Liefde en geloof

20-02-2017 20:33 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee, (ben 21 jaar)



Ik heb een aantal jaren geleden een heel erg leuk meisje ontmoet en we kregen samen een relatie en het was heel erg leuk enz , maar in de tussentijd heb ik mij ook steeds meer verdiept in mijn geloof (islam) en in mijn geloof is een relatie en allerlei dingen met meisje voor het huwelijk zwaar verboden en dit is dan ook de reden dat ik na een tijdje de relatie met haar heb moeten beeindigen, ik kon het niet meer doorzetten door mijn schuldgevoel erover, hoe erg ik ook van haar hou. We hebben elkaar maandenlang niet meer gesproken daarna maar na een tijdje contacteerde zij mij en hebben we even gepraat en liet zij mij weten dat ze heel graag een toekomst wilt met mij en dat zij daarvoor bereid is zich meer te verdiepen in het geloof (daarvoor praktiseerde zij het geloof niet zo waardoor ze een relatie bijv niet zo verkeerd vond), de periode daarna hebben we contact gehad en heb haar geprobeerd te helpen enz met kennis opdoen en verdiepen maar omdat we uiteindelijk toch onze gevoelens niet echt konden bedwingen hebben we besloten het contact stop te zetten voor een aantal maanden, zodat zij de ruimte krijgt om zich te verdiepen. Dat is ze nu ook aan het doen hopelijk, dus praten we momenteel dan ook niet.



Ik wil aan de ene kant heel erg graag een toekomst met haar, hou heel erg veel van haar maar ik droom ook van een meisje dat sterker is in haar geloof (met hoofddoek bijv. en allerlei andere dingen) , zodat ik met haar kan leven volgens het geloof, dit zou ik heel erg missen bij haar als ze zeg maar niet gaan praktiseren en we alsnog samen zijn, maar mocht ze die stappen niet kunnen zetten om te veranderen dan moet ik het wel accepteren of ik moet haar voor altijd vergeten en dat lukt mij maar niet.



Wat zou ik moeten doen? Met haar trouwen in de hoop dat zij na een tijdje wel verandert en anders accepteren dat ze dat niet gaat doen , of haar uit mijn hoofd zetten voor altijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:snooziegirl schreef op 20 februari 2017 @ 22:55:

Eens met Geronimo2, Topicstarter legt eisen op aan hoe het meisje haar geloof zou moeten beleven. Ongezond.

Ik ben iedere dag blij dat ik in vrijheid leven mag.

.

Zelfs al heb ik een mening over het moslim geloof op zich...

En ben ik het daar niet mee eens, ik zal jou respecteren in wie en wat jij wilt zijn.

Ik dring jou niks op...jij mij niet.

.

En daarom ben ik blij met mijn vrijheid, omdat ik weet dat jij dat ook niet zult doen.

.

Vrijheid boven alles.

Wij willen nooit geen oorlog meer.

Nooit.

.

De verscheidenheid aan culturen, wat mogen wij trots zijn!

Trots op onze vrijheid.

.

Ik hoop dat jij ook trots zult zijn, om een ieder te laten zijn...om wie of wat hij wil, en of wenst te zijn.

Bedankt daarvoor.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven