Wat mee te nemen uit Frankrijk? (etenswaar)

12-10-2014 18:27 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duidelijke titel; wat vind jij een must have als het gaat om voedingsmiddelen uit de Franse supermarkt?



Iets langer, binnenkort gaan werken met het gezin een paar dagen naar Frankrijk. Zelf heb ik altijd al de tik gehad om in het buitenland graag in de supermarkt rond te neuzen en van alles te proberen. Vele must have favorieten zijn er zo over de jaren ontstaan. Des te groter de supermarkt des te beter, dus wat dat betreft is ook Frankrijk met de hypermarches geen straf. Vlakbij ons verblijf is een hypermarche en die zal ongetwijfeld wel aan gedaan worden voor wat basics, verse broodjes voor ontbijt van de bakker etc. Zelf zal ik waarschijnlijk wel niet mee raken maar kan natuurlijk wel een lijstje mee geven. Natuurlijk kan ik het net eens afspeuren, maar be neem ook benieuwd naar ervaringen. Wat is bijvoorbeeld lekker? Ben voor veel in, al zullen producten waarvoor ik zelf aan de kook raak niet in het karretje komen voor mij. Koken zit er fysiek niet meer in, magnetron oven aan zetten is al vaak genoeg plannen. Mag op zich van alles zijn maar moet dus wel een kwestie zijn van pakken, open maken, hooguit in magnetron of oven schuiven en nuttigen maar.
when you wish upon a star...
Alle reacties Link kopieren
De echte nougat uit Montélimar, zo vreselijk lekker
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zet ik net de TV aan, loopt Ilja Gort kaas te kopen op een Franse markt, ik zou wel een lekker stuk Comté lusten maar het gaat over Camembert.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Petit Marseillais bodycreme (niet eetbaar :-) ) En dan de oranje fles voor de droge huid met arganolie. Kost daar niks en is de fijnste creme ever!



Is er toevallig iemand nu in Frankrijk die een paar flessen voor me mee kan nemen?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Wat mensen hiervoor ook al zeiden: droge worst. Heerlijk.



Geen eten maar even een apotheek binnen lopen en voor ¤ 7, een tube Biafine kopen. Af en toe als masker op je gezicht smeren en puistjes worden een stuk minder erg. Je huid word er super zacht van. Werkt ook goed op eczeem plekken, schaafwonden en als je je verbrand hebt. Zowel door de zon als aan een pan of kaars.
quote:HelgaV schreef op 12 oktober 2014 @ 18:39:

Wij nemen altijd heerlijke limonades mee naar huis. Geen eten, maar wel heel erg lekker

Hier idem, ik zorg altijd dat ik genoeg ruimte heb voor grapefruit, perzik en mintsiroop! En dan met name de eerste x10.



Verder altijd een zak madeleines, sladressing, verse geitenkaasjes van de markt, droge worst, coeur de boeuf tomaten, paté (grove), merquez en chipolata worstjes en orangina en Oasis.
Voor de mintliefhebbers, ik neem ook altijd een fles get mee. Mintlikeur, heerlijk na het eten!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik krijg trek van dit topic.

Gelukkig heb ik woensdag een dagje naar de Auchan in Roncq op de planning staan. 'Even' hene en weer rijden om allerlei lekkers in te slaan!
Alle reacties Link kopieren
Deze die vinden mijn kinderen zo lekker.Choco pasta met gepofte rijst erin heerlijk.

Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
De Weight watchers quiches! Kan in de magnetron (gaf je aan) super lekker & slank
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 08 november 2014 @ 09:53:

Petit Marseillais bodycreme (niet eetbaar :-) ) En dan de oranje fles voor de droge huid met arganolie. Kost daar niks en is de fijnste creme ever!



Is er toevallig iemand nu in Frankrijk die een paar flessen voor me mee kan nemen?http://www.dikdik.nl/LePetit/Marseillai ... ies/orange
Droge worst, kaas, boter met zoutkristallen, kant en klaar quichedeeg (pate brisee), nems, rillettes, foie gras, al gekruide couscous.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 09 november 2014 @ 01:17:

[...]





http://www.dikdik.nl/LePetit/Marseillai ... aaaaaaaaaa! Merci beaucoup!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Mayonaise, Kinder chocolade, kaasjes, zeep...maar alles is daar zo lekker. Genieten en een grote koelbox vol naar huis ;)
Alle reacties Link kopieren
Maronsuise!

Dyon mayonaise idd

Alligot

En van die vreselijke foute worstjes, soort knakworst maar dan uit de koeling. Even op de bbq en dan een lik mayonaise eroverheen
Fondant au chocolat (bakje uit de koeling, zelf afbakken in de oven. Hemels!)

Muntlimonade

Oasis

Madeleines

Taboulet

Tileuilthee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven