Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel raar hoor dat hij uitgerekend de dag voor date niets laat horen, maar er kan een reden voor zijn. Heb je wel afgesproken of het middag of avond is die date? Als je niets hoort zou ik gewoon wat gaan doen, nooit wachten!



En bij deze of een ander: als je date afspreekt direct een datum/tijd plannen. Willen ze dat niet dan weet je ook genoeg, al is het soms even zoeken naar een dag dat het kan (in mijn geval met kinderen zeker). Hoe oud ben jij eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ga in ieder geval dit als kans aangrijpen mijn aannames iets te verzachten. Want ik ren inderdaad in alle (negatieve) conclusies tegelijk.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
@Misia, het kan zo zijn natuurlijk, maar dat zie je morgen wel toch? Evt kun je hem nu nog appen: gaat onze date morgen nog door? Slaap lekker x
@ misia, ik denk inderdaad dat je moet werken aan je onzekerheden. Natuurlijk barst het van de horken en die zul je ook tegenkomen, maar als je continu veel aandacht MOET hebben, destabiliseer je elke relatie.



Dan kom je op het probleem dat echte rotsen in de branding op zoek zijn naar een iemand die de relatie niet scheef trekt door veel te veel aandacht te eisen. Het is niet erg om bagage te hebben en het is ook redelijk dat de ander daar een beetje rekening mee houdt. Maar de ander kan jouw bagage niet overnemen door er continu rekening mee te houden. Dat kan een tijd goed gaan, maar dan wordt de rots een keer losgetrokken.



Bovendien maakt het je kwetsbaar voor mensen die je kwetsbaarheid gebruiken. Ik heb vroeger aan beide kanten gestaan, daar werd ik niet gelukkig van.







@ maggie, goed dat je het in knop gebroken hebt. Was alleen maar erger geworden.



Ik heb het bestand weggegooid, maar ik kan mij nog herinneren:



Iemand wiens hele oproep bestond uit: menager. Of ze dat was of zocht, hell, wat de relevantie voor een relatie was mag Joost weten.



Iemand die absoluut alleen iemand wilde die niet alleen in seks geïnteresseerd was. Het hele profiel droop van de toespelingen en verhulde termen.



Iemand die twee en een half kantje wist te vullen met relativerende uitleg als: ik zei dat ik in X woonde, maar dat is niet helemaal waar, ik woonde daarvoor in Y en ben geboren in Z en ga ook graag naar... Ze werkte in de communicatie.
Alle reacties Link kopieren
haha, sybreed, zo ver was ik al werk aan de winkel en ik ben blij dat ik dit stuk nu zo duidelijk zie. Voel me alleen daardoor al stukken beter, want wat je ontkent woekert van binnen zonder dat je weet waar je iets mee wilt.



Het is niet dat ik eraan toegeef, ik eis niks. Verre van, zover heb ik mezelf wel in de hand.

Maar van binnen is het een strijd, met onzekerheid. Veel verlatingen (mensen die zonder verklaring weggingen etc) gekend, die ik blijkbaar nog geen plekje heb gegeven. Dit zijn de remains....

Voel me alleen al door het hier opschrijven stukken beter.

Het is zoals het is.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
@Famke, wat een eikel. Je hoeft dus inderdaad niet aan een boom te hangen, om een eikel te zijn. NEXT!



@Misia, herkenbaar hoor wat je schrijft. Ik heb het inmiddels in mindere mate, werk aan mn zelfvertrouwen en merk dat ik steeds meer vind dat ik het waard ben om een leuke kerel te ontmoeten. Vandaar dat ik nu makkelijker reageer als er alarmbellen afgaan, ipv in het drama mee te gaan. Succes



@Sybreed, hahaha wel grappig bestand Hoe staat het met jouw dates? Is er al weer een leuke voorbij gekomen?



@Lelie, soms helpt het om leuk contact met iemand anders te hebben. Dit was m gewoon niet, zijn verlies, volgende



Ik heb contact met een leuke man via paiq nu, we hebben het inderdaad over afspreken gehad. Hij vindt het spannend, dus niet overhaasten.....
Alle reacties Link kopieren
@Maggie, ja inderdaad, het is jammer dat ik het hele verhaal hier niet op kan schrijven. Ik zou er zelf aan gaan twijfelen haha, echt ongelooflijk. En eerlijk is eerlijk, heb er op momenten ook wel last van hoor, je hebt toch al een band met iemand en ineens is het weg. Hij probeerde nog wel te herstellen, maar oneerlijkheid is bij mij exit.

Leuk contact via Paiq, wat is het voor man, vertel eens iets (wat kan uiteraard). Jij had toch ook kinderen of vergis ik me nu?



@Misia, al iets gehoord? goed dat je er niet aan toegeeft, maar misschien is hulp wel iets wat kan helpen. Je hoeft het niet alleen te doen toch.



@Sybreed hoe staat het er bij jou voor, nog dates of contacten?



Ik heb echt een leuk gesprek gehad met iemand en vanmorgen had hij bericht achtergelaten, leuk! Woont heel dichtbij maar... geen kinderen en wil ze nog wel denk ik. Geen idee of dat kan werken dus, maar nog te vroeg om daarbij stil te staan. Voor nu leuk en we zien wel. Eerst even pas op de plaats natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Famke, nee ik heb geen kids...weet ook niet of ik ze zou willen. Met de juiste man lijkt het me trouwens fantastisch....maar die is er nog niet

Deze man: is een beetje onzeker, maar daar wel meteen open over. Intelligent, humor en volgens mij lief. Noemt zichzelf ook wel moeilijk, maar weet (nog) niet precies wat 'ie daarmee bedoelt. Nog niet een soort moeilijk waarbij mij alarmbellen afgaan



Jouw gesprek klinkt ook leuk! Lekker zien wat er gebeurt en niet meteen invullen (over die kids). Leuk dat 'ie meteen een berichtje stuurt. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@Maggie, beetje onzeker kan best schattig zijn, te zeker is vaak erger (weet ik uit ervaring haha). Hoe is zijn uiterlijk of vind je dat minder belangrijk? En moeilijk, makkelijk, ze vinden allemaal iets van elkaar, maar het gaat erom of jij dat ook vindt dus als het geen echte problemen zijn niks mis mee. en elke man is moeilijk toch



Ja ik hoop dat ik hem straks weer spreek, al merk ik wel dat ik er nog niet echt aan toe ben. Ex date ook gesproken en kwam met heel verhaal, wat niet klopt gevoelsmatig maar toch.... lastig.
Alle reacties Link kopieren
@Famke, zijn uiterlijk is leuk! Heb alleen nog maar foto's gezien.....en uiterlijk is wel minder belangrijk dan hoe iemand is (de man waarbij alarmbellen afgingen was enorm aantrekkelijk bv), maar ik moet me wel aangetrokken voelen tot iemand



Vertrouw je gevoel......zou hem volledig deleten als ik jou was en iemand toelaten die te vertrouwen is en waarbij je geen dubbele gevoelens of twijfel hebt.....
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk zeg Maggie. Als ze heel aantrekkelijk zijn is mijn ervaring dat ze dat weten en er ook zo mee omgaan. Misschien vooroordeel maar hoe meer aanbod hoe meer mogelijkheden toch?



Ik vertrouw juist op mijn ratio, gevoelsmatig vergeef ik te snel. Het is ook klaar hoor dus dat is geen twijfelpunt. Maar het is wel even hard zo, maar goed te lang bij stilstaan is zonde van mijn tijd.



@all.... ik denk dat uiterlijk tegen kan werken, tenminste bij mij in combinatie met communicatief sterk. Hierdoor ontstaat toch het beeld bij mannen van 'lekker wijf' met sterk karakter. Ik leg ze wel uit dat ik gevoelig ben, maar ja of ze dat geloven. Ik trek in ieder geval sterke types aan en dat is niet altijd goed. Hebben jullie die ervaring ook, Nadine jij misschien?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er een hoop geschreven, kan het niet altijd helemaal volgen

@Fam, even uit interesse, heb je hem geconfronteerd? Hoe reageerde hij daar op?

@misia, ik zou eerst aan jezelf werken. Op deze manier is het moeilijk om je in een relatie te storten. Ik sluit me verder aan bij de wijze woorden van sybreed.

@maggie, leuk een nieuw contact. Ben benieuwd!



Uiterlijk kan tegen werken, ik hou persoonlijk niet van de super knappe mannen, vaak leuk om naar te kijken, maar omdat ze vaak weinig moeite moeten doen valt de inhoud tegen.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

Ik weet zelf dat mijn uitstraling tegen me werkt. Ik ben redelijk zelfverzekerd en weet wat ik waard ben. Ik heb vaak gehoord dat ik dat ook uitstraal en daardoor voor mannen lastig te

benaderen ben.

Ik val zelf ook niet op onzekere mannen. Kwetsbaarheid is goed en kan ik alleen maar heel erg waarderen, maar enorme onzekerheid is voor mij wel een afknapper, ik zoek wel een vent zeg maar.



Ik was gisteren met een vriendin op stap, toen hadden we een hele discussie over downdaten. Ik heb zelf een goede opleiding gehad, maar dat wil niet zeggen dat ik er een probleem mee heb als een man een mindere opleiding heeft. Intelligentie zit vaak ook in andere dingen en dat heb je vaak snel genoeg door. Daarnaast zegt het ook niks over ambitie. Maar zij dacht er heel anders over, een man moet minimaal hetzelfde opleidingsniveau hebben. Hoe kijken jullie staan jullie daar tegenover?
Alle reacties Link kopieren
WTF........



"Leuke" man en ik hadden vandaag afgesproken om te kletsen op paiq. Ik stel voor om ff op skype te kletsen, omdat je dan iig elkaar stem kunt horen (nog zonder camera). Hij vond dat spannend, wat prima is, dus ik zei denk er ff over na, ik ga ff koffie zetten.



Schrijft ie een verhaal dat 'ie nu niet lekker in zn vel zit, het ligt niet aan mij. Ik ben leuk, maar hij verwacht al allemaal dingen van me en is dus nog niet toe aan leuke vrouwen ontmoeten......geeft aan dat ie zich uit gaat schrijven van paiq en Bam doet dat ook meteen.......weg is 'ie. Geen gesprek meer mogelijk........



Inhoudelijk prima als hij er niet aan toe is, maar sjezus dat doe je toch niet zo? Ik zat echt fucking flabbergasted achter mn laptop met mn kopje koffie........leuke man, BAM, weg.........
Alle reacties Link kopieren
@Lash, ja heb ik gedaan en in eerste instantie ontkende hij en draaide hij het om. Later kwam hij met een reden (die kan kloppen maar vermoed van niet). Kan niet teveel vertellen i.v.m. herkenbaarheid. Maar niet eerlijk is klaar, al vind ik dat echt heel jammer bij vlagen.



Ik hou overigens ook niet van onzekere mannen, hij moet sterker zijn dan ik, een man! Maar mijn uiterlijk werkt tegen omdat mannen mij mooi en spannend vinden en dat in combi met communicatie maakt dat ik bepaalde mannen aantrek. Ik ben in werkelijkheid erg gevoelig en uiterlijk verhult dat dus.



Downdaten... lastige vind ik altijd. Ik werk zelf op HBO niveau en val meestal al op ambitieuze zakenmannen. Ik denk dat een man met een MBO niveau misschien wel beter bij me past soms, minder ego en praatjes en minder hard/bot. Ik heb nu ook contact met iemand met volgens mij alleen voortgezette opleiding die timmerman is, en ik zeg heel eerlijk dat dat de interesse minder maakt want dat is wel het andere uiterste. Maar jij zou daten met pak hem beet: een vuilnisman? Als hij intelligent is?
@ famke, bij mij is het rustig. Ik heb het heel zwaar gehad op mijn stage deze week, dus vandaag heb ik besloten dat ik geen tijd meer heb voor dame zonder gezicht en heb dat aan haar geschreven.



Verder wordt ik opeens aangesproken door dames die vijf jaar ouder zijn. Nou zou ik er met eentje best een beschuitje willen eten, maar serieus is een brug te ver.



Dat van die sterk vind ik altijd een goede vraag. Zelfvertrouwen is een sterke eigenschap, maar veerkracht, kwetsbaarheid en omarmen van eigen grenzen maakt deel uit van kracht en dat wordt vaak over het hoofd gezien.



Dus opgeblazen ego's worden als sterk gezien, terwijl het mij opvalt dat bij deze mensen de innerlijke zwakte pas later te zien is als er een gat in de ballon zit.



Het valt mij op dat echt sterke mensen aanvankelijk niet eens als sterk gezien worden, omdat ze het niet nodig hebben om hun onzekerheid te verbloemen met dominant gedrag.
Alle reacties Link kopieren
@sybreed helemaal mee eens, hoe treffend geschreven. En dat is wat ik bedoel met een man met normaal niveau en baan past misschien beter bij me, omdat deze mannen vaak beter met hun gevoel in contact staan en minder op buitenkant en praatjes varen.
Alle reacties Link kopieren
ik wil even aandacht voor mijn date-drama van net......

merk dat ik het stom en jammer vind...ben zelfs nu op internet aan het kijken of ik 'm kan vinden, niet om te stalken (hahaha), maar ff berichtje sturen dat deze manier k*t is.......



Weet dat ik het moet laten rusten, daarom vraag ik ff om jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
@sybreed, je schrijft het mooi op! Maar daarom zoek ik ook naar kwetsbaarheid, als een man dat kan laten zien, laat hij mij ook zien dat hij dus goed genoeg in zijn vel zit om het te tonen. Daar heb je meer een dan een hoop blabla.

@maggie, vreemd verhaal. Maar blijkbaar kwam je te dichtbij. Als hij dat niet kan handelen, moet je misschien maar blij zijn.

@fam, ik zou prima met een vuilnisman kunnen daten. Ik keur hem niet af op basis van zijn beroep. Ik ken hele intelligente vuilnismannen (lees: mannen met een wat lagere opleiding) en emotioneel onontwikkelde bankdirecteuren, die buiten hun werk nergens over nadenken. Het klinkt wat zwart/wit, maar het komt er op neer dat opleiding en werk niet alles zegt over iemand.
Alle reacties Link kopieren
@Lash mee eens, maar in het dagelijks leven vind ik dat onderscheid veel makkelijker te maken dan online omdat je in 'hokjes' denkt. Mijn exen waren heel divers, van LTS tot WO geschoold. Maar ik merk dat je online anders kijkt, net als bijv. iets simpels als lengte. Is hij 1.70 tot 1.75 dan wordt de interesse ook stukken minder. Je moet ergens naar kijken toch? Want hoe schift je anders?



De man waarmee ik nu contact heb is ook heel gewoon en ik merk het ook aan het soort gesprek. Minder plagend, minder ego. Vind dat wel fijn dus hou het daar ook even bij. Ex date was wel van 'snellere' soort en dat is gebleken. Heb het er bij vlagen moeilijk mee maar wil er niet te lang bij stilstaan.



@Maggie, had je bericht gemist, wat een desillusie zeg. Kan me je gevoel goed voorstellen. Dan is het leuk en dan ineens, zonder echte reden klaar. Dikke voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Dankje , was even een schokje inderdaad.......en ben even klaar met internet daten. Het lijkt wel nooit te lukken op die manier.....



Lash, klopt, als dit al teveel was is het ook wel best. Vond gewoon de manier waarop k*t, Bam weg ipv gewoon ff erover hebben.....



Ik ben er klaar mee, maar wens jullie heel veel plezier met de vuilnismannen tot directeuren....het gaat om de welbekende klik idd. Ik heb die meestal meer met iemand in de buurt van mijn opleidingsniveau, maar uitzonderingen bevestigen de regel



Fijne dag..... ik baal nog een beetje van leuke man dus sudder nog ff na.....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even iets kwijt.



Tot vorige week ging ik nog daten of wat het ook mocht zijn, met een Turkse jongen. Superknap. 3 maanden lang met elkaar gerommeld. Ik heb zelf gevraagd om duidelijkheid, wekenlang, of het nu wel of geen relatie is. Maar nee, meneer wilde t geen naam geven. Vorige week een mislukte rijexamen gehad en het bericht gehad dat ie geen toekomst partner in me ziet. En nu? Ik ben 3 maanden lang z'n seksmaatje en slaapmaatje geweest. Meer niet.



Economisch gezien vond ik het een goede man om een relatie mee te beginnen. Hij had werk, wilde wat van z'n leven maken en wilde graag kinderen. Misschien was ik wel teveel daarop gefocussed.



Had ik nou maar naar m'n gevoel geluisterd dan voelde t niet zo kut. Ik ben teleurgesteld in mezelf. :(



Afijn, ik ben weer op Tinder gaan kijken. Woensdag weer een date
Alle reacties Link kopieren
Hè, wat een verdrietige berichten.



Maggie, wat een domper. Kan me voorstellen dat je echt even moet herstellen. Voelt het fijn, is ie ineens weg! Nou ja, liever kwijt dan rijk, zo'n scheiterd, maar snap dat je je er echt verdrietig over voelt. Laat het even bezinken, de tijd gaat er wel weer overheen en er zijn echt wel mannen die wél echt leuk zijn!



Famke, lastig is dat, een knap koppie en een zelfverzekerde uitstraling. Hoewel ik over m'n 'hoogtepunt' heen ben (38) herken ik het wel. Een soort ongenaakbaarheid en 'ach, zij redt zich wel, kan toch iedereen krijgen', terwijl je je van binnen eigenlijk heel kwetsbaar en onzeker voelt. Nu ik wat ouder bent vind ik het denk ik wel makkelijker om mijn kwetsbaarheid te tonen maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, want ben de laatste tijd niemand tegen gekomen voor wie ik echt wat voelde en bij wie dat speelde. En wat betreft intelligentie en goede baan: mijn ex is zeer slim en heeft een hele goede baan, maar emotioneel zit hij bij wijze van nog in de brugklas. Dus dat zegt me echt niet alles meer. Maar een beetje slimheid vind ik toch wel belangrijk, gewoon omdat je de diepte in kunt gaan en elkaar beter snapt. Maar met opleiding of baan heeft dat niet altijd te maken.



Sybreed: je hebt mooie woorden geschreven! En ik vind je documentje stiekem ook wel grappig. Pfff, wat kunnen sommige mensen zichzelf overschatten!



Hier okay, nog wel contact met date, volgende week waarschijnlijk wandelen. Maar alles rustig, rustig. Ik vind het eigenlijk wel prima, al was het leuk als ik nu hotel de botel was natuurlijk. Maar ik heb echt geleerd dat je niets kunt afdwingen en ik voel ook mega veel geduld bij mezelf. En dat is fijn!



Sorry als ik mensen vergeet, ben moe en ga lekker vroeg slapen!
Alle reacties Link kopieren
@Vivanoordje, wat jij schrijft klopt precies. Mijn ex trouwens ook zo, 2 zelfs dus daarom nu meer eigen niveau aan het daten. Ik zou ook denken dat ik over hoogtepunt heen ben, van jouw leeftijd, maar kennelijk blijft het op foto's zichtbaar haha.



Ik heb een dip, als ik er te lang over nadenk word ik verdrietig, ik mis hem een soort van. Ben ook zo gewend geraakt aan het contact en het gevoel van beetje samen. Hij probeerde het dit weekend nog, maar ik kan niet anders dan bij leugens stoppen, maar moeilijk is het wel. Bah!!!!!!!!! Alles maar even de boel laten, helemaal klaar mee. Morgen weer een dag en is alles vast anders, maar nu even niet
Alle reacties Link kopieren
@Vivanoordje, wat jij schrijft klopt precies. Mijn ex trouwens ook zo, 2 zelfs dus daarom nu meer eigen niveau aan het daten. Ik zou ook denken dat ik over hoogtepunt heen ben, van jouw leeftijd, maar kennelijk blijft het op foto's zichtbaar haha.



Ik heb een dip, als ik er te lang over nadenk word ik verdrietig, ik mis hem een soort van. Ben ook zo gewend geraakt aan het contact en het gevoel van beetje samen. Hij probeerde het dit weekend nog, maar ik kan niet anders dan bij leugens stoppen, maar moeilijk is het wel. Bah!!!!!!!!! Alles maar even de boel laten, helemaal klaar mee. Morgen weer een dag en is alles vast anders, maar nu even niet
Alle reacties Link kopieren
Hè wat jammer allemaal, we hebben allemaal een dipje, behalve vivanoordje dan. Hopelijk komt t allemaal goed met ons. Groepsknuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven