Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erp dat je dochters prima in staat zijn voor zichzelf op te komen en te zeggen wat te wel en niet willen. Zolang dat het geval is, kun jij ze alleen maar begeleiden en steunen vanaf de zijlijn.

Mocht er een moment komen waarop ze hun gevoelens niet meer durven uiten, dan kun je het op dat moment altijd nog voor hun doen.
Maar het is toch begrijpelijk dat als jouw ex nu een nieuwe vriendin heeft en de vakantietijd eraan komt, dat hij graag samen met haar erbij wil gaan? Je kunt niet alles plannen, je weet niet wie je morgen tegenkomt. Dat kan jou toch ook gebeuren??



Als jullie werkelijk zo vriendschappelijk met elkaar omgaan, dan gun je hem toch ook die nieuwe liefde? Anders zie ik er het vriendschappelijke niet zo in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 13 maart 2013 @ 09:51:

TO, ga niet zelf erbij zitten. Schakel dan een mediator in. Die zijn ervoor. Een vreemde erbij zal meer uithalen dan dat jij erbij zit.



Ik denk namelijk (en dat wil jij vast niet horen) dat je ex gelijk heeft als ie zegt dat hij jou hoort als de meiden praten.



Ja maar dat kan ook bijna niet anders!!! 24/7 zijn ze bij mij.

En nee, ik praat niet negatief over hem (bijt op mijn tong) maar ze hebben gerust ooit wel eens ruzies tussen ons gehoord.

En "buitenstaander" erbij...heb ik aan zitten denken maar dan slaat jongste compleet dicht en komt er niets uit van wat ze eigenlijk wil zeggen
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 10:09:

Ga jij zelf ook nog met je dochters op vakantie eigenlijk?

Als je dat niet van plan bent zou ik ze zeggen dat ze kunnen kiezen voor die vakantie met pa+vriendin waarbij ze zich ongetwijfeld met elkaar en andere kinderen kunnen vermaken en als puntje bij paaltje komt toch niet zitten te wachten op hele dagen optrekken met pa, of helemaal géén vakantie.Elninjo: waarom reageer jij op onderwerpen waar je niks van weet? Ik vraag me al jaren af waarom jij je mengt in zaken betreffende kinderen terwijl je er helemaal niets mee hebt.
Belangrijkste is overigens dat nieuwe vriendin en jouw meiden het goed met elkaar kunnen vinden! Als zij ze niet goed zou behandelen, dan komt jouw rol weer om de hoek.
Echt, doe die oogkleppen af. Jij bent de oorzaak van het probleem. Niet hij of zijn nieuwe vriendin.
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 10:13:

[...]





Ja maar dat kan ook bijna niet anders!!! 24/7 zijn ze bij mij.

En nee, ik praat niet negatief over hem (bijt op mijn tong) maar ze hebben gerust ooit wel eens ruzies tussen ons gehoord.

En "buitenstaander" erbij...heb ik aan zitten denken maar dan slaat jongste compleet dicht en komt er niets uit van wat ze eigenlijk wil zeggenAls ze straks wat ouder is, zal ze het ook alleen in de grote boze buitenwereld moeten oplossen.....dat zal ze dus moeten leren. En dat kun jij voordoen, dat is waarvoor jij er bent.
@roodpaars: das onze Nien. Maar in dit topic doet ze het prima toch?
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 08:59:

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.zou jij eerst ook mee, dan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je met je dochters ook wel eens gesproken over het andere scenario, namelijk wel open staan voor contact met vriendin en een gezamenlijke vakantie. Nu mag vriendin niet naar de sport komen, niet in de papa-weekenden erbij zijn en niet mee op vakantie. Hoe zou het zijn als vriendin wel bij het sporten komt kijken met papa en wel in het weekend er deels bij is en ze wel samen op vakantie zouden gaan? Heb je met hun daarover gesproken? Wat hun dat kan opleveren, de positieve kanten van contact met haar?



Het lijkt nu eenrichtingsverkeer, er wordt alleen de nadruk gelegd op wat er allemaal fout is in het contact leggen met vriendin. Je dochters voelen nu haarfijn aan dat jij de manier waarop het nu gaat niet goed vindt en nemen dat van je over.



Probeer je dochters beide kanten te laten zien en laat hun dan zelf een beslissing nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodpaars schreef op 13 maart 2013 @ 09:05:

Het lijkt me heel simpel: willen je dochters wel? Dan gaan ze.

Willen je dochters niet: gaan ze niet. Jouw mening in deze doet niet ter zake, vind ik.

Nouwww. Ik zou als moeder ook echt mijn kind niet aan een onbekende meegeven hoor. Waarom stelt vriendin zich niet ff voor? Heb ik wel altijd gedaan (nou ja 2 keer vriend met kind) Ook nu met een logee van een kennis van mijn huidige partner. Eerst de moeder even gebelt. Je geeft toch echt wel een stuk verantwoording mee. Stel dat pa ff wat doen is, wandelen of in bad zit whatever en de meiden vragen aan vriendin of ze ff naar de bar mogen en zij zegt gewoon ja.

Nee hoor, echt niet zolang ik geen kennis gemaakt had en een beetje had kunnen zien wat voor type het was.

Vind dat TO daar helemaal gelijk in heeft.
quote:roodpaars schreef op 13 maart 2013 @ 10:14:

[...]





Elninjo: waarom reageer jij op onderwerpen waar je niks van weet? Ik vraag me al jaren af waarom jij je mengt in zaken betreffende kinderen terwijl je er helemaal niets mee hebt.Mijn beste vriendin heeft 'n puberdochter, dus ik krijg er de laatste jaren best veel van mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 13 maart 2013 @ 09:57:

Ohhhhh, er gaan gewoon nog meer mensen mee. Dan zie ik ook geen probleem. Gezellig juist!

Je klinkt jaloers en afgunstig TO. Das niet de schuld van je ex.



Nee ben niet jaloers of afgunstig, ook ik ben met deze mensen op vaknatie geweest...............

Dat ex met deze mensen wil is omdat hij niet "alleen" wil. Kan moeilijk de hele dag liggen zonnen ofzo.

Die vakantiemensen is neit mijn probleem hoor.

Dat is dat mijn kinderen verdrietig zijn omdat papa zich niet aan de afspraak houdt.

Misschien moet vriendin wel mee van vakantiemensen als in "gelijk aantal??" wie zal het zeggen.



(als ik afgunstig was geweest had ik gezegd Ik geef geen toestemming)
quote:Suze02 schreef op 13 maart 2013 @ 10:16:

@roodpaars: das onze Nien. Maar in dit topic doet ze het prima toch?Oneens. Ik ken "onze Nien" al een tijdje maar snap niet waarom iemand zonder kinderen en kinderwens zich vertoont in zulke onderwerpen. Maar dat is offtopic. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens de andere kant op te sturen. Leuk toch voor papa dat hij een vriendin heeft?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 10:17:

[...]



Mijn beste vriendin heeft 'n puberdochter, dus ik krijg er de laatste jaren best veel van mee.Blijft mijn vraag (retorisch hoor) waarom deze onderwerpen jou zo triggeren dat je er op reageert. Nogmaals: offtopic en retorisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:duet schreef op 13 maart 2013 @ 10:16:

Heb je met je dochters ook wel eens gesproken over het andere scenario, namelijk wel open staan voor contact met vriendin en een gezamenlijke vakantie. Nu mag vriendin niet naar de sport komen, niet in de papa-weekenden erbij zijn en niet mee op vakantie. Hoe zou het zijn als vriendin wel bij het sporten komt kijken met papa en wel in het weekend er deels bij is en ze wel samen op vakantie zouden gaan? Heb je met hun daarover gesproken? Wat hun dat kan opleveren, de positieve kanten van contact met haar?



Het lijkt nu eenrichtingsverkeer, er wordt alleen de nadruk gelegd op wat er allemaal fout is in het contact leggen met vriendin. Je dochters voelen nu haarfijn aan dat jij de manier waarop het nu gaat niet goed vindt en nemen dat van je over.



Probeer je dochters beide kanten te laten zien en laat hun dan zelf een beslissing nemen.+1
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:nina1966 schreef op 13 maart 2013 @ 10:16:

[...]



Nouwww. Ik zou als moeder ook echt mijn kind niet aan een onbekende meegeven hoor. Waarom stelt vriendin zich niet ff voor? Heb ik wel altijd gedaan (nou ja 2 keer vriend met kind) Ook nu met een logee van een kennis van mijn huidige partner. Eerst de moeder even gebelt. Je geeft toch echt wel een stuk verantwoording mee. Stel dat pa ff wat doen is, wandelen of in bad zit whatever en de meiden vragen aan vriendin of ze ff naar de bar mogen en zij zegt gewoon ja.

Nee hoor, echt niet zolang ik geen kennis gemaakt had en een beetje had kunnen zien wat voor type het was.

Vind dat TO daar helemaal gelijk in heeft.De vader zou ook op die vakantie 'n scharrel kunnen oppikken, nu heeft ie tenminste gewoon 'n vaste vriendin. En de vader blijft verantwoordelijk voor zijn kinderen, maar op die leeftijd zullen ze toch meestal zonder ouderlijk toezicht met vrienden op het strand/zwembad hangen dus je kunt toch niet alles tegengaan tenzij je ze 24/7 wil bewaken.
Het lijkt mij heel onprettig als mijn leven nog bepaald wordt door mijn ex, de vader van mijn zoon. Ik zou ook gaan steigeren, eerlijk gezegd. En dat hij sommige dingen niet handig aanpakt in jouw ogen is logisch, jullie zijn niet voor niets uit elkaar...Andersom zal dat ook zo zijn. Maar je wil het elkaar toch niet moeilijker maken?
Tja roodpaars, het is een open forum. Ook Elninjoo mag haar mening geven. En persoonlijk vind ik dat ze dat genuanceerd doet in dit topic (dat is wel eens anders )
quote:roodpaars schreef op 13 maart 2013 @ 10:19:

[...]





Blijft mijn vraag (retorisch hoor) waarom deze onderwerpen jou zo triggeren dat je er op reageert. Nogmaals: offtopic en retorisch.

omdat het me boeit en soms omdat het me ergert hoe volwassenen met hun kinderen omgaan, het is simpelweg leuk discussie materiaal



onderwerpen die ik in het dagelijks leven leuk vind, zijn geen discussiemateriaal, want als je met elkaar hebt gedeeld hoe leuk het wel niet is, heb je niets meer te vertellen tenslotte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er (als ex zijnde) geen bal mee te maken met wie mijn ex zijn verdere leven gaat leiden. Ik mag alleen hopen dat zij goed voor mijn kind is. Als nieuwe vriendin nog geen eens de kans krijgt? Hoe kunnen jouw dochters dan dat bepalen?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:Suze02 schreef op 13 maart 2013 @ 10:22:

Tja roodpaars, het is een open forum. Ook Elninjoo mag haar mening geven. En persoonlijk vind ik dat ze dat genuanceerd doet in dit topic (dat is wel eens anders )Ik zeg ook niet dat dat niet mag: ik stel een vraag.
@to: gelukkig hebben alle mensen op dit topic die je proberen te doen inzien wat jouw rol in dit geheel is allemaal ongelijk
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 10:23:

[...]



omdat het me boeit en soms omdat het me ergert hoe volwassenen met hun kinderen omgaan, het is simpelweg leuk discussie materiaal

Dat is duidelijk. Snap ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven