Hoe kan ik mijn zus helpen?

16-04-2014 14:59 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn zus is getrouwd en heeft een zoontje van 4 jaar. Ze heeft al wel eens laten vallen dat haar man soms losse handjes heeft. De laatste keer toen ik bij hun op visite was kon ik ook merken dat niet alleen mijn zus maar ook haar zoontje slachtoffer van hem is. Vandaag belde ze mij huilend op dat hij haar weer had geslagen en allerlei dingen naar haar had lopen gooien. Ze was heel erg van streek waardoor ik zei ga dan naar de politie geef hem aan of ga naar een huisarts. Helaas wonen we te ver weg van elkaar dat ik zo naar haar toe kan racen anders had ik dat allang gedaan. Maar mijn zus is zo bang voor haar man. Hij dreigt ook hun kind af te pakken mocht ze bij hem weggaan. Hij zit zelf in een uitkering en doet verder niks terwijl mijn zus gewoon werkt.

Wat moet ik hiermee aan hoe kan ik haar het beste helpen?



Groetjes,

Anna
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1989 schreef op 16 april 2014 @ 15:08:

Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat ze deze kant op kan komen mijn ouders deur en mijn deur staat altijd voor haar open en we willen haar heel graag helpen maar ze durft niets uit angst niet voor hem.. hij is volledig afgekeurd en krijgt daarom een uitkering. Ik zou graag naar haar toe willen racen om haar weg te halen maar op dit moment is dat gewoon niet mogelijk voor mij.In haar eentje is het moeilijk. Daarom is het, denk ik, het beste dat jullie met een aantal anderen wel naar haar toegaan om haar te helpen inpakken en helpen aangifte te doen zonder dat hij dat van tevoren weet. Het is logisch dat ze bang is dat hij weer gewelddadig wordt als hij haar ziet inpakken. Jullie kunnen haar en haar kind dan beschermen tegen hem als hij er weer op los wil beuken.
Alle reacties Link kopieren
Of heb je anders een (paar) oom(s) of neef/neven broers om haar te gaan halen?

Zij en haar zoon moeten daar weg
Alle reacties Link kopieren
Als je zus aangifte doet, dan wordt haar man opgehaald voor verhoor (of kijk ik te veel tv series?) en in die tijd kan zij haar spullen pakken. Dit zou misschien in samenspraak met de politie kunnen.



Jij, of iemand anders van de familie kan haar helpen, niet door een deur open te zetten, maar om haar door die deur heen te helpen en dicht te houden voor haar ex.



Kan niet ligt op het kerkhof, en wil niet ligt er naast.



o en het houdt niet op, niet vanzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:ambrosia9 schreef op 16 april 2014 @ 15:13:

[...]





Dit klinkt een beetje als; he wat rot voor je joh, nou als ik wat voor je kan doen bel je maar he!



Precies ja. Je speelt nu min of meer de ramptoerist. Ik snap dat dat niet je intentie is, maar kom op hey. Een beetje daadkracht kan geen kwaad in dit geval...
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1989 schreef op 16 april 2014 @ 15:08:

Ik zou graag naar haar toe willen racen om haar weg te halen maar op dit moment is dat gewoon niet mogelijk voor mij.



He, hallo!!! Ze wordt geslagen en jouw neefje ook. Wat is jouw excuus om haar niet daadwerklijk te helpen? Wat is nou belangrijk hier?

Of beter gezegd; wie zijn er nou belangrijk hier?

Ga naar haar toe en neem hun mee. Desnoods alleen met de kleren aan hun lijf. Punt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Huisverbod





Het huisverbod houdt in dat een pleger van huiselijk geweld in beginsel tien dagen zijn of haar woning niet meer in mag en in die periode ook geen contact mag opnemen met de partner of de kinderen. De maatregel biedt de mogelijkheid om in een noodsituatie te voorzien in een afkoelingsperiode waarbinnen de nodige hulpverlening op gang kan worden gebracht en escalatie kan worden voorkomen.



Het huisverbod kan ook worden opgelegd bij kindermishandeling of een ernstig vermoeden daarvan. Het huisverbod wordt in de vorm van een beschikking uitgereikt door de burgemeester of door de politie indien zij daartoe wordt gemandateerd.



De burgemeester kan afhankelijk van de situatie het huisverbod verlengen tot maximaal vier weken. Een uithuisgeplaatste die zich niet aan het huisverbod houdt, kan maximaal twee jaar gevangenisstraf krijgen of een taakstraf. De uithuisgeplaatste heeft de mogelijkheid om tegen het huisverbod in beroep te gaan bij de bestuursrechter.



Nieuws
Alle reacties Link kopieren
Ja echt, ze moeten daar weg.

Vandaag nog!



Ik zou zelf wat sterke mannen optrommelen en gaan!



Ik vind het echt zo erg voor je zus, maar wat denk je van haar zoontje!

Mijn hart breekt, echt ze moeten weg!
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1989 schreef op 16 april 2014 @ 15:08:

Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat ze deze kant op kan komen mijn ouders deur en mijn deur staat altijd voor haar open en we willen haar heel graag helpen maar ze durft niets uit angst niet voor hem.. hij is volledig afgekeurd en krijgt daarom een uitkering. Ik zou graag naar haar toe willen racen om haar weg te halen maar op dit moment is dat gewoon niet mogelijk voor mij.





Ik denk dat als zij niet komt, je verder weinig kunt doen.

Zij moet durven en willen. Het is ook heel eng. Maar als je laat weten dat je wilt helpen scheelt dat misschien.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 16 april 2014 @ 15:19:

Huisverbod





Het huisverbod houdt in dat een pleger van huiselijk geweld in beginsel tien dagen zijn of haar woning niet meer in mag en in die periode ook geen contact mag opnemen met de partner of de kinderen. De maatregel biedt de mogelijkheid om in een noodsituatie te voorzien in een afkoelingsperiode waarbinnen de nodige hulpverlening op gang kan worden gebracht en escalatie kan worden voorkomen.



Het huisverbod kan ook worden opgelegd bij kindermishandeling of een ernstig vermoeden daarvan. Het huisverbod wordt in de vorm van een beschikking uitgereikt door de burgemeester of door de politie indien zij daartoe wordt gemandateerd.



De burgemeester kan afhankelijk van de situatie het huisverbod verlengen tot maximaal vier weken. Een uithuisgeplaatste die zich niet aan het huisverbod houdt, kan maximaal twee jaar gevangenisstraf krijgen of een taakstraf. De uithuisgeplaatste heeft de mogelijkheid om tegen het huisverbod in beroep te gaan bij de bestuursrechter.



NieuwsMaar geldt dit niet alleen als daar aantoonbaar bewijs voor is? Misschien is dat wel niet zo. Denk niet dat iemand zomaar een huisverbod opgelegd krijgt. Niet dat de zus van TO zal liegen maar er zijn genoeg vrouwen die ook wel eens wraakzuchtige acties hebben dus denk niet dat iemand meteen een huisverbod opgelegd krijgt.
.
Alle reacties Link kopieren
Zus en zoon ophalen is de snelste manier. Wil ze WEL weg maar durft ze niet? Of durft ze niet maar wil ze eigenlijk ook niet weg?
.
Als je haar niet kunt halen, zet haar desnoods in een taxi.

Maar ze kan zelf ook actie ondernemen.

Loopt ze gevaar, dan moet ze weg. Desnoods zonder spullen, die kunnen altijd wel ergens geregeld worden.
Wat weerhoud jou ervan om haar op te halen? Al moet je er 3 uur voor in de auto zitten, dit is iets serieus waarmee jij en je ouders nu aan de slag moeten. Hup die auto in en haar ophalen.



Bespaar jezelf aub dat zinnetje 'Hadden we maar...'.
En hou er rekening mee dat ze misschien nog wel een paar keer terug gaat als je pech hebt, je kan haar helpen maar ze moet ook echt willen. Wil ze dat niet kan dat zomaar voor niets zijn weet ik uit ervaring met mijn zus.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties



Ik ga straks naar mijn ouders toe en dan gaan we overleggen hoe en wanneer we haar het beste weg kunnen halen
Alle reacties Link kopieren
Weet je ik word best pissig eigenlijk. Al had ik beide benen in het gips dan nog zou ik er linksom of rechtsom voor zorgen dat ze daar vandaag nog was was. Wat voor zus ben jij nou?!



Klinkt inderdaad precies als: Goh wat verschrikkelijk voor je zeg. Nou sterkte he!
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1989 schreef op 16 april 2014 @ 15:31:

Bedankt voor jullie reacties



Ik ga straks naar mijn ouders toe en dan gaan we overleggen hoe en wanneer we haar het beste weg kunnen halen wat dacht je van ze bellen en nu meteen gaan?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1989 schreef op woensdag 16 april 2014 15:31 Bedankt voor jullie reacties



Ik ga straks naar mijn ouders toe en dan gaan we overleggen hoe en wanneer we haar het beste weg kunnen halen Wat zielig voor haar dat ze het van jullie moet hebben. Ik hoop echt dat je haar daar vandaag nog weg hebt. Maar aan je instelling te zien wacht je gerust nog even af.
Alle reacties Link kopieren
Besef je eigenlijk wel hoe serieus dit is? Je zus heeft je huilend opgebeld en toegegeven hoe moeilijk ze het heeft en dat ze in een gewelddadige situatie zit. Je kunt er met zekerheid van uitgaan, dat het dan al ernstig geëscaleerd is nu hoor. Meestal duurt het een tijdje voor een slachtoffer überhaupt durft toe te geven dat het foute boel is.... Dus kappen nou met die slappe hap en onderneem actie. Zij kan het niet zelf. Ze heeft hulp nodig.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Waar woont ze? Ik zou der bijna zelf ophalen.



GA NOU DIE DEUR UIT!
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je trouwens de laatste keer dat je bij ze was en je kon merken dat je zus en je neefje slachtoffer waren, niet al iets voor ze gedaan? Toen was je er al, dus vervoer was toen blijkbaar geen probleem. Echt, dat jij met een schoon geweten daar weer bent weggegaan zeg....
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:pinkie80 schreef op 16 april 2014 @ 15:37:

Waarom heb je trouwens de laatste keer dat je bij ze was en je kon merken dat je zus en je neefje slachtoffer waren, niet al iets voor ze gedaan? Toen was je er al, dus vervoer was toen blijkbaar geen probleem. Echt, dat jij met een schoon geweten daar weer bent weggegaan zeg....Ze wou zich misschien niet bemoeien in die relatie
Alle reacties Link kopieren
Net als velen voor mij denk ik dat er weinig te overleggen valt. Ga erheen, liefst met een paar mensen, zet haar en haar zoontje in de auto en rijd weg. Praktische dingen zoals haar spullen doen er niet toe. Dat kan allemaal op een later moment wel geregeld worden.



Ik snap ergens nog wel dat het je overvalt, maar toch. Ik woon niet eens in hetzelfde land als mijn familie maar als ik ze zou opbellen omdat mijn man me zou mishandelen weet ik zeker dat ze met z'n allen binnen een dag voor de deur zouden staan. Laat je zus niet in haar sop gaarkoken, het feit dat ze je gebeld heeft bewijst dat ze heel hard en dringend hulp nodig heeft.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Jullie weten toch zelf ook wel dat een mep slachtoffer 9 van de 10 keer terug rent naar de mepper?

In dit soort relaties is nooit alleen meppen aan de hand, er speelt eigenlijk altijd een vorm van manipulatie mee maar ook geestelijke afhankelijkheid.



To de schuld geven vind ik misselijk. Zus moet ballen kweken en maken dat ze wegkomt.

Zus is degene die zichzelf en haar kind in gevaar brengt. Zolang ze zelf niet optreedt en gewoon gaat zal "haar een taxi insleuren" bijzonder weinig zin hebben.
quote:Rooss4 schreef op 16 april 2014 @ 15:44:

Jullie weten toch zelf ook wel dat een mep slachtoffer 9 van de 10 keer terug rent naar de mepper?

In dit soort relaties is nooit alleen meppen aan de hand, er speelt eigenlijk altijd een vorm van manipulatie mee maar ook geestelijke afhankelijkheid.



To de schuld geven vind ik misselijk. Zus moet ballen kweken en maken dat ze wegkomt.

Zus is degene die zichzelf en haar kind in gevaar brengt. Zolang ze zelf niet optreedt en gewoon gaat zal "haar een taxi insleuren" bijzonder weinig zin hebben.Eens, maar niet mbt tot haar kind. Die moet daar zeer zeker weg.
Alle reacties Link kopieren
Maak eerst afspraken met de politie, ga vervolgens samen met de politie naar haar huis zodat ze die spullen mee kan nemen die ze mee wil nemen.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven