Geen kinderen op bruiloft? Familie boos

14-06-2013 01:18 1138 berichten
Mijn vriend en ik trouwen dit jaar en we hebben aangegeven geen kinderen op onze bruiloft te willen.



We willen zelf geen kinderen en willen een feestje bouwen tijdens de bruiloft. Dat betekent: luxe restaurant (geen 'kindermenu' dus) en lang doorfeesten. We willen geen rekening houden met een kind dat moe is/geen zin meer heeft/friet met frikadel wil. Plus: we vinden de ceremonie een zeer serieuze aangelegenheid! Op een krijsend kind tussendoor zitten we niet te wachten.



Nu heeft familie hier niet leuk op gereageerd. Nichtje (dochter van zus) 'mag' dus ook niet komen. Nu wil mijn zus zelf ook niet komen!



Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Naja dat To geen kinderen op haar bruiloft wil is haar goed recht en nog tot daar aan toe.... maar dat ze haar zus verplicht om het kind achter te laten en oppas te regelen terwijl ze naar een ander continent vertrekken vind ik een heel ander verhaal.



Om dan oppas mee te nemen klinkt leuk, maar of dat allemaal zo praktisch is vraag ik me af.
quote:Mariska76 schreef op 15 juni 2013 @ 11:01:

" Precies, dat bedoel ik.Of je mensen zou leuk vind of niet, je hebt er maar mee te leren leven dat je niet iedereen leuk kan vinden."



Maar als je mensen vervelend vindt, probeer je ze zoveel mogelijk te ontwijken. Kinderen worden toch vaak opgedrongen (zoals dit topic wel laat zien).Klopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2013 @ 10:56:

[...]



Groot kans dat het merendeel van die kinderen helemaal niet in de zorgsector terecht komt.

Bovendien hoef ik geen kleine kinderen te verdragen omdat ik ze, als ze wat ouder zijn, leuk kan gaan vinden. Ik kies bewust om geen kleine kinderen in mijn omgeving te hoeven hebben, dus zijn kleine kinderen van anderen niet welkom bij me.Jij bent zeker zelf volwassen geboren;)
quote:boebezoebe schreef op 15 juni 2013 @ 10:57:

[...]





Precies, dat bedoel ik.Of je mensen zou leuk vind of niet, je hebt er maar mee te leren leven dat je niet iedereen leuk kan vinden.Maar je hoeft ze dan nog niet uit te nodigen als je zelf iets te vieren hebt...
quote:Aminah schreef op 15 juni 2013 @ 11:03:

[...]





Ik zie ze al stampvoetend voor de deur staan, EN MIJN KIND GAAT MEE NAAR BINNEN

Ik krijg geloof ik geen leuker beeld van moeders door dit topic



Terwijl mijn enige vriendin die kinderen heeft er juist heel flexibel mee omgaat, zal ook nooit onaangekondigt/ongevraagd ineens d'r dreumes meenemen ofzo.



En dan vind ik het ook niet zo erg als kind er af en toe wel bij is.

Ik heb ook helemaal geen hekel aan kinderen hoor (nou ja, niet aan álle kinderen )

Maar die vanzelfsprekendheid waarmee je een kind blijkbaar op de koop toe moet nemen verbaasd me wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 15 juni 2013 @ 11:00:

[...]





Ik zou willen dat men eens net zo reageerde op volwassenen als op kinderen. Een kind mag er niet doorheen praten, inderdaad, maar die moet het nog leren. Zeg je ook tegen een volwassene gewoon recht voor zijn raap: zeg, zullen we het een over iets anders hebben dan altijd over jou? Of over je kat/suffe vakantie/vul maar in.

Veel volwassenen zijn tegeonver kinderen zo vreselijk streng, nee het zijn geen prinsjes en prinsesjes, maar dat zijn volwassenen ook niet, en die gedragen zich net zo goed zo.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Nee, TO bepaalt ook voor haar zus dat het voor nichtje helemaal niet leuk is. Dit om niet te zeggen dat ze zelf niet op het kind zit te wachten op haar bruiloft.
Ga in therapie!
quote:marlenertje1960 schreef op 15 juni 2013 @ 11:06:

[...]





Jij bent zeker zelf volwassen geboren;)Daar gaat 't toch niet om? Je hoeft toch niet leuk te vinden wat je zelf vroeger bent geweest? Ik vond als kleuter kinderen die jonger waren dan mij al niet leuk en dat gevoel werd dus steeds sterker naarmate het leeftijdsverschil groeide.
Alle reacties Link kopieren
Tegen volwassenen ben ik heel eerlijk hoor. En nee, niemand wordt als volwassene geboren. En toen ik klein was mocht ik ook niet overal mee naartoe.
27 mensen vinden dit leuk.
quote:quinacridonerose schreef op 15 juni 2013 @ 11:09:

[...]



Ik krijg geloof ik geen leuker beeld van moeders door dit topic



Terwijl mijn enige vriendin die kinderen heeft er juist heel flexibel mee omgaat, zal ook nooit onaangekondigt/ongevraagd ineens d'r dreumes meenemen ofzo.



En dan vind ik het ook niet zo erg als kind er af en toe wel bij is.

Ik heb ook helemaal geen hekel aan kinderen hoor (nou ja, niet aan álle kinderen )

Maar die vanzelfsprekendheid waarmee je een kind blijkbaar op de koop toe moet nemen verbaasd me wel.Snap ik:)
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2013 @ 11:11:

[...]



Daar gaat 't toch niet om? Je hoeft toch niet leuk te vinden wat je zelf vroeger bent geweest? Ik vond als kleuter kinderen die jonger waren dan mij al niet leuk en dat gevoel werd dus steeds sterker naarmate het leeftijdsverschil groeide.Ik vind jou wel grappig:)
quote:quinacridonerose schreef op 15 juni 2013 @ 10:59:

[...]



Nou, nee dus.

Het is niet jouw feestje, dus jij bepaalt helemaal niks, niet of het bruidspaar kinderen vervelend vind, niet of zij er wel op willen gokken dat die van jouw toevallig niet tijdens het diner in brullen en drenzen uitbarst of toch ineens niet zo lekker doorslaapt.

Het enige wat de gast bepaalt is of hij/zij wel of niet komt.



Natuurlijk kun je verder vaak wel een hoop overleggen neem ik aan, de meeste mensen willen vaak best wel rekening houden met hun gasten, maar het bepalen van de grens ligt niet bij de gasten.ik bedoel dat een ander niet voor mij in hoeft te vullen wat wel en niet kan. Als we het feestje van TO als voorbeeld nemen, zou ik zelf al snel tot de conclusie zijn gekomen dat het voor kinderen niet leuk is, die gaan dan vervelend doen en dat is storend voor iedereen. Dus dan had ik zelf al bedacht dat de kinderen thuis blijven oid. Dan had niemand boos of beledigd hoeven zijn.
quote:dubiootje schreef op 15 juni 2013 @ 11:10:

Nee, TO bepaalt ook voor haar zus dat het voor nichtje helemaal niet leuk is. Dit om niet te zeggen dat ze zelf niet op het kind zit te wachten op haar bruiloft.

Sja, sommige dingen zijn toch ook gewoon niet leuk voor/met kinderen?

TO wil er gewoon geen rekening mee houden, en dan is het al snel niet leuk, want met kinderen moet dat toch echt wel.



En volgens mij heeft TO ook gewoon gezegd dat ze er geen kinderen bijwil, dat het voor zo'n kind ook niet leuk is was helemaal niet haar hoofd-argument (zo las ik het tenminste)
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 11:15:

[...]



ik bedoel dat een ander niet voor mij in hoeft te vullen wat wel en niet kan. Als we het feestje van TO als voorbeeld nemen, zou ik zelf al snel tot de conclusie zijn gekomen dat het voor kinderen niet leuk is, die gaan dan vervelend doen en dat is storend voor iedereen. Dus dan had ik zelf al bedacht dat de kinderen thuis blijven oid. Dan had niemand boos of beledigd hoeven zijn.



En we zijn weer bij de hoofdvraag:

Waarom in vredesnaam zou de GAST die keuze moeten maken?



Da's natuurlijk een gezeik om niks.

Want uit dit topic heb ik al wel begrepen dat de meeste moeders helemaal niet meer in staat zijn zo'n keuze te maken, die vinden álles met hun kind leuk.
Alle reacties Link kopieren
Neves, ik dacht bij buitenland meer aan België of zo. O nee, ze gaan vliegen. De Costa Brava dan.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar topic is dit geworden. Heb het zo ongeveer doorgenomen, want ik reageerde nog op pagina 1, maar vind het door TO aanvulling wel heel anders geworden.

Zelfs ik zou mijn imaginaire kind niet alleen laten als ik voor een paar dagen de grote plas moet overvliegen.



Overigens had je als je mijn zus was deze bruiloft een jaar van te voren ongeveer aan moeten geven. Mijn man moet in september zijn vakantiewensen voor het jaar erop doorgeven en ze zijn daar zo star dat later gemelde wensen vaker niet dan wel gehonoreerd worden (en ja, dat is heel irritant).

Al denk ik dat we sowieso niet mee waren gegaan, mijn schaarse dagen opnemen voor een soort vakantie met vrienden die niet van mij zijn, zie ik helemaal niet als leuk. Maar dat had ik vroeger al met dure verenigingsuitstapjes, als ik dan veel geld uitgeef voor een paar dagen weg, dan liever wel in een gezelschap waarvan ik iedereen leuk vind.



En nog een laatste algemene noot, ik heb helemaal geen hekel aan kinderen, helaas denken veel mensen (en vooral de übermama's) dat wel als je zelf kindvrij bent. Wel heb ik een hekel aan ouders die hun kinderen niet leren dat er regels gelden, dat kinderen soms gewoon een keer hun snater moeten houden (al zouden volwassen dat soms ook wel eens mogen doen) en aan ouders die werkelijk vinden dat hun prinsje/prinsesje top of the bill is. De leukste kinderen zijn vaak die kinderen die weten tussen welke grenzen zij kunnen bewegen, die weten dat nee ook daadwerkelijk nee is en die dus ook weleens nee te horen krijgen. Van alleen maar ja en amen wordt geen enkel mens leuk, een kind dus ook niet.



En ja, ik ben en blijf iemand die vind dat er feestjes voor volwassenen zijn en feestjes voor kinderen en vind nog steeds dat degene die het feestje geeft bepaalt voor welke doelgroep zijn feestje is. Maar ik blijf er ook bij dat de genodigde dan dus gewoon de uitnodiging af mag slaan. Daar hoef je helemaal geen ruzie om te maken.
Life is too short to waste time matching socks
Alle reacties Link kopieren
Quina, TO moet gewoon zeggen wat ze bedoelt. Niet zeggen dat het vast niet leuk is voor kind als ze bedoelt dat ze er geen krijsend kind bij wil hebben. Ze vindt haar nichtje gewoon geen leuk gezelschap, dat is duidelijk. Dat voelt haar zus natuurlijk ook wel.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Had iemand al gezegd dat het vanuit milieuoogpunt belachelijk is om je hele familie ergens voor een paar dagen heen te vliegen voor je bruiloft?



Anders gooi ik hem er even in.
Ga in therapie!
quote:quinacridonerose schreef op 15 juni 2013 @ 11:19:

[...]





En we zijn weer bij de hoofdvraag:

Waarom in vredesnaam zou de GAST die keuze moeten maken?

omdat gasten niet geestelijk gestoord zijn?

Da's natuurlijk een gezeik om niks.

Want uit dit topic heb ik al wel begrepen dat de meeste moeders helemaal niet meer in staat zijn zo'n keuze te maken, die vinden álles met hun kind leuk.is niet mijn ervaring. Ik denk er altijd goed over na en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand een kind meenam als dat ongewenst, ongepast of ronduit onhandig was. Dat een meegebracht kind eens een keer huilt of anderszins vervelend is, vind ik meestal dan weer niet heel storend omdat ze dan even mee naar buiten worden genomen. Ik zit me altijd te verbazen bij dit soort topics waar jullie dan al die vervelende kinderen en ouders van kennen, want ik ken ze niet. Nou ja, het zal er voor een groot deel wel mee te maken hebben dat je bij een storend element twee dingen kunt doen. 1) je enorm opwinden, waardoor je nog meer last ervaart of 2) je schouders ophalen en accepteren dat de wereld niet om jou draait. Ik doe het tweede en denkt er tegenwoordig bij 'he lekker, die peuterpuberteit hebben wij al gehad X-D'
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 10:29:

[...]





ja het verhaal is BS, maar de opgeworpen stelling is wel interessant.

Ok, als het dan puur om de stelling gaat vind ik dit;



Nee, mijn kinderen zitten niet vastgeplakt aan mij, ze zijn geen onderdeel van mij. Maar ze zijn wel een deel van mijn familie.



Als ik op een bruiloft van vrienden of kennissen, oom of tante, word uitgenodigd, nee, dan neem ik ze niet mee. Zelfs niet als ik daggast ben, of het moeten al zulke goede vrienden zijn (die bijvoorbeeld zelf ook kinderen hebben en waar je vaak samen mee optrekt) dat zij dat prettig zouden vinden. Maar dan zou ik het in ieder geval overleggen met het bruidspaar en ook niet boos zijn als ze niet gewenst waren.



Maar gaat het om mijn eigen zus, dan vind ik het een heel ander verhaal. Zou zij zeggen dat mijn kinderen niet welkom zijn op haar huwelijk, dan steekt ze op dat moment een mes in mijn hart. Net zo als ze bijvoorbeeld zou zeggen dat ze mijn man er niet bij wil hebben, omdat ze (hypothetisch, hè) hem een enorme flapdrol vindt. En dan was voor mij de keuze snel gemaakt; dan kom ik ook niet. Puur omdat ze me krenkt. Ik bedoel, je gaat ook niet je opa uitnodigen, maar tegen hem zeggen dat oma thuis moet blijven omdat ze zo hard praat omdat ze doof is.



En nog even over dat geneuzel van "het is haar dag, haar feest", bullshit! Je maakt een feest met elkaar. Alle gasten doen ook hun stinkende best voor jou. En anders ga je gewoon lekker met zijn tweetjes naar het stadhuis, heb je van niemand "last".
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 15 juni 2013 @ 11:25:

Quina, TO moet gewoon zeggen wat ze bedoelt. Niet zeggen dat het vast niet leuk is voor kind als ze bedoelt dat ze er geen krijsend kind bij wil hebben. Ze vindt haar nichtje gewoon geen leuk gezelschap, dat is duidelijk. Dat voelt haar zus natuurlijk ook wel.

Ja eens.



En nee, ik hoef mijn kinderen niet altijd bij mij te hebben en nee, ik vind het geen probleem om een oppas te zoeken (ook niet voor twee of drie dagen).
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 11:27:

[...]





is niet mijn ervaring. Ik denk er altijd goed over na en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand een kind meenam als dat ongewenst, ongepast of ronduit onhandig was. Dat een meegebracht kind eens een keer huilt of anderszins vervelend is, vind ik meestal dan weer niet heel storend omdat ze dan even mee naar buiten worden genomen. Ik zit me altijd te verbazen bij dit soort topics waar jullie dan al die vervelende kinderen en ouders van kennen, want ik ken ze niet. Nou ja, het zal er voor een groot deel wel mee te maken hebben dat je bij een storend element twee dingen kunt doen. 1) je enorm opwinden, waardoor je nog meer last ervaart of 2) je schouders ophalen en accepteren dat de wereld niet om jou draait. Ik doe het tweede en denkt er tegenwoordig bij 'he lekker, die peuterpuberteit hebben wij al gehad X-D'Zo ontzettend eens!
quote:suuri schreef op 14 juni 2013 @ 01:18:

Plus: we vinden de ceremonie een zeer serieuze aangelegenheid! Op een krijsend kind tussendoor zitten we niet te wachten.



Het staat letterlijk in de OP!

TO zit niet op een krijsend kind te wachten, en gelijk heeft ze.

Dat gaat niet om dat kind persoonlijk, alle kinderen van drie krijsen weleens, maar op háár bruiloft wil ze dat niet.

En dat mag ze toch gewoon vinden, lijkt mij.
quote:Al denk ik dat we sowieso niet mee waren gegaan, mijn schaarse dagen opnemen voor een soort vakantie met vrienden die niet van mij zijn, zie ik helemaal niet als leuk.De partner van de genodigde had ook gewoon thuis kunnen blijven met 't kind natuurlijk. Je hoeft als partner tenslotte ook niet mee, die wordt ook alleen maar uitgenodigd uit 'n soort verplichting meestal.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar de costa brava ga dan gaat mijn kind mee, want ik laat mijn kind niet achter.En helemaal niet voor meerdere dagen. En dan mag ik toch rustig afzeggen? Ik maak zelf uit of ik zolang weg wil zonder mijn kind. Jammer voor de bruid dan. Nu heb ik ze niet meer zo klein . Maar vroeger deed ik dat ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven