Ik heb een besluit genomen: ik blijf vrijgezel!!

21-08-2014 15:44 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 42 jaar en ben vanaf mijn 17e bijna continue in een relatie geweest. En over het algemeen waren het niet de juiste personen om een relatie mee te hebben. Althans, dat zie je dan achteraf. Dan denk je: "hoe ben ik er in hemelsnaam wéér ingestonken?" Nu weet ik inmiddels dat ik heb wat Robin Norwood omschrijft als "relatieverslaving."



In januari van dit jaar ben ik bij mijn ex weg gegaan na 4 jaar toenemend huiselijk geweld. Was ik altijd vrijwel gelijk op zoek naar een volgende relatie (typisch kenmerk van relatieverslaving, volgende man opzoeken die hulp nodig heeft) merk ik dat ik het nu wel helemaal prima vind zo. Niet alleen voor dit moment maar voor altijd eigenlijk. Als chronisch zieke is het fijn alle tijd aan jezelf te hebben. Ik heb een fijn appartement, ik heb mijn katten als gezelschap. Mijn ouders en een vriendin wonen dichtbij.

Geen vent met problemen, geen gedoe met "wat gaan we doen vandaag," geen gedoe met financiën, geen gedoe met samenwonen en weer moeten verhuizen, geen gedoe met verjaardagen, ouders en feestdagen...... Héérlijk!!



Dus ik heb besloten vrijgezel te blijven Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar, maar ik vind het goed van je!

Net wat je zelf zegt, geen gedoe meer. Alleen lekker voor jezelf bezig zijn.

Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb dat ook ooit eens besloten na een diversiteit aan slechte relaties.



Twee maanden later kwam ik mijn huidige man tegen...



Maar misschien juist daardoor, door het idee los te laten, stond ik open voor een goede relatie.



En na vijf jaar huwelijk zie ik ook nog steeds de voordelen in van vrijgezel zijn...



Maar afgezien daarvan, ik vind het sowieso een heel goed idee! Niet je leven inrichten op wat mogelijk kan gebeuren, maar uitgaan van het is zoals het is. Als je niks mist en je bent tevreden zo, is het toch prachtig?!



Veel geluk!
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar misschien denk ik er ook zo over als ik 42 ben!



Heel knap van je dat je gewoon besluit om geen stomme mannen meer in je leven te laten en zo te lezen heb je het goed voor elkaar en kan je goed voor jezelf zorgen! Super dus!
Alle reacties Link kopieren
En wat nou als je een leuke man tegen komt?
Alle reacties Link kopieren
Een wijs besluit.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb datzelfde besluit genomen rond mijn 30e en ben nu 50 en sta er nog steeds achter.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het een oplossing is om van het ene uiterste naar het andere te gaan.



Natuurlijk is het goed om je te bezinnen, maar zo'n ommezwaai is niet heel realistisch op de lange termijn.



Dus ja, ontdek jezelf opnieuw etc etc, maar die deur naar een nieuwe relatie zit echt niet vanzelf op slot...
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet herkenbaar. Ik heb nog nooit besloten vrijgezel te blijven en ook nooit besloten op zoek te gaan naar een relatie. Dat kwam gewoon op mijn pad (of niet). Soms ben ik een tijdje alleen, soms blijft iets bij een scharrel en soms kom ik iemand tegen en wordt het een relatie.

Maar dus niet van te voren besloten, of gepland.





Edit: Ik ben 40+
Alle reacties Link kopieren
ja, en ik ben het al 6 jaar!!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat heerlijk om te lezen dat je voor jezelf kiest. Heel goed van je! Ik wens je alle geluk en rust. Klinkt alsof je het nu goed voor elkaar hebt.
quote:valentinamaria schreef op 21 augustus 2014 @ 16:05:

ja, en ik ben het al 6 jaar!!Maar niet voor lang toch?
Alle reacties Link kopieren
Allemaal leuk, aardig en overtuigend.

Totdat je je hart verliest.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet, never, nooit meer. Iedere keer dat ik zoiets dacht: Bam! Ging ik weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40 plus en bijna mijn hele leven vrijgezel. Sinds ik heb besloten dat ik dat prima vind en niet meer op zoek ga naar een relatie heb ik een enorme rust.



Mijn leven is leuk en ik vind het erg prettig alleen te zijn en alleen te wonen.



Mocht ik toch onverhoopt mijn hart verliezen dan zien we dan wel weer, maar ik reken er niet op.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard weer de katten erbij...
Alle reacties Link kopieren
Zoiets kun je helemaal niet beslissen.
quote:vrouwenverslinder schreef op 21 augustus 2014 @ 16:41:

Uiteraard weer de katten erbij...Ik spaar ze inmiddels
quote:hiltje schreef op 21 augustus 2014 @ 16:40:

Ik ben 40 plus en bijna mijn hele leven vrijgezel. Sinds ik heb besloten dat ik dat prima vind en niet meer op zoek ga naar een relatie heb ik een enorme rust.



Mijn leven is leuk en ik vind het erg prettig alleen te zijn en alleen te wonen.



Mocht ik toch onverhoopt mijn hart verliezen dan zien we dan wel weer, maar ik reken er niet op.Bizar! Ik was er echt stellig van overtuigd dat jij mijn leeftijd zou zijn (ben 24).
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 21 augustus 2014 @ 16:51:

[...]





Bizar! Ik was er echt stellig van overtuigd dat jij mijn leeftijd zou zijn (ben 24).haha, omdat ik zo'n hip huis heb?
quote:hiltje schreef op 21 augustus 2014 @ 16:54:

[...]





haha, omdat ik zo'n hip huis heb?Misschien onbewust ja, maar ook door je manier van schrijven. Gewoon een aanname.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vrijgezel sinds een maand of 8 en ik vind het heerlijk!

Geen verantwoording afleggen , geen gezeur en geen verplichtingen...... i love it!



Ik zeg niet dat ik echt nooit geen relatie meer wil maar nu voorlopig zeker niet.
Nee niet herkenbaar. Ik heb de man van mijn dromen, dus vrijgezel zijn is zeker niet leuker.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 21 augustus 2014 @ 16:40:

Ik ben 40 plus en bijna mijn hele leven vrijgezel. Sinds ik heb besloten dat ik dat prima vind en niet meer op zoek ga naar een relatie heb ik een enorme rust.



Mijn leven is leuk en ik vind het erg prettig alleen te zijn en alleen te wonen.



Mocht ik toch onverhoopt mijn hart verliezen dan zien we dan wel weer, maar ik reken er niet op.Aan de ene kan kant kan ik het begrijpen, maar aan de andere kant weer niet. Hoeveel mannen leven in eenzaamheid en hebben niemand die hen gezelschap houdt. God de mens daarvoor toch niet voor geschapen, man en vrouw hebben mekaar nodig.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 21 augustus 2014 @ 16:54:

[...]





haha, omdat ik zo'n hip huis heb?IK ben hel nieuwsgierig naar je huis :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven