Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker

18-09-2016 09:28 1373 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms weet je het gewoon ineens, dit gaat fout. Hoe fout weet ik nog niet maar dit gaat helemaal fout.

Gisterenavond dus naar dat optreden van die band geweest, bij ons stamcafé in het dorp. Ik ben gewend me goed te kleden, kort stijlvol jurkje, hoge hakken. Wij gaan nooit naar dit soort avondjes eigenlijk. Ik was als een vlag op een modderschuit. Iedereen liep in jeans, vrijetijdskleding dus (ik heb dat niet eens in mijn kast hangen!). Uiteraard was P ook voor de gelegenheid gekleed. Superstrakke zwarte jeans, zwart topje, halve laarsjes, haar in een staart en bijna geen make-up maar wel met felrode lippen. Alle kerels vergaapten zich aan haar, de mijne ook.

Haar man stond er stoïcijns en onaangedaan bij, hij is dat vast gewend. Gedraagt zich superieur en dominant.

Die van mij hield zich wat op de achtergrond, want we waren met onze oudste zoon L gegaan, die P voor het eerst ontmoette. Zijn studievriend was er ook bij want die was voor het weekend komen logeren. Die twee knullen konden hun ogen niet van haar afhouden (ze is 16 jaar ouder dan hen!) en staken hun bewondering niet onder stoelen of banken. Gezegd moet worden dat er hier in ons dorp niet veel spannende meisjes rondlopen en dat iemand die er maar een beetje goed uitziet ook meteen erg opvalt.

Fijn gratis reclame voor haar dus, maar het ergste was dat het onze vriendengroep gisterenavond wel heel duidelijk werd hoe vreselijk dominant de man van P zich tegenover haar gedraagt en hoe ontzettend maling zij daaraan heeft.

De tweede helft van de avond vermaakte ze met haar grappige en vrolijke verhalen haar mannelijke fanclub (want buiten J hangen er nog twee mannen om haar heen, duidelijk geïnteresseerd). Begrijp me goed, het gaat allemaal heel subtiel, maar ik stond daar met een hartslag van 250 te glimlachen terwijl ik zin had om te huilen omdat ik de blik in de ogen van J niet verkeerd in kan schatten. Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker. En ik vind dat zij hem ook op een speciale intense manier aankijkt als ze tegen hem spreekt.



Haar man wilde op een bepaald moment naar huis en kondigde dat op een wat hufterige manier aan. Zij draaide zich naar hem om en zei dat hij vast kon gaan, ze nam wel een taxi naar huis. Hij bleef natuurlijk...



Fout fout fout!



Thuisgekomen trok ik het niet meer, ik had teveel gedronken en begon ruzie te maken met J. De jongens waren niet met ons naar huis gegaan, maar naar een dancing een stuk verderop. J bleef heel rustig en ik beschuldigde hem ervan dat hij verliefd op P was. Hij keek me heel rustig aan en antwoordde en als dat zo zou zijn, wat kan ik daar dan aan doen? Toen verdween hij naar bed. Ik ben ten einde raad
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 21 september 2016 @ 22:10:

Geen feest hier.

Ik stond vanochtend om 8 uur al een Osso Bucco te bereiden. Ik dacht, kom laat ik mijn best eens doen in de keuken voor manlief. Het spul stond de hele ochtend te pruttelen, ik mijn haren in de krul, lekker opgetut voor de lunch met mijn man. Hij had afspraken buiten kantoor. Belt hij om 12 uur dat hij helaas niet thuis kwam lunchen! Merde! Een zakenlunch kwam er tussendoor. Ja, ja! Dat zal wel!



Mijn eetlust was verdwenen en na een stokbroodje gegeten te hebben was het nog lang geen 5 uur. Ik mijn vriendin MarieJo gebeld. Een nederlandse met een nuchtere kijk op de wereld. Antwoordapparaat; leave a message! Dus ik vroeg haar mij te bellen. Dat deed ze niet, ze was al in de buurt en kwam langs. Je kon intussen een ei op mijn hoofd gaar koken. Het hele verhaal aan haar verteld en ze keek me bezorgd aan. DAT WAS NIET DE BEDOELING! Ze had mij met haar nuchtere kijk moeten vertellen dat ik spoken zag! Nee hoor, ze begon me voorzichtig uit te leggen dat onze vrienden zich al enige tijd afvroegen hoe het kon dat onze relatie nog stand hield. Ik was alleen maar met mezelf bezig, had een gat in mijn hand, kocht teveel kleding en andere leuke dingen en maakte een puinhoop van ons huis! Dat is niet waar natuurlijk, die puinhoop maken de kinderen, ik ben alleen niet zo goed in opruimen. De werkster kan het gewoon allemaal niet bijbenen!



Om 4 uur belde de garage; auto klaar. Met MarieJo mijn auto opgehaald en toen maar naar schoonmama gereden, MarieJo naar huis en ik volledig gedesillusioneerd.



Daar zat het hele spul nog lekker te bridgen. Schoonmama, P, een bridge vriendin Joanna, mijn schoonzus Domi en nog 4 andere mensen die ik niet kende. Ik zag alleen maar Miss Perfect. Oh wat heeft die muts het toch allemaal goed voor elkaar. Zij zat lekker met haar kaartjes te spelen terwijl bij mij het zweet in mijn handen stond.



Ze zag er weer heel goed uit (ik zal jullie de details besparen) en was natuurlijk aan het winnen. The winner takes it all.



Ik zat er als de overrijpe rode kers (rood hoofd van de stress) op de taart bij.

Na een half uurtje was het hele spel voorbij en werd de thee binnengebracht. Scones, confiture, slagroom. Dat eet ik allemaal niet, daar word ik dik van! Zij wel, zij wordt blijkbaar nergens dik van.



Na een uurtje small talk (echt, het ging nergens over) tegen half 7 gaat ineens de deur open en wie komt daar binnen? Ja hoor, surprise! Iemand die normaal nooit voor 8 uur 's avonds klaar met werken is; J, mijn oh zo teerbeminde echtgenoot!

Het leek wel of Sinterklaas zelf binnen kwam. Iedereen zooooo blij verrast! Voor Miss Super Perfect. Nee echt, de blik die ze hem toewierp heeft ze vast urenlang voor de spiegel geoefend en had het gewenste effect. Manlief straalde helemaal, van zijn tenen tot het puntje van zijn neus.



Schoonmama was ook meteen in feeststemming en toen begonnen we aan het aperitief. Lekkere hapjes erbij, oh wat een feest. Manlief zat knus op de canapé naast P en waren in een serieus en vast buitengewoon interessant gesprek verwikkeld. Manlief aan een prikwatertje en P aan de bubbels. En nog een, en nog een. Nee, ze is geen lid van de AA, onze P. Joanna was met de snedige en humoristische Miss Mega Perfect meegereden n toen het tijd werd op om te stappen waren de dames al ruim over hun alcoholische tax.



Gaf niks, P wilde al een taxi bellen, maar nee, dat hoeft toch niet, iemand kon hen wel even thuisbrengen. Ik stelde dat dan ook meteen voor, maar mijn echtgenoot vond het beter dat ik de jongste zoon op ging halen die nog bij een vriendje zat,

Hij zou de dames wel even thuisbrengen. Zucht.....



Wie denken jullie dat hij het eerst thuis heeft afgezet? Joanna van 65 of de goddelijke Miss P wiens man deze week in Amsterdam is...?



Ik weet het niet, heb natuurlijk wel een idee maar ben intussen thuis, jongste zoon ligt in bed en J is nog niet terug.



O mijn god, dit verhaal dan... Hilarisch!

Ga je lekker met je prikwatertje en je kakvriendin MarieJo?
Alle reacties Link kopieren
Omg!

Ik dacht dat ik klaar was met dit topic, zie nu dat het alleen maar beter wordt!

Ik ga heftig bijlezen....
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg "verliefd op de kerstman"-associaties bij dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 21 september 2016 @ 22:10:

Geen feest hier.

Ik stond vanochtend om 8 uur al een Osso Bucco te bereiden. Ik dacht, kom laat ik mijn best eens doen in de keuken voor manlief. Het spul stond de hele ochtend te pruttelen, ik mijn haren in de krul, lekker opgetut voor de lunch met mijn man. Hij had afspraken buiten kantoor. Belt hij om 12 uur dat hij helaas niet thuis kwam lunchen! Merde! Een zakenlunch kwam er tussendoor. Ja, ja! Dat zal wel!



Mijn eetlust was verdwenen en na een stokbroodje gegeten te hebben was het nog lang geen 5 uur. Ik mijn vriendin MarieJo gebeld. Een nederlandse met een nuchtere kijk op de wereld. Antwoordapparaat; leave a message! Dus ik vroeg haar mij te bellen. Dat deed ze niet, ze was al in de buurt en kwam langs. Je kon intussen een ei op mijn hoofd gaar koken. Het hele verhaal aan haar verteld en ze keek me bezorgd aan. DAT WAS NIET DE BEDOELING! Ze had mij met haar nuchtere kijk moeten vertellen dat ik spoken zag! Nee hoor, ze begon me voorzichtig uit te leggen dat onze vrienden zich al enige tijd afvroegen hoe het kon dat onze relatie nog stand hield. Ik was alleen maar met mezelf bezig, had een gat in mijn hand, kocht teveel kleding en andere leuke dingen en maakte een puinhoop van ons huis! Dat is niet waar natuurlijk, die puinhoop maken de kinderen, ik ben alleen niet zo goed in opruimen. De werkster kan het gewoon allemaal niet bijbenen!



Om 4 uur belde de garage; auto klaar. Met MarieJo mijn auto opgehaald en toen maar naar schoonmama gereden, MarieJo naar huis en ik volledig gedesillusioneerd.



Daar zat het hele spul nog lekker te bridgen. Schoonmama, P, een bridge vriendin Joanna, mijn schoonzus Domi en nog 4 andere mensen die ik niet kende. Ik zag alleen maar Miss Perfect. Oh wat heeft die muts het toch allemaal goed voor elkaar. Zij zat lekker met haar kaartjes te spelen terwijl bij mij het zweet in mijn handen stond.



Ze zag er weer heel goed uit (ik zal jullie de details besparen) en was natuurlijk aan het winnen. The winner takes it all.



Ik zat er als de overrijpe rode kers (rood hoofd van de stress) op de taart bij.

Na een half uurtje was het hele spel voorbij en werd de thee binnengebracht. Scones, confiture, slagroom. Dat eet ik allemaal niet, daar word ik dik van! Zij wel, zij wordt blijkbaar nergens dik van.



Na een uurtje small talk (echt, het ging nergens over) tegen half 7 gaat ineens de deur open en wie komt daar binnen? Ja hoor, surprise! Iemand die normaal nooit voor 8 uur 's avonds klaar met werken is; J, mijn oh zo teerbeminde echtgenoot!

Het leek wel of Sinterklaas zelf binnen kwam. Iedereen zooooo blij verrast! Voor Miss Super Perfect. Nee echt, de blik die ze hem toewierp heeft ze vast urenlang voor de spiegel geoefend en had het gewenste effect. Manlief straalde helemaal, van zijn tenen tot het puntje van zijn neus.



Schoonmama was ook meteen in feeststemming en toen begonnen we aan het aperitief. Lekkere hapjes erbij, oh wat een feest. Manlief zat knus op de canapé naast P en waren in een serieus en vast buitengewoon interessant gesprek verwikkeld. Manlief aan een prikwatertje en P aan de bubbels. En nog een, en nog een. Nee, ze is geen lid van de AA, onze P. Joanna was met de snedige en humoristische Miss Mega Perfect meegereden n toen het tijd werd op om te stappen waren de dames al ruim over hun alcoholische tax.



Gaf niks, P wilde al een taxi bellen, maar nee, dat hoeft toch niet, iemand kon hen wel even thuisbrengen. Ik stelde dat dan ook meteen voor, maar mijn echtgenoot vond het beter dat ik de jongste zoon op ging halen die nog bij een vriendje zat,

Hij zou de dames wel even thuisbrengen. Zucht.....



Wie denken jullie dat hij het eerst thuis heeft afgezet? Joanna van 65 of de goddelijke Miss P wiens man deze week in Amsterdam is...?



Ik weet het niet, heb natuurlijk wel een idee maar ben intussen thuis, jongste zoon ligt in bed en J is nog niet terug.Nou, dat klinkt niet jofel. Zou ik eens aan gaan werken Ma Flo. En kinderen van 22, 17 en 8, die maken een puinhoop in huis?! Get real.
quote:appelientjex schreef op 21 september 2016 @ 23:11:

Dit topic is toch niet echt? Is TO een schrijfster van goedkope romannetjes ofzo? Waarom reageren sommigen hier zo serieus op?

Dit

Of ze spelen gewoon mee



TO. Zuig eens ergens anders iets uit.
Alle reacties Link kopieren
Ma Flodder
Alle reacties Link kopieren
Zou J al thuis zijn? Of zal hij ook "autopech" hebben waardoor hij verplicht de nacht moest blijven bij P. Wat een cliffhanger ook
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
.....had een gat in mijn hand, kocht teveel kleding en andere leuke dingen en maakte een puinhoop van ons huis...



Dit zegt een zgn vriendin tegen je?
Poeh als dit echt is snap ik dat je je zorgen maakt. Maar dit kun je toch niet negéren?!

En anders toch maar die leuke tuinman
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je alweer uitgebreid de tijd hebt genomen voor een chronologisch verhaal. Ik snap dat de beeldvorming voor jou belangrijk is. Maar door al die details over je krullen, de werkster en scones, duurt het wel heel lang voor je droit au fait komt.



Hetzelfde geldt voor je ossobuco. Ik heb wel een recept voor je waarmee je de helft van de tijd bespaard.
Bijna weekend.. iets zegt me dat er dan weer iets bijzonders verzonnen wordt spannends gaat gebeuren.
quote:Corona67 schreef op 22 september 2016 @ 08:49:

Bijna weekend.. iets zegt me dat er dan weer iets bijzonders verzonnen wordt spannends gaat gebeuren.Daar reken ik inmiddels eigenlijk wel op
Maarre......is J al weer opgedoken?
Dusss...ruim je huis op zoals ik eerder al zei en nu je vriendin ook..
quote:Grobbekuiken schreef op 22 september 2016 @ 08:52:

[...]



Daar reken ik inmiddels eigenlijk wel op Hoe ist met je sterretje?
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 21 september 2016 @ 23:11:

Dit topic is toch niet echt? Is TO een schrijfster van goedkope romannetjes ofzo? Waarom reageren sommigen hier zo serieus op?

Doe nou even of het echt is, veel te leuk dit topic



TO is je vent weer thuis?
Alle reacties Link kopieren
Je fantasie is groot meid! Want als dit allemaal waar is zou je jezelf bij elkaar rapen en je best gaan doen en had je gezegd jij gaat je kind halen in breng de dames naar huis. En als je hem niet kan bereiken pak je je auto en ga op onderzoek uit. Je rijd naar haar huis en ga een kijkje nemen. Ben je in de middeleeuwen blijven hangen ofzo.
be free
quote:Corona67 schreef op 22 september 2016 @ 08:56:

[...]



Hoe ist met je sterretje?Niet ontspannen te krijgen met al die spanning
quote:Grobbekuiken schreef op 22 september 2016 @ 08:58:

[...]





Niet ontspannen te krijgen met al die spanning
Krijg er gewoon kringspierpijn van.



@PollyMolly, niet zo logisch denken hoor, is slecht voor de feuilleton.
Alle reacties Link kopieren
als nou de zoon er met de franse stoot vandoor gaat kan dit verhaal door naar het topic Cougars gniffel
be free
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 22 september 2016 @ 09:08:

Krijg er gewoon kringspierpijn van.



@PollyMolly, niet zo logisch denken hoor, is slecht voor de feuilleton.



Begint me iets te veel van een Romannetje op een kostuumdrama te lijken.

Ik neem nog even een glaasje Gazeuze
be free




Zie ineens een in haar handen wrijvende PollyMolly die intussen 'gnagnagna' mompelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 22 september 2016 @ 09:15:





Zie ineens een in haar handen wrijvende PollyMolly die intussen 'gnagnagna' mompelt.Hmmzz zie mezelf nu als een soort van eucalypta
be free
Alle reacties Link kopieren
quote:PollyMolly schreef op 22 september 2016 @ 08:57:

Je fantasie is groot meid! Want als dit allemaal waar is zou je jezelf bij elkaar rapen en je best gaan doen en had je gezegd jij gaat je kind halen in breng de dames naar huis. En als je hem niet kan bereiken pak je je auto en ga op onderzoek uit. Je rijd naar haar huis en ga een kijkje nemen. Ben je in de middeleeuwen blijven hangen ofzo.





en zeker niet op een forum het in een "mooi" verhaal schrijven

"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven