Ik ben bang help mij

09-01-2017 03:36 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik heb hier al een keer om advies gevraagd dus vandaar dat ik nogmaals jullie hulp nodig heb.



Ik ben 22 jaar en getrouwd en ben momenteel 22 weken zwanger. Het gaat niet goed tussen mijn man en ik. Hij mishandelt mij en slaat mij. Ik durf niet goed bij hem weg te gaan want ik ben bang dat het uit de hand loopt. Aangezien in mijn cultuur scheiden als schande wordt gezien ben ik nog steeds bij mijn man alleen ben ik doodsbang want ik ben namelijk zwanger. Ik durf met niemand te praten omdat ik mij heel erg schaam hiervoor en weet niet wat ik moet doen. Vanochtend kwam hij dronken thuis en heeft hij mij van het bed gesleurd en een flink klap gegeven waardoor ik even uit balans ben geraakt en ben gevallen. Ik ben bang dat er iets met de baby is. Ik heb vandaag geprobeerd met de buurvrouw te praten en met hints tot haar door te dringen dat het niet goed gaat maar is helaas niet gelukt. Vanavond was het weer raak hij heeft mij weer geslagen aangezien ik hierdoor een flinke blauwe plek ga krijgen kan ik morgen niet naar school want dan moet ik het uitleggen hoe ik aan die blauwe plek kom.

En ik wil niet dat hij erachter komt dat ik stappen aan het nemen ben om bij hem weg te gaan.

Ik kan niet meer ik ben echt op ik voel mij zo dom en alleen en ik weet niet wat ik moet doen please help mij.
Alle reacties Link kopieren
Jada hoe is het met je? Ik maak me een beetje zorgen over je veiligheid. laat je weten hoe het met je gaat?
Alle reacties Link kopieren
Jada, ben je er nog? Gaat het goed met je? Heb je plannen gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Wat fijn dat jullie om de stand van zaken vragen. Het is een lang verhaal maar ik probeer het zo kort mogelijk te houden.

Het is namelijk zo dat ik weer met mijn moeder heb gesproken over het feit dat mijn man mij slaat ook nu ik zwanger ben scheiden is echt een NO GO. Het is een schande mijn moeder gaat er echt vanuit dat het een fase is en dat hij veranderd hiervoor sloeg hij mij ook en heb ik dit aangekaard bij mijn moeder maar ook dan werd er gezegd niet scheiden hij is je man hij corrigeert je als je iets fout doet. Zo heb ik het altijd gezien maar nu ik zwanger ben zie ik en besef ik dat dit geen liefde is of iemand corrigeren het feit dat hij mij slaat ook wanneer hij dronken is dat kun je toch geen corrigeren noemen. Ik ben gisteren naar een vertrouwenspersoons geweest die wilde per direct contact opnemen met de Blijfgroep alleen tijdens het gesprek ben ik gebeld door mijn zus.

Ze is gebeld door mijn andere zus wij zussen onder elkaar hebben contact althans met haar minimaal omdat zij ook door problemen in haar huwelijk heeft gekozen voor haarzelf en zij ook geen steun kreeg van moeder. Ik heb met haar gesproken ze wilde de stand van zaken weten aangezien zij niets wist van de mishandelingen heb ik haar verteld dat ik bang was en echt hulp nodig heb ze heeft mij eigenlijk gepusht om te toch te vertellen ik heb uiteindelijk in details verteld wat er speelde ze is ontzettend geschrokken en komt mij morgen ochtend ophalen van school en neemt mij mee naar Belgie waar ze woont hier kan mijn man mij dus niet vinden alleen moet ik vanuit daar verdere stappen ondernemen want ik kan niet eeuwig bij mijn zus blijven omdat ik in nl sta ingeschreven. Ze gaf aan om nog niks te doen gewoon de routine aan te houden die ook normaal ook heb ze wilt er bij zijn mocht ik naar de Blijfgroep gaan zodat we met z'n allen gaan kijken wat plan van aanpak wordt.

Ik ben ontzettend opgelucht mijn zus staat gelukkig helemaal aan mijn kant en wil ook dat ik per direct daar wegga en dat ik geen contact meer met mijn moeder maak dit vind ik moeilijk want ik heb altijd een goede band met mijn moeder gehad het probleem is dat ze duidelijk heeft aangegeven dat ik er alleen voor sta als ik wegga bij mijn man. Mijn zus heeft inmiddels helemaal geen contact al 3 jaar niet en heeft mij gevraagd om aub niet naar mijn moeder te luisteren maar voor mij en mijn kind te kiezen.

De vertrouwenspersoon vind het geen goed idee dat ik eerst naar mijn zus ga maar direct naar opvang ga voor mijn veiligheid en aangifte ga doen zodat er juridische stappen ondernomen kunnen worden. Ik vind het toch fijn dat mijn zus er is en mij wilt helpen ik stond er echt alleen voor dus ik ben al blij dat ze mij morgen komt halen en dat ik tijdelijk bij haar mag blijven om even tot rust te komen.

Ik hoop echt dat ik hier uitkom en morgen in iedergeval niet meer terug naar huis hoef.

Alvast bedankt voor jullie steun.





P.S En Moondancer ook erg bedankt en dat wij ondertussen ook contact hebben echt bedankt!

X
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zus je steunt en dat je bij haar terecht kan. Ik snap echter wel wat je vertrouwenspersoon zegt, want hoe ga je de rest van de stappen zetten zonder professionele hulp en vanuit België? Er is nog zoveel meer nodig!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je mensen in vertrouwen hebt genomen!! Heel knap.

Vraag en luister inderdaad naar wat professionals vinden van het naar België gaan.

Uiteindelijk beslis jij natuurlijk. Jij weet ook precies jou situatie en wat je nodig hebt.

Sterkte! En wees trots op jezelf
Ik vind het, uit ervaring, een minder goed idee dat je bij je zus gaat verblijven. Je ouders en dus ook man weten je daar echt wel te vinden. Daarnaast heb je in Nederland recht op zaken als bijstand en hulpverlening voor jou en je baby. Die hulp zul je hard nodig gaan hebben. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat de vertrouwenspersoon zegt, aan de andere kant... doe wat op dit moment voor jou het meest haalbaar is. Ik denk dat je zus een goede invloed op je heeft qua alles op een rijtje krijgen, zij heeft immers al eerder met dit bijltje gehad. Daarnaast lijkt het me fijn om bij een vertrouwd iemand te zijn als je je man en moeder niet meer hebt. Sterkte. Ik hoop dat jet je lukt
Alle reacties Link kopieren
quote:kippetje29 schreef op 11 januari 2017 @ 23:28:

Ik vind het, uit ervaring, een minder goed idee dat je bij je zus gaat verblijven. Je ouders en dus ook man weten je daar echt wel te vinden. Daarnaast heb je in Nederland recht op zaken als bijstand en hulpverlening voor jou en je baby. Die hulp zul je hard nodig gaan hebben. Veel sterkte.Ja, dat is ook waar, je man weet dan wel waar je bent. Had ik nog niet aan gedacht
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tnt alleen mee gelezen, maar wil nu toch even ter overdenking mee geven. Wie weten waar je zus woont? Weet je moeder dat? En je andere zussen? De kans bestaat dat ze bedenken dat je daar kunt zijn, vooral omdat je zussen blijkbaar aan haar verteld hebben dat je problemen hebt. Misschien dat iemand je "verraadt" of omdat ze vinden dat je bij je man moet blijven ook als hij je slaat of omdat ze de druk niet aan kunnen als er wordt door gevraagd. Ik denk dat de hulpverlener gelijk heeft. Hoewel ik me voor kan stellen, dat je liever bij je zus bent, je hebt nu graag een liefdevolle arm om je heen natuurlijk.
Ik hoop dat je dit door zet meid.



Je moet weten en je moeder ook dat dit ook de enige manier is.

Het is namelijk een risico voor jou en je kind als je blijft.

In Nederland mogen ze als je zelf's voor hem zou blijven kiezen de kinderbescherming inschakelen.



Omdat je weg gaat zal dat niet gebeuren.

Straks kun je veilig moeder worden en je kind zal gelukkiger zijn.



Het zal moeilijk worden maar als je blijft nog moeilijker.

Een knuffel voor jou.



Je mag hier altijd terug komen en dat is nooit te veel voor ons hier.

Dit forum is voor iedereen en dus ook voor jou.

Heel veel succes de komende tijd!
Mooi! Ik ga morgen aan je denken en voor je duimen! Ik snap wel dat je naar je zus gaat. Je zus heeft zich vast goed afgeschermd tegen de bemoeienissen van familie. Die heeft er ervaring mee want die heeft haar man al verlaten. Ik denk dus niet dat ze je zullen vinden want dat is ze met je zus ook niet gelukt, ja toch?



Ik zou ook absoluut kiezen voor een tijdelijk verblijf bij familie hoor, boven de Blijf groep, voor nu dan. Eerst even bijkomen met een vertrouwd iemand die je steunt. Nu sta je op survival modus, wacht maar tot je kunt ontspannen want dan ga je het pas goed voelen wat er gebeurd is.



De Blijf groep is trouwens minder vervelend dan je kunt denken, er zitten vrouwen die hetzelfde/vergelijkbaar hebben meegemaakt als jij en dat is fijn hoor, als je erover kunt praten met ervaringsdeskundigen. Heel veel sterkte hou je koppie recht en je gaat er uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap dat je mensen in vertrouwen hebt genomen en nu de goede stappen zet. Blijf sterk en zet door !!
.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit hier een hele dikke knuffel! Ik vind het echt super knap dat je stappen hebt ondernomen en geloof in jezelf! En in de kleine in je buik! Blijf sterk en vecht waar je recht voor hebt, een liefdevolle omgeving! Heel veel succes morgen!! X
Regel wel een goede verzekering voor medische kosten in België, je bent toch zwanger en zal vast stress gaan ervaren. Dat je niet te laag verzekerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp heel goed dat je liever naar je zus gaat, maar besef ook dat je familie de eerste plaats is waar je man je gaat zoeken.



Ik wil je dan ook heel erg sterk adviseren om naar een blijf opvang te gaan. Daar ben je veel meer onvindbaar, dus veiliger.

Bovendien weet men daar hoe verder te handelen en kunnen ze je daar verder helpen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk het ook is, niet naar je zus gaan en in Nederland hulp zoeken. Daar kunnen ze je tenminste helpen.
Life is short. Eat dessert first.
Bitje, haar zus is al een tijd gescheiden van haar man en heeft geen contact meer met haar familie, op haar zussen na. Denk je niet, dat de familie of haar ex man, haar ook probeert te vinden. En dat is ze niet gelukt, want haar zus is vrij. Ik denk niet dat To's man haar kan vinden bij haar zus want dat hebben meerdere mensen allang geprobeerd waarschijnlijk. Zij scheidde ook van haar man en dus liep/loopt zij hetzelfde risico. Maar die leeft daar al een tijdje mee dus ik heb er wel vertrouwen in, dat ie er niet achter kan komen, waar haar zus woont.



Het ophaalmoment wordt wel gevaarlijk want iemand kan altijd zien dat dat gebeurt, misschien mensen/ouders van school en die kunnen dat doorvertellen. Als iemand haar kenteken opneemt, lopen ze misschien wel risico. Ik hoop dus ook, dat ze meer mensen in vertrouwen nemen om het ophaalmoment veilig te stellen.



Moondance heeft haar al geadviseerd, ik neem aan dat die haar betere tips kan geven dan ik wat dat betreft. Maar ik denk dat moondance nu niks meer gaat zeggen erover, omdat To nu haar client is en ze dan ook geheimhoudingsplicht heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je beter in Nederland kan blijven ivm veiligheid. Misschien kunnen ze je ook ergens plaatsen waar je je opleiding kan afmaken. Die heb je hard nodig als je voor jezelf moet gaan zorgen.

Als je in het buitenland zit kunnen de instanties ook niets voor je doen. Je zal toch moeten scheiden, hierbij komt natuurlijk veel op papier te staan. Als je je in Nederland laat helpen kunnen ze je ook hierbij helpen.



Als jij gaat bevallen is het ook handiger om in Nederland te zijn ivm verzekering. Je mag wel in het buitenland verblijven van je verzekering maar in het buitenland wordt soms niet alles vergoed.



Je kan misschien wel af en toe in het weekend naar je zus gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je! Toch raad ik je echt aan naar het advies van je hulpverlener te luisteren, alleen al om deze punten: nu heb je nog zichtbare blauwe plekken, je allerlaatste kans om aangifte te doen met bewijs. Dit kan je weleens hard nodig hebben als je man een omgangsregeling gaat eisen en krijgen! Die aangifte NU kan dus cruciaal zijn voor de toekomst van jou en je kind. Daarnaast kan jou man je als vermist opgeven bij de politie... Logisch. Je maakt het jezelf een stuk moeilijker door in België te zitten ipv op een plek omringd met mensen die precies weten wat je moet doen. Wellicht handel en denk je nu vanuit emotie(angst,hoop) maar handelen vanuit een korte termijnvisie is begrijpelijk maar niet altijd handig. Doe het niet voor jezelf maar voor je kind! Besef dat je nog je hele leven met je exman te maken krijgt door jullie kind! Dus doe nu asap die aangifte en dossieropbouw om ook later de controle te houden over de toekomst van je kind en controle over je ex. Je kan het meid!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Eens met anderen dat in Nederland blijven momenteel beter is ivm aangifte en de zorg die jij en je kindje straks nodig gaan hebben. Ik begrijp dat je het liefst naar je zus wil omdat dat vertrouwd is, je moet nu even met je verstand denken ipv met je gevoel. Dus ga voor veiligheid.

De hulpdiensten kunnen je straks ook helpen om in België bij je zus een nieuw leven op te bouwen. Straks, niet nu... Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jada,



Wat dapper van je dat je zulke stappen onderneemt. En wat moeilijk moet het zijn om te breken met je moeder dappere vrouw, je komt er wel.

Ik adviseer je met klem om naar een blijf huis te gaan. Wanneer de juiste stappen genomen zijn dan kun je naar je zus.

Wat betreft het slaan. Een man heeft nooit het recht om jou te corrigeren / slaan. Je staat op gelijke voet met hem en niet onder hem.

Daarnaast ben je geen hond die gecorrigeerd moet worden.
Luister naar je vertrouwenspersoon en ga eerst naar een blijf van mij lijf huis.

First things first.

Later zou je altijd nog naar je zus kunnen, maar ik ben bang dat de mishandelaar en je familie je daar vinden.

Sterkte meid, je kunt het! Kies voor jezelf en je kind!
Ontzettend knap dat je de stap gaat nemen.



Ga naar de opvang, daar ben je het meest veilig. Doe aangifte.



Heel veel sterkte , ik wens jou en je kindje alle geluk toe!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je je mond open gedaan hebt!ook naar je moeder, al kon ze je niet steunen. Dan weet ze in ieder geval hoe en wat als je "verdwijnt".

Ik snap dat je liever naar je zus gaat,en super dat ze er voor je is. maar weet je zeker dat je daar veilig bent???
Zou het niet kunnen, dat To een plan heeft opgesteld met moondancer en dat dit daar onderdeel van is? Kun je overal zo op de Blijf groep komen of zijn er misschien nu geen plekken, waardoor ze even bij zus moet blijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven