Liefde en geloof

20-02-2017 20:33 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee, (ben 21 jaar)



Ik heb een aantal jaren geleden een heel erg leuk meisje ontmoet en we kregen samen een relatie en het was heel erg leuk enz , maar in de tussentijd heb ik mij ook steeds meer verdiept in mijn geloof (islam) en in mijn geloof is een relatie en allerlei dingen met meisje voor het huwelijk zwaar verboden en dit is dan ook de reden dat ik na een tijdje de relatie met haar heb moeten beeindigen, ik kon het niet meer doorzetten door mijn schuldgevoel erover, hoe erg ik ook van haar hou. We hebben elkaar maandenlang niet meer gesproken daarna maar na een tijdje contacteerde zij mij en hebben we even gepraat en liet zij mij weten dat ze heel graag een toekomst wilt met mij en dat zij daarvoor bereid is zich meer te verdiepen in het geloof (daarvoor praktiseerde zij het geloof niet zo waardoor ze een relatie bijv niet zo verkeerd vond), de periode daarna hebben we contact gehad en heb haar geprobeerd te helpen enz met kennis opdoen en verdiepen maar omdat we uiteindelijk toch onze gevoelens niet echt konden bedwingen hebben we besloten het contact stop te zetten voor een aantal maanden, zodat zij de ruimte krijgt om zich te verdiepen. Dat is ze nu ook aan het doen hopelijk, dus praten we momenteel dan ook niet.



Ik wil aan de ene kant heel erg graag een toekomst met haar, hou heel erg veel van haar maar ik droom ook van een meisje dat sterker is in haar geloof (met hoofddoek bijv. en allerlei andere dingen) , zodat ik met haar kan leven volgens het geloof, dit zou ik heel erg missen bij haar als ze zeg maar niet gaan praktiseren en we alsnog samen zijn, maar mocht ze die stappen niet kunnen zetten om te veranderen dan moet ik het wel accepteren of ik moet haar voor altijd vergeten en dat lukt mij maar niet.



Wat zou ik moeten doen? Met haar trouwen in de hoop dat zij na een tijdje wel verandert en anders accepteren dat ze dat niet gaat doen , of haar uit mijn hoofd zetten voor altijd?
Alle reacties Link kopieren
ik kopieer het volgende uit zijn openingspost:

Ik wil aan de ene kant heel erg graag een toekomst met haar, hou heel erg veel van haar maar ik droom ook van een meisje dat sterker is in haar geloof (met hoofddoek bijv. en allerlei andere dingen) , zodat ik met haar kan leven volgens het geloof, dit zou ik heel erg missen bij haar als ze zeg maar niet gaan praktiseren en we alsnog samen zijn, maar mocht ze die stappen niet kunnen zetten om te veranderen dan moet ik het wel accepteren of ik moet haar voor altijd vergeten en dat lukt mij maar niet.



wie nog een keer zegt dat die jongen er niet op hamert dat zijn vriendin zou moeten veranderen zodat ze geaccepteerd word door zijn familie, heeft een dikke plaat voor z'n kop, hij gaat zijn religie toch niet op geven
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je geloof je liefde in de weg staat.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Lastige situatie.



De keuze voor de Islam zal vanuit haar zelf moeten komen. Als dat iets is wat zij graag wil, dan zou het misschien tussen jullie kunnen werken. Als ze "gelovig" wordt omwille van jou maar hier zelf niet achter staat, is het waarschijnlijk gedoemd te mislukken.



Sta jij open voor compromissen? Wat vind jij belangrijk? Wat vind zij belangrijk?



Als zij oprecht voor de Islam wil gaan, zal ze dat ook doen zonder jou. Dus daar heb je dan eigenlijk je antwoord.



Sterkte.
quote:pecannootje schreef op 20 februari 2017 @ 21:24:

Lastige situatie.



De keuze voor de Islam zal vanuit haar zelf moeten komen. Als dat iets is wat zij graag wil, dan zou het misschien tussen jullie kunnen werken. Als ze "gelovig" wordt omwille van jou maar hier zelf niet achter staat, is het waarschijnlijk gedoemd te mislukken.



Sta jij open voor compromissen? Wat vind jij belangrijk? Wat vind zij belangrijk?



Als zij oprecht voor de Islam wil gaan, zal ze dat ook doen zonder jou. Dus daar heb je dan eigenlijk je antwoord.



Sterkte.Volgens mij is ze al moslima alleen beleid ze het geloof niet heel streng. To zou graag willen dat ze ook een hoofddoek gaat dragen en de hele mikmak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 20 februari 2017 @ 21:15:

ik kopieer het volgende uit zijn openingspost:

Ik wil aan de ene kant heel erg graag een toekomst met haar, hou heel erg veel van haar maar ik droom ook van een meisje dat sterker is in haar geloof (met hoofddoek bijv. en allerlei andere dingen) , zodat ik met haar kan leven volgens het geloof, dit zou ik heel erg missen bij haar als ze zeg maar niet gaan praktiseren en we alsnog samen zijn, maar mocht ze die stappen niet kunnen zetten om te veranderen dan moet ik het wel accepteren of ik moet haar voor altijd vergeten en dat lukt mij maar niet.



wie nog een keer zegt dat die jongen er niet op hamert dat zijn vriendin zou moeten veranderen zodat ze geaccepteerd word door zijn familie, heeft een dikke plaat voor z'n kop, hij gaat zijn religie toch niet op gevenHoe kom jij aan die familie? Uit dezelfde OP: "daarvoor praktiseerde zij het geloof niet zo". Hieruit kan ik afleiden dat de vriendin in kwestie een moslima is die niet zo orthodox is ingesteld.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Even een hele domme naieve opmerking, excuses vast. Maar wat denk je potdikkeme mis te lopen als je b.v voor het huwelijk elkaar eens een zoen geeft, als alle mannen haar haren kunnen zien.



72 maagden???....echt dat moet je ook niet willen...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen haar wil met hoofddoek zal de liefde niet zo diep zitten. Trouw anders met een hoofddoek als je die belangrijker vindt dan de vrouw van wie je zogenaamd houdt.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 20 februari 2017 @ 21:10:

Ik zou je geloof overboord gooien want er bestaat geen god. Nogal zonde om daarvoor relaties op te geven.



Maar dat zal je wel niet willen horen dus in dat geval: Ander meisje zoeken.Precies. Jouw keuze; je liefde opgeven voor een god die er niet is... Waarom gooi je iets dat er wel is weg voor iets dat er niet is?
Ab imo pectore
ha TO, wat een lastige situatie zeg.

jammer dat mensen het hier meteen aangrijpen om een discussie over het geloof aan te gaan.

wat volgens mij veel meer het issue is, is hoe je jouw wens tot een bepaalde levensstijl kan combineren met je liefde voor iemand die daar niet in mee kan/wil gaan.



als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat zij bij jouw past. als jij iemand zoekt die het geloof op dezelfde manier beleid, dan is zij dat niet. ga vooral bij jezelf na hoe belangrijk jij dit aspect van je leven vindt. nu, en in de toekomst (met kinderen). als je echt graag iemand naast je wilt staan die samen met jou kan leven volgens jullie geloof, dan lijkt met mij verstandiger nog even te wachten met trouwen..
Alle reacties Link kopieren
Altijd weer verbazend dat je daar pas achter komt,als je eerst lekker er van genoten hebt!
quote:Amand schreef op 20 februari 2017 @ 20:36:

Ik denk dat je vraag beter op haar plek is op een forum van gelijkgestemden, TO. Er zijn miljarden mensen die gehersenspoeld zijn met geloof en die hebben echt eigen websites.Schandalige opmerking. Je mag vinden wat je wil maar een beetje respect kan toch wel...
quote:emmylou schreef op 20 februari 2017 @ 21:39:

[...]



Precies. Jouw keuze; je liefde opgeven voor een god die er niet is... Waarom gooi je iets dat er wel is weg voor iets dat er niet is?Daar denkt TO anders over, is het zo moeilijk om daar respect voor te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Alicemorgan...ik zie echt niets respectloos staan hoor in de reactie van Amand, ik vind jouw reactie erop eigenlijk veel respectloser.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het enige advies geven, dat ik kan geven zonder een inhoudelijke discussie aan te gaan

Doe haar een plezier en ga op zoek naar een vrouw die volgens dezelfde ideeën praktiseert als jij
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 20 februari 2017 @ 21:51:

ik vind jouw reactie erop eigenlijk veel respectloser.
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook niet moeten verzanden in een discussie over wel of niet geloven, daar ben ik het mee eens. En ik ben het met jouw laatste reactie ook eens Pinda-Kaas. Je bedenkelijke smiley op mijn opmerking begrijp ik dan weer niet...
die ik wilde bestaat al...
quote:attribuutje schreef op 20 februari 2017 @ 21:58:

Het zou ook niet moeten verzanden in een discussie over wel of niet geloven, daar ben ik het mee eens. En ik ben het met jouw laatste reactie ook eens Pinda-Kaas. Je bedenkelijke smiley op mijn opmerking begrijp ik dan weer niet...Mss om het woordje respectloser. Maar dat was vast een foutje. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Geloof maakt meer kapot dan je lief is.
Wanneer je als volwassene opeens tot geloof komt dan ben je niets anders aan het doen dan een ernstige leemte in je geestelijke stabiliteit aan het opvullen of specifieke behoeftes aan het invullen. Het is niet voor niets dat zo goed als alle gelovigen dat door hersenspoeling (in hun jeugd) zijn geworden; vrije volwassenen kunnen nadenken, namelijk.



IMHO uiteraard.



Ze wordt geen gelovige door het geloof, TO. Ze gaat doen alsof ze het is om jou, als ze het doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor vrijheid.

En niet voor geloof.

.

Behalve het geloof in de liefde....

Die wel.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Geloof doet voorkomen, alsof het je de zogenaamde handgrepen bied van het leven.

.

De grap is...dat is er niet.

Dat is het leven.



En liefde al helemaal niet.

Ook die bied geen garanties, geen handgrepen...weet je wat dat wel doet?

.

Houden van.

De vrijheid, om zelf te mogen bepalen, van wie jij houd.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat liefde is?

Samen kijkend, al starend, naar de blauwe hemel als het regent..

En als het dan regent, dan is zo,n hoofddoek wel handig.

.

Behalve als de zon schijnt.

.

Dan niet.

.

En die zon is er alleen in samenhang met iemand waar je van houd.

Daar heeft geen regenhoofddoek mee van doen.

.

Luister eens het liedje van herman van veen..

Als het eeuwig liefde mocht zijn.

Hij vertaald in dat liedje wat liefde is..wat liefde doet..

Maar bovenal wat liefde te weeg brengt.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Wat raar dat als je iets wil vanuit de islam dat je dan naar een ander forum wordt verwezen terwijl als hij zwaar gereformeerd zou zijn dan was dat niet gebeurd. De grap is dat iedere orthodoxe jood of zwaar christelijke knul exact hetzelfde probleem zou hebben. En ik maar denken dat we van elkaar willen leren



TO. Jij wil je leven leiden naar een overtuiging. Zou het dan eigenlijk niet fair zijn dat je haar meer gunt dan de 2e plaats in jouw leven? Voor jou is het strikt naleven van je geloof belangrijker anders zou je niet zulke eisen stellen. En ik maar denken dat religie over liefde gaat en de regels op de 2e plaats komen maar zo makkelijk kan ik me dus vergissen. Jouw eerste plek is bezet, gun haar een man die haar op de eerste plek zit en trek je terug. Dat dit moeilijk is hoort bij je keuze en je keuze makkelijker maken door haar te blijven verleiden (want dat kan ook met woorden)is oneerlijk en je kan je afvragen of je dan wel eerlijk naar je zelf bent en of je wel zo overtuigd bent als je beweert.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 20 februari 2017 @ 21:39:

Altijd weer verbazend dat je daar pas achter komt,als je eerst lekker er van genoten hebt!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eens met Geronimo2, Topicstarter legt eisen op aan hoe het meisje haar geloof zou moeten beleven. Ongezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven