Kwetsende opmerkingen, relatie beeindigen?

30-09-2014 22:05 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wil graag even mijn hart luchten en jullie kijk hierop horen. De laatste dagen hebben mijn vriend en ik steeds vaker ruzie. Dit is in de afgelopen jaren wel vaker voorgekomen. Het leek de laatste tijd beter te gaan, tot nu.



Ik ben alles op een rij aan het zetten en kom tot de conclusie dat het misschien beter is om met deze relatie te stoppen. Dit heb ik weleens eerder gedacht maar toch maar doorgegaan, ook omdat we 2 jonge kindjes hebben. Als we geen kinderen hadden kan ik niet zo zeker zeggen of we nog samen zouden zijn, waarschijnlijk niet.



Er zijn weer kwetsende, neerbuigende dingen door hem gezegd. Zoals dat ik niks uitvoer o.a. in het huishouden en dat ik altijd met mijn luie reet op de bank lig. Wat totaal niet waar is. Ik werk parttime, de dagen dat ik thuis ben ben ik druk met de kinderen (ze zijn nog erg jong) en het huishouden. Daarnaast volg ik nog een WO opleiding. Ik vind het erg kwetsend om te horen dat de persoon waarmee ik samenleef zo over me denkt. En dat zet mij aan het denken: wil ik zelf nog wel met iemand verder die mij zo ziet?



Ik zal even wat meer over hem vertellen om het verhaal wat completer te krijgen. Hij is nogal apart. Heel lief en betrokken naar de kinderen toe. Een beetje té soms, in de zin van dat hij mij en anderen vertelt hoe we met ze om moeten gaan. Hij wil de regie overduidelijk in handen houden en mij vertellen wat ik wel en niet moet doen thuis. Hij is erg serieus, weinig/geen humor of spontaniteit. Hij heeft geen sociaal leven, alleen zijn werk, geen hobby's of vrienden. Zijn gezin staat op 1, in ieder geval de kinderen dan.



Prima, ook al passen niet al deze eigenschappen bij mij. Waar ik vooral mee zit zijn de uitspraken die hij over mij doet. Ik vind ze heel neerbuigend, kwetsend en totaal niet waar. Hij zegt het niet in woede maar meent het ook echt. Wat ik des te erger vind.



Wat vinden jullie van deze opmerkingen, als je partner dit tegen je zou zeggen? Wat zou je hiermee doen, overwegen de relatie te beëindigen (ook als er 2 jonge kindjes in het spel zijn)?
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 30 september 2014 @ 23:50:

Wat is het verder voor man?



Hij heeft nul hobbies en nul vrienden en ook helemaal geen humor? Klinkt heel extreem en echt niet gezond. Heeft hij psychische problemen? Waarom ben je op hem gevallen?



Ja een geval apart. Hij woonde eerst in een, niet al te schoon huis, alleen. Leefde een beetje in zijn eigen wereld, gamen en muziek. Hij had vroeger vrienden, die ziet hij eigenlijk nooit meer. Hobby's heeft hij niet, hij is het liefste thuis. Humor heeft hij niet, of ja zijn eigen humor, wat ik geen humor vind. Ik heb nog nooit met hem keihard moeten lachen om iets.



Waarom ben ik op hem gevallen? Ik vond hem aantrekkelijk, interessant, lief, tja ik was verliefd op hem. Maar naarmate ik meer van hem zag werd dat wel wat minder. Ik heb een hoop nare trekjes van hem te zien gekregen de afgelopen tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 30 september 2014 @ 23:59:

Hij wil wel een gezin als het hem uitkomt, maar zien dat jij het grotendeels draaiende houdt, gaat er blijkbaar niet in bij hem. Dat hij zo'n gesprek dan afkapt met dat hij het alleen maar leuk wil hebben slaat natuurlijk ook nergens op, het lost helemaal niks op. Anders kan hij blijkbaar wel het gesprek op die manier afkappen, ook door te gaan jij-bakken.



Misschien is het inderdaad wel een idee om hem maar eens te laten opdraaien voor het huishouden, zodat hij doorkrijgt wat jij allemaal doet. De verwijten die hij maakt zijn heel kwetsend, maar ook makkelijk te 'weerleggen'. Dat hij daarin toch blijft geloven zal enerzijds liggen aan zijn starheid, maar ook aan jullie communicatiepatronen.



Ik ben het wel met mijn voorgangers eens dat je nu alles op alles moet gaan zetten, omdat je kinderen hebt. Maar wat een klotesituatie zeg.Het is wel mooi dat je dat zegt want ik heb de laatste tijd een tandje teruggenomen met het huishouden. In het begin deed ik echt alles alleen in huis, hij deed nooit wat. Misschien omdat hij nu ook eens een wasje moet vouwen of een keer de stofzuiger moet pakken omdat hij anders ziet wat voor bende het wordt. Misschien komt daar zijn onvrede en verwijten vandaan.
Om even generaliserend over mannen te spreken: Volgens mij komt het er bij veel veel mannen pas uit als het al laat is; dat ze hun vrouw waardeerden en zagen wat ze allemaal deed, en hebben ze er spijt van dat ze dat nooit eerder gezegd hadden. Of dat zo is, of in retroperspectief gesteld, weet ik ook niet. Dit speelt in veel relaties, dat weet ik wel.



Dat je alleen maar op luie reet zit, niks uitvreet en uit je neus zit te vreten...Ik kan me er niks bij voorstellen dat je zulke taal tegen je partner hanteert. Als je echt zo over de ander denkt, waarom slaap je er dan nog naast? Als het toch allemaal zo kut is.
Google eens op OCPS of je daar iets in herkent?
Alle reacties Link kopieren
Voor man weer een sticker krijgt. Daar jullie 2'jonge kinderen hebben al aan relatietherapie gedacht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je kon wel met mijn man getrouwd zijn ... Wij gaan ook door zo'n megadip momenteel ... Het is ook altijd mijn schuld ... Hij heeft zelfs toegegeven dat mijn vrolijke en spontane karakter hem op de zenuwen werkt ... Wij staan nu ook op het kruispunt om door te gaan of om te stoppen .. Ik wil voor hem nog wel in relatie therapie .. Maar weet niet of ik na bijna 8 jaar en al die strijd nog de kracht heb om te strijden ...
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 30 september 2014 @ 23:05:

[...]





Dat is het vreemde, hij weet dat heel goed. Hij werkt 2 dagen in de week vanuit huis, op de dagen dat ik werk. Hij werkt dan en is bij de kinderen. Daardoor voelt hij zich misschien een über papa ofzo. Zo van: kijk eens, ik werk én doe daarnaast de kinderen. Dat waardeer ik ook en vind ik goed. Maar dat neemt niet weg dat iemand anders (ik in dit geval) dingen anders ervaart.



Het is niet zozeer een financiële kwestie, hoewel dat óók een probleem van hem is. Niet dat ik minder verdien en/of minder werk maar dat er weleens ergens geld aan uitgegeven moet worden (voor de kinderen). Maar dit terzijde want dat is het zoveelste ding waar ik vaak wat over te horen krijg.



Ik vind het ook zo jammer. Ik ben ook van mening dat je samen een gezin vormt en het samen moet doen. Met hem voelt het als hij tegen mij dan dat we een eenheid vormen.



Hij werkt die dagen en heeft de kinderen. Maar doet hij tussendoor ook de was, rondje stofzuigen, een mand strijkwas, de boodschappen, een keer rondje stoffen..... misschien niet?



Misschien kun je de zaken die voor de kinderen gekocht moeten worden eens door hem laten regelen / betalen. Dan kiest hij maar even waar het geld naartoe gaat. Hopelijk heeft ie dan snel door dat je geen gat in je hand hebt maar dat kinderen nou eenmaal kosten met zich mee brengen.
Alle reacties Link kopieren
To zegt dat man geen humor heeft misschien is het waar misschien niet. Dat zijn humor niet haar humor is wil nog niet zeggen dat hij geen humor heeft.



Misschien doet to harstikke veel in in het huishouden en is het verwijt van vriend dat ze lui is volkomen onterecht. Maar misschien doet to wel echt weinig in het huishouden omdat ze veel tijd aan haar studie besteed.



Kortom we weten het niet alleen dat de communicatie slecht is, is wel duidelijk. Ik vind dat je in ieder geval relatie therapie geprobeerd moet hebben voor je er een punt achter zet.
Alle reacties Link kopieren
TO je reageert voornamelijk op de posts van anderen door aan te geven wat hij je allemaal verwijt. Dat heeft naar mijn idee niet zoveel zin. Je ook wat meer inhoudelijk kunnen reageren door antwoord te geven op andere vragen. Zo stelde iemand de vraag hoe het eruit ziet als jullie weer uit een dal klimmen, wat dat precies inhoudt. Als je wil blijven klagen over zijn verwijten, is dat prima, maar dan verandert de situatie niet. Als je er echt iets aan wil doen, zul je verder moeten kijken dan je neus lang is en dat betekent dus ook naar je eigen aandeel in deze situatie kijken. hoe moeilijk dat ook is soms.
quote:iamalady schreef op 01 oktober 2014 @ 00:55:

Google eens op OCPS of je daar iets in herkent?

Hier dacht ik ook meteen aan ja toen ik de OP las.

Mijn ex heeft het ook (ja officieel door een psych vastgesteld)
Eerlijk gezegd vind ik dat jij hier bijzonder weinig begrip krijgt en je man wel erg veel. En ja, je bent beide verantwoordelijk voor je relatie, maar dat wil niet zeggen dat niet één van tweeën de boel niet zelfstandig kan verzieken. En zo klinkt het wel.



Ik vind zijn gedrag abnormaal, en absoluut niet door de beugel kunnen. En ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat dergelijk gedrag zo makkelijk weggewuifd wordt in dit topic. Ik zou idd zélf in therapie gaan, hoe komt het dat je zo met jezelf laat omgaan. En ik zou idd een scheiding overwegen als zijn gedrag niet wijzigt. Ik ben te kort op deze aardbol om zo tegen me te laten praten door mijn levenspartner, degene die me op handen zou moeten dragen en vice versa.
En naar haar eigen aandeel kijken: heel nuttig.



Maar haar man is qua gedrag gewoon een botte lul en ze zou dit niet moeten pikken, wat haar eigen aandeel ook is. Iemand wijzen op haar eigen aandeel is nuttig, maar niet als iemand al vooral bezig is met haar eigen aandeel en het destructieve gedrag van haar man láng niet serieus genoeg neemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:miszlady schreef op 01 oktober 2014 @ 09:06:

TO je reageert voornamelijk op de posts van anderen door aan te geven wat hij je allemaal verwijt. Dat heeft naar mijn idee niet zoveel zin. Je ook wat meer inhoudelijk kunnen reageren door antwoord te geven op andere vragen. Zo stelde iemand de vraag hoe het eruit ziet als jullie weer uit een dal klimmen, wat dat precies inhoudt. Als je wil blijven klagen over zijn verwijten, is dat prima, maar dan verandert de situatie niet. Als je er echt iets aan wil doen, zul je verder moeten kijken dan je neus lang is en dat betekent dus ook naar je eigen aandeel in deze situatie kijken. hoe moeilijk dat ook is soms.



Ik ben dus aan het kijken van hoe dit verder op te lossen vandaar ook dit topic. Het is weleens fijn om je hart te kunnen luchten en andere meningen erover te horen. Ik vroeg me af wat jullie van deze opmerkingen vinden en wat je zou doen als jouw partner dit soort dingen zegt.



Dan heb je eroverheen gelezen want op de vraag hoe het eruit ziet als wij uit zo'n dal klimmen heb ik allang antwoord gegeven namelijk:



quote:



fairy1 schreef op 30 september 2014 @ 23:32:

En hoe ziet dat eruit krabbelen eruit? Doet hij weer normaal of houd jij je mond voor de lieve vrede? En echt eens gaan zitten om te praten?



We hebben dan een gesprek en dan zegt hij dat hij geen ruzie wil maar het gewoon leuk wil hebben met elkaar als gezin bladibla. Ik zeg dan ook maar die opmerkingen vind ik heel naar en kwetsend. Standaard antwoord is dan: dat komt omdat jij.....Hij zal niet snel zeggen, sorry schat dat ik dit tegen je zei. Nee het komt altijd wel omdat ik iets zei waardoor hij die kwetsende dingen gaat zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 01 oktober 2014 @ 00:45:

Om even generaliserend over mannen te spreken: Volgens mij komt het er bij veel veel mannen pas uit als het al laat is; dat ze hun vrouw waardeerden en zagen wat ze allemaal deed, en hebben ze er spijt van dat ze dat nooit eerder gezegd hadden. Of dat zo is, of in retroperspectief gesteld, weet ik ook niet. Dit speelt in veel relaties, dat weet ik wel.



Dat je alleen maar op luie reet zit, niks uitvreet en uit je neus zit te vreten...Ik kan me er niks bij voorstellen dat je zulke taal tegen je partner hanteert. Als je echt zo over de ander denkt, waarom slaap je er dan nog naast? Als het toch allemaal zo kut is.Ik kan me dus ook helemaal niks bij deze taal en de gedachten voorstellen. Ik heb hem ook letterlijk gezegd: als je zo over mij denkt wat doe je dan bij me? Ja ik had wel leuke kanten en op zich vindt hij het wel gezellig met me, was zijn antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 01 oktober 2014 @ 06:59:

Voor man weer een sticker krijgt. Daar jullie 2'jonge kinderen hebben al aan relatietherapie gedacht?Het is zeker een idee, ik sluit het ook niet uit. Op dit moment voel ik daar nog niet veel voor omdat ik er even helemaal klaar mee ben en een aantal dagen met kinderen wegga.
Klinkt als een flinke autist met 0,0 sociale vaardigheden. Zo. Heb ik ook een keer met een diagnose gesmeten, altijd al eens willen doen.
Overigens, laat je niet aanpraten dat je niet mag scheiden vanwege de kinderen, ik ben echt niet voor scheiden en ik vind ook dat je moet proberen relaties te laten werken. Maar als al dat werken van 1 kant komt en de ander grijpt dat ook nog eens aan om te zeggen dat het dan kennelijk allemaal jouw schuld was, anders zou je je best niet zo doen, en wijzigt niets in zijn gedrag, dan mag je gewoon opstappen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluffyhunnybunny schreef op 01 oktober 2014 @ 07:58:

Je kon wel met mijn man getrouwd zijn ... Wij gaan ook door zo'n megadip momenteel ... Het is ook altijd mijn schuld ... Hij heeft zelfs toegegeven dat mijn vrolijke en spontane karakter hem op de zenuwen werkt ... Wij staan nu ook op het kruispunt om door te gaan of om te stoppen .. Ik wil voor hem nog wel in relatie therapie .. Maar weet niet of ik na bijna 8 jaar en al die strijd nog de kracht heb om te strijden ...



Wat vervelend, ik vind het heel rot voor je. Ik snap niet dat iemand zo kan en wil praten tegen een geliefde. Oke, wij zullen niet altijd alles goed doen en ook dingen zeggen. Maar om met zulke harde, respectloze verwijten te komen. Ik heb het een tijdje moeilijk gehad. Ik deed de hele verzorging voor ons kind en het huishouden, ik moest mijn draai hier toen nog in vinden, en zat niet lekker in mijn vel. Hij weet dus dat ik het niet altijd makkelijk vond en daarom vind ik die opmerkingen al helemaal niet op z'n plaats.



Ik hoop dat voor jou een betere tijd komt, met of zonder je partner. Hebben jullie ook kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 01 oktober 2014 @ 08:44:

[...]





Hij werkt die dagen en heeft de kinderen. Maar doet hij tussendoor ook de was, rondje stofzuigen, een mand strijkwas, de boodschappen, een keer rondje stoffen..... misschien niet?



Misschien kun je de zaken die voor de kinderen gekocht moeten worden eens door hem laten regelen / betalen. Dan kiest hij maar even waar het geld naartoe gaat. Hopelijk heeft ie dan snel door dat je geen gat in je hand hebt maar dat kinderen nou eenmaal kosten met zich mee brengen.



Hij doet op die dagen vooral de kinderen en zijn werk. Boodschappen doet hij vaak na zijn werk of ik, net als stofzuigen en schoonmaken en in het weekend.



Oh de financiële discussie hebben we al veel te vaak gevoerd. Daar ben ik helemaal klaar mee om het daar nog met hem over te hebben. Hij heeft me toen ook voor vanalles uitgemaakt. Uitspraken die totaal niet waar zijn. Ik koop dingen die de kinderen echt moeten hebben zoals kleding en dat doe ik maar 2x per jaar ofzo als er een nieuw seizoen aanbreekt. En dan kies ik nog goedkope kleding uit en geen dure merken. Niet dat we het financieel beroerd hebben maar puur omdat hij anders weer moeilijk gaat doen.



Ons kind had toen niet eens een jas of schoentjes en het werd winter. Echt belachelijk hoe hij toen reageerde toen ik zei dat ze een jas nodig had. Ik kan hem dat niet laten regelen want dan zouden de kinderen nooit kleding krijgen. Hij vindt nooit wat nodig namelijk. Hij is zo onredelijk er valt niet mee te praten.



Ik weet niet of ik hier nog zin in heb in de toekomst. Alle uitspraken en discussies flitsen langs me heen en hoe meer dit gebeurt hoe minder ik het nog zie zitten.
Ik kan me niet voorstellen dat een wat respectloze opmerkingen jou zo in verwarring brengen dat jij er zelfs aan denkt om de relatie te beëindigen. Ik denk dat er veel meer hier aan de hand is. Je schreef het net zelf al; ik was verliefd... Kan het niet zo zijn dat de liefde "gewoon" over is? Dat hij achteraf toch niet de man is van wie je dacht dat hij was?

Ga eens samen om de tafel zitten en leg samen al jullie ergernissen op tafel. Maak gebruik van een therapeut desnoods. Maar probeer in gesprek te gaan. Als dat niet op te lossen is, is het volgens mij over. That sucks. Maar het gebeurd vaker, helaas.
Alle reacties Link kopieren
De laatste paar dagen hebben jullie problemen en jij denkt gelijk aan scheiden? Terwijl jullie kinderen hebben?



Misschien zou je eens kunnen nagaan of je man iets dwarszit. Lijkt me typisch het gedrag van een man die niet goed in zijn vel zit. Misschien zijn er problemen op het werk of iets dergelijks. Mischien ben je wel niet zo'n perfecte huiisvrouw/moeder als je doet voorkomen en heeft hij best een punt met zijn kritiek.
quote:zas schreef op 01 oktober 2014 @ 10:00:

Ik kan me niet voorstellen dat een wat respectloze opmerkingen jou zo in verwarring brengen dat jij er zelfs aan denkt om de relatie te beëindigen. Ik denk dat er veel meer hier aan de hand is. Je schreef het net zelf al; ik was verliefd... Kan het niet zo zijn dat de liefde "gewoon" over is? Dat hij achteraf toch niet de man is van wie je dacht dat hij was?

Ga eens samen om de tafel zitten en leg samen al jullie ergernissen op tafel. Maak gebruik van een therapeut desnoods. Maar probeer in gesprek te gaan. Als dat niet op te lossen is, is het volgens mij over. That sucks. Maar het gebeurd vaker, helaas.Serieus? Dat je partner je lui noemt, zegt dat je nooit wat uitvreet, geen geld aan zijn kinderen wil besteden, zichzelf veel leuker en beter vindt dan jou, die vindt dat alles aan jou ligt, dat is niet voldoende om in verwarring te raken?
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 01 oktober 2014 @ 09:00:

To zegt dat man geen humor heeft misschien is het waar misschien niet. Dat zijn humor niet haar humor is wil nog niet Gzeggen dat hij geen humor heeft.



Misschien doet to harstikke veel in in het huishouden en is het verwijt van vriend dat ze lui is volkomen onterecht. Maar misschien doet to wel echt weinig in het huishouden omdat ze veel tijd aan haar studie besteed.



Kortom we weten het niet alleen dat de communicatie slecht is, is wel duidelijk. Ik vind dat je in ieder geval relatie therapie geprobeerd moet hebben voor je er een punt achter zet.



Nou ja geen humor, het is minimale humor. Hij is gewoon heel serieus en hij kijkt vaak gek op als ik ergens om moet lachen. Of als mijn ouders hier zijn en we moeten ergens om lachen. Hij vindt het allemaal maar raar. Dat vind ik vaak wel lastig ja. Dit heb ik ook wel vaker aangekaart bij hem maar ja zo is hij.



Geloof me, ik doe heel veel in huis. Zoals ik zei heb ik de laatste tijd wel een tandje teruggenomen zodat hij ook eens wat meer gaat doen. Waarschijnlijk is dit wat hem dwarszit maar ik doe nog altijd veel. Dus ja het is onterecht en bovenal heel onredelijk/oneerlijk.



Misschien over een tijd relatietherapie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 01 oktober 2014 @ 09:44:

En naar haar eigen aandeel kijken: heel nuttig.



Maar haar man is qua gedrag gewoon een botte lul en ze zou dit niet moeten pikken, wat haar eigen aandeel ook is. Iemand wijzen op haar eigen aandeel is nuttig, maar niet als iemand al vooral bezig is met haar eigen aandeel en het destructieve gedrag van haar man láng niet serieus genoeg neemt.Helemaal mee eens, altijd maar therapie, therapie, met die man is helemaal niet te praten volgens mij.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Google maar eens op ocpd to en kijk of je er iets in herkent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven