Hoe krijg ik mijn man zijn bed uit?

21-08-2014 10:01 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe kijk en advies gevraagd of relativering........



Situatie:

Getrouwd, 1 kind (bijna een jaar), gelukkig en blij met elkaar NA 11 uur 'S ochtends :/



Probleem (in mijn ogen):

Man wil zijn bed niet uit 's ochtends en ik erger me groen en geel! Ik word er boos van, gefrustreerd en woedend. Daardoor verander ik in een vrouw, die ik niet wil zijn.

Als hij moet werken, lukt het wel.

Sinds ik hem ken is dit al een issue, soms haat het beter en soms niet.

Ik baal ervan omdat: ik er wel uit ga met de baby en ik tot 11 uur alleen zit, ondertussen slaapt het kleintje dan alweer en beginnen we bijna aan het middagprogramma.

Hij is een avondmens en ik een ochtendmens. Prima, geen probleem, dat kan. We hoeven niet tegelijk op te staan en samen te gaan slapen. Ik wil dat hij meedoet, ook in de ochtend!

Maar ik sta er in de ochtend al wel bijna een jaar, alleen voor.



Wat wil ik:

Samen een gezin zijn, ook in de ochtend. Ik vind hem een slappe zak en kan er niet tegen: dat stomme slapen.

Hij gaat ook laat naar bed en dan snap ik dat hij langer slaapt. Oorzaak-gevolg......



Wat heb ik al gedaan en wat niet hielp (niet perse in deze volgorde):

- boos worden

- woedend worden

- lief doen en vragen of hij thee of koffie wil

- de avond van te voren een afspraak maken

- dreigen met van alles :/ (maakt mij geen mooier mens, weet ik!!)

- gewoon laten liggen en mijn eigen plan trekken

- een gesprek hierover op neutraal terrein en in de middag

- accepteren: lukt me niet......



Straks komen zijn ouders en hij ligt nog in zijn bed, ik ben nu zo ver dat ik hem niet meer wakker ga maken. Eerst was ik namelijk bang voor gezichtsverlies, het kan me niet meer schelen. Maar ergens hoop ik toch zo dat hij binnen nu en 5 minuten eruit is!



NB. Gister schrok hij om 11 uur wakker en dan is hij zich zeer schuldbewust. Hij vindt het zelf ook niet leuk, maar is erg moe...naar eigen zeggen...... 'Ga dan eerder naar bed', zeg ik dan!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit 'probleem', al heb ik besloten er geen probleem van te maken.

Mijn man werkt in ploegen, en als hij vrij is slaapt hij graag tot laat uit. En we hebben een kindje van bijna 2 jaar.

Soms vond ik dat ook weleens vervelend,maar hé, hij werkt hard, én in ploegen, en dat doet wat met je.

Dus ik ben het al gewend en maak er geen probleem van. Ik ga gewoon lekker ontbijten met kind, en in huis spelen of even lekker weg als het weer goed is.

En als hij dan wakker word zet ik koffie en zitten kind en ik gezellig bij hem.

Hij blijft dus ook vaak langer wakker als mij als hij vrij is, en dat vind ik dan weer handig, want als ik al slaap en kind word een keer wakker/moet verschoond worden/heeft dorst, dan doet hij dat zodat ik lekker kan doorslapen.

Dwing je man niet om tegelijk op te staan met jou, hij heeft tot laat gewerkt!! Ik vind dat je daar erg weinig begrip voor hebt.

Hoeveel werk jij en welke tijden?

En maak je serieus zo'n probleem omdat je 'sochtends samen wil koffiedrinken??

Stop met ergeren en maak je ochtenden weer leuk voor jezelf en kind!!
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 21 augustus 2014 @ 10:24:

Als ie in de horeca werkt dan werkt hij de weekenden ook denk ik? Maandag en dinsdag vrij?Klopt!
DeKenau: deze man werkt in de avond. Dat maakt het verhaal echt wel anders dan het jouwe. De keuze om eerder naar bed te gaan is er niet.
Dus jij doet alle nachten en alle ochtenden alleen?



Jeetje. Die vent van jou heeft het goed voor elkaar zeg. Ik zou laaiend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap je wel. Mijn vriend blijft ook gerust liggen en zit ik al vanaf 6 uur beneden met de baby. Ik denk dan ik wil ook wel blijven liggen maar ik ben weer degene die benenden zit. Waarom heeft hij die drive niet. We hebben nu een schema opgesteld wanneer hij wat doet. Kinderachtig maar hij doet het wel nu. Anders gaat hij er onbewust van uit dat ik het wel doe. Nu is hij veel scherper.



Zijn excuus is ook dat hij laat naar bed ga maar ik denk dan weer, ik ga juist vroeg naar bed omdat ik weet dat ik er weer vroeg uit moet. Doe jij dat dan ook?!
Waarom deKenau? Hij wérkt en moet toch ook slapen? Hij moet er dus na 5 uurtjes slaap weer uit om 'gezellig' samen koffie te gaan drinken met een vrolijk uitgeruste vrouw en baby? Dáár zou ik pas stront chagrijnig van worden!
Of lekker naar buiten met je baby in de draagzak? Ik weet niet of je een beetje in een leuke wandelomgeving woont, maar dat is toch ook even heerlijk dan? In alle vroegte lekker naar buiten. Baby tegen je aan en verder het enige geluid dat je hoort zijn de fluitende vogeltjes en je voetstappen.
Hmmm horeca, ok. Maar hoe gaat het dan op zijn twee vrije dagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 augustus 2014 @ 10:21:

Hij komt om 23 uur in de avond thuis. Dan doet hij nog 4 uur iets voor zichzelf en gaat dan op bed. 8 uur later springt hij zijn bed weer uit.



Jij komt om 17 uur thuis, gaat 4 uurtjes iets voor jezelf doen en gaat dan op bed. 8 uur later spring jij weer je bed uit.

.Dit dus. Hij past zijn waak slaap ritme juist heel goed aan. Het schijnt juist gezond te zijn, wanneer je avond, of nachtdiensten hebt het zo te doen. Maar jij wil hem nu geforceerd in een ander ritme duwen?
quote:DeKenau schreef op 21 augustus 2014 @ 10:27:

Dus jij doet alle nachten en alle ochtenden alleen?



Jeetje. Die vent van jou heeft het goed voor elkaar zeg. Ik zou laaiend zijn.Waarom? Ik deed vanaf het begin alle nacht- (die van 3.00) en ochtend (die van ca 6.30/7.00) voedingen en mijn vrouw die van 22.00/23.00. De flesjes van 3.00 en 7.00 zijn toch niet moeilijker dan die van 's avonds laat?
Alle reacties Link kopieren
Goh, wel bedankt!



Hier had ik even behoefte aan Want ik weet het, echt, maar het zit in mijn hoofd! En ik kan het niet loslaten.....het drijft me tot waanzin. Ik moet er mee kappen.



We drinken nu samen koffie en ik lees de reacties voor en het doet ons beide goed.



Nog even wat puntjes:



- ik hoef niet uit te slapen (helaas, kon je dat maar, zegt mij man)

- de zorg voor het kleintje vind ik geen punt, het was gemeen om te zeggen dat ik er al bijna een jaar alleen voor sta. Ik vind het namelijk niet zwaar. Maar het is wel het enige feit waar ik hem mee om de oren kan slaan

- en hij mag echt wel lekker relaxen als hij thuis komt na zijn werk, tuurlijk!



Ik stop de strijd, in je eentje is niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare egoïstische wijven lopen er hier rond zeg. Laat naar bed gaan vanwege je werk is heel wat anders dan laat naar bed gaan omdat je nog ff een filmpje wil kijken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Zij werkt toch ook?

Waarom draait ze dan voor alles alleen op?

Dat klopt toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook avonddiensten gewerkt, en als ik thuis kwam was ik zeker klaar wakker. Maar dan ging ik mijzelf niet nog meer wakker houden met tv kijken, internetten etc. Douchen, boekje lezen, wat dingen klaarleggen/rommelen, kletsen en dan werd ik vanzelf gauw moe. Ik vind de vergelijking met iemand die thuiskomt na een normale werkdag krom hoor. Dus omdat je nog thuis van je vrije uren wil genieten/ontspannen ga je je dag en nacht ritme nog meer in de war schoppen. Ontspannen/rusten doe je in bed, ook na een avonddienst.
Alle reacties Link kopieren
Als hij werkt begint hij om 10 uur tot 10 uur 's avonds?

Als jij werkt heb jij de avond voor jezelf, als kind op bed ligt.

Niet heel gek toch dat hij ook even " niets " wil, door een film te kijken na zijn werk?

Of is het dat "nazitten " wat je - ook - zo stoort?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 21 augustus 2014 @ 10:30:

Hmmm horeca, ok. Maar hoe gaat het dan op zijn twee vrije dagen?Daarvan heeft ie er eentje de dag tevoren ook laat gewerkt
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 21 augustus 2014 @ 10:30:

Hmmm horeca, ok. Maar hoe gaat het dan op zijn twee vrije dagen?Dan slaapt hij lekker uit en dat is het punt! Ik denk: spring uit bed en Enjoy the day!!!!! (Met ons) terwijl ik hem echt wel het uitslapen gunt. Maar ja, kom op zeg: je vrouw en kind zijn wakkerrrrr!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij werkten allebei, mijn man deed er een hobby naast, die nachten (ook weekend kosten). Toch hadden we de weekenden verdeeld. Want ook voor iemand die geen nachtdiensten draait, is een ochtend rust prettig. (en wie ochtendbabydienst had, ging na de lunch uurtje slapen).
quote:lilalinda schreef op 21 augustus 2014 @ 10:25:

[...]



ik zal een slechte moeder zijn, maar ik vond in het weekend om half 6 wakker worden met een baby niet 'gezellig'.Zo 'gezellig' vond ik ik het ook niet altijd hoor, maar het hoort er nou eenmaal bij.
Alle reacties Link kopieren
je moet helemaal niet vroeg koffie willen drinken met een avondmens. Die wil gewoon rustig de dag beginnen, zonder gepraat aan zijn hoofd (weet ik uit ervaring, ik ben er 1 )en o horror , zeker geen radio in de buurt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Oja en ik kon ook lekker uitslapen voordat ik mijn kind heb......maar nu met kind is dat gewoon heel anders. Die is actief in de ochtend, wil naar buiten spelen etc en als ouder pas je je daaraan aan.
TO, is het dan misschien meer de associatie die je hebt met "uitslapen"? Want ik betrap mijzelf er ook we op dat ik uitslapen soms iets voor pubers vind. Ik weet het, het slaat helemaal nergens op, en rationeel weet ik ook echt wel dat het er niks mee te maken heeft en je tenslotte ook X aantal uur slaap moet hebben, maar zo zit het wel in mijn hoofd.



Ken het van thuis bijv. ook niet. Dan bellen we mijn schoonvader wel eens met een vraag en dan ligt hij nog in bed, is het al 10.00 uur geweest! Terwijl ik mijn leven lang al niet beter weet dat mijn vader er om 7.15 uit ging. En ik uitslapen iets vind voor tienerzusjes die zijn wezen stappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 augustus 2014 @ 10:32:

Als hij werkt begint hij om 10 uur tot 10 uur 's avonds?

Als jij werkt heb jij de avond voor jezelf, als kind op bed ligt.

Niet heel gek toch dat hij ook even " niets " wil, door een film te kijken na zijn werk?

Of is het dat "nazitten " wat je - ook - zo stoort?



Nee, de nazit stoort me zeker niet!



Ik snap het ook echt wel, maar op het moment, in de ochtend, erger ik me er heel erg aan! En de avond van te voren niet, zeg maar. Arghhhh, ingewikkeld. Ik moet gewoon niet zo zeiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:cootjep schreef op 21 augustus 2014 @ 10:33:

[...]





Dan slaapt hij lekker uit en dat is het punt! Ik denk: spring uit bed en Enjoy the day!!!!! (Met ons) terwijl ik hem echt wel het uitslapen gunt. Maar ja, kom op zeg: je vrouw en kind zijn wakkerrrrr!!!en als jullie het gezellig samenzijn nou eens verplaatsen naar als hij thuis komt uit zijn werk? Nog even een wijntje. Zonder kind, maar je spreekt elkaar nog even
NYC: ik vind midden in de nacht opstaan het moeilijkste wat er is. Vriend ook. Veel lastiger dan om 11 uur een flesje geven.



Maar wij hadden het ook ongeveer zo verdeeld. Vriend flesjes tot 2 uur snachts en ik stond vanaf 5 uur op. Hij bleef dan uiteraard liggen. Gelukkig was dat maar heel kort, baby sliep al snel door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven