Ik heb een besluit genomen: ik blijf vrijgezel!!

21-08-2014 15:44 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 42 jaar en ben vanaf mijn 17e bijna continue in een relatie geweest. En over het algemeen waren het niet de juiste personen om een relatie mee te hebben. Althans, dat zie je dan achteraf. Dan denk je: "hoe ben ik er in hemelsnaam wéér ingestonken?" Nu weet ik inmiddels dat ik heb wat Robin Norwood omschrijft als "relatieverslaving."



In januari van dit jaar ben ik bij mijn ex weg gegaan na 4 jaar toenemend huiselijk geweld. Was ik altijd vrijwel gelijk op zoek naar een volgende relatie (typisch kenmerk van relatieverslaving, volgende man opzoeken die hulp nodig heeft) merk ik dat ik het nu wel helemaal prima vind zo. Niet alleen voor dit moment maar voor altijd eigenlijk. Als chronisch zieke is het fijn alle tijd aan jezelf te hebben. Ik heb een fijn appartement, ik heb mijn katten als gezelschap. Mijn ouders en een vriendin wonen dichtbij.

Geen vent met problemen, geen gedoe met "wat gaan we doen vandaag," geen gedoe met financiën, geen gedoe met samenwonen en weer moeten verhuizen, geen gedoe met verjaardagen, ouders en feestdagen...... Héérlijk!!



Dus ik heb besloten vrijgezel te blijven Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:guillaumette schreef op 21 augustus 2014 @ 17:28:

Ik denk dat degenen die dat zo hard roepen (ik blijf vrijgezel) juist graag een lieve man zouden hebben om samen te leven.Nee dus niet, ik ben het écht beu. Als ik op datingsites kijk erger ik me groen en geel aan die mannen. Uit het profiel haal ik het karakter inmiddels haarfijn en dan voorzie ik 9 van de 10 keer al problemen. En ik laat alle rode vlaggen mooi staan tegenwoordig Nee, geef mijn (relatie)portie maar aan fikkie.
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het volwassener zou vinden als je een topic had geopend met iets in de trant van '' Ik blijf vrijgezel tot ik de juiste ben tegen gekomen.''



Blijkbaar heb je je aanhankelijk opgesteld tov mannen en relaties en dacht je het nodig te hebben en heb je dat nu niet meer. Zoals sommigen zeggen kun je de ''ware'' alsnog tegen komen en dan zou je hem laten lopen omdat je niet meer dezelfde fouten wil maken? Leren van je fouten kan ook zonder complete onthouding. En ik vind het tevens ook knap dat je dat met deze leeftijd kan zeggen... kijk eens naar hoe lang je nog hebt te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Luprisaf



Wij zijn twee roependen in de woestijn meid!

Men gelooft ons niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Hier ook een happy single van 35+. Ik ben nu 3 jaar vrijgezel, heb een dochter die ik alleen opvoed. We hebben het goed.



Ik hoef nu geen relatie en twijfel, dat als ik al een leuke man zou tegen komen, of ik überhaupt wel weer wil samen wonen. Ik denk het niet.



Ik beloof dus niet dat ik alleen blijf, maar voor nu: heerlijk! Het leven weer op de rit na een hele moeilijke periode. Sta aan het begin van een nieuwe periode, waarin ikzelf centraler sta dan ten tijde van de relatie en ik heb er zin aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 augustus 2014 @ 18:16:

Depressief



Ik weet heel goed waarover ik spreek.

Lees de relatiepijler maar eens door. Enkel gekut.



Na enkele kloterelaties waarvan één gewelddadig blijf ik fijn in mijn eentje.



Dat jij dat niet normaal vindt, dat mag.

Daarin verschillen we dan simpelweg van mening.Okay. Maar een gewelddadige relatie is ook niet normaal, dus volkomen gelijk heb je dat je niets meer van een relatie wilt weten. Alleen moet je niets uitsluiten is mijn advies, want niet alle mannen zijn klootzakken en geweld gebruiken tegen een vrouw is helemaal Not done.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Depressief.



Daar heb je gelijk in. Gelukkig is maar een héél klein deel van de mannen zo.

En ik vind je advies ook heel lief hoor!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 augustus 2014 @ 18:21:

Luprisaf



Wij zijn twee roependen in de woestijn meid!

Men gelooft ons niet.

En toch gun ik jou een leuk manspersoon die jouw wereld op zijn kop zet, want je bent en blijft een leuk mens



Ps. Ik heb je trouwens een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Zeg nooit nooit.....



En geniet verder van je leven!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch dat mensen met een relatie vrijgezelle mensen een relatie aan willen praten?



Ik ben ook veel liever alleen, met z'n tweeen kan heel erg leuk zijn maar gemiddeld genomen heb ik het in mijn eentje veel leuker.

Alle stelletjes om me heen mogen blij zijn dat ik me niet met hun relatie bemoei, ik zie namelijk meer dan de helft in een kutrelatie zitten, al jaren.



En niet iedereen heeft even veel behoefte aan gezelschap.

Ik ben een echte einzelganger die zichzelf prima kan vermaken en ook goed voor zichzelf zorgt (dat krijg je ook nog al eens naar je hoofd geslingerd dat je wel slecht zal eten en zo omdat je alleen bent).

Ik zeg nooit nooit, dingen kunnen veranderen, maar ben niet op zoek, ik heb wel wat beters te doen.

Al die profielen op datingsites, daar erger ik me groen en geel aan zeg, heeft werkelijk niemand iets leuks over zichzelf te vertellen?

Ik zie weinig boeiende levens voorbij komen, gemiddeld is met een wijntje voor de tv zitten zo'n beetje het avontuurlijkste wat ze meemaken, of een keer uit eten gaan.

Boring.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 augustus 2014 @ 18:34:

Depressief.



Daar heb je gelijk in. Gelukkig is maar een héél klein deel van de mannen zo.

En ik vind je advies ook heel lief hoor!



Het is een kwestie van de goed zoeken en de goede mannen herkennen. Maar iemand als jij die eenmaal een slechte ervaring heeft gehad blijft altijd argwanend, wat ik wel kan begrijpen.



On ne vit qu'une fois.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen wel eens 3x is scheepsrecht.

Met een van de mannen kwam ik ik bij de psycholoog terecht en die zei dat er iets vreselijk mis was met hem maar dat hij niet wist wat. De relatie er na geloofde niet dat ik ziek was en maakte mij het leven zuur. Er is flink verbaal geweld aan te pas gekomen. Ook hier zei een (relatie)therapeut: hij zal nooit veranderen, kies voor jezelf.



De laatste ex was op het laatst zeer agressief. Het ging van gestresst zijn naar schreeuwen plus verbaal geweld en ten slotte stond hij te dreigen en dingen uit mijn handen te trekken. Als ik was gebleven had het uitgemond in fysiek geweld. En ja ook hier zei een psycholoog: dit is niet veilig.



Alle keren heb ik het volwassen besluit genomen dit niet meer te pikken en ben ik degene geweest die de relatie verbrak.



Ook nu is mijn volwassen besluit: ik wil het risico niet lopen dit ooit weer mee maken, ik pik dit niet meer, ik blijf vrijgezel
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:luprisaf schreef op 21 augustus 2014 @ 19:00:

Ze zeggen wel eens 3x is scheepsrecht.

Met een van de mannen kwam ik ik bij de psycholoog terecht en die zei dat er iets vreselijk mis was met hem maar dat hij niet wist wat. De relatie er na geloofde niet dat ik ziek was en maakte mij het leven zuur. Er is flink verbaal geweld aan te pas gekomen. Ook hier zei een (relatie)therapeut: hij zal nooit veranderen, kies voor jezelf.



De laatste ex was op het laatst zeer agressief. Het ging van gestresst zijn naar schreeuwen plus verbaal geweld en ten slotte stond hij te dreigen en dingen uit mijn handen te trekken. Als ik was gebleven had het uitgemond in fysiek geweld. En ja ook hier zei een psycholoog: dit is niet veilig.



Alle keren heb ik het volwassen besluit genomen dit niet meer te pikken en ben ik degene geweest die de relatie verbrak.



Ook nu is mijn volwassen besluit: ik wil het risico niet lopen dit ooit weer mee maken, ik pik dit niet meer, ik blijf vrijgezel Het leven is een en al risico's, vanaf onze geboorte lopen we risico.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je beter afvragen waarom je steeds voor zulke foute mannen/ probleemgevallen bent gevallen.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 augustus 2014 @ 18:21:

Luprisaf



Wij zijn twee roependen in de woestijn meid!

Men gelooft ons niet.



Volgens mij roepen jullie in twee verschillende woestijnen.



Ik vind het nogal een verschil of je (zoals jij) al jaren vrijgezel bent en ervaren hebt dat je je daar het prettigst bij voelt, of dat je (zoals luprisaf) koud je relatie beëindigd hebt en nog moet gaan ervaren hoe je het op lange termijn bevalt om vrijgezel te zijn. De kans dat iemand in het tweede geval toch van gedachten verandert is volgens mij heel wat groter dan in het eerste.
Alle reacties Link kopieren
quote:rontonde schreef op 21 augustus 2014 @ 18:46:

Wat is dat toch dat mensen met een relatie vrijgezelle mensen een relatie aan willen praten?.



Het is de norm.

De meeste mensen hebben wel een relatie en als ze er geen hebben dan willen ze er wel een.

En als je dan beweert dat jij dat niet wil, dan moet dat wel iets tijdelijks zijn, je hebt de ware nog niet ontmoet, lijdt nog onder een vorige slechte relatie, etc.



Pfff.



Er zijn echt mensen die geen relatie willen. Echt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Overigens, Luprisaf, het lijkt me hoe dan ook een heel verstandige keus van je dat je op eigen benen leert te staan zonder man in beeld. Of je nu over een aantal jaar nog steeds denkt dat je nooit meer een relatie wil, of dat je misschien toch wel weer open staat voor een relatie omdat je zelf zo veel steviger in je schoenen staat, dat maakt daarbij niets uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 21 augustus 2014 @ 19:26:

[...]





Het is de norm.

De meeste mensen hebben wel een relatie en als ze er geen hebben dan willen ze er wel een.

En als je dan beweert dat jij dat niet wil, dan moet dat wel iets tijdelijks zijn, je hebt de ware nog niet ontmoet, lijdt nog onder een vorige slechte relatie, etc.



Pfff.



Er zijn echt mensen die geen relatie willen. Echt.



Eens.



Ik weet heel zeker dat indien mijn huidige relatie eindigt, ik nooit mee zal gaan samenwonen. Een relatie aangaan, daar twijfel ik ook heel erg over, ik denk dat ik dan echt liever alleen blijf. Ik ben heel graag op mezelf en ik verveel me absoluut nooit.



Ik ben er zeker van dat er mensen zijn die liever geen relatie hebben. En nee, dat komt niet omdat ze 'de ware' nog niet zijn tegengekomen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
@depressief......ik geloof niet in god en ik denk dat mensen het heel fijn alleen kunnen hebben.Ik wel en nee ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:tenerife1973 schreef op 21 augustus 2014 @ 20:08:

@depressief......ik geloof niet in god en ik denk dat mensen het heel fijn alleen kunnen hebben.Ik wel en nee ik heb geen man nodig om gelukkig te zijnTuurlijk heb je geen man nodig om gelukkig te zijn, dat moet vanuit jezelf (je binnenste) komen. Een man heb je meestal voor andere dingen nodig.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:guillaumette schreef op 21 augustus 2014 @ 17:28:

Ik denk dat degenen die dat zo hard roepen (ik blijf vrijgezel) juist graag een lieve man zouden hebben om samen te leven.

Zoiets als 'wanneer een vrouw nee zegt bedoelt ze ja'?

Ik roep helemaal niet zo hard, alleen ik wil geen relatie. Al meer dan 20 jaar niet.

En al helemaal niet met een lieve man, maar dat terzijde.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 augustus 2014 @ 18:21:

Luprisaf



Wij zijn twee roependen in de woestijn meid!

Men gelooft ons niet.Hallo, mag ik ook mee roepen in de woestijn?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 21 augustus 2014 @ 19:26:

[...]





Het is de norm.

De meeste mensen hebben wel een relatie en als ze er geen hebben dan willen ze er wel een.

En als je dan beweert dat jij dat niet wil, dan moet dat wel iets tijdelijks zijn, je hebt de ware nog niet ontmoet, lijdt nog onder een vorige slechte relatie, etc.



Pfff.



Er zijn echt mensen die geen relatie willen. Echt.Dit dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Wees welkom Solomio!



Roept u maar!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Wat goed TO dat je open staat voor een leven alleen ipv in een niet fijne relatie te zitten. Ik lees dat je het over huiselijk geweld hebt. Dat zijn geen fijne dingen, op z'n zachtst gezegd. Geniet van de tijd alleen. Verliefd zijn is leuk. Een relatie kan ook leuk zijn, maar alleen zijn kan net zo leuk zijn, als je er het beste van maakt. Ik vind heerlijk, maar dan ook echt heerlijk om alle tijd voor mezelf te hebben. Ik heb ook best veel tijd voor mezelf nodig.

Geniet van alle leuke dingen als vrijgezel en pak je rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven