Marokko nog veilig?

28-09-2014 12:33 101 berichten
Hallo,

Mijn vriend wil graag met de kerst naar Marrakech en Essouira. Maar ik begin nu toch te twijfelen door al die ontvoeringen e.d.



Wat vinden jullie?



Kun je nog veilig naar Marokko?
quote:honeymoonquiz schreef op 28 september 2014 @ 13:56:

[...]





Dit. Marokko is echt niet te vergelijken met Algerije, met name als het gaat om veiligheid.Dit werpt mijn vriend ook op.
Alle reacties Link kopieren
TO, leuk wij willen rond Kerst en Oud en Nieuw ook naar Marrakech, heb jij je tickets al geboekt?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Je vriend kan opwerpen wat ie wil.

Maar als jij je niet veilig voelt of niet durft, dan ga je niet.



Dan kies je óf samen een andere bestemming, óf hij gaat maar alleen.

Zo moeilijk is het niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Natuurlijk, Bella. Bij ons gaat alles in overleg.



@Mother: nee, nog niet.
quote:zoutopmijnhuid schreef op zondag 28 september 2014 14:49 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="honeymoonquiz in "Marokko nog veilig?"" class="messagelink">honeymoonquiz schreef op 28 september 2014 @ 13:56</a>:</b>

[...]





Dit. Marokko is echt niet te vergelijken met Algerije, met name als het gaat om veiligheid.</div></blockquote>Dit werpt mijn vriend ook op.

Je vriend heeft gelijk. Neemt niet weg dat als jij je niet veilig voelt, je er gewoon niet naartoe moet gaan want dan heb je geen fijne vakantie. Maar bedenk wel dat een ontvoering in Algerije helemaal niets zegt over de veiligheid in Marokko. Verdiep je anders eens in de geschiedenis van Algerije; politieke en andere onrust is daar eerder regel dan uitzondering.



Verder dus: doe wat goed voelt, er zijn zoveel leuke vakantiebestemmingen.
Ik word eigenlijk een beetje verdrietig van het sentiment hier. Is de wereld zo onveilig? Zo onmenselijk? Of ben jij, TO, (met alle respect) een beetje aan het zenuwpezen?



Het is maar een kleine minderheid van 'de moslims' (als je al vindt dat er zoiets bestaat) die IS steunt. Hier in NL relatief misschien nog een grotere dan in Marokko.
2 jaar geleden ging je nog op de bonnefooi naar Jordanië, nu durf je niet naar Marokko...



Best gek vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ook al is het (relatief) veilig, als je zoveel twijfels hebt, ga je toch niet lekker op vakantie?

Genoeg andere leuke plekken: ik zou lekker naar Playa del Carmen gaan (Mexico) (of Canarische Eilanden, of Florida, of de Antillen).
quote:pimpelmeesje67 schreef op 28 september 2014 @ 15:42:

2 jaar geleden ging je nog op de bonnefooi naar Jordanië, nu durf je niet naar Marokko...



Best gek vind ik.De situatie lijkt me nogal veranderd in korte tijd.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik zou het niet doen. Als je al geboekt had, zou ik wel gaan. Maar om nu iets te gaan boeken, naar een bestemming dat je weet dat er iets kan gaan gebeuren. Niet doen, er is een kans dat er in de komende maanden daar iets staat te gebeuren.



Anderzijds, waarom niet? Ik geloof dat het aantal extremisten in Marokko wel meevalt. En het zou inderdaad best kunnen dat er hier in Nederland meer extremisten leven dan daar.



En ja, Algerije staat bekend als een land met extremistische groeperingen. Vreselijk van die vermoorde Fransman, maar ik snap niet dat die man daar in zijn eentje heen is gegaan en gaan rondtrekken. Dat vind ik een beetje vragen om problemen, gezien het feit dat het algemeen bekend is dat daar radicale Moslims leven en ontvoeringen voorkomen (check reisadviezen MiBuZa)



Succes met je keuze. Ik zou lekker een andere bestemming zoeken. Ik zou eind okt. eigenlijk naar Jordanie gaan, maar heb gecanceld. Voorlopig ga ik dus echt niet naar een Moslim land.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 september 2014 @ 13:51:

Spanje, een van mijn vriendinnen heeft de aanslag in Madrid meegemaakt.Oh wat vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:carpe_diem schreef op 28 september 2014 @ 14:39:

Wat een watjes.



Stelletje amateurs.Gosh, ik wist niet dat reizen een 'professie' was. Weer wat geleerd. Maar als jij er wel heen wil lekker gaan. En ja hoor. Uitroeien die hele IS. Op welke manier dan ook.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan morgen, laat het wel weten hoe wij het ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig wordt alles verziekt door die lui. Nu kunnen we ook nergens meer op vakantie...
Alle reacties Link kopieren
Ben net terug. Absoluut niets van dreiging meegekregen daar. Is een mooi land! Maar toen die toerist in algerije vermoord werd en je vanuit je sahara trip algerije zag liggen dacht ik wel even 'dit is best dichtbij'.

Maargoed, ik zou het nu ook niet gaan opzoeken nee. We hadden al geboekt en pas toen we er zaten ging t mis in t buurland. Het leek er allemaal relatief ver vandaan voordat we gingen.



Buiten de IS dreiging zou ik ook 2x nadenken of jegaat ivm ebola. Je weet ook niethoe dat zich ontwikkelt tussen nu en kerst.



Kortom: met alle recente ontwikkelingen daar zou ik het zekere voor het onzekere nemen en ergens anders heen gaan!
We hebben inderdaad nu besloten het niet te doen! Terwijl wij normaliter best wat aandurven. ( Jordanie, Israël, Zuid Afrika, enz enz enz).



Toen dachten we we gaan naar Cyprus, maar nu blijkt daar een vliegbasis te zijn tegen IS.



Misschien dit jaar genoegen nemen met Lanzarote.
Ik zou het op z'n minst wat zuidelijker zoeken. Als je niet ver weg wil, is Gambia misschien iets? Ook weer wat warmer.
Als wat verder weg geen probleem voor je is zou ik voor de Antillen, Florida of Thailand gaan. In elk geval ver bij die slangenkuil vandaan.
Dat lijkt me eerlijk gezegd helemaal niets.



En de Canary Islands zijn heerlijk hoor, qua temperatuur, in december.
Thailand al vaak geweest, Antillen niet mijn smaak.



Is Florida niet een tweede Benidorm?
Alle reacties Link kopieren
En daar is weer ebola.

Joh, overal is wel iets.



Minste kans heb je inderdaad met de Canarische eilanden.

Maar je moet wel vliegen, moet je ook nog maar durven nu.



Ja, ik ben sarcastisch.

Ik denk dat er een grotere kans is dat je morgen wordt aangereden dan dat je ontvoerd wordt in Marokko door IS. Maar als het niet fijn voelt, niet doen, vakantie moet wel leuk zijn.
Klopt! Ben afgelopen maand bijna 3 x aangereden.





Geen grapje.
Alle reacties Link kopieren
Update rechtstreeks vanuit Marokko, die mensen zijn niet met IS bezig maar met het kopen van schapen voor het slachtfeest en om geld te verdienen. Overleven is hier prioriteit nummero 1.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 28 september 2014 @ 13:04:

[...]





Als we in de herfstvakantie weggingen was het ook altijd een 'Lutjebroek-achtige' bestemming.

Dit jaar hebben we een reis naar Turkije geboekt; dat voelt momenteel ook niet echt prettig.Als je kijkt op Rijksoverheid -> Turkijke is het land bijna helemaal geel gekleurd.
Alle reacties Link kopieren
IS en Ebola zijn beide duizenden km verwijderd van Marokko.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven