Advies voor ingewikkelde ontrouw!

30-08-2016 20:10 281 berichten
.......
anoniem_306313 wijzigde dit bericht op 03-09-2016 10:59
Reden: Anonimiteit
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:jean_grey schreef op 02 september 2016 @ 07:35: Dit soort topics geven vrouwen de reputatie onnavolgbare wezens te zijn. Het een zeggen maar het ander bedoelen

Niet elke vrouw is onnavolgbaar.

Dit topic is dat voor mij echter wel.



Fiore, succes met je verdere leven.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 02 september 2016 @ 09:17:

Intieme gesprekken + seks zijn het recept voor een affaire, en allebei heeft to toegestaan. Steeds was het "nee dit wil ik niet, ja doe toch maar wel" heel verwarrend.



Nee nee, het was : ik wil het niet. Maar ik kan je toch niet tegenhouden dus doe het dan in vredesnaam maar, maar stop dan in ieder geval met liegen. Maar zelfs dat deed hij niet.





Als zij zelf haar grenzen steeds verder en verder vervaagt, hoe moet hij dan weten dat gaat grenzen ook echt grenzen zijn? En waarom boeit het haar niet wat hij doet, waarom staat ze dit toe?



Ik denk dat TO haar gevoelens ontzettend onderdrukt, zogenaamd omdat ze zo werelds is. Maar je gevoelens uitschakelen is het recept voor problemen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Poehee, mooi topic.

Heb geen inhoudelijke bijdrage behalve dat wat je nu niet voor je man voelt met hem moet bespreken om weer een brug te slaan naar hem en naar jouw gevoel.
Hatsjikideee...
Je onbewuste weet het wel en heeft een keuze voor je gemaakt, dat is misschien wel sterker dan jouw ruimdenkendheid, als je gevoel niet terug komt dan moet je er alsnog iets mee, blijkbaar is er toch iets in je gebroken en ik zou je gevoel en je verstand op 1 lijn proberen te krijgen in je volgende therapie sessie.



Diep vanbinnen weet je toch, het is weer gebeurt weer heeft iemand me pijn gedaan en je gevoel voor diegene (je man) is nu weg.
quote:viva-amber schreef op 02 september 2016 @ 08:49:

Ze heeft ook gezegd dat alleen seks ok is wanneer het helpt.



Ja, maar als je dit vertaalt naar een 'normale' relatie, lijkt dat me een wanhoopskreet. Toch? Want een normale man zou begrijpen, onder de omstandigheden die TO heeft geschetst, dat zijn vrouw ten einde raad is en niet kan leven met het idee dat haar man het met haar beste vriendin aanlegt. Dus zegt ze: "Ga dan in godsnaam een keer met elkaar naar bed, als dat is wat jullie zo graag willen." De subtekst luidt in dat geval: "Want ik kan niet geloven dat jullie elkaar écht leuk vinden, leuker dan jullie MIJ vinden als vrouw en als beste vriendin, en als het dan alleen om een verboden seksfantasie gaat, leef die dan een keer uit zodat de magie is verbroken, en doe daarna weer normaal."



Zo bedoelt TO het, denk ik. Hoop ik. Bijna als een grap. Alsof ze ermee duidelijk wilde maken dat zij hun 'gevoelens' niet serieus kon nemen. Dan zeg je zoiets. Als een verkapt dreigement, bijna. Ik denk niet dat ze serieus heeft gedacht dat die twee haar advies werkelijk zouden opvolgen.



Het grootste verraad was, zoals TO zelf ook zegt, de emotionele ontrouw. De opgebouwde spanning, die stiekeme sms'jes, de verborgen blikwisselingen, het uitgestelde verlangen. Mensen die daarmee bezig zijn, zijn verliefd. Die zijn doorlopend met elkaar bezig; het is een soort obsessie. Om daar als vrouw en beste vriendin getuige van te moeten zijn, om gebombardeerd te worden tot buitenstaander, dat is extreem pijnlijk. Op zich is het niet zo heel gek om dan, uit wanhoop, een vrijbrief te geven voor seks. Maar daar heeft TO zichzelf mee voor de gek gehouden, want het ging niet alleen om seks. Het ging om verliefdheid. En ik geloof niet dat daar een medicijn tegen bestaat. Seks is dat zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe dan ook, man geeft aan dat hij erg dom is geweest. Hij weet het dus dondersgoed. Verwarrend, my ass.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven