Kwetsende opmerkingen, relatie beeindigen?

30-09-2014 22:05 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wil graag even mijn hart luchten en jullie kijk hierop horen. De laatste dagen hebben mijn vriend en ik steeds vaker ruzie. Dit is in de afgelopen jaren wel vaker voorgekomen. Het leek de laatste tijd beter te gaan, tot nu.



Ik ben alles op een rij aan het zetten en kom tot de conclusie dat het misschien beter is om met deze relatie te stoppen. Dit heb ik weleens eerder gedacht maar toch maar doorgegaan, ook omdat we 2 jonge kindjes hebben. Als we geen kinderen hadden kan ik niet zo zeker zeggen of we nog samen zouden zijn, waarschijnlijk niet.



Er zijn weer kwetsende, neerbuigende dingen door hem gezegd. Zoals dat ik niks uitvoer o.a. in het huishouden en dat ik altijd met mijn luie reet op de bank lig. Wat totaal niet waar is. Ik werk parttime, de dagen dat ik thuis ben ben ik druk met de kinderen (ze zijn nog erg jong) en het huishouden. Daarnaast volg ik nog een WO opleiding. Ik vind het erg kwetsend om te horen dat de persoon waarmee ik samenleef zo over me denkt. En dat zet mij aan het denken: wil ik zelf nog wel met iemand verder die mij zo ziet?



Ik zal even wat meer over hem vertellen om het verhaal wat completer te krijgen. Hij is nogal apart. Heel lief en betrokken naar de kinderen toe. Een beetje té soms, in de zin van dat hij mij en anderen vertelt hoe we met ze om moeten gaan. Hij wil de regie overduidelijk in handen houden en mij vertellen wat ik wel en niet moet doen thuis. Hij is erg serieus, weinig/geen humor of spontaniteit. Hij heeft geen sociaal leven, alleen zijn werk, geen hobby's of vrienden. Zijn gezin staat op 1, in ieder geval de kinderen dan.



Prima, ook al passen niet al deze eigenschappen bij mij. Waar ik vooral mee zit zijn de uitspraken die hij over mij doet. Ik vind ze heel neerbuigend, kwetsend en totaal niet waar. Hij zegt het niet in woede maar meent het ook echt. Wat ik des te erger vind.



Wat vinden jullie van deze opmerkingen, als je partner dit tegen je zou zeggen? Wat zou je hiermee doen, overwegen de relatie te beëindigen (ook als er 2 jonge kindjes in het spel zijn)?
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 02 februari 2015 @ 12:09:

"Momenteel is er inderdaad niets aan de hand en gaat het z'n gangetje. We hebben geen woorden of ruzie meer gehad en het gaat goed nu. Dit is meestal met periodes (zoals in de meeste relaties) dan gaat het een tijd goed en dan weer wat minder."



Klinkt als een normale relatie, toch?

Zo gaan die dingen. En ja, het is ook allemaal zwaar overtrokken. Shrug your shoulders en move on...

waarom trek je je het zo aan als het nergens op slaat wat mensen hier schrijven?

Waarom ga je er nog op in?



Topic closed?



Of het een 'normale' relatie is weet ik niet. Misschien wel misschien niet maar ja ik weet ook niet goed wat een 'normale' relatie dan is of wie dat heeft.



Ik trek me niet aan wat mensen hier zeggen maar ik geef er antwoord op hoe ik het zie. Ik had nog geen tijd gehad om te reageren daarom geef ik nu antwoord op de reacties die ik heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom . Opgelost, case closed .
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 02 februari 2015 @ 12:15:

Autumnfall, kun je gewoon doorgaan?

Dit hoofdstuk letterlijk en figuurlijk achter je laten?



Het was een incident, jullie relatie is verder goed en je hebt je vergist (in je denken dat je weg wilde bij hem).





Dat is toch goed nieuws!

Waarom blijf je reageren?

Dingen recht zetten die helemaal niet recht gezet hoeven te worden?



Jouw relatie is anders, jullie hebben dit samen kunnen oplossen....dus....



Heb je niet iets beters te doen dan je nog met een futiliteit als dit incident bezig te houden, en anderen ervan te overtuigen dat het dat was en niks anders?

Ik ben blij voor je dat het allemaal meevalt.

Liefs ...



Wat je zegt klopt niet helemaal. Ik zal niet zeggen dat onze relatie (altijd) goed is. Momenteel gaat het goed maar op de momenten dat het niet goed zit dan vind ik het ook echt geen goede relatie. Ik heb nooit gezegd dat ik me heb vergist in dat ik bij hem weg wou. Ik weet waarom ik dat wou en dat zou ik weer kunnen denken. Dus dat is geen vergissing.



Ik reageer omdat veel dingen hier niet begrepen worden of er aannames gedaan worden (dat ik me vergist zou hebben in denken om bij hem weg te gaan). Dat zijn dingen die gedacht worden door mensen hier maar dat zijn niet mijn gedachtes. En aangezien het mijn topic is reageer ik daarop. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 02 februari 2015 @ 12:19:

Daarom . Opgelost, case closed .Zo mag je het zien (of niet). ;)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan je daarop reageren, maar hoe zinnig is het iemand die je niet eens kent te willen overtuigen van misvattingen en te extreme of eenzijdige opvattingen?



JIJ weet hoe het zit, en dat is wat telt.

Haal je schouders op en richt je op de toekomst van jou en jullie gezin...(daar kun je meer mee en haal je meer uit dan met vreemden-willen-overtuigen)



Blijkbaar zien mensen spoken: waarom zou jou dat uitmaken?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 02 februari 2015 @ 12:26:

[...]





Zo mag je het zien (of niet). ;)



Ik zou niet weten hoe ik het anders kan zien, leg eens uit. Volgens jou is het nu goed, zijn er altijd wel dingetjes in een relatie, en zo gaan die dingen.



Ik zie niet wat je nog zou willen bespreken hier?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:autumnfall schreef op 02 februari 2015 @ 12:00:

[...]





Ja ik voel me zeker wel veilig in deze relatie. Zoals ik al zei is er nooit eerder, voor die laatste ruzie, voorgevallen wat duwen en trekken betreft. Dit was een incident. Ik ga het niet goedpraten ook niet wat ik heb gedaan, ik duwde ook. Ik deel altijd mijn gevoelens met hem zonder dat hij me belachelijk maakt.

Mooi, alles opgelost. Slotje erop. Eén ding nog: niet nog meer kindjes met hem maken, de wachtlijsten in de Jeugdzorg zijn al lang genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Op 2 februari schrijf je dat je altijd al je gevoelens met hem kan delen zonder dat hij je belachelijk maakt. In de openingspost schrijf je wat anders. Hij maakt neerbuigende kwetsende opmerkingen. In elke relatie gebeurd wel eens wat. Maar jullie relatie begeeft zich wel op een hellend vlak.



Voor jou, je man en je kinderen is het alleen maar fijn als dit gewoon een mindere periode was. Als het in de toekomst wel goed gaat. Maar steek nu niet je kop in het zand en doe alsof er niets gebeurd is. Je kan van incident naar incident en van slechtere periode naar betere periode blijven leven maar dat is voor alle betrokkenen en zeker je kinderen niet goed.



Wil je samen verder werk dan aan jullie relatie. Ga samen in therapie.
Alle reacties Link kopieren
Met agressieve en controlerende mannen gaat alles inderdaad goed zolang het gaat als zij dat willen. Mijn ex was heel charmant zolang hij kreeg wat hij wilde. Veranderde dat, dan deed hij de strategie van kleinerende opmerkingen maken. Totdat ik op een gegeven moment merkte dat ik op eieren liep. Maar als jij je vrij voelt om je eigen mening te hebben in je relatie en je 100% serieus genomen voelt als partner, dan is het inderdaad een andere zaak. Ik blijf het wel typisch vinden dat je om excuses moest vragen voor dat die incident. En dat je de schuld naar jezelf toe trekt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven