Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
@Single: ja nou ik vrees dus dat nog een date t van zijn kant niet gaat worden om de redenen die ik zei En dan zit ik officieel ook in een datingdip en kap ik er voorlopig f mee... beetje klaar met die nutteloze dates.



Ga jij wel eens naar die feesten van datingsites ja? Is dat wat? Ik weet dat RP ze vaak organiseert, maar nog nooit iemand erover gehoord.Aanrader?



Leuk nieuwe date! Ben benieuwd!
RP ben ik nog nooit naar toe geweest, maar de Lexaborrel wel. Dat was wel gezellig, al blijven de meeste mensen bij hun vrienden en kennissen staan. Er werd weinig gejaagd. Misschien ligt het ook aan de accommodatie. De laatste keer was een vrij saai café. Deze keer is het ergens waar je ook kunt dansen, dat scheelt misschien.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Nadine! Wat bedoelde je met dat hij afgeleid was door andere dames? Op de date zelf? Als in de hele tijd om zich heen kijken? Dat is al niet aantrekkelijk vind ik! Maar misschien bedoel je het anders. Wel balen en snap dat je er even klaar mee bent!



Ik ben nooit op van die borrels geweest, trekt me ook niet echt eigenlijk. Ben één keer mee geweest met een activiteit van 'Nieuwe mensen leren kennen' maar kreeg daar ook enorm de kriebels van.



Sybreed: ja, waarom vraag je geen foto? Wel zo handig om een beetje te weten hoe ze eruit ziet voor je afspreekt toch?



Ik ben ondertussen nog lekker met m'n Italiaan aan het mailen, gewoon gezellig, en heb een leuk contact met nieuwe man met wie ik volgende week waarschijnlijk ga afspreken. Die ene waar ik credits voor had gekocht en waarvan ik even dacht dat ie een beetje saai was. Maar nee, het contact is leuk en fijn en ik vind zijn foto ook heel fijn. Ben echt benieuwd naar hem!



En Maggie? Nog iets gehoord????
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Wisselende ervaringen met internet daten (paiq en tinder). In de meeste gevallen blijkt de klik er niet te zijn en kijk je alleen terug op een gezellige avond...

In een aantal gevallen juist ook lang met iemand gedate, met uiteindelijk een relatie als gevolg.



Sinds eind '13 weer single, en sinds een aantal maanden doe ik mee met de hype die tinder heet. Inmiddels ook een aantal dates gehad, maar die zijn tot op heden niet heel succesvol geweest. Zo vond date #1 het wel een goed idee om het over gemeentelijke herindeling te hebben en bij date #2 was ik nog amper binnen of ik kreeg al te horen dat ze het echt onzin vond dat ik met de auto was gekomen i.p.v. het OV.



Anyway, sinds een week of drie, een nieuwe match via tinder, na een aantal dagen nummers uitgewisseld en sindsdien dagelijks aan het ''appen. Het is super gezellig, ze toont veel interesse etc. Dus besloten om morgen af te spreken!



Nu weef ik uit eigen ervaring dat door intensief chatten/whatsapp'en je verwachtingen gaat creëren die tijdens de date lang niet altijd waar gemaakt kunnen worden...

Ik kijk altijd een beetje de kat uit de boom tijdens de eerste date en ondanks dat ik mij op dat moment zelf best zeker voel, heb ik al een aantal keer de feedback gekregen dat ik een leuke jongen ben maar dat ik best geforceerd en onzeker overkom. En zo blijft het vaak bij een enkele date of kom je in de bekende friendzone terecht.



Het zou natuurlijk leuk zijn als de date van morgen positief uitpakt, zonder dat ik er met (te) hoge verwachtingen aan begin.



Zijn er suggesties/tips om de kans op een succesvolle date te vergroten ?
@vivanoordje: afgeleid in precies de zin die jij bedoelt... teveel om zich heen kijken inderdaad.



Heb m vanmorgen een appje gestuurd om te zeggen dat ik het gezellig vond en wat hij er van vond. Kreeg een mooi verpakt maar duidelijk antwoord terug. Geen relatiepotentieel.

Nu stop ik dus f met daten, want heb er gewoon geen zin meer in.



@Casper: spannend morgen date! Vanuit mijn kans geen tips om kans op succesvolle date te vergroten, want bij mij gaat het vooralsnog altijd mis helaas....
Alle reacties Link kopieren
Nadine, nou, daar mis je dus niets aan. Als een man op zo'n eerste date al de hele tijd om zich heen zit te spieden, nee, niet erg aantrekkelijk. Dus maar goed ook dat het niets is geworden! Snap dat je er even klaar mee bent. Als het te vaak niets wordt raak je gewoon echt teleurgesteld.



Casper, spannend ja! Zou het helpen als je er gewoon naar toe gaat met het idee een leuk iemand te ontmoeten waar je nieuwsgierig naar bent. Zonder hoop of verwachtingen als: zou dit mijn ware liefde zijn? Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar als je je verwachtingen loslaat stap je er veel meer ontspannen in. Wat gaan jullie doen?
@ Nadine, jammer dat het niet gelukt is. Als je voelt dat je ven geen zin meer hebt, moet je daar naar luisteren.



@ Casper, wees jezelf en accepteer dat



1. sommige mensen nooit voor je gaan vallen.

2. sommige dingen geen blunder zijn, maar juist bij die persoon verkeerd overkomen.

3. sommige dingen absoluut een blunder zijn, maar je daar de volgende keer beter van wordt.

4. sommige mensen jou eigenlijk snel zien zitten en dus wel door een paar foutjes heen kijken.



Voorbeeld van nummer 3:



Ik moet zelf toegeven dat ik de vraag stellen eng vond omdat ik eigenlijk wel weet dat ik er dan heel veel moeite mee heb om af te kappen. (Bij Paiq had ik het ook altijd door en ergens vond ik de smoesjes erger dan als ze hadden gezegd dat ik hun type niet was.)



Inmiddels hoor ik al enkele dagen helemaal niets meer. Dus het probleem heeft zich opgelost door uitvragen.



Kan zijn dat ze het vreemd vond dat ik zonder foto uit wilde. Kan ook dat ze niet of niet zo snel wilde daten. Kan zelfs zijn dat ze ook gestopt was als ik om foto's gevraagd had.



Resultaat reflectie:



Ik ga in het vervolg alleen reageren op fotoloze profielen als ik het lef heb om een foto te vragen.



Met deze ezel-steen methode kreeg ik meer profile views, meer reacties, meer dates en uiteindelijk komt een leuke vriendin wel.
Alle reacties Link kopieren
We hebben afgesproken in Utrecht! Gaan wat drinken in de stad etc. Nu de kunst om de verwachtingen e.d. thuis te laten en er gewoon open minded in gaan. Ik ben vaak te veel bezig met het invullen van dingen als wat ze van me zal vinden. Hierdoor neem ik onbewust een soort terughoudendheid in... De vraag die vrienden vaak stellen na afloop van zo'n date is: hebben jullie gezoend?! Waarop ik dan afvraag of dat de ultieme bevestiging is van een geslaagde date. Ik vind het op zo'n eerste date altijd een beetje lastig inschatten of ze daar voor open staat, waardoor ik een poging meestal achterwege laat.
Alle reacties Link kopieren
Nee.....geen reactie, heb het nu eigenhandig helemaal om zeep geholpen geloof ik.....ach ja.



Ben er behoorlijk klaar mee merk ik.....



blegh
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal! Ik leef nog hoor, Ik was ziek en date is op zakenreis of eigenlijk was, want hij is gisteren terug gekomen. We hebben zondag een date, hij heeft er afspraken voor verzet (moeite doen - fijn gevoel). Hij spreekt zijn gevoel geregeld uit en dat vind ik fijn maar ook wel eng haha. Ik moet nog even uitzoeken wat ik precies voel. Ik merk wel dat ik uitkeek naar zijn mailtjes (mailen is ook leuk heb ik ontdekt!) Heb ook zin in zondag, maar nog steeds voorzichtig dus.



Kom snel bij lezen en reageren en heel snel vertellen over de date, promise!
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe hobby: "trekken aan een dood paard"
Alle reacties Link kopieren
lekker, haha, Maggie .

Heb dat ook zo vaak gedaan. Maar lately voel ik me sterker. Zo denk ik: blij mogen ze zijn met dit dartele veulen :)!



Kortom: houd jezelf hoog :)! Het is echt (hoe cliché dit ook klinkt!!) HIS LOSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ook vaak aan denk is het volgende.

Picture TAART.

Chocoladetaart en aardbeiengebak.

Zou je kunnen zeggen welke van de 2 lekkerder is? Vast.

Maar voor mij kan het andersom gelden.

Zelfs je eigen smaak hierin zou met het jaargetijde kunnen wisselen.



Dus same met mannen. De een vind ons lekker de ander niet of hij vindt een ander net iets lekkerder.

Zegt dat iets over onze Lekkerte?



Dacht t niet....
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Misia tanx



...noem je me nou een taart? hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik pak het even op vanaf deze pagina.



@Maggie, dus toch niets geworden. Jammer zeg, maar als hij zoveel problemen heeft (want afspreken c.q. (snel) mailen is al teveel) dan was het in the end toch ook niets geworden. Steek je tijd in iemand die jou ook graag wil zien. Makkelijk gezegd, ik weet het, maar wel waar. Je kunt er zo in meegezogen worden he...



@Nadine, Baddoo date dus heel leuk maar hij ziet het niet zitten. Balen zeg! Alleen je klinkt altijd heel zelfstandig en wijs, dus of je uiteindelijk was gevallen voor een man die zijn 'omgeving scant' vraag ik me af. Nu even date moe, snap ik, komt vast wel weer!



@Sybreed, wat vind je er zo lastig aan om te vragen om een foto? Was het op RP of Paiq? Bij RP is het heel normaal om (al dan niet direct) te vragen om een foto hoor, er heeft bij mij nog nooit iemand gereageerd met 'goh wat raar dat je dat vraagt' of iets in die trant. Op Paiq ben je al anoniem (soort van want je foto komt wel voorbij in de fotokeuring) dus mijn ervaring is dat die mensen of moeite met hun uiterlijk hebben of iets verbergen (getrouwd etc). Nieuwelingen missen ook nog weleens een foto, maar die uploaden ze wel als je er om vraagt. Gewoon doen hoor de volgende keer! Trouwens wel stom dat ze je plat mailt en nu niets laat horen. Misschien vindt ze het eng? Weet je wel iets van haar uiterlijk? Wellicht komt ze er nog op terug, wie weet.



@Casper, heb je die date vanavond? Heel veel plezier en kom je vertellen? Heb je haar al lang 'gesproken'? Ik mis even hoe je haar kent en hoe lang.



O en ik ben nog nooit naar zo'n feest of borrel geweest. Ken wel mensen die naar de RP feesten in Hoofddorp gaan en dat is gewoon een grote discotheek waar dus niet alleen de RP-ers uitgaan en schijnt leuke sfeer te zijn met veel vrijgezellen, dat dan weer wel :-)



Hier alles ok, zin in de date morgen en appen regelmatig (mail was voor onder zakenreis). Ben benieuwd hoe het zal zijn, maar ik denk heel gezellig en leuk en misschien nog wel meer haha. Praktische kant houdt me wel erg bezig. Is nu nog helemaal niet aan de orde, maar stel dat het hem wel is dan zit ik straks wel met een probleem. Nu nog maar even niet aan denken en gewoon van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Maar Maggie, je hebt het niet om zeep geholpen, het was er gewoon niet (bij hem)! Al was je op je kop gaan staan, gevoelens kun je niet afdwingen. Zoals Misia zo mooi schreef: jij bent een chocoladetaartje en hij wil een aarbeientaart. Je bent goed zoals je bent, maar hij wil iets anders.



Famke: help me nog even, waar woont je date? Gezellig dat je er weer bent!



En Caspar, vanavond date, spannend hoor, mooie avond volgens mij, zo met het fijne zonnetje. Maakt de wereld altijd mooier.



Bij mij loopt het even raar met m'n date. Hebben voor volgende week donderdag afgesproken. So far so good. Donderdagavond mailde ik hem heel laat nog even, vertelde waar ik geweest was en vroeg of hij dat kende (hij woont ook in Amsterdam). Hij reageerde: 'natuurlijk ken ik dat.' PUNT. Okay... vreemd. Toen schreef ik: hé, ook online! en schreef hij: 'ja, krijg toch een mail dan, weetjewel'. Ik moest echt even drie keer lezen, zo bot en kortaf. Begrijp er niets van, want waren juist heel gezellig aan het mailen. Heb het nu maar even gelaten, en ga hem zo wel mailen. Weet niet of ik er iets over ga zeggen of doe of mijn neus bloedt. Misschien was ie wel chagrijnig ofzo en zo via de mail en als je iemand niet kent komen dingen misschien anders over dan ze bedoelt zijn. Maar toch niet leuk! Niet dat ik er wakker van lig trouwens, maar een hele vreemde wending ineens. Benieuwd of de date doorgaat....
Alle reacties Link kopieren
Viva: ja klopt ook.....heb nog contact met mn vorige date bv. en die is erg vleiend, hij wil nog steeds met me date en vindt me erg leuk....maarja ik wil dan weer een kokosmakroon en hij is een moorkop.....zo gaat t vaak.



Waarom doet je date zo kortaf idd, ik zou m ff niet mailen....laat hem maar komen.....



Famke; veel plezier morgen!
@Vivanoordje: wat een vreemde reactie ineens ja...? Zou ook gewoon even niks sturen en hem laten komen. Kan idd zijn wat je zegt, dat hij even chagrijnig was, maar vind het vreemd dat ie dan reageert... stuur dan gewoon f niks... Hoop voor je dat het een momentopname was en hij bijdraait.



@Maggie: idd precies wat Misia zegt; ligt niet aan jou. Hij zoekt iets anders. Maar dat neemt niet weg dat het balen kan zijn.



@Famke: wat jij zegt klopt op zich wel... ik kom msn "zelfstandig en wijs" over, maar gevoelsmatig ligt dat vaak iets anders. Rationeel weet ik vaak precies wat ik moet doen terwijl mn gevoel dan schreeuwt dat het iets anders ligt. Alleen laat ik dat niet altijd merken... krijg ook vaak te horen dat ik veel stoerder overkom dan dat ik eigenlijk ben....zelfverzekerdheid is ook om mezelf om een houding te geven in dit soort situaties hoor... dat is echt niet altijd de waarheid



@Famke & Casper: veel plezier op jullie dates vandaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:maggie1978 schreef op 05 april 2014 @ 10:49:

Misia tanx



...noem je me nou een taart? hahaha Zeker...haha om z'n vingers bij af te likken
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Thnx!



Net tinderdate op de metro gezet (uiteindelijk toch in Amsterdam afgesproken i.p.v. Utrecht). Gesprek liep gelijk soepel, eerste drankje bij mij thuis gedaan en daarna nog wat in een cafeetje gedronken. Aangezien ze morgenochtend vroeg een hockeywedstrijd heeft, is het niet heel laat geworden... Het voelde gelijk vertrouwd, ze toonde veel interesse, vertelde ook veel over haarzelf, maar qua lichaamstaal vond ik haar best gesloten overkomen... Nu voel ik de bui al hangen. Wordt waarschijnlijk weer een reactie als "ik vond het gezellig, maar ik voelde geen klik, dus wat mij betreft houdt het hierbij op" . Ik voelde me juist heel prettig bij haar, vertrouwd etc...



De grote vraag is; wat nu?! Heb sowieso bedacht dat ik haar vandaag even niet meer ga 'appen, even verwerken. En dan morgen maar zeggen wat ik er bij voelde...
Alle reacties Link kopieren
@ famke: we hadden ca. een maand geleden een match op tinder, eerst een week daar gechat, vervolgens nummers uitgewisseld en ruim twee weken dagelijks contact via whatsapp. Vandaag dus voor het eerst afgesproken, maar ik heb echt geen idee wat ze van mij vond...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook even in sluimermodus geweest hierzo.. Maar ik heb niet stil gezeten..



Sinds vorige week had ik mailcontact met een leuke dame en dat werd al snel appcontact.

Afgelopen week hebben we ook al diverse uren gebeld. Het gaat zo ver allemaal leuk en we zitten met veel dingen op een lijn.

Morgenavond hebben we een date, ik ben echt benieuwd (al blijf ik wel een beetje realistisch).
@ famke & casper, dit klinkt allemaal goed. Maar wat is je probleem Famke?



@ Strider, dat is in ieder geval positief voor een date.



@ maggie, jammer dat het niets geworden is. Maar er is nog volop gebak te vinden.



Ik heb toch antwoord gekregen van vrouw zonder gezicht. Ze wil nog even mailen en vroeg waarom ik reageerde op een profiel zonder foto. (waarom sta je er dan op zonder foto?) Ik heb eerlijk gezegd dat ik te bescheten was om om de foto's te vragen. Wacht nog op reactie.



En aangesproken door een nieuwe vrouw. Mooie vrouw van het soort mooi waar ik niet op val, maar wel een leuk profiel. Ze woont ook in de buurt, dus misschien moet ik er toch op reageren.
Alle reacties Link kopieren
Sybreed; wat voor soort mooi is het mooi waar je niet op valt? Dat gedoe met die vrouw zonder foto klinkt een beetje apart......het is toch logisch dat je een foto van iemand wilt zien.....ik vind het heel normaal dat je dat vraagt en ik vind dat zij er gedoe van maakt.....wat vind jij van haar reactie?
@Sybreed: ja ben ook wel benieuwd wat het soort mooi is waar je niet op valt!



En eens met Maggie... het klinkt apart met die vrouw zonder gezicht.

1) het lijkt me heel logisch dat je op een gegeven moment naar een foto vraagt. Is toch ook leuker als je weet met wie je contact hebt en of het een beetje je type is.

En 2) dat je alsnog op een profiel zonder foto reageert, zegt gewoon dat je niet zo oppervlakkig bent dat uiterlijk het zwaarste mee telt.



Zou me inmiddels serieus gaan afvragen of ze niet heel lelijk is ofzo. Veel heel knappe vrouwen, staan ook zonder foto op een datingsite om de oppervlakkige reacties af te houden. Maar dat iemand na een tijdje mailen geen foto wil sturen, zou bij mij toch wel alarmbellen doen rinkelen. Heeft ze jouw foto's wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven