat ik weer ziek word! Lekker uitrusten en hopelijk toch nog beetje genieten dan van je laatste week!



En leuk dat we er op hetzelfde moment zijn, ik kom de 27e aan en vlieg de 28e rond een uur of vijf naar Bangkok en vervolgens rond middernacht naar NL. Heb jij al iets geboekt?



Ik ben nog altijd in Kuching en ben het beetje zat hier Uiteindelijk toch iets te lang, maar heeft ook beetje te maken met mijn stemming. Eind van m'n reis, eigenlijk niet zo'n zin om heel veel moeite te doen om dingen te ondernemen. Wilde naar Semenggoh, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat ik in Sepilok al geweest ben. Kattenmuseum schijnt ook weer niet zo boeiend te zijn, dus ook maar geskipt. Kuching is best oké, maar voor een dag of 2 echt wel genoeg. Ik kom m'n dagen beetje door met koffie drinken in een leuk tentje hier om de hoek, maar weer naar een mall, beetje langs waterfront struinen. Morgen heb ik gelukkig een cooking class, veel zin in! En zondag t/m dinsdag naar Santubong. Heel blij dat ik toch dat prijzige hostel mét zwembad geboekt heb ipv een homestay, want blijkbaar mag je nergens zwemmen in zee i.v.m. aantal dodelijke aanvallen van krokodillen.



Was afgelopen twee dagen in Bako en mochten om die reden ook daar de zee niet in. Dat was best jammer, want daar had ik me nu net op verheugd na zo'n lekker zwetigere klautertocht door de jungle Bako zelf vond ik echt prachtig, heerlijk hiken daar en zoveel dieren gezien! Bearded pigs, proboscis monkeys, uiteraard de cheeky macaques, mouse deers en slangen. Ik vond dat samen met Mulu toch wel een hoogtepunt qua natuur!
Alle reacties Link kopieren
Wie is er op dit moment op de perhentian en kan mij vertellen hoe het weer is? Op het net lees ik dat het als het weer is. waardoor ik twijfel of ik wel moet gaan..
Alle reacties Link kopieren
Wat voor weer is 'als het weer'?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je niet gaan als het regent trouwens, het snorkelen en duiken blijft net zo mooi als bij zon. Hier op Penang is het -zoals altijd- wisselvallig.
Alle reacties Link kopieren
Mayou ik bedoel dus slecht weer, iets te snel doorheen gegaan. Het is het absoluut waard, het is alleen zo dat ik in KL en Melakka onwijs veel regenbuien heb gehad. Ben nu wel toe aan zon!
Alle reacties Link kopieren
@yasmin: Wie zegt dat het slecht weer is dan? In de week dat ik daar zat heb ik 2x in de nacht een goede bui gehad en verder zonnig en droog. Gister toen ik er vertrok was het zonnig. Maarja het blijven de tropen dus regen ga je hoe dan ook overal treffen hier... Voor droogte kun je beter naar de woestijn op vakantie gaan ;)



@ff: ja heb gister geboekt. Wat is Singapore dan prijzig zeg. Heb in Chic capsule Otel geboekt. Een eigen hokje met tv. Dacht dat gun ik mijzelf voor als ik nog niet veel energie heb dan kan ik lekker films kijken. Goede locatie tegenover mrt chinatown.

Slaap morgen in KL bij die twenty5 ohana suites die jij had aangeraden.
Alle reacties Link kopieren
@Sensotouch: Volgens de weerberichten op het net schijnt het erg regenachtig te zijn. Maargoed dat is volgens mij ook niet altijd even betrouwbaar. Een beetje regen is niet erg dat hoort nou eenmaal bij het klimaat, anders zou ik naar de Sahara moeten gaan idd



Ik heb nog een vraagje. Ik zou onwijs graag van die grote watervallen willen zien. Waar moet ik wezen in Maleisië?
Alle reacties Link kopieren
Google is your best friend
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Singapore een x goedkoop gezeten, bleek een hoerenhotel te zijn Ga je nog naar Melaka? Je hebt nog wel tijd toch?
Alle reacties Link kopieren
@mayou: Dat is weer een hele nieuwe ervaring haha.

Nee, geen melakka meer voor mij. Ben ook totaal nog niet fit dus zou daar toch niet gelukkig van worden. Kost weer extra reizen en energie en ga daar dan toch niet rondlopen. Mijn loopje net naar de supermarkt was al te veel.

Morgen naar KL voor 1 nachtje en dan maandag naar Singapore voor 3 nachten.
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker. In Singapore is het ook goed toeven hoor. Sentosa Island, de nacht tour door de dierentuin, Little India, lekker sateetjes eten in Lau Pa Sat... genoeg te doen daar!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 23 juli 2016 @ 11:29:

Ook lekker. In Singapore is het ook goed toeven hoor. Sentosa Island, de nacht tour door de dierentuin, Little India, lekker sateetjes eten in Lau Pa Sat... genoeg te doen daar!Ja hoop echt wat mee te kunnen pikken nog daar. Alleen maar op bed is ook zo zonde. Heb er 2 volle dagen dus als ik mij fit genoeg voel dan zijn er zat leuke dingen. Maar nu kost een douche mij al erg veel energie dus schiet nog niet echt op zo ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn inmiddels 2 weken op Borneo aan het rondreizen. Zijn nu bij Kota Kinabalu, gisteren op Manukan geweest en mede op aanraden van een aantal mensen hier op het forum heb ik in de planning Manukan island resort gecanceld. Wil nog even laten weten dat ik heel blij was met die tip! Dat is echt geen tijd en zeker geen 200,- per nacht waard. Voor een dagje wel prima, maar niet langer.



Verder vind ik Borneo wel heel gaaf. Mulu vond ik het mooist, maar ik moet erbij zeggen dat we uiteindelijk niet naar Kinabatanang gaan. Niet vanwege het reisadvies, maar omdat ik merkte dat de kinderen (7 en 4) een beetje reismoe werden. Ze hebben echt goed meegedaan met alles, best pittige wandelingen door de jungle volbracht, maar hier werd het tempo nog wat hoger. En wij kunnen het geduld opbrengen om uren te speuren naar wild, maar dat is bij hen op. Dus nu wat extra dagen aan de kust. Overmorgen naar Kota Belud, nog wat duiken maken. Schijnt toch wel erg mooi te zijn las ik op tripadvisor, iemand vergeleek het met Sipedan, dat zou wel tof zijn.



@Bloesem, als je Borneo nog overweegt in je reisplannen zou ik 2 dagen in omgeving Kuching doen. Een dag voor de Oerang Oetangs en de wetlands en een dag Bako. Als je bij Bako wilt overnachten, zeker vooraf boeken. Leuke plekken zitten echt wel vol in het hoogseizoen. En dan zou ik Mulu erachteraan plakken. Ik geloof dat ik Borneo leuker vind dan het vasteland van Maleisië.



@sensotouch, beterschap, hoop dat je nog wat van Singapore kunt genieten, wij zijn er begonnen en ik vind het daar ook wel erg tof (wel duur... Was wel aangenaam verrast door de prijzen op Borneo????)
Dali78: veel plezier nog! Hoe is de kust/het strand waar jullie nu zijn? En weet jij of Damai Beach bij Kuching de moeite waard is?

En Mulu is een must, ook als je Bako doet?

Ik vind het nog steeds lastig. We willen, met name voor de kinderen, niet te vaak verkassen, maar je wil natuurlijk ook dingen zien....
Alle reacties Link kopieren
Mulu en Bako zijn niet te vergelijken!



Gaaf, Dali dat je zo'n mooie reis hebt. Ben benieuwd hoe Kota Belud is.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk Dali! En klinkt ook als een verstandig besluit om het rustiger aan te doen voor de kinderen. Veel plezier nog!



@bloesem: Ik ben nu op Damai Beach en vind het strand mwah, blij dat mijn resort een zwembad heeft! Bovendien zijn op Santubong afgelopen jaar verschillende dodelijke aanvallen van krokodillen geweest, zowel op volwassen als een klein kind. Dit was meestal bij de riviermonding, maar er is ook een knul van 17 gewoon de zee ingesleurd. Ik blijf dus lekker uit het water Het strand is niet noemenswaardig mooi verder en er zitten zandvliegjes.



Mulu en Bako zijn totaal verschillend, maar beide enorm mooi! Bako is een makkelijke dagtrip vanaf Kuching, 3kwartier bus, 20min boot. Veel dieren, mooie wandelingen. Ik vond de combi jungle, mangrove en zee heel mooi.



Mulu is net geen twee uur vliegen vanaf Kuching met Maswings. Vond ik écht junglegevoel; groen, ondoordringbaar. Weinig dieren, maar prachtige grotten! Zeker de moeite waard voor dag of 3, geeft je de ruimte om iedere dag één ding te doen. Accommodatie in het park moet je wel echt vooruit boeken, zit waarschijnlijk al voor weken vol! Buiten het park eenvoudige homestays, ook prima en 2-10 min lopen tot park.



@senso: Hoe voel je je inmiddels? Nu in KL toch? Ik zit in Singapore trouwens in Century Service World, ook bij MRT Chinatown en vlakbij de Buddhist temple. Het is voor mij echt een flitsbezoekje met maar één nacht.
Alle reacties Link kopieren
@ff: Ja nu in KL maar wacht nu om te kunnen instappen naar Singapore. Dus vandaag naar Singapore.

Voel mij langzaamaan iets beter maar nog verre van goed dus veel kan ik nog niet doen. Zal vandaag dus denk ik wel weer beddagje worden als ik straks ben aangekomen.

Zullen we woensdag nog iets afspreken? Hoelaat kom jij dan aan?
Alle reacties Link kopieren
Als ik zou moeten kiezen sluik nog eerder voor Mulu gaan dan voor Bako. Op de neusapen na heb ik alles wat ik in Bako heb gezien ook in Mulu gezien. Maar voor beiden geldt wel een paar weken van tevoren boeken. Strand bij Permai was oke, niet heel bijzonder. Wij hebben in Permai Rainforest Resort gezeten. Wel leuk maar niet een absolute must wat mij betreft. Hebben daar wel in zee gezwommen. Medewerker van het hotel zei dat hij in 14 jaar nog niets met krokodillen heeft meegemaakt, maar ik vond het wel spannend.



In Mulu hebben we in het Marriott geslapen. Weer voor de kinderen. Zit een lekker zwembad bij. Maar de huisjes in het park zijn echt heel netjes en dan kan je ieder moment inhet park rondlopen.



Ben ook benieuwd naar Kota Belud. Stranden rondom Kota Kinabalu zijn qua wit zand en rif mooier dan bij Damai, dat moet je niet zien als tropische strandvakantie wat mij betreft. Al is het er echt supermooi!
Alle reacties Link kopieren
Bloesem, reizen valt nog mee. Mulu is een heel klein vliegveld. Je loopt het vliegtuig uit en je bent bijna in het national park. Van Kuching naar Mulu ben je een uurtje of 3 onderweg van hotel naar hotel. Maar goed, met kinderen moet je wel keuzes maken.... Dat hebben wij ook ondervonden. Hoe oud zijn je kinderen. De mijne zijn nog wel echt jong. Succes met plannen en kiezen????
Kinderen zijn 7 en 9.

Die krokodillen aanvallen klinken niet echt prettig...denk dat we het zwemmen in zee dan maar bewaren voor de Perhentians. Daar zijn nooit aanvallen van haaien of iets dergelijks toch?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Er zijn wel veel reefsharks maar die eten vis (hoofdzakelijk )
quote:mayou schreef op 25 juli 2016 @ 10:30:

Nee. Er zijn wel veel reefsharks maar die eten vis (hoofdzakelijk )
Alle reacties Link kopieren
@bloesem: Die haaien zijn erg klein. Bij coral view heb ik ze zien zwemmen. Sowieso erg mooie plek om te snorkelen vond ik.

En voor schildpadden moet je tussen coral view resort en perhentian island resort in ( bij de pier in de buurt ) gaan snorkelen. Daar zijn ze regelmatig. Echt heel gaaf! En pijlstaartroggen zitten veel bij de rotsen aan de zijkant bij perhentuan island resort. Allemaal wel op Besar trouwens.



Ik ben aangekomen in Singapore. Eerste indruk is goed maar moet wel even wennen aan de prijzen hier haha. Hostel is echt super en lig heerlijk in mijn bed een film te kijken. Morgen even kijken hoe ik mij voel en wat ik wel of niet al kan gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven