Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me echt 100% veilig gevoeld op/om Mabul. Zeer zichtbare beveiligingsmaatregelen in de vorm van beveiligingsposten op iedere hoek van het eiland met stevig bewapende mannen. In mijn geval stond deze post direct naast mijn hotel en zodra de zon onder was, zaten er altijd minimaal 3 man op wacht. Overdag tijdens het duiken regelmatig politieschepen voorbij zien komen, niet-duikschepen mogen sowieso Sipadan niet naderen tot een bepaalde afstand en 's avonds is scheepvaart verboden tot op een km afstand van Mabul.



Van divemasters op zowel de Perhentians als Mabul zelf hoorde ik dat het al maanden veilig is, in ieder geval voor toeristen. Er was vlak voordat ik er was wel nog een overval op een Maleisische vissersboot door Filipijnse groepering, maar toeristen zijn inmiddels geen makkelijke prooi meer met de hoeveelheid beveiliging. En daarnaast was het segment waar ik in verblijf minder interessant voor terroristen, er valt nu eenmaal meer te halen bij rijke (Chinese) toeristen die op luxe resorts verblijven i.p.v. backpackershotelletjes.



Al met al: ik ben blij dat ik me niet heb laten tegenhouden, maar heb tot op het laatst wel de actualiteiten in de gaten gehouden.
Nog 2 maanden en we mogen eindelijk. Nog een kleine vraag voor Mayou: wij zitten op de Perhentians in New Cocohut. Kunnen we vanaf daar naar bijvoorbeeld P.I.R of coral view lopen? Of moet je dan met de watertaxi?
Alle reacties Link kopieren
Kun je ook lopen. Niet aan te bevelen voor 's avonds omdat je op trappen/bruggen door de jungle loopt, maar overdag zeker.
Top, dank je!
Alle reacties Link kopieren
Het duurde even, maar ik heb inmiddels alles kunnen lezen op dit forum. Een berg aan informatie, waarvoor dank!

Wij (mijn man, kind (8) en ik) gaan komende oktober voor bijna drie weken naar Maleisië!
Tip: boek met KLM vanaf Antwerpen. Je reist dan met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam en vliegt dan rechtstreeks naar Kuala Lumpur. Terug vlieg je dan rechtstreeks van Kuala Lumpur naar Amsterdam met KLM en laat je de Thalys voor wat het is. Het scheelt ons 250 euro per ticket i.p.v. retourtje AMS-KUL met KLM (zonder Thalys)! Nu nog even iemand lief aankijken die ons naar Antwerpen wil brengen op de heenweg ;)

Nu valt het me op dat er vrijwel niet gesproken wordt over autohuur. Ik ben zelf jaren geleden in Maleisië geweest en toen was het rijden goed te doen. Wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat er voor ons een paar lange afstanden bijzitten, maar verwacht onderweg ook veel moois te zien. Voordeel is dat we dan even kunnen stoppen. En ik heb zo het idee dat het ons meer een gevoel van 'vrijheid' geeft dan dat we aan vluchten vastzitten. Iemand van jullie eigen ervaring met door Maleisië reizen per auto?

Ons schema is als volgt:

2 nachten Kuala Lumpur
4 nachten Perhentian
2 nachten Malakka
2 nachten Legoland
2 nachten Taman Negara
1 nacht Cameron Highlands
4 nachten Penang

Maar.... ik heb nog veel twijfel, vooral omdat ik niet wil dat het té druk wordt. Iemand suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter eerst naar Legoland en Melakka en dan via Taman Negara en Cameron Highlands naar Perhentian en dan Penang, is een beetje mijl op 7 zo als het er nu staat.
Je kunt prima auto's huren in Maleisië, zelfs huren in KL en inleveren in Penang, helemaal wanneer je geen probleem hebt met links rijden. Je moet alleen giga uitkijken, zelfs wanneer het rustig is, want Maleisiërs kunnen niet autorijden (behalve buschauffeurs, die rijden prima). Er is ook erg goed OV en minibusjes, kun je ook overwegen te nemen, ipv vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Blue33 schreef:
19-05-2017 21:58
Het duurde even, maar ik heb inmiddels alles kunnen lezen op dit forum. Een berg aan informatie, waarvoor dank!

Wij (mijn man, kind (8) en ik) gaan komende oktober voor bijna drie weken naar Maleisië!
Tip: boek met KLM vanaf Antwerpen. Je reist dan met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam en vliegt dan rechtstreeks naar Kuala Lumpur. Terug vlieg je dan rechtstreeks van Kuala Lumpur naar Amsterdam met KLM en laat je de Thalys voor wat het is. Het scheelt ons 250 euro per ticket i.p.v. retourtje AMS-KUL met KLM (zonder Thalys)! Nu nog even iemand lief aankijken die ons naar Antwerpen wil brengen op de heenweg ;)

Nu valt het me op dat er vrijwel niet gesproken wordt over autohuur. Ik ben zelf jaren geleden in Maleisië geweest en toen was het rijden goed te doen. Wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat er voor ons een paar lange afstanden bijzitten, maar verwacht onderweg ook veel moois te zien. Voordeel is dat we dan even kunnen stoppen. En ik heb zo het idee dat het ons meer een gevoel van 'vrijheid' geeft dan dat we aan vluchten vastzitten. Iemand van jullie eigen ervaring met door Maleisië reizen per auto?

Ons schema is als volgt:

2 nachten Kuala Lumpur
4 nachten Perhentian
2 nachten Malakka
2 nachten Legoland
2 nachten Taman Negara
1 nacht Cameron Highlands
4 nachten Penang

Maar.... ik heb nog veel twijfel, vooral omdat ik niet wil dat het té druk wordt. Iemand suggesties?

Mag ik vragen hoeveel je voor je ticket hebt betaald ? Ik heb met Emirates nu voor 539 euro een ticket gezien in november voor 3 weken..\ook prima vliegtijden met een overstaptijd van 1,5 uur in Dubai.
diamantje123 schreef:
26-05-2017 12:31
Mag ik vragen hoeveel je voor je ticket hebt betaald ? Ik heb met Emirates nu voor 539 euro een ticket gezien in november voor 3 weken..\ook prima vliegtijden met een overstaptijd van 1,5 uur in Dubai.

Wij hebben 550 betaald voor AMS- Singapore met overstap in Londen. In het hoogseizoen (juli)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 460 euro per ticket betaald, met KLM dus rechtstreeks vanaf Schiphol (maar dan wel met een stukje Thalys Antwerpen-Schiphol ervoor). Heen moet je die wel nemen, anders wordt je ticket gecancelled. Terug stappen we gewoon op Schiphol uit en gaan we direct naar huis. Je kunt gewoon op de KLM site route Antwerpen-Kuala Lumpur intikken.

Mayou, jouw schema is inderdaad een stuk praktischer! Zit alleen met het probleem dat het oktober is en ik eigenlijk daarom eerst zo snel mogelijk naar Perhentian wil i.v.m. het weer. Wat is jouw ervaring met Perhentian? Is er veel verschil of je begin of later in oktober gaat?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er niets van zeggen. Ben regelmatig in okt geweest en was prima en ook wel eens dat het pet was. Logischerwijs is de kans op minder regen groter begin okt... Hou het weer in de gaten zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mn tickets geboekt :jump:
Paar jaar geleden al eens naar Maleisie geweest, heb toen hoop highlights gedaan. Nu ik mijn PADI heb wil ik gaan duiken. Weet nog niet of ik gelijk mijn advanced ga halen, beslis ik daar wel.
Eind augustus ga ik naar Perhentian Islands, echt zin in.
Zat te twijfelen nog welke maatschappij, KLM en Emirates maakte niet zo uit qua prijs. KLM is direct maar vind dat zelf niet zo fijn persoonlijk, en volgens mij is Emirates qua service etc vele malen beter ook?
Heen op Kuala Lumpur, terug vanuit Bangkok. Wil daar paar dagen blijven om te shoppen, lekker eten, massages etc. Heb er echt zin in!
Als iemand nog tips heeft voor Perhentian Islands qua hostels, of duikscholen etc?
Oh zie dat op vorige paginas toevallig tips voorbij zijn gekomen, ik ga bijlezen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de service van klm beter dan die van emirates en directe vlucht ook lekkerder.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dan zit je zeker tussen alleen maar Nederlanders?
Dat wil ik zoveel mogelijk vermijden hahaha.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
13-06-2017 19:52
Ik vind de service van klm beter dan die van emirates en directe vlucht ook lekkerder.
Veel plezier!
dat vind ik precies niet hahaha, services van Emirates is top en heerlijk juist , een tussenstopje!
Alle reacties Link kopieren
Tussenstopjes vind ik alleen fijn als ik dan een paar uur een hotel in kan om te pitten. Laatste keer met Emirates gedaan, beviel prima.
Het eten aan boord was echt ruk, vlucht van 10 uur en alleen aan het begin een maaltijd(je) en aan het eind een klef broodje kaas. Helemaal niets tussendoor! Ik was echt verbaasd.
Over een paar weken vlieg ik vanuit Thailand naar Singapore. Ik lees wisselende dingen over visum voor Singapore. Stempel krijg je bij aankomst, alleen wordt gesproken over een uit- of doorreisticket. Ik ben van plan om na een dag of 4 met de bus (is dat het handigst? en via welke maatschappij?) naar Melakka door te reizen.
Is een busrit uit Singapore voldoende uitreisbewijs? En kun je dit vantevoren boeken?

Alvast bedankt!
Ik ben net terug. Ik was op Tioman eiland, absolute aanrader (als je van rust, zwemmen duiken houdt). Daarvoor en daarna ook een paar dagen Singapore gedaan, Ik wil terug!
Je krijgt in het vliegtuig zo'n departure-kaart en daarop kun je invullen wanneer je weer vertrekt. Met de bus van Singapore naar Mersing krijg je gewoon een nieuw stempel bij de douane, dat is alles. Weet niet hoe dat met Melakka zit maar ik heb niks van tevoren geregeld. Tweede keer ben ik vanuit Singapore naar Thailand gevlogen en ook daar volstond een dept. kaart.
Dus kan wel gokken op gewoon gaan (zonder uitreis)? Weet dat ze in Thailand makkelijk zijn, maar Singapore voelt wat stricter.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn niet zo strict, maar als je je er prettiger bij voelt, kun je van te voren een busticket naar Melaka boeken op www.easybook.com
Alle reacties Link kopieren
Up
Wij zijn momenteel al een paar weken in Maleisië. Heerlijk hier! Vooral Maleisisch Borneo heeft onze harten gestolen.
Zijn nu in de Cameron Highlands en reizen zondag door naar de Perhentians.
Dat wordt nog een uitdaging: we hebben 3 koffers mee....dat wordt tillen denk ik.
Vanuit de Perhentians gaan we naar de luchthaven van Kota Bahru voor een vlucht naar Singapore. Weet iemand of er in Kuala besut bij de Jetty standaard taxi's staan? En dan ook wat grotere ivm de koffers?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed!

Wij vertrekken aanstaande dinsdag. Veel plezier nog.
Alle reacties Link kopieren
Er staan gewone taxi's met een kofferbak. Daar passen toch wel 3 koffers in? Anders dag van te voren vragen aan de receptie van je hotel of zij een taxi of minibusje voor je kunnen regelen oid.
Veel plezier nog!
Alle reacties Link kopieren
We vertrekken later deze maand voor een rondreis naar Maleisië (alle toeristische plekken inclusief Borneo). Momenteel zou het er dagelijks wat regenen. Is regenkleding (poncho/regenjas) of een paraplu een must of onnodige ballast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven