Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
Alle reacties Link kopieren
@Lash

Leuk om te lezen! Geniet er lekker van!



@Famke & Maggie

Balen dat het zo gelopen is, dat soort ervaringen kunnen je echt even een domper geven!

Hopelijk hebben jullie wel een leuke zondag gehad!



Even een update mbt mijn date:

Afgelopen donderdag dus gedate, ik was dus weer haar kant op gegaan, samen wat gegeten.

Ik zal eerlijk zijn, toen ik haar weer zag voelde ik geen vonk of iets speciaals.. maar goed zoiets moet je tijd geven en moet groeien dacht ik bij mezelf.

Uiteindelijk begon ze over het weekend en het afspreken voor een eventuele nieuwe date, we hadden allebei al wat dingen staan, wel ergens een gaatje maar niet optimaal en ik neem liever ergens de tijd voor.

Dus ik stelde het weekend erna voor (omdat we iets overdag wilde doen), zij bleef vervolgens pushen voor dit weekend..



Ik zei vervolgens rustig tegen haar dat ik me op deze manier me nogal onder druk voelde gezet (claimerig gedrag zeg maar).

Ik had bij onze eerste gesprekken al gezegd dat ik hier niet van hou en dat respecteerde ze.

Ik vind het sowieso raar om in de 1e week 3x af te spreken, maar dat terzijde.



Vervolgens werd ik gewoon indirect voor het blok gezet.

Ze zei dat ik "bindingsangst had", "het is graag of niet", "anders zijn we alleen vrienden" "en we toch wel te verschillend zijn"etc.



De rest hou ik even ivm herkenbaarheid en privezooi achterwege.



Ik kreeg echt het idee dat ze heel erg op zoek was naar bevestiging en graag een relatie wil.

Wat ik nog vreemder vind is dat ze vervolgens verteld dat ze ook nog een andere date in de planning heeft staan, voor mijn een idee als stok achter de deur om mij over de streep te trekken.



Jullie begrijpen dat ik dit weekend niet heb afgesproken en ze appte na de date "dat een andere keer misschien toch een beter idee is"

Voor de rest heb ik weinig meer vernomen en om eerlijk te zijn vind ik het wel prima zo.
Alle reacties Link kopieren
Zooooo nachtje slapen en de wereld ziet er weer beter uit hahaha.



Mannen, serieus, waarom doen we eigenlijk zo'n moeite
Alle reacties Link kopieren
en Strider, dat uhhh klinkt alles behalve relaxed....ik kreeg het al benauwd bij het lezen van je verhaal.....wegwezen
Alle reacties Link kopieren
@Strider, gelukkig had je zelf het gevoel al niet echt. Snap je toch niet dat vrouwen dat doen? Ik zou me ook onder druk gezet voelen hoor! Over uit en sluiten denk ik?



Hier ook na een nacht slapen weer beter
Alle reacties Link kopieren
@strider, op afstand krijg ik al een beetje kriebels van je verhaal! Wat ga je nu doen? Dood laten bloeden of haar nog met een initiatief laten komen? Wel vervelend, jullie eerste date klonk heel leuk!



Blij dat de rest zich weer beter voelt, het leven is wel leuk



Ik heb zowaar voor zaterdag een volgende date staan, ben benieuwd! Ik vind hem nog steeds heel erg leuk, af en toe kriebels, maar ik mis de volledige overtuiging nog een beetje. Ik zie ook wel wat verschillen, maar vraag me dan in vredesnaam af waarom ik me daar nu al druk over zou maken. Voor nu is het gewoon leuk en ga ik er van genieten.
Zoo wat is er weer veel geschreven! Helaas ook wat mindere berichten.. Sorry als ik niet overal op reageer, begin maar bij deze pagina.



@Maggie: wat een stom verhaal van die Paiq man! Maar niet te lang bij stilstaan hoor, die man heeft gewoon issues en heeft niks met jou te maken. Hoe zou dat ook kunnen in een simpel chatgesprek. Snap dat het rot is, maar probeer het van je af te zetten en door te gaan naar de volgende.



@Sybreed: helemaal waar wat je schrijft over het verbloemen van onzekerheid. Mooi geschreven.



@Strider: wat jammer dat het wat tegenviel afgelopen donderdag. Snap je punt mbt claimerig gedrag, daar zou ik ook niet tegenkunnen. Weet uiteraard niet hoe je het geformuleerd hebt, maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat als mijn date tegen mij zou zeggen dat "hij zich onder druk gezet voelde", bij mij een beetje dezelfde reactie op zou roepen. Kan het moeilijk uitleggen, maar kan me voorstellen dat het arrogant overkomt en dat het allemaal op jouw voorwaarden moet, terwijl haar voorstel en teleurstelling waarschijnlijk voorkomt uit enthousiasme. Zou dan eerder benoemen dat je haar dusdanig leuk vindt dat je de tijd voor een date wil nemen, en dus liever het weekend erop afspreekt. Of gewoon: ik weet niet precies hoe het weekend gaat lopen en wil voorkomen dat er weinig tijd overblijft voor jou. Ofzo.

Misschien toch nog poging doen?



@Lash: downdaten ... tja. Moet zeggen dat ik er ook geen fan van ben en ik eigenlijk stiekem wel zo iemand ben die veel waarde aan opleidingniveau hecht. Heb zelf WO, en wil graag een man met minimaal HBO niveau. Niet omdat het niveau nu zo belangrijk is, wel omdat het de kans op een match met mij vergroot. Als we het over internetdaten hebben, dan moet ik mijn keuze ergens op baseren. Daarbij zegt opleidingsniveau iets over voor mij belangrijke zaken (daar komen de vooroordelen maar ik moet ergens hokjes maken om te selecteren): mensen met HBO /WO niveau zijn vaak jong het huis uitgegaan en op zichzelf gaan wonen, zijn vaak breder ontwikkeld, en sluiten vaak qua achtergrond/normen & waarden beter aan bij wat ik zoek. Nogmaals, ik wil niemand voor het hoofd stoten en er zijn zeker uitzonderingen. Sterker nog, de liefde van mn leven had helemaal geen opleiding maar ik heb het hier puur over het vergroten van de kans op een match. Hoop dat het duidelijk is zonder dat ik mensen nu beledigd heb... :S



@ Famke: over je date... ik weet niet wat er precies gebeurd is en waar hij oneerlijk over is geweest, maar hij wil het blijkbaar heel graag goedmaken? Heeft hij dingen verzwegen of echt gelogen? En zijn dat dingen die hij wellicht in een latere fase wel zelf verteld had als jij er niet achter gekomen was? Als het verder goed voelt, wil je m dan niet nog een kans geven?



@All, wat betreft de mannen die ik aantrek... ik trek niet zozeer sterke mannen aan, maar wel de onbetrouwbare varianten. En ja dat zijn over het algemeen de mannen die een vlotte babbel hebben en hun mannetje staan. Tikkeltje arrogant ook en zich goed overal uit kunnen praten. Het vervelende is dat ik daar ook op val.... :( Mijn probleem daarbij is dat ik vaak te horen krijg dat ik teveel sex uitstraal (en nee dat heeft niks met uiterijk te maken, want ik ben niet heel slank ofzo of model mooi) en daarmee dus de onbetrouwbare varianten op me af krijg. En voor de leuke mannen kom ik te communicatief sterk/dominant over omdat ik best uitgesproken ben en altijd superenthousiast overal over, waardoor ik soms misschien te weinig ruimte aan anderen geef. Dus die haken daar dan weer op af.... tja... hoe verander je dat? Geen idee. Mensen zeggen altijd dat ik me kwetsbaarder moet opstellen op een date... maar hoe stel je je kwetsbaar op zonder meteen te gaan lopen zeiken of je issues op tafel te leggen?

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
@ Maggie & Famke

Goed om te lezen. Een nieuwe dag, een nieuw begin ;)



@Lash

Je geeft zelf het antwoord al:

"Ik zie ook wel wat verschillen, maar vraag me dan in vredesnaam af waarom ik me daar nu al druk over zou maken. Voor nu is het gewoon leuk en ga ik er van genieten"



Kijk gewoon hoe het loopt, dingen kunnen nog groeien.

Zo lang je het allemaal positief ervaart is er niks aan de hand.

En mocht het op termijn toch tegen vallen tja.. jullie zijn nog niet getrouwd ;p





Mbt mijn date, ik merkte aan mezelf dat ik de dag daarna de boel echt moest laten inzinken zeker omdat de 1e date grotendeels positief was.

Ik voelde me gewoon opgelucht dat het achter de rug was (en dat is nou niet echt het gevoel wat je zou moeten hebben mbt daten).

Ik laat het denk doodbloeden (ook niks meer gehoord), het is jammer maar als de 2e date al zo begint wil ik niet eens weten hoe zo'n iemand 3 maanden verder in een relatie zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Nadine, heel snel want aan het werk en moet iets afmaken. Jouw laatste alinea zou van mij kunnen zijn. Dat is dus het probleem vaak ook. En nee hij doet niet heel erg zijn best, rest even weggehaald i.v.m. herkenbaarheid sorry
Alle reacties Link kopieren
@Nadine

Ik begrijp je perspectief en je bedoelt het goed maar eigenlijk waren er de 1e date al tekenen mbt die situtatie

Na m'n 1e date van vorig weekend stelde ik het weekend erop voor voor de 2e date

(Precies zoals jij het ook formuleert, omdat ik graag ergens de tijd voor neem ipv van bliksembezoekjes van 1,5 uur.

Daarnaast kan niet iedereen doordeweeks en is het een mooie periode om de boel te laten bezinken)



Maar zij wilde geen "weekendrelatie" dus wilde me eerder zien (dat vind ik sowieso raar om eerder te zeggen op een 1e date)

Zij kon nota bene al meerdere dagen niet en dan nog commentaar geven dat donderdag al weer bijna het volgende weekend is.

Maar goed, daar in wilde ik tegemoet komen.



Als ze dan vervolgens op een donderdag voor het weekend perse in dat weekend wil afspreken (terwijl ze zelf had gezegd "als iemand 2 dagen van te voren iets wil plannen kan diegene verwachten dat ik al wat anders heb").

Vervolgens gebruik hetzelfde "ergens de tijd voor nemen" argument.



Hopelijk is het zo een beetje duidelijk voor je hoe het is gegaan.



Daarnaast waren er ook nog wat andere zaken voor gevallen die voor mij de das om deden (uit discretie voor m'n date ga ik deze niet in het openbaar posten ivm herkenbaarheid.. en als je het echt wil weten.. well you know how to reach me ;) )
@Famke: keihard liegen is idd exit. Maar kan me voorstellen dat het enorm lastig is omdat je zoals je zelf al aangeeft idd al een band met iemand hebt opgebouwd... succes

Eigenlijk moeten we een keer samen op mannenjacht hehe, kunnen we elkaar behoeden voor de eikels! ;)



@Strider: ok duidelijk. Ik moet het idd ook maar doen met de info die ik hier krijg en weet verder niet hoe het gesprek verlopen is. Maar lijkt wel op tegenstrijdige signalen van haar kant idd en als je nu al het gevoel hebt, dat het lastig loopt, dan blijft het dat meestal ook. In het begin moet het gewoon leuk en gezellig zijn, de rest van je leven heb je nog de tijd voor relatieproblemen ;)
Alle reacties Link kopieren
@Famke

Zelfrespect siert een mens.

En op de lange termijn is het beter voor jezelf.



Ik heb niet alles mee gekregen mbt jouw verhaal (net een beetje bijgelezen) maar als hij nu al leugens gebruikt dan zou het voor mij ook exit zijn.

Tuurlijk mis je dat fijne gevoel maar dat was dus eigenlijk al een gedeeltelijke illusie.

Focus je op andere (en vooral leuke) dingen en negeer hem want dat blijft negatieve energie geven, trakteer jezelf op iets leuks want dat heb je wel verdient ;)



@Nadine

I understand, je moet het doen met de stukjes tekst hier zonder alle details die ik weet ;)
Alle reacties Link kopieren
Zit nu op tinder best grappig, maar of ik daar echt mijn prins op het witte paard ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Strider, poeh, dat klinkt inderdaad meteen ingewikkeld. Ik denk wel dat ze je gewoon héél erg leuk vindt, als ze zo graag drie keer in de eerste week wil afspreken. Op zich niet eens gek als je heel erg verliefd bent. Maar het is wel handig als die ander dan ook verliefd is.. Het zat er gewoon niet in denk ik.



Nadine, ja, lastig, als je een bepaalde uitstraling hebt (sexy en sterk) en dan toch je kwetsbaarheid tonen. Lukt het je ook niet om je wat 'zachter' op te stellen bij mannen die je heel erg leuk vindt? Want je hoeft je natuurlijk niet kwetsbaar op te stellen bij zomaar elke man. Helpt het om voor ogen te houden dat je graag een relatie wil, dat je die behoefte echt voelt diep van binnen? Dan lukt het je misschien beter om je open te stellen ipv hup, alleen je sexy, dominante kant te laten zien. Heb je enig idee waarom je op onbetrouwbare mannen valt? Ik bedoel, dat ze op jou afkomen is één ding, maar dat je erop valt ligt natuurlijk bij jou. Misschien interessant om dat eens nader te onderzoeken.



Famke en Maggie, fijn dat jullie je weer beter voelen, wat een nacht slaap niet kan doen hè?



Misia, ik had nog niet op jou gereageerd. Heftig dat je je zo snel afgewezen voelt en zoveel aandacht nodig hebt. Dat zijn dingen die je niet zo 1,2,3 oplost en misschien is het voor nu wel wat te heftig om te internetdaten. Het is natuurlijk laagdrempelig maar in elk contact kun je dan weer gekwetst worden en dat lijkt me erg pijnlijk en ook vermoeiend. Daten is toch het fijnst als je er een beetje luchtig tegenaan kunt kijken. Ben het even kwijt: krijg je nou ook hulp? Want dit soort dingen lijken me wel iets om verder uit te zoeken met een psycholoog of psycho therapeut.



Pfff, soms ben ik echt jaloers op mensen die op hun 25e de liefde van hun leven zijn tegengekomen en een fijn leven samen hebben. Natuurlijk, ieder huisje heeft z'n kruisje, maar toch, sommige mensen hebben het echt getroffen met elkaar. Nou ja, wie weet ontmoeten wij binnenkort ook iemand met wie we oud gaan worden, zou leuk zijn!
@Viva: ja dat weet ik wel Of in elk geval: ik weet waarom ik er op val, wat ik niet weet is hoe ik die sex uitstraling kan veranderen. Want het zit niet in uitdagende kleding of dingen die je meteen kan aanwijzen, maar echt uitstraling gedeelte....Het is ook niet dat ik me niet open stel, want eerste indruk is ook altijd dat ik spontaan ben en makkelijk contact maak met mensen. Alleen merk ik dan op bepaalde momenten dat ik een soort van muurtje optrek halverwege de date, maar geen idee hoe ik dat dus kan voorkomen...



Ja op je 25e iemand ontmoeten met wie je oud gaat worden zou perfect zijn! Maar als ik dan mensen zie die vanaf hun 14e al bij elkaar zijn... hmm geloof dat ik dan toch liever mijn eigen leventje heb Waarbij ik er wel vanuit ga dat ie ooit een keer komt. Anders ga ik msn toch voor dat vanaf je 14e ;)
Hoi jongens, ik lees al een poosje mee omdat ik zelf ook weer wat aan het daten ben en alles wel herkenbaar vind, hoop dat jullie het oké vinden dat ik even inbreek



Nadine ik wilde even reageren op wat jij schreef over kwetsbaarheid en onbetrouwbare mannen. Ik denk dat kwetsbaarheid tonen vooral te maken heeft met jezelf laten zien. Dus (met mate) eerlijk uitkomen voor je wensen, emoties en misschien angsten/tekortkomingen zeg maar. Geen hele zeurverhalen maar gewoon een glim van je innerlijke belevingswereld of zo. Ik heb volgens mij wel eens aan een date vertelt dat mijn richtingsgevoel vreselijk slecht is en dat ik me altijd zo ongemakkelijk voel als ik ontdek dat ik de verkeerde kant op loop en dan op een volle straat ineens om moet draaien terwijl iedereen dat ziet. Of dat ik wel eens appels en een komkommer heb gekocht bij de supermarkt terwijl ik die helemaal niet nodig had omdat ik niet alleen chocola wilde afrekenen want dat staat zo ongezond. Misschien rare voorbeelden hoor en ik weet ook niet of dit precies is wat je bedoelt maar ik merk wel dat mannen mij meestal benaderen als iemand die zelfstandig is maar toch ook wel kwetsbaar/menselijk ergens.



Over op onbetrouwbare mannen vallen: komen de redenen dat je op die mannen valt wel overeen met de werkelijkheid? Ik viel altijd op mannen met problemen vroeger. Ik had het gevoel dat die problemen betekenden dat die mannen: diepgang hadden, en openminded, vriendelijk, empathisch en intelligent waren. Toen heb ik natuurlijk door schade en schande geleerd dat die aannames niet echt kloppen en toen ik me dat besefte heb ik het type waar ik op val echt kunnen ombuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevoel Vivanoordje. Stelletjes die al jaren samen zijn. Ik zie op Facebook nu ook oud klasgenootjes van de middelbare school die al meer dan 10 jaar samen zijn. De meesten hebben al kinderen. Ik voel me een beetje achtergesteld. Ik heb nog nooit een meerderjarig relatie meegemaakt. :'(



Ik ben van plan om nu wel meer naar mijn gevoel te luisteren en niet meer af te gaan. D'r moet een klik zijn met een man en het moet goed voelen. Anders zal het echt niet gaan.



Sinds vorige week heb ik contact met een jongen met wie het heel goed klikt. Gevonden via Tinder. Ik heb m vanmorgen via whatsapp nog goedemorgen gewenst en hij mij ook. Maar nu hoor ik niets meer van m. Zal ik m een bericht sturen of zal ik gaan afwassen en douchen? ( maw even geduld hebben) wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Hoe gaat het met jullie? Er is een hoop gedatet in de tussentijd heb ik gelezen. Eerlijk gezegd ben ik zelf wel blij met mijn rustpauze. Het doet me goed.



Nadine, Ik wist helemaal niet dat jij ..... was. Heeft jeweetwel iets over je sexy uitstraling gezegd? Indien ja, dan kunnen we weer een kruisje plaatsen. Heeft Famke jeweetwel getraceerd op RP?



Ik wil jullie allemaal een grote hug geven. Indien het even tegenzit, neem dan desnoods net als ik even een rustpauze om alles te overdenken.



FamkeJ, volg je hart zou ik zeggen. Sybreed, Strider, Nadine en Vivaoordje zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Even snel: littlebumbee, heb je zin om hem te zien? Dan zou ik namelijk gewoon een, luchtig, voorstel voor een date doen. Niet geschoten altijd mis, toch?



En ja, luisteren naar je gevoel is het belangrijkste advies. Soms best lastig hè?
Alle reacties Link kopieren
Hey Lovendal!



Leuk om weer een post van je te zien!

Goed om te horen dat je rustpauze z'n vruchten afwerpt

Neem lekker je tijd en als je er weer aan toe bent, dan pas weer beginnen.



(Die cryptische omschrijvingen tussen Nadine, Famke en jou maken me trouwens wel nieuwsgierig hahaha ;) )
Alle reacties Link kopieren
@Lovendal, Nadine en ik hebben nog geen contact buiten het VF om kunnen krijgen. Berichten hier werkte niet en we zijn niet samen online om even privémail te tonen. Ik heb wel een rare kerel ontmoet uit 't Gooi en die was nogal dwingend. Ik heb hem direct geblokt. Wil graag weten of dat terecht was :-)



Nu scheelt het dat ik sowieso niet date de aankomende tijd. Ik moet echt even pas op de plaats maken. Het zit me dwars, heb het gevoel dat ik iets kwijt ben. Ik vond hem echt leuk en mis hem (al weet ik dat het goed is zo).
Alle reacties Link kopieren
@famke

Heb je bij je voorkeuren aangevinkt dat je priveberichten wil ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Op welke datingsites daten jullie zoal?
Alle reacties Link kopieren
@Strider, je bent de beste! Dat had ik niet en volgens mij werkt het nu wel.



@Nadine ik heb je een testmail gestuurd.



@Littleblumblebee, de meesten hier volgens mij via RP en Paiq.
@Famke: yesss gelukt! Mooi, vond het al zo vreemd ;) Thanks Strider.



@Bumblebee: ik zit momenteel op RP en Pepper. Pepper vooral niet doen, wat een stomme site is dat. RP ben ik beetje op uitgekeken inmiddels. En Badoo heb ik nog op mijn mobiel, maar daar doe ik vrij weinig mee. Zowieso doe ik vrij weinig op dit moment
Alle reacties Link kopieren
@ Famke & Nadine

Graag gedaan dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven