Het ligt allemaal weer aan mij!

23-10-2014 16:16 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry alvast voor als dit een lange tekst word.

Ik heb het er nu al met 5 personen over gehad. Alle ""tips"" heb ik uitgeprobeerd Maar geen van de 5 gaf me advies waar ik wat mee kon.

Mijn beste vriendin zei: schakel je ouders gewoon in. ( ik ben nogal een papa kindje) Mijn ouders zeiden vervolgens : dat regel je maar lekker zelf met je buurman daar kunnen we ons niet in mengen. Mijn buurman steekt vervolgens zijn kop in het zand. En mijn vriend vind dat het natuurlijk allemaal weer aan mijn autisme ligt en dat het allemaal heus wel niet zo ernstig is zoals ik het zie.



Sinds ongeveer een half jaar hebben we nieuwe buren. Bestaande uit een man van ongeveer 60 en zijn dochter van net 28 met downsyndroom.

En al vanaf het aller eerste begin dat mijn vriend en ik er met onze 2 dochters een kop koffie kwamen drinken maakte mijn buurmeisje 4 jaar jonger dan ik en 2 jaar jonger dan mijn vriend) er al geen geheim van dat ze voor zover dat mogelijk is bij haar , verliefd is op mijn vriend. Heel aandoenlijk vond ik dat toen. Maar dat was toen...



Nu een half jaar later komt ze me echt de strot uit. Ze doet verschrikkelijk jaloers naar mij toe en uit zich ook echt jaloers. Ik vind haar niet meer leuk. Iedere dag krijgt mijn vriend liefdes briefjes terwijl hij er vanwege zijn beroep haast nooit is. In t begin liet ik ze hem nog wel eens zien maar nu gooi ik ze gewoon direct weg. Ze trekt mijn planten uit de tuin en als ik haar daar wat van zeg draait ze door. Als ik klaag bij de buurman zegt hij standaard ik zal met r praten. Wat natuurlijk niks helpt.



De eerste keer dat ze mij te lijf ging was bij haar thuis. Mijn vriendin was erbij.. We hingen voor de buurman zijn gordijnen op . Mijn buurmeisje stormt de kamer binnen knalt tegen het trapje aan en valt op de grond. Buurman en ik willen haar overeind helpen. Haar vader pakt ze bij zijn hand en mij grijpt ze volop in mijn haar. Met als gevolg een hele pluk eruit.



De 2e keer stond ze in hun tuin keihard te panikeren. Ik loop naar haar toe en vraag haar wat er is en vervolgens begint ze toch op me in te beuken. Dus ik maakte snel weer dat ik daar weg kwam.

Ik wilde alleen maar kijken of ik r kon helpen. Maar dat werd niet op prijs gesteld dus ik bedenk me voortaan wel 100x als ik haar weer zo aantref in de achtertuin.



De laatste keer dat ze me aanviel was met haar verjaardag anderhalve week geleden.

We gingen er met zn vieren naartoe en mijn vriend heeft zich helemaal af laten lebberen door haar. Onder het motto ach ze heeft down dus dat moet kunnen toch? En toen ik haar een hand wilde geven negeerde ze me straal en pas toen ze me een hand moest geven van haar vader deed ze dat. Maar wel op een ontzettende verschrikkelijke manier. Ze kneep mijn hele hand fijn Werd heel boos en krabde me en probeerde in mijn hand te bijten. Ik heb nu nog de plekken van haar nagels in mijn vel staan. Ik schrok me lam en was vooral verbaasd van het struisvogel gedrag van mijn vriend en de buurman. De buurman zei : Foei! dat mag niet! Dat doet de buurvrouw heel auw. En mijn vriend zag het zogenaamd niet.



En toen ik het er later met hem over had dat ik me niet meer veilig voel bij haar en dat ik dacht dat dat extreme gedrag van haar naar mij toe voort komt uit haar verliefdheid naar hem toe kreeg ik te horen dat ze ten eerste niet verliefd is op hem en ook niet kan worden ivm haar down .

En dat die 3 x dat ze me lichamelijk te lijf ging ook niet voort komen uit bewust gedrag. Ik denk daar dus anders over. Maar als ik dat zeg word dat eigenlijk altijd af geschoven op mijn autisme. Dat ik de wereld nou eenmaal anders zie.Oke dat kan zijn. Maar ik voel toch echt ze delfde pijn als iemand zonder autisme als ik aan mijn haren getrokken word enzo.



Heeft iemand advies voor mij?

Gaat het te ver om hiermee naar de politie te stappen? Het is wel in me op gekomen.Maar ik durf het niet. Ik wil geen aangifte doen. Maar wel advies inwinnen. Is iemand met down echt jaloers? Echt verliefd?

Herkent iemand dit gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Offtopic: ik vind "demagnumvanellen" wel een hele leuke nickname
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de buurman er nadrukkelijk op wijzen dat je dit gedrag van zijn dochter niet langer accepteert en dat je in een volgend geval aangifte tegen haar zult doen. En dit ook doen uiteraard.

Dan weet je buurman in ieder geval dat jouw grenzen ver zijn overschreden en is het aan hem om hier verder iets mee te doen.



Vervolgens alle contact met zowel buurman als buurmeisje verbreken en beiden volkomen negeren.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap is waarom jullie de deur plat lopen bij de buurman terwijl het overduidelijk nooit zo leuk daar is.



Gewoon nooit meer langsgaan, als buurman er naar vraagt vertel je hem dat dat het verstandigst is gezien het gedrag van zijn dochter.



Probleem opgelost, zo makkelijk kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 16:38:

Ze weet heel goed waar ze mee bezig is, down of niet.

Er is momenteel een programma op twee geloof ik en dat heet down voor dummies, daar zou ik mijn vriend maar eens voor zetten, zodat hij een beetje meer inzicht krijgt in het vrouwtje dat hij blijkbaar zo zielig vindt.



Zo te lezen is het gewoon een verwend nest en slecht opgevoed.Als jij denkt dat alle mensen met Down op dat niveau functioneren, zoals bij dat programma, dan is je kennis van Down niet bijzonder hoog.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 16:38:

Ze weet heel goed waar ze mee bezig is, down of niet.

Er is momenteel een programma op twee geloof ik en dat heet down voor dummies, daar zou ik mijn vriend maar eens voor zetten, zodat hij een beetje meer inzicht krijgt in het vrouwtje dat hij blijkbaar zo zielig vindt.



Zo te lezen is het gewoon een verwend nest en slecht opgevoed.



Helemaal mee eens!

Is helemaal niets schattigs aan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Deze dame met down kan lezen en schrijven dus ze is niet op haar achterhoofd gevallen. Laten we alsjeblieft niet net doen alsof zij compleet wereldvreemd is.
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 19:24:

Deze dame met down kan lezen en schrijven dus ze is niet op haar achterhoofd gevallen. Laten we alsjeblieft niet net doen alsof zij compleet wereldvreemd is.Dat kan je zelfs met een IQ van 45 nog leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 23 oktober 2014 @ 19:19:

[...]





Helemaal mee eens!

Is helemaal niets schattigs aan

Nee, een vrouw van 24 die je vriend aflebbert is sowieso niet schattig.

Daarom is het ook zo vreemd dat haar vriend er niets van gezegd heeft.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Istar_ schreef op 23 oktober 2014 @ 19:24:

[...]



Dat kan je zelfs met een IQ van 45 nog leren.Mensen met een IQ van 45 schrijven geen zelfverzonnen liefdesbriefjes, daar hebben ze de capaciteiten niet voor.
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 19:26:

[...]



Mensen met een IQ van 45 schrijven geen zelfverzonnen liefdesbriefjes, daar hebben ze de capaciteiten niet voor.Nee? Wedden van wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 19:24:

Deze dame met down kan lezen en schrijven dus ze is niet op haar achterhoofd gevallen. Laten we alsjeblieft niet net doen alsof zij compleet wereldvreemd is.





Misschien leest ze op groep 1 niveau.



mensen met Down kun je niet vergelijken met mensen zonder dat syndroom; zo werkt het niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Istar_ schreef op 23 oktober 2014 @ 19:27:

[...]



Nee? Wedden van wel.Dan hebben we het over debiel of imbeciel. Nee geloof ik niet.
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 19:24:

Deze dame met down kan lezen en schrijven dus ze is niet op haar achterhoofd gevallen. Laten we alsjeblieft niet net doen alsof zij compleet wereldvreemd is.Ben jij in je leven/ je kunnen, ook op alle fronten even sterk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 19:26:

[...]



Mensen met een IQ van 45 schrijven geen zelfverzonnen liefdesbriefjes, daar hebben ze de capaciteiten niet voor.

Onzin, maar daar gaat het hier niet om.



Het buurmeisje heeft ondersteuning nodig bij het reguleren van haar gedrag en blijkbaar is niemand in haar omgeving daartoe in staat of toe bereid.

Best zielig.

Van die mensen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 19:29:

[...]



Dan hebben we het over debiel of imbeciel. Nee geloof ik niet.Goh, dan vraag ik me af hoe die kinderen op mijn werk dat dan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 23 oktober 2014 @ 18:22:

Nou Foeksia, blij dat je even waarschuwt. De meeste geweldsmisdrijven beginnen tenslotte bij aan de haren trekken.



Toevallig ook nog een tip voor TO?



Toevallig heb ik dat.

- probeer haar zoveel mogelijk te vermijden en zorg dat je niet alleen in het gezelschap van het meisje bent;

- probeer je vriend tot het inzicht te brengen over de ernst van de situatie;

- laat hem duidelijk maken naar het meisje dat hij niet verliefd op haar is;

- praat met de vader;

- vraag of dagbesteding iets met dit onderwerp kan doen;

- doe aan dossieropbouw (klinkt zwaar, maar je staat sterker als je bewijzen hebt, mocht het escaleren).



In een later stadium kun je wijkagent of politie inschakelen, maar dit zou ik zelf nog even uitstellen.



Ik denk zelf dat de belangrijkste oplossing bij je vriend ligt.
Alle reacties Link kopieren
"Nou Foeksia, blij dat je even waarschuwt. De meeste geweldsmisdrijven beginnen tenslotte bij aan de haren trekken." (schreef lolapaloeza)



Haren trekken kan nog per ongeluk zijn gebeurd, maar later heeft het buurmeisje op TO staan inbeuken... dat vind ik toch wel seieus geweld.



Verder (misschien beetje off-topic)valt het me op Ellen dat je schrijft dat het bij jou 'natuurlijk weer aan je autisme' zal liggen volgens je vriend. Krijg ik toch niet zo'n fijn gevoel bij, al weet ik natuurlijk niet precies hoe het tussen jullie gaat. Als jij bij van alles en nog wat je autisme erbij haal kan ik het me misschien voorstellen van hem. Maar misschien doe je dat helemaal niet en gooit hij jou je autisme juist steeds voor de voeten als jullie het ergens niet over eens zijn. Dat zou ik vinden getuigen van heel weinig respect tegenover jou! Hoe gaat dat tussen jullie en wat is jouw kijk hierop?
Alle reacties Link kopieren
Waar is de moeder van dat meisje/vrouwtje ?
Ik zou trouwens afknappen op m'n vriend als hij zich zulke intimiteiten van iemand met downsyndroom laat aanleunen en er blijkbaar graag op bezoek blijft gaan ondanks dat ongepaste gedrag van die meid en haar ronduit agressieve vernielzuchtig gedrag naar jou toe.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2014 20:05
Reden: klinkt respectvoller
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als vriend het meisje gaat informeren dat hij niet met haar kan zijn OMDAT hij met Ellen samen is, versterk je alleen maar haar mening: dat Ellen haar in de weg staat.

De boodschap moet zijn: haar gevoelens voor hem zijn niet wederzijds. Hij is niet en zal niet verliefd op haar worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 19:24:

Deze dame met down kan lezen en schrijven dus ze is niet op haar achterhoofd gevallen. Laten we alsjeblieft niet net doen alsof zij compleet wereldvreemd is.

Lezen en schrijven wil nog niet zeggen dat iemand beseft wát hij of zij schrijft. Veel kinderen met een verstandelijke beperking kunnen lezen, maar begrijpend lezen dat lukt ze vaak niet.

Ook heeft het IQ niet zoveel met alleen lezen en schrijven te maken. Ook met bepaalde inzichten, rekenen, taalvaardigheid etc.

Mijn zoon kan beter rekenen dan ik, spreekt vloeiend engels, redelijk duits, snapt redelijk wat van aardrijkskunde of zoals dat nu heet wereld oriëntaties maar heeft een IQ van 55. Niet omdat hij niet intelligent zou zijn, integendeel, maar op bepaalde vlakken is hij echt achter en heeft hij een heel andere manier van beleven, uitdrukken en gedachtegang.
Alle reacties Link kopieren
Kitty20 dat inbeuken vind ik zelf nogal vaag.

TO schrijft dat ze 3x is 'aangevallen' .

Dit is 1x haren trekken bij het opstaan na een val, 1x hard in de hand knijpen en 1x dus dat 'inbeuken' .



Ik vind de 1e twee zaken geen 'aanvallen'. Door het taalgebruik van TO krijg ik de indruk dat ze dingen nogal zwaar aanzet. Daardoor kan ik niet goed inschatten wat dat 'inbeuken' inhoud, maar ik denk dat het wel meevalt.



Dat TO het buurmeisje inmiddels zat is begrijp ik overigens prima.

Ik zou ook denken aan de tips van Foeksia, al lijkt dossieropbouw me wat overdreven.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:nina1966 schreef op 23 oktober 2014 @ 19:50:

[...]



Lezen en schrijven wil nog niet zeggen dat iemand beseft wát hij of zij schrijft. Veel kinderen met een verstandelijke beperking kunnen lezen, maar begrijpend lezen dat lukt ze vaak niet.

Ook heeft het IQ niet zoveel met alleen lezen en schrijven te maken. Ook met bepaalde inzichten, rekenen, taalvaardigheid etc.

Mijn zoon kan beter rekenen dan ik, spreekt vloeiend engels, redelijk duits, snapt redelijk wat van aardrijkskunde of zoals dat nu heet wereld oriëntaties maar heeft een IQ van 55. Niet omdat hij niet intelligent zou zijn, integendeel, maar op bepaalde vlakken is hij echt achter en heeft hij een heel andere manier van beleven, uitdrukken en gedachtegang.

Dat vind ik interessant en zou er wel meer over willen weten. Maar eens iets over lezen.

Ik snap wel dat er bij ieder niveau bepaalde talenten aanwezig kunnen zijn, maar het gaat er bij mij inderdaad niet in dat de dame in kwestie uitsluitend instinctief bezig zou zijn. Ik ben er echt van overtuigd dat ze weet waar ze mee bezig is, ook als je bedenkt dat ze op gezette tijden zelfs planten uit de tuin trekt en Ellen gewoon keihard aanvalt. Hier zit meer achter dan een zielig vrouwtje dat niet weet wat ze doet.



Maar goed, de mensen ven de dagopvang en de vriend zijn hier het belangrijkst om tot een oplossing te komen en ik vind het ook een grote afknapper dat vriend het op autisme gooit en niet op zijn eigen onmacht om hier op een goede manier mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dossier opbouw juist wel doen, juist om te kunnen bewijzen tegen de buitenwereld dat je niet gek bent. En dat dit down meisje echt niet zo schattig is.



Wat ik heb begrepen kan hetvbegrip ook liggen op een jaar of 7,8. Als ik zie hoe manipulatief 5 jarige kleuter meiden al kunnen zijn kan zij dat dus ook! Daarnaast heeft ze waarschijnlijk een giga plaat voor dr kop als het gaat om de verliefdheid.



Overigens lijkt die vriend van jou ook echt een aanwinst. Zich laten aflebberen? Gatver. Hetvop jouw autisme gooien? Pfff hij is zelf vast het licht van de wereld. Not. Serieus zou ik heel duidelijk maken dat jij dit niet cool vindt. Hij hoeft niet naar te doen tegen haar maar die bezoekjes kunnen wel stoppen.
quote:parbleumondieu schreef op 23 oktober 2014 @ 19:47:

Als vriend het meisje gaat informeren dat hij niet met haar kan zijn OMDAT hij met Ellen samen is, versterk je alleen maar haar mening: dat Ellen haar in de weg staat.

De boodschap moet zijn: haar gevoelens voor hem zijn niet wederzijds. Hij is niet en zal niet verliefd op haar worden.precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven