Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
@roodpaars: als je het antwoord op die vraag nog nooit gelezen hebt zit je hier nog niet lang genoeg
quote:Suze02 schreef op 13 maart 2013 @ 10:25:

@roodpaars: als je het antwoord op die vraag nog nooit gelezen hebt zit je hier nog niet lang genoeg Dat is mogelijk. Maar gelukkig kan de geadresseerde zelf ook reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 10:17:

[...]



Die vakantiemensen is neit mijn probleem hoor.

Dat is dat mijn kinderen verdrietig zijn omdat papa zich niet aan de afspraak houdt.

en laat dat verdriet nou door papa oplossen! Maak het niet jouw probleem. Laat papa dan zien, dat hij de meiden verdriet doet. Ander ziet hij toch het effect niet van zijn actie??
Alle reacties Link kopieren
Die vakantie gaat niet door toch hoop ik?



Klinkt alsof de vader in dit verhaal het grootste kind is, die zou van mij huisarrest krijgen. En míj alleen nog via de mail mogen benaderen, waarop ik dan wel antwoord geef als het mìj uitkomt. En in dat antwoord zou staan met dikgedrukte letters dat hij zich als een egoist en slechte vader gedraagt en dat ie daar op die vakantie maar eens over na moet gaan denken.



Gesodemieter zeg. Stel je je niet een beetje (veeeel) te aardig op? Ik kan me voorstellen dat dit even nieuw is voor je na de eerst zo gemakkelijke verstandhouding en je wil ook graag elke zweem van jaloezie-verdenkingen voorkomen, maar je geeft je kids niet mee aan iemand die tien dagen met zijn 4en op één kamertje wil slapen, waarvan er 1tje ook nog een vreemde is voor je en waarvan je meiden hebben aangegeven het niet eens te willen met haar.

Hij mag blij zijn als je nog de deur open doet nu joh, ja de kids kan ie halen voor t weekend natuurlijk, maar zo ga je niet met elkaar om. Dan dreigt ie maar financieel stom te gaan doen, moet ie eens kijken hoeveel liefde ie daarna nog krijgt.
Lorem Ipsum
quote:lilalinda schreef op 13 maart 2013 @ 10:27:

[...]



en laat dat verdriet nou door papa oplossen! Maak het niet jouw probleem. Laat papa dan zien, dat hij de meiden verdriet doet. Ander ziet hij toch het effect niet van zijn actie??Maar hoe in godsnaam kan TO dit dan laten zien? Dat zullen dochters zelf moeten leren. Dat is eigenlijk de kern van deze topic, IMO.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 13 maart 2013 @ 09:58:

[...]





Dan weten je dochters waar ze aan toe zijn. Kans is groot dat vriendin meegaat, maar er zijn nog veel meer mensen in het gezelschap. Ze zullen zich dus best vermaken, schat ik zo in. Maar ze zijn boos en worden daarin gevoed door jou.



Meer adviezen heb ik niet voor je. Ik vermoed dat je het naast je neer gaat leggen en gaat doen wat je al bedacht had.



Kinderen die mee gaan zijn niet echt van hun leeftijd (helft jonger dus dat worden niet echt speelkameraadjes)

Nee heb niet in gedachten wat ik ga doen.

Zit met de gevoelens van de kinderen die zijn heel dubbel, wat logisch is.

Willen met papa mee, hebben zich verheugd.

Nu legt hij weer een bom neer, houdt zich niet aan de afspraak, dat willen ze niet.

Ik ga ze niet dwingen, maar heb ook mijn eigen gedachtes.

Jongste had al twijfels over het mee gaan omdat papa niet goed met haar gedragd (ADHD) overweg kan en zij vaak de "pispaal" is als ze samen is met zus. Speelt geen grote rol, maar leeft wel bij haar
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 13 maart 2013 @ 10:28:

Die vakantie gaat niet door toch hoop ik?



Klinkt alsof de vader in dit verhaal het grootste kind is, die zou van mij huisarrest krijgen. En míj alleen nog via de mail mogen benaderen, waarop ik dan wel antwoord geef als het mìj uitkomt. En in dat antwoord zou staan met dikgedrukte letters dat hij zich als een egoist en slechte vader gedraagt en dat ie daar op die vakantie maar eens over na moet gaan denken.



Gesodemieter zeg. Stel je je niet een beetje (veeeel) te aardig op? Ik kan me voorstellen dat dit even nieuw is voor je na de eerst zo gemakkelijke verstandhouding en je wil ook graag elke zweem van jaloezie-verdenkingen voorkomen, maar je geeft je kids niet mee aan iemand die tien dagen met zijn 4en op één kamertje wil slapen, waarvan er 1tje ook nog een vreemde is voor je en waarvan je meiden hebben aangegeven het niet eens te willen met haar.

Hij mag blij zijn als je nog de deur open doet nu joh, ja de kids kan ie halen voor t weekend natuurlijk, maar zo ga je niet met elkaar om. Dan dreigt ie maar financieel stom te gaan doen, moet ie eens kijken hoeveel liefde ie daarna nog krijgt.Wat? De vakantie is pas over DRIE maanden. Wat is er erg aan om met de vriendin van je vader op 1 kamer te slapen? Wat nu als het andersom zou zijn? Als moeder een nieuwe vriend heeft (Die de kinderen veel vaker ziet omdat moeder de kinderen meer heeft?)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 10:30:

[...]



Jongste had al twijfels over het mee gaan omdat papa niet goed met haar gedragd (ADHD) overweg kan en zij vaak de "pispaal" is als ze samen is met zus. Speelt geen grote rol, maar leeft wel bij haarDes te meer reden om je dochters te leren hoe ze kunnen omgaan met dit soort dingen TO. Leer ze varen op hun gevoel!
quote:Dertigmin schreef op 13 maart 2013 @ 10:31:

[...]





Wat? De vakantie is pas over DRIE maanden. Wat is er erg aan om met de vriendin van je vader op 1 kamer te slapen? Wat nu als het andersom zou zijn? Als moeder een nieuwe vriend heeft (Die de kinderen veel vaker ziet omdat moeder de kinderen meer heeft?)Dat is toch net zo belachelijk? Als je op vakantie gaat met kind(eren) boek je voor hen toch gewoon 'n eigen kamer, of je nu 'n partner meeneemt of niet. In je eigen huis slaap je toch ook niet bij je pa en ma op de slaapkamer? Vind het echt heel raar dat mensen dat doen als ze op vakantie gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw met de twee puberdochters van haar nieuwe vriend een kamer gaat delen.
Alle reacties Link kopieren
Laat je dochters een brief schrijven. Eentje waarin ze vertellen wat ze wel en niet willen en waarom. Die kun je dan aan je ex laten lezen.



En ik zou toch vragen of zij contact met jou wilt. Zeker met een kind met adhd, daar moet je toch mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 10:35:

[...]



Dat is toch net zo belachelijk? Als je op vakantie gaat met kind(eren) boek je voor hen toch gewoon 'n eigen kamer, of je nu 'n partner meeneemt of niet. In je eigen huis slaap je toch ook niet bij je pa en ma op de slaapkamer? Vind het echt heel raar dat mensen dat doen als ze op vakantie gaan.Daar heb je zeker een punt Nien. Dat zou een goed compromis kunnen zijn.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 10:30:

[...]





Kinderen die mee gaan zijn niet echt van hun leeftijd (helft jonger dus dat worden niet echt speelkameraadjes)

Nee heb niet in gedachten wat ik ga doen.

Zit met de gevoelens van de kinderen die zijn heel dubbel, wat logisch is.

Willen met papa mee, hebben zich verheugd.

Nu legt hij weer een bom neer, houdt zich niet aan de afspraak, dat willen ze niet.

Ik ga ze niet dwingen, maar heb ook mijn eigen gedachtes.

Jongste had al twijfels over het mee gaan omdat papa niet goed met haar gedragd (ADHD) overweg kan en zij vaak de "pispaal" is als ze samen is met zus. Speelt geen grote rol, maar leeft wel bij haar

Ze ontmoeten bij het hotelzwembad/strand vast genoeg leeftijdgenoten om zich mee te vermaken.

Maar waarom moet het helemaal picture perfect? Ze kunnen nu 'n vakantie krijgen waarop ze zich zelf grotendeels moeten vermaken aan 't strand/zwembad, wat ze waarschijnlijk ook gedaan zouden hebben als ze met pa alleen weg zouden gaan. Ze hebben de leeftijd ervoor om met leeftijdgenoten op te willen trekken en niet met pa. Als ze niet meegaan, lopen ze 'n vakantie mis en zitten ze thuis bij moeders (in de regen als we 'n typisch hollandse zomer krijgen)



Waarom ga je niet in op jouw gedachte dat hij maar één hotelkamer wil boeken? Lijkt me dat de meiden in elk geval kunnen aangeven dat áls ze meegaan, hij gewoon 'n kamer voor hen moet boeken.
Alle reacties Link kopieren
Het gata allemaal langs elkaar heen, of niet?

Klopt het onderstaande?



-Dochters zeggen dat ze meewillen mits vader zich aan de afspraak houdt dat het ene vakantie is met zijn drieën; vader en twee dochters?

-Vader zegt dit toe.

-Vader neemt alsnog zijn vriendin mee en vind dat kinderen zich moeten schikken.

-Als ze nu niet mee gaan vind hij dat de kinderen zelf moeten betalen.



Als dit klopt is hij aan het manipuleren. Zet het zo eens op een rijtje voor je dochters en vraag of zij het ook zo zien. Of willen ze toch wel mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:roodpaars schreef op 13 maart 2013 @ 10:29:

[...]





Maar hoe in godsnaam kan TO dit dan laten zien? Dat zullen dochters zelf moeten leren. Dat is eigenlijk de kern van deze topic, IMO.

Juist en zolang TO het oplost, verandert er dus niks

Het zijn grote meiden, ik heb een vergelijkbaar exemplaar, die hoef ik echt niet te beschermen met dit soort zaken
quote:paprikaatje schreef op 13 maart 2013 @ 10:36:

Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw met de twee puberdochters van haar nieuwe vriend een kamer gaat delen.

Dat ook al niet idd.



Snap gewoon al niet dat mensen dat overwegen of doen, op vakantie een kamer delen met hun (puber)kinderen. Ik sliep toen ik 3 was in 'n aparte hotelkamer met tussendeur en vanaf m'n 5e gewoon in kamers die tegenover of naast die van mijn ouders waren. Als we op doorreis wel 'ns een kamer moesten delen, vond ik dat vreselijk omdat ik geen oog dicht deed door het gesnurk van m'n paps.
Ik denk dat het er vooral om gaat dat TO zich niet gehoord en niet gewaardeerd voelt. Als je jarenlang het overgrote deel van de zorg voor je kinderen op je hebt genomen, krijg je vanzelf het idee dat jij het allerbeste weet wat goed is voor de kinderen. Onbedoeld zet je dan de andere opvoeder buiten spel. Ik kan me goed voorstellen dat die ex dat aanvoelt en zich daardoor 'obstinater' gaat gedragen dan hij eigenlijk van plan was. Been there, done that, maar het heeft me weinig meer opgeleverd dan een rotgevoel. Je kunt nu eenmaal niet bepalen hoe je ex zich gedraagt, dus dan kun je niets anders dan er vanuit gaan dat hij ook de belangen van de kinderen in acht neemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodpaars schreef op 13 maart 2013 @ 10:02:

[...]





Nee Waaromdan: kijk eens naar jezelf in dit geheel! Jij bent ook niet zonder zonden.



Nee wie wel!

Ik probeer alleen voor mijn dochters, die een discussie met hun pa echt niet zien zitten aangezien hij deze afdoet onder het mom van "niet zeuren" oid, niet te beslissen, maar ze wel te begeleiden (en nee, niet hun keuze te bepalen).

Maar dat is dus niet wat je moet doen volgens mij
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 10:35:

[...]



Dat is toch net zo belachelijk? Als je op vakantie gaat met kind(eren) boek je voor hen toch gewoon 'n eigen kamer, of je nu 'n partner meeneemt of niet. In je eigen huis slaap je toch ook niet bij je pa en ma op de slaapkamer? Vind het echt heel raar dat mensen dat doen als ze op vakantie gaan.



Dat is een geldkwestie.

Het is bijv. of een all in in Turkije met zijn 3én of 4'en op een kamer, of een veel minder luxe vakantie.

Ik vind het wel een verschil of je " eigen " voor elkaar bent. Ik zou er ook niet over piekeren om met " verse " stiefkinderen een kamer te moeten delen.



Er zijn ook ( beperkt aantal ) familyrooms, met bijv. een tussendeur, of bedden boven en beneden. Duurder dan een gewone kamer, minder duur dan twee kamers.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag je er met ze over praten, maar ik zou er alles, maar dan ook alles aan doen om de omgang met hun vader te stimuleren. Dus in plaats van met ze mee te gaan in het negatieve er een positieve draai aan te geven. De kinderen leren om iemand anders een eerlijke kans te geven ook al voelt het niet fijn dat vader een andere vriendin heeft. Mijn kind heeft ook wel eens wat te klagen over zijn "stiefmoeder". En het is dan heel makkelijk voor mij om daarin mee te gaan.



Hoe lang zijn jullie al uit elkaar?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
quote:dedeurkruk schreef op 13 maart 2013 @ 10:42:

Het gata allemaal langs elkaar heen, of niet?

Klopt het onderstaande?



-Dochters zeggen dat ze meewillen mits vader zich aan de afspraak houdt dat het ene vakantie is met zijn drieën; vader en twee dochters?

-Vader zegt dit toe.

-Vader neemt alsnog zijn vriendin mee en vind dat kinderen zich moeten schikken.

-Als ze nu niet mee gaan vind hij dat de kinderen zelf moeten betalen. Als ze eerst zeggen mee te gaan en na het boeken opeens zeggen niet mee te gaan, moeten ze de vakantie betalen. Vind ik niet heel raar, keuzes hebben consequenties, kunnen ze ook niet vroeg genoeg leren. Als dit klopt is hij aan het manipuleren. Zet het zo eens op een rijtje voor je dochters en vraag of zij het ook zo zien. Of willen ze toch wel mee?



Ik denk dat het rijtje er beter zo uit kan zien:

Vader wil met dochters op vakantie, maar de kans bestaat dat de vriendin van papa meegaat. Dan hebben de dochters nu twee keuzes:

Meegaan en er het beste van makenThuisblijven.

Steeds terugvallen op eerder gemaakte afspraken is niet erg constructief. Vader betaalt de vakantie en heeftin de tussentijd een vriendin ontmoet. En dan kunnen afspraken wel eens 'vergeten' worden. Eerlijk? Doet er niet toe, de situatie is zoals deze is. Aan TO en de dochters nu om hier constructief mee om te gaan. Het zal vaker niet gaan zoals de dochters wensen/eisen. Ze zijn 13 en 14, geen peuters meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 10:03:

[...]



Dus het zou sowieso al geen vakantie voor z'n drieen worden. Waarom zou hij dan als 'single' meemoeten terwijl er ook opgetrokken gaat worden met 'n koppel en de meiden dus ook al onder de pannen zijn wat betreft andere kinderen?



En waarom ga jij er vanuit dat hij maar 1 hotelkamer zou boeken? Ook als hij zonder vriendin gaat vind ik dat heel raar (ook als jij dat zou doen trouwens) die meiden horen gewoon 'n eigen kamer te hebben en niet bij ouders te moeten slapen.

Die kinderen zijn niet vna hun leeftijd maar zoals ik al zei de helft jonger.

Dat hij met hun gaat en er voor KOOS alleen te gaan, toen was hij dus nog single. Misschien had hij na 1 date met vriendin de vakantie niet moeten plannen maar last minute moeten boeken.

(had ik veel eerder aan moeten denken en misschien tegen hem kunnen zeggen of dat niet een optie is)

En wat die kamers betreft.................Ik weet dat jij kindren verafschuwd/niet wil etc maar om voor 10 dagen een eigen kamer te boeken en dan ruim 1300 extra kwijt te zijn...........sorry maar dat zou ik ook niet doen (al kon ik het betalen)
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 10:09:

Ga jij zelf ook nog met je dochters op vakantie eigenlijk?

Als je dat niet van plan bent zou ik ze zeggen dat ze kunnen kiezen voor die vakantie met pa+vriendin waarbij ze zich ongetwijfeld met elkaar en andere kinderen kunnen vermaken en als puntje bij paaltje komt toch niet zitten te wachten op hele dagen optrekken met pa, of helemaal géén vakantie.



Dat is wel mijn bedoeling, maar kan niet boeken omdat ik zijn exacte datum niet weet!

Vakantie hebben ze zeer zeker wel, staan ook nog op een camping. Dat ziet zij zeker ook als vaknatie (en als de zon schijnt ik ook)
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 10:52:

[...]



En wat die kamers betreft.................Ik weet dat jij kindren verafschuwd/niet wil etc maar om voor 10 dagen een eigen kamer te boeken en dan ruim 1300 extra kwijt te zijn...........sorry maar dat zou ik ook niet doen (al kon ik het betalen)

Daar gaat 't niet om. Ik wilde als kind ook niet bij mijn ouders op de kamer slapen en dat hoefde gelukkig ook niet, behalve bij uitzondering onderweg 'ns een keertje.



Hij hoeft er toch niet in z'n eentje voor te betalen, want ik neem aan dat zijn vriendin de helft van hun kamer bijdraagt. Of vriendin zegt dat hij idd maar met zijn kinderen moet gaan en gaat met hem buiten het hoogseizoen op vakantie zodat ze voor veel minder geld, veel meer vakantie hebben.



Een familiekamer met tussendeur zou 'n oplossing kunnen zijn, dat is immers zoals in de meeste thuissituaties waar de slaapkamers ook tegen elkaar aan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed TO, je ex is dus een lul, jij hebt gelijk en je dochters zijn teleurgesteld. En nu? Lekker vasthouden aan het gevoel dat je denkt dat je gelijk hebt? Of echt proberen om een oplossing voor jullie dochters te verzinnen? Zonder te verwachten dat je ex wel bijdraait, want dat gaat m niet worden, gezien de ongevoelige klootzakkenstatus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven