Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
.......
anoniem_147539 wijzigde dit bericht op 06-08-2014 01:20
Reden: weg ivm eventuele herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Langeleis, wat jij zegt, herken ik ook.

Meerdere (lange) relaties gehad, maar met mijn laatste ex heb ik eigenlijk pas echt, voor het eerst in mijn leven, gevoeld hoe het ook kan zijn. Wat echte liefde is.

Daarom voelt het zo oneerlijk dat ik er even van heb mogen proeven, maar het me ook weer afgepakt is. :(

Voor het eerst in mijn leven besef ik wat ik mis als ik vrijgezel ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:langeleis schreef op 31 juli 2014 @ 10:47:

@jennifer, ik ken het! Zo heb je een dag of even een moment dat je denkt het heel helder te zien en gaat het redelijk en zo sta je in de ochtend al op met een rare zwaar beladen gevoel in je lichaam. Ik had gisteren zo'n dag. Kon me moeilijk verzetten tot wat te doen en was beduusd. In de avond begon ik weer te piekeren en proberen te denken voor hem. Wat vind hij van mij? Komt het allemaal door mij? Heb ik iets verkeerds gedaan? Allemaal vragen die voor mij ook nog dubbel op zijn.

Dit heb ik vandaag.... Terugval van jewelste. Zo herkenbaar wat je schrijft, echt!



En toch ben ik trots er op dat ik geen contact meer op kan nemen. Vond het moeilijk maar wel dapper van mijzelf om zijn nummer weg te doen. Als ik nu een berichtje krijg, hoop ik ook nog steeds dat hij het is. . Ik weet dat het even duurt voor dat ik hier overheen ben. Vind het trouwens qua gevoel heftig. Kende het ook niet zo. Heb aan paar langere relaties gehad en dan minder last. Maar juist die andere relaties waren achteraf mannen die niet zo goed bij mij pasten. Door de jaren heen ben ik veranderd en wist ik beter wat ik wel zou willen in een relatie. Je mag heel trots zijn dat je dat hebt gedaan. Ik kan het nog steeds niet.



Gisteren in een vlaag van heftig paniekgevoel gebeld. Hij nam niet op. Niks ingesproken. Niets meer gehoord. Ik voel me nu dubbel zo kut. Asshole. Gewoon niks.

Langzaam kom ik op een punt dat ik ook eraan moet geloven: nrs verwijderen, alles blokkeren. Maar iets in me protesteert heftig. Ik durf en kan het gewoon niet.



Maar dit brengt me ook niks. Wat een klotetijd dit zeg. Ik herhaal steeds tegen mezelf: dit gaat over, je komt hier doorheen. Maar dan de angst: stel dat ik hier in blijf hangen?!



Gisteren hoorde ik dat twee appartementgenoten van me stappen verder hebben gezet: de een krijgt een tweede kind, en moet dus echt gaan verhuizen. De ander gaat samenwonen en gaat dus ook binnen een halfjaar weg. Blijven ik en een andere vriendin over. (We wonen allemaal in hetzelfde appartementencomplex, ieder zijn eigen huis, maar veel bijelkaar over de vloer, we hoeven de deur niet uit om bijeen te zijn.) En ik ben echt blij voor ze, maar voel me ook zo eenzaam: mensen kiezen voorelkaar, maken samen plannen en dat wilde mijn ex dus niet met mij.
......
anoniem_147539 wijzigde dit bericht op 06-08-2014 02:16
Reden: weg ivm eventuele herkenbaarheid
% gewijzigd
Gewist
anoniem_204346 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 15:57
Reden: Privé
99.29% gewijzigd
Dank je Monroe jij ook veel sterkte . Als iets over is, ook al weet je waarom het over is. Je gaat je de mooie dingen steeds terug halen want dat voelde fijn. En omdat je nu zoveel pijn en verdriet voelt wil je de minder mooie dingen je niet voor de geest halen. Dat doet nu nog meer pijn. En toch realiseer je dat je het nooit zult vergeten en dat die pijn altijd blijft knagen. Hoe mooi de rest ook was. Al het negatieve heeft het kapot gemaakt. Je gunt jezelf toch echt beter. Alleen is het nu de pijn die je voelt en de mooie dingen die je vast wilt houden. Dat is om te overleven. En tegelijkertijd houdt je jezelf voor de gek. Ooit kom je de juiste man tegen waarbij je je goed voelt en waar je meer krijgt dan bij deze man.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



net een telefoontje van ex, of hij straks even langs mag komen om post en wat spulletjes op te halen. Eerste keer dat ik hem weer zie en spreek. Vreemd om hem straks weer te zien. Iemand tips????
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, maar wel een dikke knuffel! Inderdaad vreemd en eng, maar je kunt dit! Probeer gewoon jezelf te zijn en rustig te blijven, dan kan er denk ik niet veel mis gaan...



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Veer, ik heb ook geen tips.



Ik heb een grote fout gemaakt en ben van de week bij hem blijven slapen. Door zo stom te zijn had ik de afgelopen dagen toch weer hoop maar nu we een paar dagen verder zijn wordt het contact weer minimaal van zijn kant uit. En ik? Ik ben weer terug bij af.



Nummer wegooien en blokkeren durf ik ook niet (net als Pollewop) maar het zou beter voor me zijn. Hij blijft twijfelen en wil eigenlijk geen afscheid nemen maar ik snap wel waarom hij dat zegt. Nu heeft hij nog de mogelijkheid om me te gebruiken voor een incidentele leuke nacht (ben ik zelf bij natuurlijk). Het besef dat ik daar wel leuk voor ben maar niet leuk genoeg voor een relatie steekt. Hij blijft verder erg vaag over zijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:veer123 schreef op 31 juli 2014 @ 14:15:

Hoi meiden,



net een telefoontje van ex, of hij straks even langs mag komen om post en wat spulletjes op te halen. Eerste keer dat ik hem weer zie en spreek. Vreemd om hem straks weer te zien. Iemand tips????Je op jezelf blijven focussen. En gewoon doorgaan met ademhalen
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Veer, hoe was het?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie overal zijn naam. Vandaag vormde het kenteken van een voor mij geparkeerde auto, op een klinker na, zijn naam. Op mijn werk lag van de week een boek voor me waarop de achternaam van de schrijver de naam van mijn ex was.

Op facebook opvallend veel vrienden van vrienden die net zo heten als mijn ex. Gek word ik ervan!
I am just a girl.....standing in front of a boy...asking him to love her
Alle reacties Link kopieren
Het ging wel oke. Hij zei dat hij er erg verdrietig nog van was en dat hij me ook miste maar dat het gewoon niet meer kan. Nog even gepraat en toen heeft hij zijn spullen gepakt. En dat was het dan :(
......
anoniem_204346 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 16:05
Reden: Herkenbaarheid
98.73% gewijzigd
@Monroe niet slim van je om met hem naar bed te gaan. Laat je niet gebruiken meid. Je verdient beter.





Ik heb al terug contact met hem. Hij zei dat hij mij miste en wij hebben goed gepraat met elkaar. En wij zien elkaar terug en hebben nu bijna elke dag contact.
quote:vulkaan2004 schreef op 22 juli 2014 @ 18:25:

[...]



Als je hem een nieuwe kans wilt geven dan zou je moeten nagaan of de reden dat jullie uit elkaar zijn nog steeds bestaat. Zo ja, dan zou het niet verstandig zijn om het terug een kans te geven denk ik. Als je verder wilt gaan met je leven is het best dat je volledig contact vermijdt.Hoe gaat het nu verder met jou. Hebben jullie nu terug contact met elkaar.
........
anoniem_147539 wijzigde dit bericht op 06-08-2014 01:18
Reden: weg ivm eventuele herkenbaarheid
% gewijzigd
Ja ik geloof daar wel in. Nou ja niet zozeer in 'de ware' (eigenlijk totaal niet, er zijn genoeg mannen op aarde waar het prima mee zou passen denk ik), maar ik geloof wel in 'dat de dingen zo moeten zijn', en dat alles een reden heeft. In het algemeen dus, en dat is dan ook van toepassing op relaties en alles wat erbij komt kijken.



Ik lees ook even mee, want iets met hetzelfde schuitje en gedeelde smart is halve smart enzo .. Ook al was het hier niet eens 'echt' wat, alleen een superleuke scharrel plus met een heerlijk intense tijd; vanwege allerlei verschillen (o.a. leeftijd en kijk op het leven) kon het toch niet echt wat worden maar het blijft zwaar. Heb het gisteren zelf maar afgekapt, en ook gelijk nummer gewist.



En dit was maar iets van een paar maandjes, maar een paar jaar terug had ik luduvudu na 10 jr, heel heftige relatie en dito break-up, maar onthou: alles komt goed!!! Maar man man wat een pijn.

Maar voed alsjeblieft niet je pijn met contact, het werkt echt als een zout in de wond, en tijd heelt alle wond, echt!! Ik ben destijds wel in die val getrapt maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden (ben nogal van de gezegden en uitdrukkingen vandaag geloof ik )



Weer terug op dingen voor een reden zien; na die lange relatie en break-up heb ik nu al een paar jaar telkens korte relaties/flings waarbij ik dan in een patroon val, herken het wel en moet daar gewoon nog wat mee, voor ik echt weer een gezonde relatie aankan. Ligt aan mij hoor, en dat weet ik wel, maar het is niet makkelijk. Was in die lange relatie mezelf kwijtgeraakt, en nu ben ik TE assertief en pik ik niks meer, maar ooit vind ik die middenweg wel weer! Ik ga ook altijd van skyhigh naar deep low, in de liefde, moet ook daarin wat gematigder worden.



Dikke knuffel allemaal!!
En een laatste gesprek... je krijgt toch niet te horen wat je wilt, dus je hebt er echt weinig aan, geloof me.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had ik een goeie dag. Ik stond redelijk rustig op, niet dat allesverzengde zware, onrustige klotegevoel. Ik zag dat ex gisteren had teruggebeld, maar ik was weg. Ik heb m vandaag gebeld, maar weer vm, geen telefoontje terug. Toch geen paniek, eerder een gevoel van: gast, dan toch niet. Vanavond met een klein groepje van de yogaopleiding zelf naar het park gegaan en daar geoefend.Een van de heren appte me daarna nog. Hij heeft net deze periode achter de rug, die wij nu doormaken. Hij appte me dat hij het fijn vond om te zien dat ik al wat meer 'straalde' dan drie weken geleden en dat hij vond dat ik een sterke vrouw ben, die vanuit haar hart leeft. En nu weet ik dat zelf ook, ik heb de afgelopen tien jaar zoveel gezeik meegemaakt met huizen, banen, relaties (de drie fundamentele pijlers zeg maar) dat ik weet dat ik ergens in me een enorme kracht heb. Nu voelt het allemaal erg broos, maar goed. En toch vond ik het fijn dat hij me dat schreef.



Dit was weer een dag, maandag is het zes weken geleden. Er is wel verschil, maar ben er nog lang niet. Maar goed: door de pijn heen. Morgen zien we wel weer....
Alle reacties Link kopieren
quote:violetje schreef op 01 augustus 2014 @ 17:41:

En een laatste gesprek... je krijgt toch niet te horen wat je wilt, dus je hebt er echt weinig aan, geloof me. Dit. Inderdaad. Mijn laatste 'gesprek' duurde nog geen halfuurtje. En hij wist niet hoe snel hij weg moest. Terwijl het echt geen verkeerde vent is, echt niet. Hij is er klaar mee. En dat wil je niet horen. En toch is het zo.....
Alle reacties Link kopieren
quote:rebaca schreef op 01 augustus 2014 @ 12:54:

@Monroe niet slim van je om met hem naar bed te gaan. Laat je niet gebruiken meid. Je verdient beter.



Je gebruikt zelf de ander dan toch ook voor een goed gevoel, of om meer te krijgen? Als je hoop hebt dat nog een keer sex zijn gedachten evrandert, dan is dat de ander ook voor je eigen doeleinden gebruiken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet begrijpen dat dit is wat hij wil.. :( Zucht, het is nu twee maanden uit en ik ben nog steeds een wrak.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen contact meer op zijn initiatief en wat doet het pijn om te zien dat hij regelmatig online is maar niet de behoefte heeft om mij nog iets te sturen. Dit was het dan denk ik. Een emotieloze afsluiting. Hij zei dat hij misschien nog iets van zich laat horen als hij voor zichzelf alles op een rijtje heeft gezet maar wat moet ik met misschien? En wanneer is wanneer? Op deze vragen heb ik geen antwoord meer gekregen. De tranen branden weer in mijn ogen.



voor jullie
Alle reacties Link kopieren
voor jou ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven