Ik ben bang help mij

09-01-2017 03:36 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik heb hier al een keer om advies gevraagd dus vandaar dat ik nogmaals jullie hulp nodig heb.



Ik ben 22 jaar en getrouwd en ben momenteel 22 weken zwanger. Het gaat niet goed tussen mijn man en ik. Hij mishandelt mij en slaat mij. Ik durf niet goed bij hem weg te gaan want ik ben bang dat het uit de hand loopt. Aangezien in mijn cultuur scheiden als schande wordt gezien ben ik nog steeds bij mijn man alleen ben ik doodsbang want ik ben namelijk zwanger. Ik durf met niemand te praten omdat ik mij heel erg schaam hiervoor en weet niet wat ik moet doen. Vanochtend kwam hij dronken thuis en heeft hij mij van het bed gesleurd en een flink klap gegeven waardoor ik even uit balans ben geraakt en ben gevallen. Ik ben bang dat er iets met de baby is. Ik heb vandaag geprobeerd met de buurvrouw te praten en met hints tot haar door te dringen dat het niet goed gaat maar is helaas niet gelukt. Vanavond was het weer raak hij heeft mij weer geslagen aangezien ik hierdoor een flinke blauwe plek ga krijgen kan ik morgen niet naar school want dan moet ik het uitleggen hoe ik aan die blauwe plek kom.

En ik wil niet dat hij erachter komt dat ik stappen aan het nemen ben om bij hem weg te gaan.

Ik kan niet meer ik ben echt op ik voel mij zo dom en alleen en ik weet niet wat ik moet doen please help mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 09 januari 2017 @ 09:15:

[...]



1, houd op met denken dat je van deze man houdt. Deze man is slecht voor je, hij houd ook niet van jou

2. neem iemand in vertrouwen, begin eens bij de huisarts/verloskundige

Precies! Stuur een berichtje naar Moondancer op dit forum om te beginnen.

En die man houdt niet van je en jij houdt niet van hem. Je bent afhankelijk gemaakt van hem, en daar heeft jouw cultuur mee te maken. Wellicht moet je overdenken of de Westerse, Nederlandse, cultuur niet beter is voor jou dan de gevangenis waar je jezelf nu vrijwillig in opsluit.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Dan zal je het toch tijdens schooltijd moeten doen. Ga op school naar je mentor of een vertrouwenspersoon, maak tijdens schooltijd een afspraak met je verloskundige of huisarts en leen een fiets om erheen te gaan. En neem contact op met Moondancer.



Hou er ook rekening mee dat een man die je amper vrij laat, misschien ook je internetgebruik controleert. Dus goed uitloggen, dingen wissen of een pc van school gebruiken.



En nee, hij zal niet liever worden. Het is absoluut niet realistisch om daarop te hopen. Sterker nog, die hoop is gevaarlijk omdat je daardoor bereid bent in deze situatie te blijven zitten en steeds meer te slikken.



Sterkte, je bent nu al goed bezig
Alle reacties Link kopieren
TO, hou je ons ajb op de hoogte over hoe het met jou en je kleine gaat?
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
quote:oudebaas schreef op 09 januari 2017 @ 09:29:

[...]



Precies! Stuur een berichtje naar Moondancer op dit forum om te beginnen.

En die man houdt niet van je en jij houdt niet van hem. Je bent afhankelijk gemaakt van hem, en daar heeft jouw cultuur mee te maken. Wellicht moet je overdenken of de Westerse, Nederlandse, cultuur niet beter is voor jou dan de gevangenis waar je jezelf nu vrijwillig in opsluit.

Dit dus.

Die man haat jou, anders doe je dit je geliefde niet aan en vertrouw je haar gewoon.

Zie je niet hoe ziek die 'cultuur' is?

Kies voor jezelf, stap uit je gevangenis, stuur Moondancer een bericht en stel met haar een plan op.

Het zal heel moeilijk voor je worden, maar je bent dit niet alleen aan jezelf verschuldigd, maar ook aan je kind. Zet 'm op!
Eens met al het voorgaande. Doe het TO, dit wordt nooit beter, alleen maar erger. Als je het niet voor jezelf kunt doen, doe het dan voor je kind. Echt, je bent zoveel sterker dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet hoe ik een privebericht kan sturen ik ben het aan het zoeken maar ik kan het niet vinden. Ik wil jullie wel erg bedanken voor jullie hulp ik wist het gisteren echt niet meer hij draaide helemaal door ik dacht echt straks ben ik weer de kleine kwijt en dat wil ik niet ik hoop echt dat ik en mijn kleine hieruit komen want ik ben echt doodsbang hij is gelukkig gaan werken maar ik ben nu alweer aan het denken wat ik kan voorkomen zodat hij niet weer flipt en mij in elkaar slaat.
Klik op ava van de forumster die je wilt mailen. Lukt dat?



En je kùnt hieruit komen, je gaat het dóen! Steek je hand uit en je zult zien dat je hulp krijgt. Je man is niets waard, een loser 1e klas, een nobody. Jij het tegenovergesteld en je kind al helemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:DearJada44 schreef op 09 januari 2017 @ 10:35:

Wie weet hoe ik een privebericht kan sturen ik ben het aan het zoeken maar ik kan het niet vinden. Ik wil jullie wel erg bedanken voor jullie hulp ik wist het gisteren echt niet meer hij draaide helemaal door ik dacht echt straks ben ik weer de kleine kwijt en dat wil ik niet ik hoop echt dat ik en mijn kleine hieruit komen want ik ben echt doodsbang hij is gelukkig gaan werken maar ik ben nu alweer aan het denken wat ik kan voorkomen zodat hij niet weer flipt en mij in elkaar slaat.

Op of onder de avatar staat een "knopje" waar je op kunt klikken.



Als je echt een veilige omgeving voor de kleine wilt moet je zo spoedig mogelijk weggaan. Wat dacht je als de baby er is? Wellicht gaat jouw man dat kind ook wat aandoen. In elk geval is het niet oké dat dat kind opgroeit tussen ruzies en geweld.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt kun je ook bellen met Veilig Thuis: 0800-2000.



www.vooreenveiligthuis.nl
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 09 januari 2017 @ 11:02:

Als je wilt kun je ook bellen met Veilig Thuis: 0800-2000.



www.vooreenveiligthuis.nl

Doe dit. Je moet weg daar, dat snap je toch zelf ook wel, vandaag nog. En ergens heen waar hij je niet kan vinden.

En hoe bedoel je, je bent al eerder een kind kwijtgeraakt? Waar is die dan nu?



Ongelooflijk dit anno 2017.
Al een account? Log dan hier in.
Lieve Jada, kijk eens naar je topictitel. Iemand die van je houdt, wil je niet bang maken en zou er alles voor doen te voorkomen dat je je bang voelt. Er worden supergoede tips gegeven in dit topic, ik hoop echt dat je in actie kunt komen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze eerder een miskraam heeft gehad Yasmijn.



Ik vind het heel erg voor je Jada. Js bent echt sterk genoeg om weg te komen. De eerste stap is gezet met dit topic.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:bashasha schreef op 09 januari 2017 @ 09:49:

TO, hou je ons ajb op de hoogte over hoe het met jou en je kleine gaat?

Graag!

Ik ben blij dat je contact op neemt met Moondancer, maar maak me serieus zorgen om je.



Dit forum is niet 'maar internet', het stikt hier van de vrouwen die je willen helpen. Ik ben waarschijnlijk niet de enige die je nu direct op zou willen halen en wil helpen om een veilige plek voor jou en je kindje te vinden. Hou alsjeblieft contact x
Alle reacties Link kopieren
quote:DearJada44 schreef op 09 januari 2017 @ 10:35:

Wie weet hoe ik een privebericht kan sturen ik ben het aan het zoeken maar ik kan het niet vinden. Ik wil jullie wel erg bedanken voor jullie hulp ik wist het gisteren echt niet meer hij draaide helemaal door ik dacht echt straks ben ik weer de kleine kwijt en dat wil ik niet ik hoop echt dat ik en mijn kleine hieruit komen want ik ben echt doodsbang hij is gelukkig gaan werken maar ik ben nu alweer aan het denken wat ik kan voorkomen zodat hij niet weer flipt en mij in elkaar slaat.Hallo DearJada, ik heb geprobeerd jou een prive bericht te sturen, maar je hebt die optie nog niet aan staan. Dat kun je wijzigen in je instellingen van je profiel. Daarna kun je mij een bericht sturen door op het spraakballonnetje onder mijn profielfoto te klikken.
Alle reacties Link kopieren
Alvast even een hele lijst aan veiligheidsadviezen. Zodat je zelf alvast kunt kijken wat voor jou van toepassing is:



Veiligheidsadviezen in huis en voor vertrek

Dit plan bevat een aantal adviezen rondom creëren en vergroten uw veiligheid thuis.

Bedenk wel dat de verantwoordelijkheid van het blijven in een gewelddadige en onveilige relatie bij uzelf ligt..

Het opvolgen van deze adviezen zijn geen garantie om u volledig veilig te wanen.

Maar door ze toe te passen in uw persoonlijke situatie kunnen zij mogelijk wel het niveau van uw veiligheid verhogen in een gewelddadige relatie.



Bij een Noodgeval bel direct 112 ..



Persoonlijke veiligheid creëren in een gewelddadige relatie



• Herken de wijze waarop uw partner en wanneer hij/zij geweld toepast en in welke mate zodat u kan inschatten wanneer hij/ zij geweld gaat toepassen en u (en kinderen) gevaar lopen..

• Probeer een gewelddadige situaties te vermijden wanneer u wil vertrekken..

• Probeer zo min mogelijk sjaaltjes of sieraden te dragen om u nek met oog op mogelijke verwurging..

• Onderzoek veilige plekken in het huis waar geen wapens liggen en waar u altijd kan ontsnappen. Mocht er ruzie ontstaan probeer uzelf naar deze plekken te verplaatsen..

• Als er wapens aanwezig zijn in uw woning, probeer deze te verstoppen of ieder geval uit het gezichtsveld van het gewelddadige persoon te leggen…

• Neem uw woning in gedachten en denk aan vluchtroutes.. Met het idee in uw achterhoofd hoe en waar kan ik zo snel mogelijk uit mijn woning ontsnappen zonder obstakels..

• Probeer gedurende een ruzie richting deze vluchtroutes te bewegen. Vermijd plekken als de keuken waar zich messen en andere potentiële wapens bevinden of de badkamer met een harde vloer, wasbak of bad en waar geen mogelijkheid is voor ontsnapping.. tenzij er een raam in de badkamer zit waardoor u veilig kunt wegkomen..

• Ren niet naar de plaats/ kamer waar uw kinderen zijn.. zij kunnen namelijk gewond raken mocht de situatie escaleren en/of getuige zijn van het geweld..

• Als er niet te ontsnappen valt aan het geweld maak van uzelf een zo klein mogelijk doelwit; duik in een hoek van de kamer .. rol uzelf -als het ware -tot een kleine bal en bescherm uw hoofd door armen langs u hoofd te houden..

• Breng uw buren, wanneer dit mogelijk is, op de hoogte van uw situatie. Vraag of zij de politie willen bellen als zij verdachte geluiden horen uit uw woning.

• Vertel uw kinderen dat geweld nooit goed te keuren valt zelfs als iemand het toepast waarvan zij houden..

• Leer uw kinderen hoe zij hulp kunnen zoeken. Oefen dit regelmatig. Bedenk samen een codewoord waardoor zij weten dat zij hulp en veiligheid moeten zoeken..

• Leg uw kinderen uitdrukkelijk uit dat zij ten alle tijden nooit tussen u en de gewelddadige persoon moeten springen maar dat zij gelijk hulp moeten gaan zoeken..

• Probeer ten alle tijden uw telefoon bij de hand te houden of in uw buurt. Overweeg een tweede prepaid telefoon te verstoppen die u kunt gebruiken in noodgevallen.. Wees niet bang om de Politie te bellen maak een snelkoppeling in uw telefoon zodat u zo snel mogelijk contact heeft met de Politie..

• Ontwikkel een codewoord waarvan alleen familie en/of vrienden op de hoogte zijn en weten als u dit woord zegt dat u hulp nodig heeft. Of maak gebruik van een veiligheidsvoorwerp (bijvoorbeeld een rode vaas die u in de vensterbank zet om buren te alarmeren).

• Als er aan een gewelddadig incident niet te ontsnappen valt, vertrouw op uw eigen oordeel. Soms is het goed om weg te gaan .. soms is het beter om de gewelddadige persoon tevreden te houden..

• Bedenk alvast waar u terecht kunt wanneer u onverwachts uw huis moet verlaten vanwege een bedreigende situatie.

• Maak er een gewoonte van om uw auto achteruit in te parkeren ..indien u een garage heeft. Zorg dat er altijd genoeg benzine in uw auto zit. Maak een kopie van uw autosleutels en verstop deze op een door u makkelijk bereikbare plek.

• Stel de Politie op de hoogte van uw situatie door een melding of aangifte te doen van Huiselijk geweld. Vraag desnoods om een adviesgesprek bij uw wijkbureau. Vraag om Aandacht op Locatie (AOL) zodat de politie weet dat er op uw adres iets speelt.



Veiligheid en technologie



• Besef dat uw computeractiviteit kan worden gevolgd of gecheckt zonder dat u daarvan u ervan op de hoogte bent. Het is niet mogelijk om al u (online) activiteiten op uw computer te deleten of weg te halen. Als u het idee heeft dat iemand uw internet gedrag in de gaten houdt ..probeer dan zo min mogelijk af te wijken van wat u voorheen aan sites bezocht en mocht u voorheen nooit uw online geschiedenis wissen ..maak een inschatting of dit inderdaad wel handig is om dit opeens wel te doen..

• Open een ander en nieuw e-mailadres waar u alleen kennis van heeft.. Maak alleen gebruik van dit e-mailadres in openbare gelegenheden waaronder bibliotheek/ school enz…

• Bedenk dat tegenwoordig veel informatie uit een mobiele telefoon te halen valt dus advies is om een andere telefoon te gebruiken.. desnoods een prepaid .. om zaken- waaronder contacten met Politie/ Steunpunt Huiselijk Geweld/ advocaten/ andere hulpverleners- te regelen .. zodat dit niet terug te vinden is op uw telefoon en/of telefoonrekening...

• Verander uw wachtwoorden op Facebook/ Twitter enz. zodat uw gewelddadige wederhelft geen ingang hebben tot uw accounts..
quote:Taralina schreef op 09 januari 2017 @ 10:07:

[...]



Dit dus.

Die man haat jou, anders doe je dit je geliefde niet aan en vertrouw je haar gewoon.

Zie je niet hoe ziek die 'cultuur' is?

Kies voor jezelf, stap uit je gevangenis, stuur Moondancer een bericht en stel met haar een plan op.

Het zal heel moeilijk voor je worden, maar je bent dit niet alleen aan jezelf verschuldigd, maar ook aan je kind. Zet 'm op!Die man haat haar niet, maar als vrouw zijnde is ze zijn eigendom. Hij kan doen en laten wat hij wil. En blijkbaar komt TO uit een nogal conservatief milieu, waar ze geen hulp van familie hoeft te verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Moondancer, wat er een goede tips. Hopelijk neemt TO snel contact met jou op voor verdere Hulp.
Alle reacties Link kopieren
Goede tips gegeven al,maar ik wil er nog 1 ding aan toevoegen :je MOET nooit terug naar huis. Zeker nu je baby nog in je buik zit kun je makkelijker alles achterlaten en onderduiken dan wanneer de baby straks geboren is en je afhankelijk bent van spulletjes voor je kleintje .

Zoek zsm een veilig adres,pak een tas kleren en ga!voor jou en/of je kindje echt ernstige schade oploopt.

Alles achterlaten is heel heftig, maar je wordt echt wel weer gelukkig. Nu zeker niet.sterker nog; jij en je kindje zijn in levensgevaar. Zeker in geval van dronkenschap zal hij geen grenzen kennen.

Heel veel sterkte.
Liefje, sterkte. Heel veel sterkte. Wanneer ben je uitgerekend? Weg zijn voor de baby er is, is wel een goeie.



Hoe zit het met je familie? Word je uitgekotst als je weg gaat van je man? Ik snap dat het dan nog moeilijker is.

Nogmaals heel veel sterkte.

Alle reacties Link kopieren
MOONDANCER........denk je nu echt dat een vrouw in nood hier aan denkt. Ze moet handelen. Kwestie van je tas pakken en veilig huis bellen....evt rechtstreeks naar de politie lopen en daar bellen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 09 januari 2017 @ 16:59:

MOONDANCER........denk je nu echt dat een vrouw in nood hier aan denkt. Ze moet handelen. Kwestie van je tas pakken en veilig huis bellen....evt rechtstreeks naar de politie lopen en daar bellen.Vergeet dat TO gevangen zit in haar cultuur en niet zo snel zal weggaan. In dat geval kunnen die tips wel degelijk van nut zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Awh dankjewel!!! Ik ben een beetje opgelucht dat mensen mij willen helpen ik voel mij zo dom dat ik al zo lang met hem ben om mijn huwelijk te redden en uit schaamte en zie niet in dat hij totaal niet om ons geeft maar alleen om zichzelf. Ik ga morgen naar school en probeer een afspraak te maken met een vertrouwenspersoon. Ik heb geprobeerd een privebericht te sturen maar dat lukt niet ik heb wel een screenshot gemaakt van de punten hierboven het probleem is dat ik in mijn famillie als zwak en schande wordt gezien als ik bij hem wegga en dat valt mij heel zwaar maar ik trek het echt niet vooral wat er afgelopen nacht is gebeurd heeft mij een beetje doen beseffen dat ik denk ik met niemand contact opneem en voor mij en mijn kind kies. Ik zou het fijn vinden als ik nog steeds hier met jullie kan praten omdat ik verder niemand heb om erover te praten omdat dit weer wordt gecommuniceerd naar mijn man en dat wil ik absoluut niet. Ik wil jullie wel allemaal bedanken sorry als het to much is.
Gooi die screenshot weg en lees de tips hier online..



Aanzetten prive bericht:

- klik op het poppetje helemaal rechts bovenaan het scherm. Je komt nu in de instellingen van jouw profiel

- scroll een stukje naar beneden. Klik op het vakje bij 'anderen mogen mij prive berichten sturen'. Het vakje is blauw als het aan staat

- klik onder de foto van moondancer op het linkse figuurtje, het witte spraakwolkje in een zwart vierkantje

- stuur haar een prive bericht.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu niet weggaat TO, dan post jouw dochter hier over een jaar of twintig precies hetzelfde "help ik mag niet scheiden van mijn cultuur maar ik word mishandeld". Of nog erger en nog eerder "help mijn vader slaat mijn moeder dood" of "mijn vader slaat mij". Heb je dat liever, of een kind dat later denkt: "Help, wat moet ik mijn lieve moeder voor moederdag geven, want dat heeft zij wel verdiend nadat ze voor zichzelf en mij opstond en het goede voorbeeld gaf".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven