Marokko nog veilig?

28-09-2014 12:33 101 berichten
Hallo,

Mijn vriend wil graag met de kerst naar Marrakech en Essouira. Maar ik begin nu toch te twijfelen door al die ontvoeringen e.d.



Wat vinden jullie?



Kun je nog veilig naar Marokko?
Alle reacties Link kopieren
Britse toerist vast in cel in Marokko (Marrakech), omdat hij homo is





.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat in januari (voor zijn studie) naar Marokko.

die ontvoerde man in Algerije was helemaal aan de andere kant van Algerije, nabij de Tunesische en Libische grens...



Ik zou lekker gaan. Ik zou heel graag met mijn man meegaan maar dat kan ivm de financiën en kinderen niet ;).

Overigens geldt het advies van België wel voor de steden, maar dat geldt voor Spanje net zo goed... Kijk je naar de terreurdreiging dan loop je in alle grote steden van West-Europa meer gevaar...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Totaal verwerpelijk en triest Noesa, maar formeel is homoseksualiteit strafbaar in Marokko.



Wij gaan over 2 weken naar Marrakesh. Als ik dit topic niet had gezien had ik er niet eens bij stilgestaan, de (on)veiligheid van Marokko. Maar goed, alert blijven kan nooit kwaad.



Dank voor je update meestmistig!
Alle reacties Link kopieren
To is niet homo. In heel veel landem wordt homoseksualiteit niet geaccepteerd. Zelf in Frankrijk predikt de kerk haat tegen homos en behoorlijk fanatiek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Reageerde op Noesa's post hè, niet op TO. Voorzover dat onduidelijk was.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 05 oktober 2014 @ 20:32:

To is niet homo. In heel veel landem wordt homoseksualiteit niet geaccepteerd. Zelf in Frankrijk predikt de kerk haat tegen homos en behoorlijk fanatiek.

Dat is iets anders dan tijdens je vakantie als toerist ervoor in de gevangenis gesmeten worden.



Bovendien is 'homo' niet aan te tonen. Dus eigenlijk ben je in een land als Marokko dan overgeleverd aan willekeur. Niet bevorderlijk voor het veiligheidsgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Noesa dan kun je helemaal nergens meer heen wanneer je zo denkt. Openlijk je seksualiteit uitdragen of zelfs liefkozing op straat daar moet je in dat soort landen mee uitkijken. Dan kun je beter in adam blijven......waar homos tegenwoordig op straat in elkaar worden geslagen zoals met mijn kapper is gebeurd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 06 oktober 2014 @ 06:01:

Noesa dan kun je helemaal nergens meer heen wanneer je zo denkt. Openlijk je seksualiteit uitdragen of zelfs liefkozing op straat daar moet je in dat soort landen mee uitkijken. Dan kun je beter in adam blijven......waar homos tegenwoordig op straat in elkaar worden geslagen zoals met mijn kapper is gebeurd.Hoe denkt?

Dat mensen, ook toeristen, in Marokko voor hun seksuele geaardheid in de gevangenis belanden, is geen denkwijze of mening, maar een feit. Dat feit benoem ik. That's it.



En inderdaad is homofobie in de grote Europese steden weer enorm opgelaaid. Die homohaat is mee-geïmporteerd door migranten, afkomstig uit dezelfde landen als waar homoseksualiteit strafbaar is.

Inderdaad is dat een reden voor veel homoseksuele toeristen om die steden te mijden. Dit is precies de reden dat Amsterdam dus allang geen 'Gay Capital of the World' meer is, zoals in de jaren '80, '90.



http://m.nrc.nl/nieuws/20 ... derlandse-homo-in-parijs/
Gaat zo wel in vliegende vaart OT hè. Denk dat homofobie niet de grootste overweging is van de TO om wel of niet naar Marokko af te reizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ano*k schreef op 06 oktober 2014 @ 10:39:



Gaat zo wel in vliegende vaart OT hè. Denk dat homofobie niet de grootste overweging is van de TO om wel of niet naar Marokko af te reizen.

Je bedoelt het risico op gevangenisstraf wegens een seksuele geaardheid.

Nee, dat denk ik ook niet. Echter dit risico is wel degelijk een aspect wat Marokko voor toeristen onveilig maakt. Zoals bv. voor die Britse toerist die nu in Marrakech in de gevangenis zit.

Het Britse parlementslid Charlie Elphicke stelt dat dit middeleeuwse Marokkaanse praktijken zijn. Volgens Elphicke bewijst het dat toeristen niet veilig zijn in Marokko.

Dit aspect van onveiligheid benoem ik hier ook. On topic dus.
He wat naar allemaal!!! Ja, in de meeste religieuze landen is homosexualiteit verboden. Vlak Rusland ook niet uit!!



Waar we heen gaan weten we nog steeds niet....
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie enig idee hoe Amerika tegenover homoseksualiteit staat?
Alle reacties Link kopieren
quote:carpe_diem schreef op 06 oktober 2014 @ 15:15:

Hebben jullie enig idee hoe Amerika tegenover homoseksualiteit staat?Dat is de issue toch helemaal niet? Het gaat erom dat in landen als Marokko BIJ WET geregeld is, dat mensen/toeristen met de verkeerde seksuele geaardheid, vastgezet moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
TO heb je al tickets gekocht?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Sssttt. TO is bezig een Gay Pride te organiseren op het Djemaa El Fna plein in Marrakesh..
Alle reacties Link kopieren
Marokko onveilig? Sinds wanneer? Ik ga 2 keer per jaar en nooit problemen gehad. Ben zelf wel marokkaanse maar dat zou niet uit moeten maken. Ik voel me daar altijd eindelijk thuis zonder het gezeur van de Nederlanders.
Alle reacties Link kopieren
Net terug, niets beangstigend. Behalve het bloed van de schapen behhhhh



In Rabat, Casablanca en Fez geweest. En blijf bij mijn vorige bericht mensen zijn daar met overleven bezig, en vooral met zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
goedemiddag

wij wonen in marokko en kunnen daardoor redelijk een inschatting maken

en we hebben geen hotel of zoiets !

voelen ons veilig hier

kort over homoseksualiteit

je hoef als homoseksueel niet bang te zijn in marokko

het wordt anders zoals met deze engelse meneer als je een relatie aanga en dit openlijk kenbaar maak .

op het engelse min van buza wordt duidelijk gewaarschuwd !

hij nam dus het risico

er zijn veel toeristen hier in groeps verband, alleen reizend, op de fiets enz enz

geen negatieve reacties gehoord

mijd de westelijke sahara denk ik

verder gewoon gaan

tom13
Alle reacties Link kopieren
even mijn persoonlijke ervaring. ben vorig jaar 2 keer in marakech op vakantie geweest. 1 keer met alleen me man, en 1 keer met me man en bevriend koppel. ik voelde me hartstikke veilig daar! we gingen daar snachts gewoon over straat en op stap, in taxi's enz. de mensen zijn erg vriendelijk daar. we zijn zelfs de woestijn ingeweest en daar overnacht met een groepje andere mensen. echt alle mensen die je onderweg tegen komt zijn heel vriendelijk. (oke veel willen wel een centje aan je verdienen, maar op een veel minder agressieve manier dan in bijv. egypte/turkije)

dus tja, ik zie er echt geen gevaar in om naar marokko op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zo onze tickets zijn geboekt wij gaan naar Marrakech en jij TO?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net uit marrakech, heb mij totaal niet onveilig gevoeld. Er was echt overal politie.

Heb wel zo een mooi marokkaanse gewaad aangehad waardoor ik met de menigte meeliep, dus geen korte broek en mouwloos shirt. Die overduidelijke Touristen liepen er wel heel wat van rond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother2009 schreef op 08 november 2014 @ 15:53:

Zo onze tickets zijn geboekt wij gaan naar Marrakech en jij TO?vergeet niet ourika te bezoeken voor de natuur! Spectaculaire!
Alle reacties Link kopieren
quote:malika88 schreef op 11 oktober 2014 @ 18:18:

Marokko onveilig? Sinds wanneer? Ik ga 2 keer per jaar en nooit problemen gehad. Ben zelf wel marokkaanse maar dat zou niet uit moeten maken. Ik voel me daar altijd eindelijk thuis zonder het gezeur van de Nederlanders.dan ga je daar toch lekker wonen
quote:beetjegek schreef op 30 september 2014 @ 07:38:

Tegenwoordig wordt alles verziekt door die lui. Nu kunnen we ook nergens meer op vakantie...Je hoeft alleen noord Afrika en 't midden oosten maar te mijden, je kunt prima terecht in Amerika, Oceanie en zuidoost Azie hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:nietvergeten schreef op 09 november 2014 @ 08:43:

[...]





vergeet niet ourika te bezoeken voor de natuur! Spectaculaire!I know maar bedankt wij zijn al heel vaak in Ourika geweest, echt zo mooi!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven