Ben ik een hysterisch wijf? Of is mijn verzoek normaal?

06-10-2016 15:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezer(s), ik heb dit opgeschreven omdat ik benieuwd ben naar hoe een ander hier naar kijkt. In the end wil ik graag weten: ben ik gestoord of is mijn verzoek volkomen normaal?



Samenvatting van het verhaal. Ik heb nu al ruim vier jaar een relatie met mijn vriend 'X'. Ik was ongelooflijk in love en ontzettend gek op hem. Voordat ik een relatie met 'X' kreeg, vond hij een vriendin van mij leuk, 'Y'. Maar zij wilde toen niets met hem. Toch had ik altijd het vermoeden dat, ondanks wij op een gegeven moment samen waren, hij haar nog leuk vond. Heb het een aantal keer rechtstreeks gevraagd en hij ontkende telkens steevast. Twee jaar nadat het begin van onze relatie heeft 'Y' aan mij verteld dat ze een aantal keer gezoend hebben terwijl ik en mijn vriend al een jaar samen waren. 'Y' begon 'X' namelijk ook leuk te vinden, en daar zwichtte 'X' voor. Toen ik verhaal ging halen bij mijn vriend zei hij dat het hem erg speet en dat ie voor mij wilde gaan. Een paar maanden later kwam ik erachter dat het niet slechts om een zoen ging maar dat mijn vriend serieus in de war was doordat 'Y' eindelijk na al die tijd hem leuk vond. Hij kon blijkbaar niet kiezen. Toen ik hier achterkwam had ik hier veel verdriet van, het was voor mij een hele moeilijke tijd. Ik kreeg een laag zelfbeeld en begon me evorm met 'Y' te vergelijken. Blijkbaar kon zij hem iets bieden wat bij mij ontbrak, ik wilde op haar gaan 'lijken'. Na dit gedoe volgde een tijd waarin 'Y' in het buitenland was en ik en 'X' het zelf konden uitzoeken, wat we nu verder wilden. We besloten verder te gaan want we waren gek op elkaar. Ik heb wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij geen contact met haar opnam. Daarna hebben we eigenlijk een heel goed jaar gehad waarin ik het ook in een bepaalde mate achter me heb kunnen laten.



Echter blijkt dat 'X' en 'Y' nu (sinds twee weken) weer contact met elkaar hebben. Op Facebook weliswaar maar toch. Van dat idee gaan mijn nekharen weer rechtovereind staan, omdat het me doet denken aan een hele nare tijd. Toen ik hem hiermee confronteerde werd hij kwaad. Hij vindt dat ik me niet moet aanstellen aangezien zij nu een vriend heeft. Hij zei ook dat hij alleen verder met mij wilde gaan als ik 'mijn obsessie met 'Y'' los laat.



Hij vindt dus dat het contact met haar geoorloofd is en dat ik hem maar moet vertrouwen. Ik vind echter dat de eerste stap bij hem ligt: dat hij contact met haar verbreekt, en ík vervolgens probeer het los te laten en er niet meer over te "zeiken". Dus, wat vinden jullie: ben ik in de positie om van hem te eisen dat hij al het contact met haar verbreekt? (En daarmee ook de vriendschap tussen hen ruinieer?) Of is dat hysterisch en moet ik dit kunnen accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Deze relatie gaat uiteindelijk mis, jou vriend gaat niet voor de 100% voor jou. Nu is het deze vriendin maar de volgende keer zal hij iemand anders tegen komen en gaat hij er met haar vandoor. Het is gewoon wachten op problemen. De enigste die dit kan stoppen ben jij zelf. Moeilijk hoor ! Kiezen voor jezelf. Juist omdat jij wel dol bent op hem . Maar vind jij dan zelf niet dat jij iemand verdient die alleen maar oog heeft voor jou en jou op handen draagt?
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ten eerste, onwijs bedankt voor al jullie reacties! Voelt goed om eens echt objectieve meningen te lezen hierover. Ik weet wat me te doen staat, daar is geen twijfel over mogelijk. En eigenlijk wist ik dat al ergrns diep van binnen. Velen van jullie vroegen waarom ik het uberhaupt zo ver heb laten komen en er niet al veel eerder een streep onder zette. Ik was emotioneel zeer afhankelijk van hem geworden, bang om alleen te zijn. Totaal verkeerd natuurlijk want zo accepteer je veel te veel en trek je niet je eigen grens. Ik ga de komende tijd gebruiken om mijn eigenwaarde op te krikken. Je moet eerst van jezelf houden voordat je van iemand anders kan houden, cliche maar waar!
Dus je zet een streep onder deze relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ga ik doen. Vind het heel spannend maar ik hoef geen genoegen te nemen met iemand die mij niet respecteert
quote:Elephant001 schreef op 06 oktober 2016 @ 23:14:

Ja, dat ga ik doen. Vind het heel spannend maar ik hoef geen genoegen te nemen met iemand die mij niet respecteert

Good for you!

Echt iedereen, ook jij, is het waard om van gehouden te worden.

Sla je vleugels maar uit en begin met van jezelf te houden. Wie weet wat de toekomst brengt!



Als je wil kan je hier nog van je afschrijven later.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elephant001 schreef op 06 oktober 2016 @ 23:14:

Ja, dat ga ik doen. Vind het heel spannend maar ik hoef geen genoegen te nemen met iemand die mij niet respecteertGoed van je! Laat ze maar een poepie ruiken you got this!
Alle reacties Link kopieren
goed zo!
You go girl!
Alle reacties Link kopieren
succes elephant, goede beslissing kom lekker hier van je afschrijven als je daar behoefte aan hebt
Lorem Ipsum
Waarom wil(de) jij samen zijn met iemand die jouw vriendin leuk vindt?

Waarom ben je bij hem gebleven terwijl hij meerdere keren is vreemdgegaan met diezelfde vriendin?

Waarom vraag je je nu af of je contact tussen hem en die vriendin moet accepteren?



Persoonlijk zou ik in eerste instantie al nooit akkoord zijn gegaan met het zijn van "de tweede keuze", maar goed. In jouw positie zou ik hem absoluut niet nog eens voor de keuze stellen, maar de relatie per direct zelf beëindigen. Dan kan hij zoveel contact met Y hebben als hij zelf wil. Want dat wil hij blijkbaar heel graag. Hij vindt dat belangrijker dan jouw gevoelens.



Maakt deze relatie je gelukkig? Volgens mij verdien je iemand die alleen jou leuk vindt en voor de volle 100% voor jou gaat. Iemand die jou en je gevoelens belangrijker vindt dan wat dan ook. Maar de keuze is aan jou.
Sorry, niet alles gelezen. Sterkte en succes TO!
Ga er alvast maar vanuit dat X en Y een stel zijn binnenkort. Laat het je niet raken hè! Laat ze lekker in hun sop gaarkoken, ze verdienen elkaar. Karma weet daar wel raad mee.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een aanvulling?
Euh, het Is een half jaar later... wat is er gebeurd?
quote:Elephant001 schreef op 28 april 2017 @ 11:12:

Iemand nog een aanvulling?Heeft dat nog zin dan, je ging de relatie toch verbreken?
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog steeds samen met dat weggegooid dakraam?
quote:Elephant001 schreef op 28 april 2017 @ 11:12:

Iemand nog een aanvulling?X is kennelijk niet de enige die geen keuze kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Huh?
Alle reacties Link kopieren
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebroliraf schreef op 06 oktober 2016 @ 15:43:

Hij vindt dat ik me niet moet aanstellen aangezien zij nu een vriend heeft.



Maar dat hij zelf een vriendin heeft, doet er niet toe?



Ik vind je niet hysterisch. Wel vraag ik me af waarom je nog bij hem bent...ik krijg namelijk de indruk dat je tweede keus bent en wordt ingewisseld zodra Y toehapt.
Ik twijfel nog hoor.
Alle reacties Link kopieren
Een aanvulling van jouw kant TO? Ja ik ben wel benieuwd. Wie is er zwanger van een liefdesbeeb, jij of je 'vriendin'?

Amand, je twijfelplaat blijft wel heel erg lang hangen, pfff.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je het niet fijn vindt dat je vriend en de vriendin opnieuw contact met elkaar hebben door wat er in het verleden is gebeurt.



Alleen je moet je wel beseffen dat een relatie gebouwd moet zijn op vertrouwen in elkaar. Hij heeft jou verteld dat hij niks meer met haar wilt en vol voor jou gaat. Het is natuurlijk naar dat ze elkaar op facebook hebben toegevoegd, maar spreken ze elkaar daar ook? Of is het slechts zoals al zijn andere facebook vrienden?



Ik vind je reactie niet raar, maar je kan hem in principe niks verbieden. Jullie zijn beide volwassen en moeten elkaar respecteren en vertrouwen. Ik snap ook dat hij zich erg aangevallen voelt want het komt natuurlijk over als niet vertrouwen.



Als ik jou was zou ik hem alleen vragen wat hij zou doen als de rollen omgedraaid waren en jij met een vriend van hem had gezoend. Hij vindt dat waarschijnlijk ook geen prettig idee en misschien stopt hij dan met haar contacten.

Verder zou ik me er niet te druk over maken en het proberen te negeren.



Je moet jezelf de keus stellen denk ik:

1. Je vertrouwt hem en gelooft wat hij zegt en accepteert dat/

2. Je vertrouwt hem niet en dan kan je de relatie beter stoppen.



Lastige situatie inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:LiloLisanne schreef op 28 april 2017 @ 13:00:

Ik snap dat je het niet fijn vindt dat je vriend en de vriendin opnieuw contact met elkaar hebben door wat er in het verleden is gebeurt.



Alleen je moet je wel beseffen dat een relatie gebouwd moet zijn op vertrouwen in elkaar. Hij heeft jou verteld dat hij niks meer met haar wilt en vol voor jou gaat. Het is natuurlijk naar dat ze elkaar op facebook hebben toegevoegd, maar spreken ze elkaar daar ook? Of is het slechts zoals al zijn andere facebook vrienden?



Ik vind je reactie niet raar, maar je kan hem in principe niks verbieden. Jullie zijn beide volwassen en moeten elkaar respecteren en vertrouwen. Ik snap ook dat hij zich erg aangevallen voelt want het komt natuurlijk over als niet vertrouwen.



Als ik jou was zou ik hem alleen vragen wat hij zou doen als de rollen omgedraaid waren en jij met een vriend van hem had gezoend. Hij vindt dat waarschijnlijk ook geen prettig idee en misschien stopt hij dan met haar contacten.

Verder zou ik me er niet te druk over maken en het proberen te negeren.



Je moet jezelf de keus stellen denk ik:

1. Je vertrouwt hem en gelooft wat hij zegt en accepteert dat/

2. Je vertrouwt hem niet en dan kan je de relatie beter stoppen.



Lastige situatie inderdaad.Zie 1 niet als mogelijkheid hier. In dit geval, met het feit dat hij weer contact opneemt etc, is er echt totaal geen reden om hem nog te vertrouwen. Ze had het al lang uit moeten maken, maar ja, wanhopig he.
Ik ben nu ook wel benieuwd naar die aanvulling Elephant. Zijn X en Y nu bij elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven