Advies voor ingewikkelde ontrouw!

30-08-2016 20:10 281 berichten
.......
anoniem_306313 wijzigde dit bericht op 03-09-2016 10:59
Reden: Anonimiteit
% gewijzigd
Ik denk zelf dat je man WEL van je houdt maar dat je het hem heel moeilijk hebt gemaakt door aan te geven dat je het best zou accepteren dat hij buiten de deur neukt zolang hij alles maar met jou, als een soort queen bee, bespreekt.

Dat voelt zo grenzenloos! Alsof de hele wereld onder jouw controle moet vallen!

Daar heeft hij eens aan willen ontsnappen en is eens buiten die controlezone gaan kijken.

Hij heeft zijn autonomie willen bewaren.



Nou ja, in die richting denk ik.
quote:Janco schreef op 31 augustus 2016 @ 09:45:

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om al deze onzin te lezen. De kern is, hij neukt je beste vriendin terwijl jij 1 eis had en dat was " niet neuken met beste vrienden, niet rommelen in vriendschappen". En je bouwt er een heel mooi verhaal omheen en verzint 100 redenen hoe dit is gebeurd en wat jouw aandeel hierin is, wat uiteraard mooi past in zijn straatje. Dikke bullshit, hij wil(de) neuken met je vriendin, that's itAls je verder leest heeft TO anders zelf gezegd dat ze maar moesten neuken. .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou jouw therapie wel voort zetten voor jezelf. Je neemt jezelf altijd mee ook naar volgende relaties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 31 augustus 2016 @ 09:48:

Ik denk zelf dat je man WEL van je houdt maar dat je het hem heel moeilijk hebt gemaakt door aan te geven dat je het best zou accepteren dat hij buiten de deur neukt zolang hij alles maar met jou, als een soort queen bee, bespreekt.

Dat voelt zo grenzenloos! Alsof de hele wereld onder jouw controle moet vallen!

Daar heeft hij eens aan willen ontsnappen en is eens buiten die controlezone gaan kijken.

Hij heeft zijn autonomie willen bewaren.



Nou ja, in die richting denk ik.Waarom is dat behoefte aan controle en eisen dat hij jou trouw is, zoals de meeste mensen doen, niet? Ik denk dat iedereen in een relatie wel een zeker controledrang heeft. Meestal wordt dat niet geaccepteerd als excuus om de grenzen te overschrijden. Waarom nu wel?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Vreemdgaan is een neiging die nog al eens voorkomt. Is op zich niet zo raar.

Maar vreemdgaan "onder hoede van je vrouw", dus wat TO acceptabel vindt, brrr...

Hij wil dat niet, verantwoording afleggen.

Dus ging hij "echt" vreemd.
Ik denk dat je aanmoediging dat ze seks zouden hebben, en dat ze dit dan ook deden met je zegen nog wel, en dat alleen de mate van eerlijkheid je kon boos of verdrietig maken, misschien toch een beetje dubbel is. Want welke eerlijkheid had je graag gewild. Dat ze seks hebben, of niet was eerder niet je probleem, maar dat ze alleen open en eerlijk waren naar jou toe. Maar hoe had je verwacht dat ze je gingen vertellen dat ze seks zouden hebben, hoeveel dagen erna hadden ze bijvoorbeeld concreet de tijd om het jou te vertellen. Was twee weken dan te lang, en drie dagen nog prima bijvoorbeeld?men als ze je het hadden vertelt, was dan alles echt goed geweest?

Dus, je focus op dat het draait om eerlijk zijn, en openheid, daar is dus ook weer die emotionele communicatie, omdat het gaat om emotionele zaken en niet een zakelijke deal. En dat is waarvan jij zegt niet zo sterk aanwezig in jou, en tussen je man en jou. Het kan goed zijn dat je man dus makkelijker open en eerlijk is over niet emotionele zaken, en dat dit een te grote stap was om met jou direct te bespreken. Want, jullie hebben juist issues met emotionele intieme gesprekken toch?



En als het echt gaat over enkel de eerlijkheid en openheid, het kan zijn dat voor je vriendin en je man het fijner was om het nog even tussen hun te houden, en het je pas na drie weken vertellen, want een seksueel contact is ook iets gevoeligs en prive en ondanks zijn belofte aan jou om het je te vertellen, is er misschien wat moeite om het je direct binnen 2 weken te vertellen. Kan zijn dat je man meer tijd nodig had, dan jij wou geven. En is dat erg? Dat hij meer tijd nodig had om het je te vertellen?



Of kan het zijn dat je toch merkt wel jaloezie voelt nu, of spijt te hebben gehad van je aanmoediging dat ze dus seks zouden moeten hebben. Of je aanmoediging dat hij maar met haar moest praten over zijn issues?



Het komt in andere context beetje zo over, van hier is mijn auto, je mag er in rijden, sleutel zit er in, maar zeg het als je hem wil gebruiken, en dan gebruikt iemand de auto, en dan val je over het feit dat die persoon het niet heeft gezegd deze te gebruiken. Enige is dan overleggen dat bij volgende keer, de persoon met jou een tijd afspreekt wanneer dus die auto gebruikt wordt, ervoor, erna, twee weken later.

Maar omdat je dubbel bent in je houding van niet seksen met mijn vriendin en dan ze aanmoedigen, kan je jezelf ook afvragen wat dit nu is, en dat die dubbelheid een mooie gelegenheid is om nu bij jezelf dit te onderzoeken. Want wou je nu niet of wel dat hij seks had met de vriendin? Want, kan je je man kwalijk nemen dat je opmerking van seks dan met haar, dus voor hem betekende dat hij dus toestemming van je kreeg ook al meende je het wellicht niet?





Weet je, ik zou het kwetsend vinden als mijn beste vriendin en man met elkaar naar bed gaan, dat is voor mij een stap te veel. Of dat mijn man zich voor mij afsluit en intensief gaat praten met een beste vriendin voor een lange tijd terwijl ik in therapie zit om juist te werken aan meer vertrouwen, communicatie en intimiteit. Ook al kan je het kromme recht praten met je denken en overtuigingen als leidraad, je gevoelens als die opborrelen, zeggen een ander verhaal en dat is okey. En het is okey als jij dat ook nu zo voelt, ipv dat je met je hoofd bedenkt van te voren dat ze dat maar moeten doen, kan het zijn dat nu het echt is gebeurd, je dingen voelt die je niet dacht dat je zou gaan voelen. Iets bedenken hoe het zal zijn, en het meemaken, je hoofd versus je gevoel. Die twee mogen meer bij elkaar komen misschien...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 31 augustus 2016 @ 10:17:

Vreemdgaan is een neiging die nog al eens voorkomt. Is op zich niet zo raar.

Maar vreemdgaan "onder hoede van je vrouw", dus wat TO acceptabel vindt, brrr...

Hij wil dat niet, verantwoording afleggen.

Dus ging hij "echt" vreemd.In mijn ogen is dit geen vreemdgaan onder hoede van. De één vindt seks iets wat je exclusief met iemand deelt, voor de ander zit die exclusiviteit in andere dingen. Het eerste is meer algemeen geaccepteerd, het laatste niet. Maar het is niet wezenlijk anders.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Jejoue schreef op 31 augustus 2016 @ 10:17:

Vreemdgaan is een neiging die nog al eens voorkomt. Is op zich niet zo raar.

Maar vreemdgaan "onder hoede van je vrouw", dus wat TO acceptabel vindt, brrr...

Hij wil dat niet, verantwoording afleggen.

Dus ging hij "echt" vreemd.Ik denk dat er behoorlijk wat speelt tussen TO en haar man/vriend. Ik denk dat hij vond wat hij mist in de relatie met TO bij een ander. Niet dat dit vreemdgaan goedpraat, maar steeds maar horen en voelen dat je best met een ander mag neuken, dat je vrouw/vriendin je niet nodig heeft omdat ze het allemaal zelf aan kan en dat als je beter kan krijgen dat moet doen, dan doet dat iets met je.
Alle reacties Link kopieren
Wijze woorden, Swifty.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, dit zijn toch altijd de onhoudbare situatie,s..dus hij mocht vreemd gaan?..ect ect..

Geen volhouden aan , te veel aan emotionele kluwen, wekt dat altijd op..maar goed, het kon en mocht allemaal.

Nu maar even de vruchtjes plukken.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Jejoue schreef op 31 augustus 2016 @ 09:48:

Ik denk zelf dat je man WEL van je houdt maar dat je het hem heel moeilijk hebt gemaakt door aan te geven dat je het best zou accepteren dat hij buiten de deur neukt zolang hij alles maar met jou, als een soort queen bee, bespreekt.

Dat voelt zo grenzenloos! Alsof de hele wereld onder jouw controle moet vallen!

Daar heeft hij eens aan willen ontsnappen en is eens buiten die controlezone gaan kijken.

Hij heeft zijn autonomie willen bewaren.



Nou ja, in die richting denk ik.



Gelukkig zijn er ook mensen die autonoom kunnen zijn zonder buiten de deur te zoeken en expres iets te doen wat de ander kwetst.

En zelf ook kunnen bedenken dat iemand met een beschadigde achtergrond gewoon liefde en steun nodig heeft tijdens een zwaar traject inplaats van dit gelazer.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 31 augustus 2016 @ 10:26:

Ach ja, dit zijn toch altijd de onhoudbare situatie,s..dus hij mocht vreemd gaan?..ect ect..

Geen volhouden aan , te veel aan emotionele kluwen, wekt dat altijd op..maar goed, het kon en mocht allemaal.

Nu maar even de vruchtjes plukken.Hoe vond jij het toen je zulke opmerkingen kreeg nadat jouw mr-right je na 4 maanden weer dumpte? Niet zo leuk toch, ook al had je dat van tevoren wel kunnen bedenken.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 31 augustus 2016 @ 10:32:

[...]





Hoe vond jij het toen je zulke opmerkingen kreeg nadat jouw mr-right je na 4 maanden weer dumpte? Niet zo leuk toch, ook al had je dat van tevoren wel kunnen bedenken.

Euhh ja....die mocht niet vreemd gaan hoor!!..haha, zou toch leuk worden zeg, maak het nog spannender!

Hij vond me gewoon geen reet aan.

Dat kan he?..dat kan.

Vreemdgaan was geen sprake van.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Elle, ik snap niet waarom jij telkens weer zout in wonden strooit.

Voel jij je beter door anderen een kutgevoel te bezorgen?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 31 augustus 2016 @ 10:43:

Elle, ik snap niet waarom jij telkens weer zout in wonden strooit.

Voel jij je beter door anderen een kutgevoel te bezorgen?

Zout in wonden?..Huh?..ik ben fel tegen vreemdgaan, dat wel.

Het houd gewoon geen stand high.

Nogmaals ..onhoudbaar.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Het-groepje schreef op 31 augustus 2016 @ 10:30:

[...]





Gelukkig zijn er ook mensen die autonoom kunnen zijn zonder buiten de deur te zoeken en expres iets te doen wat de ander kwetst.

En zelf ook kunnen bedenken dat iemand met een beschadigde achtergrond gewoon liefde en steun nodig heeft tijdens een zwaar traject inplaats van dit gelazer.Zeker!!! Maar het verschil is dat zij steeds heeft aangegeven seks met een ander op zich te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
En nee high, ik lees al jullie gegeven reactie,s niet, ik geef mijn eigen mening.

En dat mag hier, tot zo ver ik weet.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens kunnen overwegen om een constructieve bijdrage te doen Elle.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 31 augustus 2016 @ 10:48:

Je zou eens kunnen overwegen om een constructieve bijdrage te doen Elle.

Dat heb ik geen gedaan, en ja..ik houd voet bij stuk, vreemdgaan gaat nooit, maar dan ook nooit goed.

Spijt mij dat?..nee.

Hartstikke nee.

.

Vragen om problemen...en ja, ook voor diegene die vreemdgaat, alsmede voor diegene die het overkwam....en lijdend moest aanzien, hoe zij, nooit meer de slingers op kon hangen.

Geen bloemen meer kon plukken.

En een beetje doodging van binnen.

.

Maar afijn..het mocht allemaal...

Niet mijn idee, van een warme liefdevolle relatie.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
In hoeverre hebben je hechtingsstoornis en je jeugd invloed gehad op je partnerkeuze en in hoeverre heeft je partnerkeuze invloed gehad op je "ruimdenkendheid" met betrekking tot vreemdgaan? Denk je daar wel eens over na TO?
Volgens mij is het zo dat hij helemaal niet met een ander wil, maar wel UIT VRIJE WIL bij haar wil blijven en dat zij hem die optie heeft ontnomen.

Want hij mag van haar best wat met een ander beginnen als het maar onder haar voorwaarden is.

Verder kan ik niet uitleggen wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Ingewikkelde ontrouw?

.

Huh?

.

Beter, in mijn ogen omschreven als ...ontrouw is altijd ingewikkeld.

Ingewikkeld in het "fijnknijpen van je hart."

.

Problematisch, en verdrietig.

.

Waarin ik hoop, dat ik nu wel een hoegenaamd "zinnige "bijdrage lever.

Alle kracht voor jou TO.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 31 augustus 2016 @ 10:56:

Volgens mij is het zo dat hij helemaal niet met een ander wil, maar wel UIT VRIJE WIL bij haar wil blijven en dat zij hem die optie heeft ontnomen.

Want hij mag van haar best wat met een ander beginnen als het maar onder haar voorwaarden is.

Verder kan ik niet uitleggen wat ik bedoel.



Precies dit. Ik zou zó recalcitrant worden van TO's morele superioriteitsgevoel en van haar dwangmatig alles willen weten, dat ik alleen om die reden al vreemd zou willen gaan. Gewoon om een stukje van mezelf terug te eisen, van iemand die toch niet wil dat ik haar nodig heb. Dus ik snap die man wel. Los van dat ik snap dat dat pijn doet en je kwetst, natuurlijk.... Het praat het niet goed van die vent.



Maar TO drijft hem met haar eigen gedrag ook wel zelf in de armen van die ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 31 augustus 2016 @ 11:39:

[...]

Precies dit. Ik zou zó recalcitrant worden van TO's morele superioriteitsgevoel en van haar dwangmatig alles willen weten, dat ik alleen om die reden al vreemd zou willen gaan. Gewoon om een stukje van mezelf terug te eisen, van iemand die toch niet wil dat ik haar nodig heb. Dus ik snap die man wel. Los van dat ik snap dat dat pijn doet en je kwetst, natuurlijk.... Het praat het niet goed van die vent.



Maar TO drijft hem met haar eigen gedrag ook wel zelf in de armen van die ander.De partner van TO heeft zelf gekozen om met TO samen te zijn en doet dat ook al ruim 12 jaar. Wanneer hij last zou hebben van de door jou genoemde zaken, kan hij ook ervoor kiezen om ermee te stoppen, in plaats van een kinderachtige vorm te kiezen als de reactie die jij schetst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven