Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker

18-09-2016 09:28 1373 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms weet je het gewoon ineens, dit gaat fout. Hoe fout weet ik nog niet maar dit gaat helemaal fout.

Gisterenavond dus naar dat optreden van die band geweest, bij ons stamcafé in het dorp. Ik ben gewend me goed te kleden, kort stijlvol jurkje, hoge hakken. Wij gaan nooit naar dit soort avondjes eigenlijk. Ik was als een vlag op een modderschuit. Iedereen liep in jeans, vrijetijdskleding dus (ik heb dat niet eens in mijn kast hangen!). Uiteraard was P ook voor de gelegenheid gekleed. Superstrakke zwarte jeans, zwart topje, halve laarsjes, haar in een staart en bijna geen make-up maar wel met felrode lippen. Alle kerels vergaapten zich aan haar, de mijne ook.

Haar man stond er stoïcijns en onaangedaan bij, hij is dat vast gewend. Gedraagt zich superieur en dominant.

Die van mij hield zich wat op de achtergrond, want we waren met onze oudste zoon L gegaan, die P voor het eerst ontmoette. Zijn studievriend was er ook bij want die was voor het weekend komen logeren. Die twee knullen konden hun ogen niet van haar afhouden (ze is 16 jaar ouder dan hen!) en staken hun bewondering niet onder stoelen of banken. Gezegd moet worden dat er hier in ons dorp niet veel spannende meisjes rondlopen en dat iemand die er maar een beetje goed uitziet ook meteen erg opvalt.

Fijn gratis reclame voor haar dus, maar het ergste was dat het onze vriendengroep gisterenavond wel heel duidelijk werd hoe vreselijk dominant de man van P zich tegenover haar gedraagt en hoe ontzettend maling zij daaraan heeft.

De tweede helft van de avond vermaakte ze met haar grappige en vrolijke verhalen haar mannelijke fanclub (want buiten J hangen er nog twee mannen om haar heen, duidelijk geïnteresseerd). Begrijp me goed, het gaat allemaal heel subtiel, maar ik stond daar met een hartslag van 250 te glimlachen terwijl ik zin had om te huilen omdat ik de blik in de ogen van J niet verkeerd in kan schatten. Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker. En ik vind dat zij hem ook op een speciale intense manier aankijkt als ze tegen hem spreekt.



Haar man wilde op een bepaald moment naar huis en kondigde dat op een wat hufterige manier aan. Zij draaide zich naar hem om en zei dat hij vast kon gaan, ze nam wel een taxi naar huis. Hij bleef natuurlijk...



Fout fout fout!



Thuisgekomen trok ik het niet meer, ik had teveel gedronken en begon ruzie te maken met J. De jongens waren niet met ons naar huis gegaan, maar naar een dancing een stuk verderop. J bleef heel rustig en ik beschuldigde hem ervan dat hij verliefd op P was. Hij keek me heel rustig aan en antwoordde en als dat zo zou zijn, wat kan ik daar dan aan doen? Toen verdween hij naar bed. Ik ben ten einde raad
Xyz
quote:Grobbekuiken schreef op 21 september 2016 @ 18:24:

We zijn inmiddels bijna anderhalf uur na 5! Echt hoor, zit hier met samengeknepen sterretje op het vervolg te wachten.

Hoop dat ik kans zie vanavond nog bij te lezen.



*zucht, zó spannend allemaal, pfoeh*Moet dat zo in detail.....
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard is er eerst een uitgebreid 5 gangen bbq..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Corona67 schreef op 21 september 2016 @ 18:28:

[...]



Moet dat zo in detail..... Dit hele topic hangt aan elkaar van zulke details, dus.....ja!
Ik ben benieeeeeuwd!!!
Alle reacties Link kopieren
En en en??????
Alle reacties Link kopieren
TO kom jij nog verslag doen?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Wacht, ik ken dit verhaal al!



Spoiler alert:

Naarmate de tijd verstrijkt raakt TO er meer en meer van overtuigd dat man & P een affaire hebben. Man is veel aan het overwerken, hebben nooit meer seks, als hij er is zit hij met zn hoofd ergens anders bij, etc. Ondertussen hebben P & haar man steeds vaker ruzie en spot TO P in de bibliotheque met rode ogen van het huilen, terwijl ze uithuilt bij TO's man.

De man van TO en P blijken inderdaad een affaire te hebben.. Maar niet met elkaar! Het blijkt dat man haar heeft bedrogen met haar liefste vriendin, Vero. Zo ontdekt TO dat het verraad van Vero haar harder raakt dan het verraad van haar man. Dat haar liefde voor haar man eigenlijk al een hele tijd over is en dat het meer de angst om alleen te zijn was die haar zo krampachtig aan hem vast deed klampen.

P heeft een affaire met de nieuwe plaatselijke dierenarts, die ze heeft ontmoet toen Boudevin de bruine Labrador zijn pootje verstuikt heeft. Ze blijkt zwanger met zijn liefdesbaby.

In de laatste scene zien we hoe TO 1 jaar later een nieuw huisje in een nieuw dorpje heeft met haar kindjes. Ze is eindelijk gelukkig en trots op zichzelf en wie ze is. Ze ziet in dat ze beter af is zonder haar liefdeloze huwelijk en kijkt fris naar de toekomst.



The end!
Alle reacties Link kopieren
quote:Phoolan schreef op 21 september 2016 @ 20:31:

Hoe kun je nu eten als Grobbekuiken haar sterretje beschrijft.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Geen feest hier.

Ik stond vanochtend om 8 uur al een Osso Bucco te bereiden. Ik dacht, kom laat ik mijn best eens doen in de keuken voor manlief. Het spul stond de hele ochtend te pruttelen, ik mijn haren in de krul, lekker opgetut voor de lunch met mijn man. Hij had afspraken buiten kantoor. Belt hij om 12 uur dat hij helaas niet thuis kwam lunchen! Merde! Een zakenlunch kwam er tussendoor. Ja, ja! Dat zal wel!



Mijn eetlust was verdwenen en na een stokbroodje gegeten te hebben was het nog lang geen 5 uur. Ik mijn vriendin MarieJo gebeld. Een nederlandse met een nuchtere kijk op de wereld. Antwoordapparaat; leave a message! Dus ik vroeg haar mij te bellen. Dat deed ze niet, ze was al in de buurt en kwam langs. Je kon intussen een ei op mijn hoofd gaar koken. Het hele verhaal aan haar verteld en ze keek me bezorgd aan. DAT WAS NIET DE BEDOELING! Ze had mij met haar nuchtere kijk moeten vertellen dat ik spoken zag! Nee hoor, ze begon me voorzichtig uit te leggen dat onze vrienden zich al enige tijd afvroegen hoe het kon dat onze relatie nog stand hield. Ik was alleen maar met mezelf bezig, had een gat in mijn hand, kocht teveel kleding en andere leuke dingen en maakte een puinhoop van ons huis! Dat is niet waar natuurlijk, die puinhoop maken de kinderen, ik ben alleen niet zo goed in opruimen. De werkster kan het gewoon allemaal niet bijbenen!



Om 4 uur belde de garage; auto klaar. Met MarieJo mijn auto opgehaald en toen maar naar schoonmama gereden, MarieJo naar huis en ik volledig gedesillusioneerd.



Daar zat het hele spul nog lekker te bridgen. Schoonmama, P, een bridge vriendin Joanna, mijn schoonzus Domi en nog 4 andere mensen die ik niet kende. Ik zag alleen maar Miss Perfect. Oh wat heeft die muts het toch allemaal goed voor elkaar. Zij zat lekker met haar kaartjes te spelen terwijl bij mij het zweet in mijn handen stond.



Ze zag er weer heel goed uit (ik zal jullie de details besparen) en was natuurlijk aan het winnen. The winner takes it all.



Ik zat er als de overrijpe rode kers (rood hoofd van de stress) op de taart bij.

Na een half uurtje was het hele spel voorbij en werd de thee binnengebracht. Scones, confiture, slagroom. Dat eet ik allemaal niet, daar word ik dik van! Zij wel, zij wordt blijkbaar nergens dik van.



Na een uurtje small talk (echt, het ging nergens over) tegen half 7 gaat ineens de deur open en wie komt daar binnen? Ja hoor, surprise! Iemand die normaal nooit voor 8 uur 's avonds klaar met werken is; J, mijn oh zo teerbeminde echtgenoot!

Het leek wel of Sinterklaas zelf binnen kwam. Iedereen zooooo blij verrast! Voor Miss Super Perfect. Nee echt, de blik die ze hem toewierp heeft ze vast urenlang voor de spiegel geoefend en had het gewenste effect. Manlief straalde helemaal, van zijn tenen tot het puntje van zijn neus.



Schoonmama was ook meteen in feeststemming en toen begonnen we aan het aperitief. Lekkere hapjes erbij, oh wat een feest. Manlief zat knus op de canapé naast P en waren in een serieus en vast buitengewoon interessant gesprek verwikkeld. Manlief aan een prikwatertje en P aan de bubbels. En nog een, en nog een. Nee, ze is geen lid van de AA, onze P. Joanna was met de snedige en humoristische Miss Mega Perfect meegereden n toen het tijd werd op om te stappen waren de dames al ruim over hun alcoholische tax.



Gaf niks, P wilde al een taxi bellen, maar nee, dat hoeft toch niet, iemand kon hen wel even thuisbrengen. Ik stelde dat dan ook meteen voor, maar mijn echtgenoot vond het beter dat ik de jongste zoon op ging halen die nog bij een vriendje zat,

Hij zou de dames wel even thuisbrengen. Zucht.....



Wie denken jullie dat hij het eerst thuis heeft afgezet? Joanna van 65 of de goddelijke Miss P wiens man deze week in Amsterdam is...?



Ik weet het niet, heb natuurlijk wel een idee maar ben intussen thuis, jongste zoon ligt in bed en J is nog niet terug.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 21 september 2016 @ 21:50:

[...]





Hoe kun je nu eten als Grobbekuiken haar sterretje beschrijft.Pas de problem hoor!
Alle reacties Link kopieren
En wat wil jij? Als jouw J en P een affaire beginnen?

Wil je dat dan liefst negeren, zodat je een comfortabel leven blijft leiden? Of wil je dan liever scheiden?
Alle reacties Link kopieren
Een wip op de achterbank? Morgen even de achterbank controleren op vreemde vlekken
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 21 september 2016 @ 22:16:

En wat wil jij? Als jouw J en P een affaire beginnen?

Wil je dat dan liefst negeren, zodat je een comfortabel leven blijft leiden? Of wil je dan liever scheiden?Ik kan even niet meer helder denken, hij is nog steeds niet thuis, zijn mobiel heeft blijkbaar geen bereik
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Toch is dat het enige wat je zult moeten doen de komende dagen. Ruzie doet niks, behalve P nog leuker laten afsteken. Nog meer aandacht aan je uiterlijk is ook zinloos. En het huishouden boeit hem ook niet.

Maak voor jezelf een keuze welke weg jij wil bewandelen.
Erg subtiel zijn ze niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 21 september 2016 @ 22:26:

Erg subtiel zijn ze niet.Nee, nogal grof eigenlijk
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 21 september 2016 @ 22:24:

Toch is dat het enige wat je zult moeten doen de komende dagen. Ruzie doet niks, behalve P nog leuker laten afsteken. Nog meer aandacht aan je uiterlijk is ook zinloos. En het huishouden boeit hem ook niet.

Maak voor jezelf een keuze welke weg jij wil bewandelen.Ik weet het niet, negeren? Wachten tot het over gaat?
Xyz
Alle reacties Link kopieren
...



Het is niet eens meer een leuke roman..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij jou eigenlijk nog begroet en met je gepraat op de bridge middag, of ben je volledig genegeerd?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 21 september 2016 @ 22:34:

Heeft hij jou eigenlijk nog begroet en met je gepraat op de bridge middag, of ben je volledig genegeerd?Natuurlijk heeft hij me begroet, maar ook niet meer dan dat. Gewoon beleefd. Het is echt mis vrees ik.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 21 september 2016 @ 22:31:

[...]



Ik weet het niet, negeren? Wachten tot het over gaat?Als jij dat als optie ziet, moet je dat maar doen. Kun je er af en toe een paar weekjes tussen uit? Kan je man jullie jongste verzorgen?
Alle reacties Link kopieren
Dit krijg je als je je eigenwaarde alleen haalt uit welke man je trouwt. Je probeert er wanhopig graag bij te horen door mooie kleertjes etc, maar ze kijken dan weer op je neer als verspillend.



Ga een baan zoeken (niet slaafje van je man) of begin een opvang voor katten. Maar doe iets!

Snap echt niet hoe je zo afhankelijk kan leven.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is toch niet echt? Is TO een schrijfster van goedkope romannetjes ofzo? Waarom reageren sommigen hier zo serieus op?
Alle reacties Link kopieren
Anders loopt het verhaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven