Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker

18-09-2016 09:28 1373 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms weet je het gewoon ineens, dit gaat fout. Hoe fout weet ik nog niet maar dit gaat helemaal fout.

Gisterenavond dus naar dat optreden van die band geweest, bij ons stamcafé in het dorp. Ik ben gewend me goed te kleden, kort stijlvol jurkje, hoge hakken. Wij gaan nooit naar dit soort avondjes eigenlijk. Ik was als een vlag op een modderschuit. Iedereen liep in jeans, vrijetijdskleding dus (ik heb dat niet eens in mijn kast hangen!). Uiteraard was P ook voor de gelegenheid gekleed. Superstrakke zwarte jeans, zwart topje, halve laarsjes, haar in een staart en bijna geen make-up maar wel met felrode lippen. Alle kerels vergaapten zich aan haar, de mijne ook.

Haar man stond er stoïcijns en onaangedaan bij, hij is dat vast gewend. Gedraagt zich superieur en dominant.

Die van mij hield zich wat op de achtergrond, want we waren met onze oudste zoon L gegaan, die P voor het eerst ontmoette. Zijn studievriend was er ook bij want die was voor het weekend komen logeren. Die twee knullen konden hun ogen niet van haar afhouden (ze is 16 jaar ouder dan hen!) en staken hun bewondering niet onder stoelen of banken. Gezegd moet worden dat er hier in ons dorp niet veel spannende meisjes rondlopen en dat iemand die er maar een beetje goed uitziet ook meteen erg opvalt.

Fijn gratis reclame voor haar dus, maar het ergste was dat het onze vriendengroep gisterenavond wel heel duidelijk werd hoe vreselijk dominant de man van P zich tegenover haar gedraagt en hoe ontzettend maling zij daaraan heeft.

De tweede helft van de avond vermaakte ze met haar grappige en vrolijke verhalen haar mannelijke fanclub (want buiten J hangen er nog twee mannen om haar heen, duidelijk geïnteresseerd). Begrijp me goed, het gaat allemaal heel subtiel, maar ik stond daar met een hartslag van 250 te glimlachen terwijl ik zin had om te huilen omdat ik de blik in de ogen van J niet verkeerd in kan schatten. Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker. En ik vind dat zij hem ook op een speciale intense manier aankijkt als ze tegen hem spreekt.



Haar man wilde op een bepaald moment naar huis en kondigde dat op een wat hufterige manier aan. Zij draaide zich naar hem om en zei dat hij vast kon gaan, ze nam wel een taxi naar huis. Hij bleef natuurlijk...



Fout fout fout!



Thuisgekomen trok ik het niet meer, ik had teveel gedronken en begon ruzie te maken met J. De jongens waren niet met ons naar huis gegaan, maar naar een dancing een stuk verderop. J bleef heel rustig en ik beschuldigde hem ervan dat hij verliefd op P was. Hij keek me heel rustig aan en antwoordde en als dat zo zou zijn, wat kan ik daar dan aan doen? Toen verdween hij naar bed. Ik ben ten einde raad
Xyz
quote:yette schreef op 22 september 2016 @ 10:36:

Maar desalniettemin jammer als je ermee stopt. Qua wendingen gebeurt er genoeg om me geboeid te houden





Ja, dit dus.

Ik zat verdorie net zo lekker in dat verhaal



Nou, dan ga ik maar boodschappen doen. Bye TO!
Au revoir!
quote:Grobbekuiken schreef op 22 september 2016 @ 10:56:

[...]





Ja, dit dus.

Ik zat verdorie net zo lekker in dat verhaal



Nou, dan ga ik maar boodschappen poepie doen. Bye TO!
Jammer TO!

Wens je veel wijsheid!
Worden deze columns nog ergens gebundeld?

Ik kan aardig tekenen, ik wil de illustraties wel verzorgen. Tegen 50% van de opbrengst, uiteraard.

Gonna be rich
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 22 september 2016 @ 10:09:

[...]





Sorry hoor, maar dit is echt belachelijk.Ik vond het ook wat overdreven, maar is inmiddels wel een hilarisch verjaardagsverhaal. Maar je hebt ook zat mannen die zich als pubers gedragen en gewoon hun kleren laten vallen waar ze staan en denken dat moeder de vrouw het wel op ruimt of de kaboutertjes ofzo. Als normaal praten, boos worden etc. niet helpt dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Jammer TO dat je weg gaat. Ik weet niet wat er allemaal waar is van wat er geschreven is. Als het in een ander land is is het vaak voor ons ook wat ongeloofwaardig. Maar als het waar is van dat late thuiskomen en afwezig over komen, denk ik dat alarmbellen niet onterecht zijn.

Ik zou denk ik eens op zoek gaan naar een echte baan ipv zijn administratie te doen, zodat je mocht de nood aan de man zijn je niet van hem afhankelijk bent.
Alle reacties Link kopieren
@ Waterman: briljant. Hier moet je wat mee doen. Talent.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 22 september 2016 @ 10:31:

[...]



Kijk, ook hier weer.



Bij inleving in je personage zou je na zo'n nacht schrijven:



Oh wat ben ik pissig!!! Heb alweer geen oog dichtgedaan.

J kwam pas tegen twaalven thuis en deed of er niks aan de hand was?! Hij denkt echt dat ik achterlijk ben! Misschien is dat ook wel zo. Geen idee wat ik nu moet. Ben kapot



Precies dit! Zelfs voor een goedkoop romannetje mist het voor mij de diepgang om mij in te kunnen leven in de hoofdpersoon.

Teveel theatraliteit en te weinig emotie. Het mist de echtheid. Ja dat kan je best voelen vanaf het scherm.
Alle reacties Link kopieren
He stoppen met het topic en wel opeens een profielfoto plakken? Ik mag hopen dat je dit niet echt bent toch? Niet omdat ik je lelijk vind ofzo, je ziet er goed uit, inderdaad als iemand die lange tijd in Frankrijk woont, maar omdat je verhaal nu wel erg openbaar wordt. En als je het niet bent, is een foto van iemand anders pikken ook niet netjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 22 september 2016 @ 12:08:

He stoppen met het topic en wel opeens een profielfoto plakken? Ik mag hopen dat je dit niet echt bent toch? Niet omdat ik je lelijk vind ofzo, je ziet er goed uit, inderdaad als iemand die lange tijd in Frankrijk woont, maar omdat je verhaal nu wel erg openbaar wordt. En als je het niet bent, is een foto van iemand anders pikken ook niet netjes.Het lukte me niet om een foto te plaatsen, maar dit was niet de bedoeling. Ik krijg mijn foto er niet meer uit. Ik begrijp niet hoe dit ineens kan? Ik baal hier vreselijk van!
Xyz
Nou poeh hè. Het is toch ook wat allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 22 september 2016 @ 12:21:

[...]



Het lukte me niet om een foto te plaatsen, maar dit was niet de bedoeling. Ik krijg mijn foto er niet meer uit. Ik begrijp niet hoe dit ineens kan? Ik baal hier vreselijk van!Wat vervelend voor je, misschien weet 1 van de diehard forummers hoe het moet, ik heb geen idee. Of het forumbeheer aanschrijven? Maak je geen zorgen, want ik heb uiteraard even een image-search gedaan en ben je niet tegen gekomen. Het enige gevaar schuilt er dus in dat iemand die je irl kent je hier tegen komt, dat zou erg vervelend zijn, dus ik zou er inderdaad wel werk van maken om het eraf te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 22 september 2016 @ 12:21:

[...]



Het lukte me niet om een foto te plaatsen, maar dit was niet de bedoeling. Ik krijg mijn foto er niet meer uit. Ik begrijp niet hoe dit ineens kan? Ik baal hier vreselijk van!Het zit je ook niet mee hè? Het leven is een tranendal!
Alle reacties Link kopieren
Hmmz vlieg ik dus voor niks op me bezem naar Frankrijk
be free
quote:lattemachiato schreef op 22 september 2016 @ 12:08:

He stoppen met het topic en wel opeens een profielfoto plakken? Ik mag hopen dat je dit niet echt bent toch? Niet omdat ik je lelijk vind ofzo, je ziet er goed uit, inderdaad als iemand die lange tijd in Frankrijk woont, maar omdat je verhaal nu wel erg openbaar wordt. En als je het niet bent, is een foto van iemand anders pikken ook niet netjes.Hhmmm.....ik heb zomaar het idee dat dat nou net de bedoeling is.
quote:lattemachiato schreef op 22 september 2016 @ 11:35:

[...]





Ik vond het ook wat overdreven, maar is inmiddels wel een hilarisch verjaardagsverhaal. Maar je hebt ook zat mannen die zich als pubers gedragen en gewoon hun kleren laten vallen waar ze staan en denken dat moeder de vrouw het wel op ruimt of de kaboutertjes ofzo. Als normaal praten, boos worden etc. niet helpt dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je dat doet.



Oh zeker, maar om het dan zo op te lossen?

Straks is er echt iets aan de hand, belt ze, en denkt hij "dacht 't niet, kan ik zeker nu een boxer in de wasmachine komen stoppen, bekijk het maar".

Nah, denk dat ik toch iets anders zou verzinnen.
Nou, deze specifieke foto verschijnt natuurlijk niet ineens op magische wijze. Ze was al een hele tijd aan het proberen om een foto te uploaden, en nu is het ineens een dik probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer komt je eerste boek uit?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 22 september 2016 @ 12:51:

[...]





Oh zeker, maar om het dan zo op te lossen?

Straks is er echt iets aan de hand, belt ze, en denkt hij "dacht 't niet, kan ik zeker nu een boxer in de wasmachine komen stoppen, bekijk het maar".

Nah, denk dat ik toch iets anders zou verzinnen.Mijn oplossing zou het ook niet zijn hoor. Ik zou niet verder komen, dan bij thuiskomst maar weer eens te gaan mopperen. Maar even OT, als je een goeie oplossing weet in dit soort gevallen hoor ik het graag, kan voor pubers ook handig zijn. Oh ja bij mijn pubers maak ik wel eens een foto van rondzwervende onderbroeken, app die en zeg dat als dat niet binnen 5 minuten is opgelost ik het op facebook zet. Inmiddels zijn ze daar eigenlijk te oud voor, dus ben ik weer terug bij "zeuren".
quote:lattemachiato schreef op 22 september 2016 @ 13:00:

[...]





Mijn oplossing zou het ook niet zijn hoor. Ik zou niet verder komen, dan bij thuiskomst maar weer eens te gaan mopperen. Maar even OT, als je een goeie oplossing weet in dit soort gevallen hoor ik het graag, kan voor pubers ook handig zijn. Oh ja bij mijn pubers maak ik wel eens een foto van rondzwervende onderbroeken, app die en zeg dat als dat niet binnen 5 minuten is opgelost ik het op facebook zet. Inmiddels zijn ze daar eigenlijk te oud voor, dus ben ik weer terug bij "zeuren".



Dé oplossing heb ik helaas ook niet. Man gooit alles keurig in de wasmand, maar zoon kan nog wel eens van alles op de meest vreemde plaatsen laten liggen (en méuren dan, die puberkamer, yuk!).

Mijn man heeft ooit een brief op z'n kastdeur gehangen met de tekst "was hoort in de wasmand!!!!". Die brief hangt er nu al een jaar of twee, hij haalt 'm niet weg maar het helpt ook niks. Dat van facebook ga ik dan de volgende keer maar eens mee dreigen, wie weet helpt het bij ons wel



Lijkt off topic dit, maar is het niet hoor to, hoort een beetje bij je opruimissues (pfoeh.....daar komen we goed mee weg LatteM! )
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 22 september 2016 @ 12:36:

[...]





Wat vervelend voor je, misschien weet 1 van de diehard forummers hoe het moet, ik heb geen idee. Of het forumbeheer aanschrijven? Maak je geen zorgen, want ik heb uiteraard even een image-search gedaan en ben je niet tegen gekomen. Het enige gevaar schuilt er dus in dat iemand die je irl kent je hier tegen komt, dat zou erg vervelend zijn, dus ik zou er inderdaad wel werk van maken om het eraf te krijgen.Dankje, dagenlang lukt het niet, wil ik het nog eens proberen met een plaatje van een tulpje, krijg ik dit!!! Heb al geschreven naar forum.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 22 september 2016 @ 08:49:

Bijna weekend.. iets zegt me dat er dan weer iets bijzonders verzonnen wordt spannends gaat gebeuren.



Dit. Ik vind dit boeiender dan GTST.



Wel sneu voor M-Flo
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Syenna schreef op 22 september 2016 @ 10:12:

@lattemachiato, TO werkt vanuit het kantoortje aan huis van manlief J. Ze maakt afspraken voor hem en doet de correspondentie. En het schrijven van memoires.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:makreel schreef op 22 september 2016 @ 11:46:

@ Waterman: briljant. Hier moet je wat mee doen. Talent.

Een topic openen misschien in opdracht van de Viva redactie.

Maar ja, hier gewoon saaie boel. Geen notarissen en schoonmoeders die bridge middag geven, geen zwembad of vriendin met Engelse minnaars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven