Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
@Zanahoria mocht je voor de terugreis nog een leuk goedkoop hotel zoeken vlakbij Khao San Road dan kan ik je Sourire@Rattanakosin Island aanraden. Ik ben er de vorige keer met mijn dochtertje geweest en ga er over 3 weken weer heen. Het is een klein hotel maar prima en schoon en kost EUR 34 per nacht incl. ontbijt.



Ze zitten op zich heel verstopt maar supergunstig. Aan de rotonde van het Democracy Monument (bij de McDonalds naar rechts lopen. Daar zie je vervolgens aan je linkerhand een heel klein smal steegje, met wat eetstalletjes op de hoek, dat loop je in of de taxi rijdt erin. Je denkt eerst van wat is dit??? Het is echt een heel klein steegje, geen rare dingen helemaal prima hoor, en het hotel ligt in de hoek, je loopt een mooie tuin in daar is het. Omdat het in het steegje ligt is het er heel stil en hoor je niets van de drukke weg van het Democracy Monument en je loopt echt in 5 minuten naar Khao San Road en Soi Rambuttri. Ook loop je in 20 min naar het Koninklijk Paleis etc. en met 5 min loop je ook naar de Golden Mountain.



Omdat het zo verstopt ligt kunnen heel veel tuk tuks en taxichauffeurs het niet vinden. Ik laat me dan altijd afzetten bij de McDonalds voor het Democracy Monument.
Alle reacties Link kopieren
En daar zit ook Starbucks toch?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
En daar zit ook Starbucks toch?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in sukhothai en dat is heel erg mooi en brengt me helemaal in Thaise sferen



De vertraging was gelukkig geen domper! Het was een uurtje wachten totdat er meer informatie was over de vertraging, toen had ik wel wat stress, maar toen duidelijk was dat we naar een hotel gingen dacht ik: ach, das ook wel weer een leuk avontuurtje!



Morgen naar chiang mai, ben benieuwd!

Na chiang mai ga ik een keuze maken uit de eilanden, waar het goed weer is.

Ik wil het liefst naar een echt spierwit strand, hebben jullie een tip waar ik dat kan vinden? Ik zag al koh lipe, maar dat is toch wat afgelegen. Daarnaast reis ik helaas met klein budget, en dan biedt lipe weinig tot geen overnachtingsmogelijkheden.

Koh phi phi las ik dat het wel heuuul toeristisch is. Het zal vast het een of het ander zijn (of supertoeristisch of afgelegen/duur) maar misschien weten jullie nog een goedbewaard geheim plekje?
Alle reacties Link kopieren
Koh Ngai, Koh Ya Noi,Koh Lanta, Koh Phanang, Koh Tao, Koh Mak, Koh Kradan en nog heel veel meer Koh's



Phi Phi en Phuket zou ik afraden. Op Samui heb je ook nog heerlijke rustige stukken.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 25 januari 2017 @ 13:26:

Koh Ngai, Koh Ya Noi,Koh Lanta, Koh Phanang, Koh Tao, Koh Mak, Koh Kradan en nog heel veel meer Koh's



Phi Phi en Phuket zou ik afraden. Op Samui heb je ook nog heerlijke rustige stukken.

Ik zat te denken aan het groepje tao/phanang/samui, dus dat komt dan helemaal goed :D

Ik dacht dat veel stranden toch wel heel geel waren en ik wil zo graag die ultieme bounty feeling ervaren van een hagelwit strand ;) maar dan had ik me vergist!
Alle reacties Link kopieren
Phanang heeft die, aan de noordkant van het eiland. Zit ik ook over 6 weken.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Koh Mak en Koh Wai ook, ik begin weer ernstig te twijfelen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Op Koh Tao ook witte (en minder witte) stranden. Het weer houdt zich al 2 dagen goed. De zee is alleen best ruw.
Sukothai



Heb je al een thaise sim in je telefoon? Bij 7/11 kun je die kopen, ik heb voor iets van 7/800 baht nu een tegoed van 3GB die een maand geldig is. Dat haal je er zo uit als je minder afhankelijk bent van taxi en tuktuk. Zat vanavond met de Thai in de bus, nog leuk ook om een beetje mensen te kijken. En de taxichauffeur die gisteren om wilde rijden, heb ik gelijk gecorrigeerd haha.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria, kijk eens bij bottle beach op Phanang, ik zag op travelfish.org dit voorbij komen: https://www.travelfish.or ... thani/ko_pha_ngan/all/770

Prachtig wit strand en (toen ik er paar jaar geleden was) goedkope accomodatie!
Bottle Beach is mooi! Het is wel verder van de pier dus als je er als enige heen wilt, zullen ze willen onderhandelen over de prijs van de songtaew. Bij mij wilden ze eerst 3x het normale tarief, wat belachelijk was want twee personen naar het naastgelegen strand kregen wel de normale prijs aangeboden. Heb toen een showtje ogevoerd met de mototaxi en zo tot een redelijker prijs gekomen. Natuurlijk snap ik dat ze hun kosten hebben, maar ik was anders duurder uit dan als ik met twee was geweest.



Kennelijk was ik overtuigend dat ik bereid was met backpack en al een motobike te nemen
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een thaise sim! Met databundel inderdaad, heel blij mee inmiddels ook met klein beetje beltegoed, toch wel handig om bijvoorbeeld even je hotel te kunnen bellen! Of via een SMS code je tickets te bestellen. (Heel handig als je je rabo scanner bent vergeten en dat is blijkbaar met creditcard ook verplicht).



De kogel is bij mij door de kerk dinsdag vlieg ik van chiang mai naar chumphon en een dag later neem ik dan de boot naar tao. Na tao staat zeker nog phangan op de lijst en waarschijnlijk ook khao sok.

Het enige dat me tot nu toe een beetje tegenvalt is dat je toch wel heul veul onderweg bent. Naar sukhothai hele dag. Van sukhothai naar chiang mai bijna hele dag. En straks naar tao zowat twee dagen!

Achja, zwaar leven
quote:Zanahoria schreef op 26 januari 2017 @ 18:49:

Het enige dat me tot nu toe een beetje tegenvalt is dat je toch wel heul veul onderweg bent. Naar sukhothai hele dag. Van sukhothai naar chiang mai bijna hele dag. En straks naar tao zowat twee dagen!



Het is ook niet heel logisch om van Chiang Mai gelijk naar Chumphonr te gaan. Denk dat je een vlucht met overstap hebt?



De nachttreinen zijn efficiënt in Thailand en kosten een appel en een ei. 's Avonds instappen en de volgende ochtend ben je op je bestemming plus je spaart ook nog een hotel uit. Alternatief voor jou was vanaf Chiang Mai met de nachttrein naar Ayutthaya, daar de dag doorbrengen, door naar DMK (uurtje met de trein), overnachten en dan de vroege ochtendvlucht met Nok naar Chumphon. Zo voelt het als minder reistijd en Nok verkoopt bovendien de hele tocht inclusief transfer naar de pier en boot, dus is makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook de nachtboot van Chumphon naar Tao nemen. Leuk dat je hierheen komt
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 26 januari 2017 @ 20:55:

[...]





Het is ook niet heel logisch om van Chiang Mai gelijk naar Chumphonr te gaan. Denk dat je een vlucht met overstap hebt?



De nachttreinen zijn efficiënt in Thailand en kosten een appel en een ei. 's Avonds instappen en de volgende ochtend ben je op je bestemming plus je spaart ook nog een hotel uit. Alternatief voor jou was vanaf Chiang Mai met de nachttrein naar Ayutthaya, daar de dag doorbrengen, door naar DMK (uurtje met de trein), overnachten en dan de vroege ochtendvlucht met Nok naar Chumphon. Zo voelt het als minder reistijd en Nok verkoopt bovendien de hele tocht inclusief transfer naar de pier en boot, dus is makkelijk.

Ik weet niet of dat echt als minder reistijd voelt. Ben je alsnog twee dagen onderweg, met als enige voordeel dat je ayuthaya meepakt. Ik weet van mezelf dat ik een slechte slaper ben en dat ik geen oog dicht doe in de trein.

Ik snap heel goed dat anderen de reis over land minstens net zo relaxt vinden en bovendien een stuk goedkoper, maar dit was voor mij het fijnst





Jaaa veel zin in mayou, hopen dat het weer goed blijft! Als je zin hebt om af te spreken dan hoor ik het wel (weet niet hoe lang je daar nog blijft?). Ik snak op dit moment naar wat meer sociaal contact haha.
Alle reacties Link kopieren
Doe een oproepje op de TH FB groepen, dan vind je contacten die im jouw buurt zijn.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 27 januari 2017 @ 10:33:

Doe een oproepje op de TH FB groepen, dan vind je contacten die im jouw buurt zijn.Haha ik had dit bericht nog niet gelezen, maar dat heb ik inderdaad gedaan, net heel gezellig samen uit eten geweest! :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 27 januari 2017 @ 16:20:

[...]



Haha ik had dit bericht nog niet gelezen, maar dat heb ik inderdaad gedaan, net heel gezellig samen uit eten geweest! :D



Top!
Al een account? Log dan hier in.
Zanahoria, ik ben over een ruime week weer in Bangkok. Mocht je tegen die tijd weer terug zijn uit het paradijs en eetgezelschap zoeken, aarzel dan niet een berichtje te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria, en ik ben vanaf volgende week zondag op Lanta! Mogelijk 3 weken, maar kan ook korter zijn. Dus als je die kant uitkomt geef maar een gil!
Alle reacties Link kopieren
Laat maar ft weten waar je zit op Tao, kijken of we kunnen meeten. Mijn emailadres is mayou et hotmail punt nl
Alle reacties Link kopieren
Wie is er heel recentelijk nog naar Thailand gevlogen?



Ik vlieg a.s. maandag met mijn dochtertje



Onze vlucht v.a. AMS vertrekt om 16.45 uur. Hoe laat moet ik nu op Schiphol zijn (i.v.m. alle extra security en de lange rijen daar). Ik dacht zelf om er om 13.00 uur te zijn? (Controleren ze ook nog op de toegangsweg naar Schiphol?)



En heeft er iemand onlangs nog een binnenlandse vlucht v.a. Don Muaeng Airport in BKK gedaan? Hoe lang moet je daar nu van te voren aanwezig zijn? Is 2 uur van te voren nog steeds voldoende?



Ook vanaf Phuket. Is 2 uur van te voren voldoende voor een binnenlandse vlucht of toch meer tijd aanhouden (ik las nl. dat het op Phuket Airport een zooitje is op de International terminal (superlange wachtrijen, niet genoeg personeel en computers etc) is dit ook zo op de Domestic terminal?



Vervolgens weer terug naar huis, hoe is het nu op BKK Suvarnabumi Airport ? Ook drukker dan eerst ?? Hoe lang van te voren aanwezig zijn??



(Ik weet niet of ik de "oude" tijden aan kan houden (3 uur voor internationale vlucht en 2 uur voor binnenlandse of dat het nu toch allemaal meer tijd in beslag neemt)



Alvast bedankt.
quote:eenelfje schreef op 02 februari 2017 @ 11:22:

Wie is er heel recentelijk nog naar Thailand gevlogen?



Ik!



quote:eenelfje schreef op 02 februari 2017 @ 11:22:Onze vlucht v.a. AMS vertrekt om 16.45 uur. Hoe laat moet ik nu op Schiphol zijn (i.v.m. alle extra security en de lange rijen daar). Ik dacht zelf om er om 13.00 uur te zijn? (Controleren ze ook nog op de toegangsweg naar Schiphol?)



Welke extra controles? Het is gewoon zoals anders voor een intercontinentale vlucht. Ik was er zelf inderdaad 3 uur vantevoren, maar dat was om andere redenen (treinverkeer rond Schiphol was ontregeld). Er stonden toen ik ging helemaal geen rijen, maar dat is onvoorspelbaar op Schiphol. Het systeem met de centrale security en paspoortcontrole is verder best efficiënt.



quote:eenelfje schreef op 02 februari 2017 @ 11:22:En heeft er iemand onlangs nog een binnenlandse vlucht v.a. Don Muaeng Airport in BKK gedaan? Hoe lang moet je daar nu van te voren aanwezig zijn? Is 2 uur van te voren nog steeds voldoende?



2 uur vantevoren is ruim zat voor DMK. Ik nam er zelf een internationale vlucht met AirAsia en het bagage afgeven duurde misschien 20 minuten, security en paspoortcontrole ook zoiets (maar dat laatste zal voor jou niet opgaan). Mocht je vanuit de stad komen, houd rekening met de airportfee van 50 baht en 2x highway fee van 25 en ik dacht 45 baht die bovenop de meterprijs van de taxi komen.



Niet te druk om maken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Morgen mag ik weer...!!

Eerst dagje naar Dubai, daarna door naar Krabi en direct door naar Lanta. Ik kan niet wachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven