Kwetsende opmerkingen, relatie beeindigen?

30-09-2014 22:05 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wil graag even mijn hart luchten en jullie kijk hierop horen. De laatste dagen hebben mijn vriend en ik steeds vaker ruzie. Dit is in de afgelopen jaren wel vaker voorgekomen. Het leek de laatste tijd beter te gaan, tot nu.



Ik ben alles op een rij aan het zetten en kom tot de conclusie dat het misschien beter is om met deze relatie te stoppen. Dit heb ik weleens eerder gedacht maar toch maar doorgegaan, ook omdat we 2 jonge kindjes hebben. Als we geen kinderen hadden kan ik niet zo zeker zeggen of we nog samen zouden zijn, waarschijnlijk niet.



Er zijn weer kwetsende, neerbuigende dingen door hem gezegd. Zoals dat ik niks uitvoer o.a. in het huishouden en dat ik altijd met mijn luie reet op de bank lig. Wat totaal niet waar is. Ik werk parttime, de dagen dat ik thuis ben ben ik druk met de kinderen (ze zijn nog erg jong) en het huishouden. Daarnaast volg ik nog een WO opleiding. Ik vind het erg kwetsend om te horen dat de persoon waarmee ik samenleef zo over me denkt. En dat zet mij aan het denken: wil ik zelf nog wel met iemand verder die mij zo ziet?



Ik zal even wat meer over hem vertellen om het verhaal wat completer te krijgen. Hij is nogal apart. Heel lief en betrokken naar de kinderen toe. Een beetje té soms, in de zin van dat hij mij en anderen vertelt hoe we met ze om moeten gaan. Hij wil de regie overduidelijk in handen houden en mij vertellen wat ik wel en niet moet doen thuis. Hij is erg serieus, weinig/geen humor of spontaniteit. Hij heeft geen sociaal leven, alleen zijn werk, geen hobby's of vrienden. Zijn gezin staat op 1, in ieder geval de kinderen dan.



Prima, ook al passen niet al deze eigenschappen bij mij. Waar ik vooral mee zit zijn de uitspraken die hij over mij doet. Ik vind ze heel neerbuigend, kwetsend en totaal niet waar. Hij zegt het niet in woede maar meent het ook echt. Wat ik des te erger vind.



Wat vinden jullie van deze opmerkingen, als je partner dit tegen je zou zeggen? Wat zou je hiermee doen, overwegen de relatie te beëindigen (ook als er 2 jonge kindjes in het spel zijn)?
Alle reacties Link kopieren


Deze vent is niet anti sociaal maar simpelweg gestoord.

Mijn vorige postings kun je als niet geschreven beschouwen, want dat is bij hem allemaal niet van toepassing. Dit is echt een hork in kwadraat.

Voor het AMK hoef jij geen zorgen te maken.

Afhankelijk van zijn verhaal , mag hij zich daar wel zorgen over maken.



Je gaat nu terecht komen in een ruige achtbaanrit.

Je zult een aantal dingen heel goed op papier moeten gaan (laten) zetten.



Hij gaat je van alles verwijten , probeer die zo veel mogelijk naast je neer te leggen en dat is verdomde lastig.

Wat in mijn geval goed werkte was spiegelen.

Bijv: je bent een waardeloos vader ik was nooit goed genoeg

Antw: je bent geen slechte moeder en ik vind je nog steeds leuk



Probeer mijn motto te volgen, daar haalde ik steun uit in mijn break up.

Je hebt een forum vol steun in deze rot periode
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Jullie zijn ook de enige waar ik mijn verhaal bij kwijt kan, naast mijn vader. Hopelijk vind ik snel een (goede) psycholoog als is het maar om iemand te hebben waarbij ik mijn verhaal kwijt kan.



Dat hij gestoord is heb ik hem gister ook gezegd. Hij is echt heel gek. Hij zei nog dat hij in de woonkamer zat en pas met mij zou praten als ik mijn excuses aan zou komen bieden. Wat een kijk heeft hij op dingen het is echt te triest voor woorden. Maar ik hoop dat hij gelukkig wordt weer alleen met zijn games.



Ik heb vandaag al een aantal mails verstuurd voor huurwoningen. Ik heb, in me eentje, met een parttime baan een laag inkomen en dan krijg je een hoge huurtoeslag wat het mogelijk maakt om mezelf en mijn kinderen een dak boven het hoofd te geven. Ik denk dat het te doen moet zijn.



Hij staat achter de beslissing om uit elkaar te gaan. Hij reageert daar emotieloos op. Ik was in tranen en hij bleef heel koel/zakelijk en met een arrogante houding, heel naar en ik vind dat onbegrijpelijk maar goed. Hij lijkt het echt niet eens erg te vinden dat zijn gezin uitelkaar valt. Hij zei dat hij me wou helpen om de boel nu te gaan regelen. Geen idee wat hij daaronder verstaat want ik zal het toch zelf moeten doen.



Wat moeten we allemaal op papier gaan zetten?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je de stap hebt gezet om voor jezelf en de kinderen te kiezen!

Ik zou een afspraak maken met een maatschappelijk werker, hij/zij kan met jou een lijstje gaan maken met wat te doen en in welke volgorde. Vaak weet ze ook wel wat ins en outs bij gemeentes enzovoort.
Gezien zijn reactie gisteren, toen hij je tenslotte bijna het ziekenhuis in geduwd heeft, wil ik je wel waarschuwen: die emotieloze toestand zou wel eens het volgende wapen in zijn arsenaal kunnen zijn. Wat hij gaat doen als het niet blijkt te werken is de vraag.



Ik snap dat het moeilijk is en hopelijk kunnen vrouwen die eerder met dit bijltje gehakt hebben je vertellen wat je nu absoluut MOET doen. Maar zelf zou ik zeggen: wegwezen! Breng jezelf in veilig gebied en nog liever nu dan morgen!



Wat moet het naar zijn dat je verder zo weinig mensen om je heen hebt. Is er behalve je vader echt niemand verder die je om hulp zou kunnen vragen? Al is het alleen maar voor het luchten van je hart?
Alle reacties Link kopieren
http://www.scheidingsplan ... menleving-beeindigen.html



wat ik nu ff kan bedenken



boedelscheiding

woning

omgangsregeling kinderen https://www.das.nl/pp/sch ... NqrpLbDmMMCFWITwwodqisAjw

alimentatie kinderen http://www.scheidingsplan ... en/alimentatie-berekenen/





als je je verhaal meer prive wil doen mag je een pm sturen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 16 januari 2015 @ 13:27:

Gezien zijn reactie gisteren, toen hij je tenslotte bijna het ziekenhuis in geduwd heeft, wil ik je wel waarschuwen: die emotieloze toestand zou wel eens het volgende wapen in zijn arsenaal kunnen zijn. Wat hij gaat doen als het niet blijkt te werken is de vraag.



Ik snap dat het moeilijk is en hopelijk kunnen vrouwen die eerder met dit bijltje gehakt hebben je vertellen wat je nu absoluut MOET doen. Maar zelf zou ik zeggen: wegwezen! Breng jezelf in veilig gebied en nog liever nu dan morgen!



Wat moet het naar zijn dat je verder zo weinig mensen om je heen hebt. Is er behalve je vader echt niemand verder die je om hulp zou kunnen vragen? Al is het alleen maar voor het luchten van je hart?



Wat wil hij dan met die emotieloze toestand bereiken denk je? Ik heb al veel vaker gezegd dat ik weg wil gaan met de kinderen maar het nooit echt gedaan. Nu kan ik het niet meer en ga ik de volgende stappen zetten. Misschien denkt hij dat ik het toch niet doe en reageert hij daarom zo. Maar ik betwijfel het als ik het wel doe of hij zich dan anders voelt. Het lijkt hem allemaal niet te deren.



Ik ben hier komen wonen omdat mijn vriend hier woonde. Ik ken hier verder niemand. Geen familie, vrienden, bekenden, niks in de buurt. Mijn familie woont hier 200 km vandaan. Mijn ouders zijn gescheiden. Met mijn moeder heb ik geen contact meer met mijn vader af en toe. Dat is het, verder is er niemand in mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 16 januari 2015 @ 13:37:

http://www.scheidingsplan ... menleving-beeindigen.html



wat ik nu ff kan bedenken



boedelscheiding

woning

omgangsregeling kinderen https://www.das.nl/pp/sch ... NqrpLbDmMMCFWITwwodqisAjw

alimentatie kinderen http://www.scheidingsplan ... en/alimentatie-berekenen/





als je je verhaal meer prive wil doen mag je een pm sturen.Boedelscheiding is al makkelijk, bijna heb ik ingebracht en is van mij. Een woning ben ik nu al naar aan het kijken en dat vind ik best lastig. De omgangsregeling zal ook een leuke worden. Alimentatie moet ik me eens over inlezen, geen idee hoe we dat moeten aanpakken. Ik denk dat meneer mijn geen cent wil/gaat geven.
Alle reacties Link kopieren
bedoelde meer dat de koopwoning van jullie mede op jouw naam staat.

Dus daar moet ook over gepraat worden.



meneer gaat wel alimentatie betalen. Daar hebben we lbio voor middels loonbeslag.

Al werkt dat ook niet in 100% van de gevallen maar laten we niet op de zaken vooruit hollen.



OO vergeet niet om de kinderopvang (financieel) te regelen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en zorg goed voor je veiligheid!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Wat wil hij dan met die emotieloze toestand bereiken denk je?

Ik ben natuurlijk geen helderziende, maar kan het zijn dat je zelf het antwoord al geeft? Je liet al weten dat je meerdere keren eerder hebt gezegd weg te zullen gaan, wat je toen niet hebt doorgezet. Hoe reageerde hij toen? Ongeveer hetzelfde als nu? Dan denk ik dat hij ook nu verwacht dat het wel weer over zal waaien. Zou dat kunnen?



Ik bedoel dus meer het moment waarop hij zich realiseert dat je het dit keer meent, doordat je echt actie onderneemt om weg te gaan. Dan zou hij alsnog wel eens heel erg boos kunnen worden. Daarom: pas goed op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hij is normaal geen agressief persoon. Hij heeft me nog nooit zo geduwd als gister. Ik lag daar op de grond, viel half op de honden, die schrokken zich rot. Hij keek en zei niks, geen sorry of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bericht gekregen over een huurwoning maar dat wordt niks want je moet 3 of 4x de huurprijs als loon hebben en dat heb ik niet met mijn parttime baan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien je verhaal aan de woningstichting vertellen en dat je het gevoel hebt dat het steeds onveiliger voor je kinderen en jou word,wie weet helpt dat ook een beetje mee in het krijgen van een woning.

Niet alleen reageren op wat je graag wilt maar op alles wat voor jou betaalbaar is.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Oeh dit gaat sneller dan ik verwachtte. Ik hoop dat er zich meer forumleden hier melden die meer ervaring hierin hebben. Misschien ook kijken of maatschappelijk werk iets voor je kan betekenen? Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een helse avond/nacht achter de rug. Het was verschrikkelijk. Ik kwam al thuis met schade aan de auto en het werd er niet beter op alleen maar heel veel slechter.



Ik voel me heel raar nu. Weet niet hoe ik het straks allemaal moet doen. We gaan het weekend in en ik heb er helemaal geen zin in. Hij is dan de hele tijd thuis, hij gaat nooit ergens heen. Ik zie er behoorlijk tegenop. Ik heb er al aan gedacht om een vakantiewoning te boeken voor dit weekend om daar met de kinderen heen te gaan. Maar ja dat kost ook weer (een hoop) geld.



Ik wil ook niet dat de kinderen iets van de sfeer merken maar ik kan moeilijk doen alsof alles goed is. Ik ga morgen denk ik met één van de kindjes naar de stad ofzo.



Ik ben nooit zo dol op die instanties zoals jeugdzorg en maatschappelijk werkers. Maar het is een idee... maar als ik het zelf kan doen los ik het liever zelf op.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 16 januari 2015 @ 16:07:

Misschien je verhaal aan de woningstichting vertellen en dat je het gevoel hebt dat het steeds onveiliger voor je kinderen en jou word,wie weet helpt dat ook een beetje mee in het krijgen van een woning.

Niet alleen reageren op wat je graag wilt maar op alles wat voor jou betaalbaar is.

Succes Het is alleen niet onveilig en voel ik dat ook niet maar ik zou liever niet met hem in één huis zitten een heel weekend.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het wel slim om het zo te bekijken hij is al begonnen met duwen..
Alle reacties Link kopieren
Als je er morgen ff uit wilt.

Kijk eens op vakantieveiling ,ticketveiling etc.



In welke provincie woon je?

Misschien is er wel een groepsuitje van te maken via hier
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp van een maatschappelijk werker. Er zijn namelijk allerlei subsidies (huursubsidie) en regelingen, waardoor je best op jezelf kan gaan wonen. Zij weten als het goed is daar prima de weg in. Doe aangifte van geweld, en ga aan de slag. Je zoekt nu redenen om te blijven zitten waar je zit. Je hoeft het niet alleen te doen, echt, er is hulp zat beschikbaar. Maak er gebruik van, je betaalt er tenslotte belasting voor.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 16 januari 2015 @ 14:27:

Hij is normaal geen agressief persoon. Hij heeft me nog nooit zo geduwd als gister. Ik lag daar op de grond, viel half op de honden, die schrokken zich rot. Hij keek en zei niks, geen sorry of wat dan ook.Iemand kleineren en afkraken is ook behoorlijk agressief. Dat duwen van jou is geen uitzondering op het andere gedrag dat je hebt beschreven, het is een logische volgende stap.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ja het afkraken en mij zo behandelen is ook agressief. Dit gebeurd alleen in ruzies. Het is niet zo dat hij dit de hele dagen doet. Wij gaan gewoon normaal met elkaar om verder. Ik ben ook niet de liefste geweest tijdens de ruzie. Ik zeg dan ook weleens wat wat ik achteraf misschien niet had moeten zeggen. Wij zijn geen goede combinatie in een ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Wie begint er met het afkraken en wie biedt er excuses aan? Ik gok maar zo dat hij degene is die begint en jij degene bent die excuses aanbiedt. Zo ging het bij ons wel. Zorg voor je veiligheid meid. Hij zit er niet mee je tegen de vlakte te gooien.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft over het algemeen vaak wat over mij te zeuren als er nog geen sprake is van ruzie. Daarin begint hij. Als hij dan iets oneerlijks tegen mij zegt kan ik daar boos om worden en daar iets van zeggen. Vervolgens wordt het van kwaad tot erger.



Hij is inderdaad nooit degene die naar mij toe komt om te zeggen sorry. Bij dit laatste incident heb ik gezegd dat hij nog niet eens zijn excuses heeft aangeboden voor die duw. Toen zei hij; ja sorry voor die duw. Nou heel gemeend, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik dus. Het ruziemaken is niet iets dat jullie samen doen en dan samen oplossen. Laat je niets wijsmaken over jouw bijdrages aan jullie problemen. Zulke mannen zullen nooit hun eigen aandeel erkennen, maar verwachten dat wel van hun partner. Hij moet zich de ogen uit zijn kop schamen dat hij je tegen de vlakke heeft geduwd. Maar een excuus kon er niet eens van af. Dat spreekt boekdelen over hoe hij zijn eigen gedrag beschouwd.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Dat is, onder andere, wat ik er ook erg aan vind. Niet eens een oprechte excuses, alleen maar ja maar jij dit en jij dat. Alsof dat het goedpraat wat hij heeft gedaan. Weer legt hij het bij mij. Hij schaamt zich in ieder geval niet zijn ogen uit zijn kop. Dat heeft hij nog nooit gedaan na belachelijk onredelijke uitspraken of iets dergelijks.



Ik kan ook niet zeggen dat ik nog van hem hou. We leven meer als huisgenoten nu hier en dat gaat verder ook prima. Maar ik zie hem niet meer echt als mijn partner en ik weet dat dit niet lang meer zal duren voordat we (vroeg of laat) uitelkaar gaan. Een andere woning vinden zal niet heel makkelijk zijn maar ik blijf rondkijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven