Mag jouw partner in je telefoon kijken?

24-10-2016 18:53 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm de laatste paar dagen overal op Facebook voorbij komen, en de discussie is hier weer een tijdje geleden geloof ik, dus het leek me wel leuk om hem er nog eens in te gooien;



Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Vindt je het vervelend als je partner jouw telefoon gebruikt? En zo ja, waarom? Heb je spannende geheimen, dingen te verbergen of wat voor reden zit er achter?

En misschien een stap verder? Mag jouw partner al jouw sms-jes, appjes lezen, je belgeschiedenis bekijken? Je pb's op Facebook lezen?



In plaats van smartphone kan het bijvoorbeeld ook nog over laptop of tablet gaan.



TO trapt af; I couldn't care less. Als ie al mijn appjes wil lezen, moet ie dat zelf weten (ik wens 'm veel sterkte) en op Facebook enzo heb ik ook niet zoveel te verbergen. Ik zie gewoon het punt niet waarom het zo privé zou zijn en een drama als de ander alles ziet. Geldt ook voor mijn laptop of de inhoud van mijn handtas.



En jullie?
668, the neighbour of the Beast
Oké. Knap dat je dat haalt uit een stukje waarin ik zeg dat mijn man bijvoorbeeld niet hoeft te weten wat er in het hoofd van een pupil van mijn werk om gaat

Blijkbaar valt daaruit te lezen dat ik niet kan wachten om te lezen wat mijn man met zijn vrienden bespreekt.

Allright.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 24 oktober 2016 @ 21:28:

Oké. Knap dat je dat haalt uit een stukje waarin ik zeg dat mijn man bijvoorbeeld niet hoeft te weten wat er in het hoofd van een pupil van mijn werk om gaat

Blijkbaar valt daaruit te lezen dat ik niet kan wachten om te lezen wat mijn man met zijn vrienden bespreekt.

Allright.Ik haal het uit je stukjes over anderen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 24 oktober 2016 @ 21:20:

[...]





Nieuwsgierig? Waar ben ik nieuwsgierig naar volgens jou?

In ieder geval niet naar de appjes van mijn man. En daar gaat het om in dit topic. Of je je partner vrije toegang geeft tot conversaties met andere.

Ik wil helemaal niets lezen, waar haal je dat vandaan?!Mijn partner heeft toegang tot al mijn conversaties met anderen. En waarschijnlijk, áls hij daar al gebruik van zou maken (wat hij eigenlijk nooit doet), zou hij alleen dingen tegen komen die hij allang wist. Of had kunnen weten. Dus ik lig er geen moment wakker van. Als hij even een bevestiging van een luchtvaartmaatschappij wil inzien en ik heb die boeking toevallig gemaakt, zeg ik dus gewoon "Oh, kijk maar even in mijn email". En het zal mij dan een zorg zijn of hij ook andere mailtjes ziet en al dan niet leest. En zoals ik net al zei, laatst was zijn telefoon kapot. Hij heeft hem overdag harder nodig dan ik, dus dan krijgt hij gewoon mijn telefoon mee, en dan ga ik écht niet eerst angstvallig alle berichtjes wissen die erin staan, en tjee... dan kan het zomaar gebeuren dat hij een keer een berichtje krijgt dat eigenlijk voor mij was, terwijl hij mijn telefoon bij zich heeft... boeien...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Geen problemen mee. Hij mag mijn telefoon gebruiken en ik die van hem. Hij heeft geen Fb. Die van mij staat altijd open.

Alleen geen behoefte aan om dat te doen en andersom ook niet.

Hij heeft me ooit s een keer een wachtwoord gegeven van iets (mail o.i.d.) maar mijn geheugen is als een zeef en erg selectief.

Ik onthoud alleen wat ik echt belangrijk vind. Wachtwoord zit niet meer in mijn geheugen dus blijkbaar niet belangrijk genoeg om te onthouden.



Ik ben wel van mening als ik ooit het gevoel krijg dat ik hem moet gaan 'controleren' of er wordt geheimzinnig gedaan over het al dan niet gebruik van elkaars telefoon dan zit er iets niet in de haak.
aan het typen......
Zelfprojectie: het psychisch proces waardoor men bij zichzelf ontkende angsten, wensen, gevoelens of gedachten onbewust toeschrijft aan anderen of aan iets.
Ik heb laatst een relletje gehad met de vriend van één van mijn beste vriendinnen. Ze hebben net 1,5 jaar een relatie en haar vriend is een onzekere gozer die tegelijkertijd ook zeer dominant en aanwezig kan zijn. Hij moet bijvoorbeeld continue de bevestiging hebben dat zij hem geweldig vindt en hij wordt bijvoorbeeld snel jaloers als zij zegt dat Boer Tom een knappe man is.... Daarom leest hij ook al haar berichten en onze gesprekken en zat hij ook wel eens via haar telefoon op mijn berichten te reageren.



Dat vond ik dus niet zo tof en zeer irritant. Want ik ken die vriendin al vanaf de kleuterschool en ook ik vertel haar soms heel persoonlijke dingen. Ik heb ook gezegd dat het gewoon onbeschoft is en irritant als hij zich voor loopt te doen als haar. En ook weer dat lulverhaal ophangen van dat ze geen geheimen voor elkaar hebben en alles van elkaar mogen bekijken. Ja, allemaal leuk en aardig maar IK heb dus wel geheimen die HIJ niet hoeft te weten. Het contact met die vriendin is nu ook wel een stuk minder, want ik heb geen zin om telkens te moeten vissen tegen wie ik nou aan zit te praten.
Eigenlijk zeg je met het delen van elkaars vingerafdruk gewoon op een moderne manier "ja, ik wil!"
Alle reacties Link kopieren
quote:wriemeltje schreef op 24 oktober 2016 @ 21:33:

Ik heb laatst een relletje gehad met de vriend van één van mijn beste vriendinnen. Ze hebben net 1,5 jaar een relatie en haar vriend is een onzekere gozer die tegelijkertijd ook zeer dominant en aanwezig kan zijn. Hij moet bijvoorbeeld continue de bevestiging hebben dat zij hem geweldig vindt en hij wordt bijvoorbeeld snel jaloers als zij zegt dat Boer Tom een knappe man is.... Daarom leest hij ook haar berichten en zat hij ook wel eens op haar telefoon berichten naar mij te sturen, gewoon op haar account.



Dat vond ik dus niet zo tof en zeer irritant. Want ik ken die vriendin al vanaf de kleuterschool en ook ik vertel haar soms heel persoonlijke dingen. Ik heb ook gezegd dat het gewoon onbeschoft is en irritant als hij zich voor loopt te doen als haar. En ook weer dat lulverhaal ophangen van dat ze geen geheimen voor elkaar hebben en alles van elkaar mogen bekijken. Ja, allemaal leuk en aardig maar IK heb dus wel geheimen die HIJ niet hoeft te weten. Daar had ie niks op te zeggen. Het contact met die vriendin is nu ook wel een stuk minder, want ik heb geen zin om telkens te moeten vissen tegen wie ik nou aan zit te praten.



Maar dit is natuurlijk ook een heel ander verhaal. Ik zou nooit de telefoon van een ander pakken om berichtjes te versturen waarbij ik doe alsof die ander ze verstuurd heeft. Dat is natuurlijk idioot en ziekelijk.



Maar ik heb echt wel eens een berichtje naar een vriendin gestuurd vanaf de telefoon van mijn man, en dan zei ik in dat berichtje gewoon dat ik het was, maar dat ik even de telefoon van mijn man gebruikte. Nou, geen probleem dan.



En zodra je "geheimen" moet hebben voor elkaar die de ander niet mag weten, zou ik de relatie nog eens goed onder de loep nemen, zou ik zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Geen probleem mee. Maar ik bespreek eigenlijk ook maar heel weinig via app of mail. Dus er valt ook maar heel weinig spannends in te vinden. Mijn meest geappte persoon is mijn vrouw zelf. En mijn meest gemailde persoon is mijn moeder maar dan krijgen we vaak in tweevoud mail terug (cc naar vrouw) dus ook dat is niet zo interssant om op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 24 oktober 2016 @ 21:26:

[...]



Hatsetats is wel erg overtuigd van alles wat ze bedenkt! Hoe komt dat, Hatsetats?Waaro zou ik niet overtuigd zijn van hoe iemand op mij overkomt?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 21:38:

[...]



Waaro zou ik niet overtuigd zijn van hoe iemand op mij overkomt?Omdat diegene zich er niet in herkent, dan zou ik mezelf toch wel afvragen hoe ik aan die maffe ideeën kom! Jij hebt een vermoeden en gaat er meteen vanuit dat je gelijk hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik door dit topic in het vervolg wel langer nadenk over wat voor privédingen ik deel met vriendinnen die in een relatie zitten/samen wonen. Erg naïef gedacht, maar ik dacht echt dat sommige privédingen niet automatisch met de partner gedeeld zouden worden, als ik daar op zat te wachten had ik hem wel geappt of gesproken, in plaats van haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 24 oktober 2016 @ 21:40:

[...]

Omdat diegene zich er niet in herkent, dan zou ik mezelf toch wel afvragen hoe ik aan die maffe ideeën kom! Je hebt een vermoeden en gaat er meteen vanuit dat je gelijk hebt!Ik heb geen vermoeden en ik ga er niet vanuit dat ik gelijk heb. Ik zeg hoe iemand op mij overkomt en waarom.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 21:43:

[...]



Ik heb geen vermoeden en ik ga er niet vanuit dat ik gelijk heb. Ik zeg hoe iemand op mij overkomt en waarom.Haha dat heb ik je dit topic nog niet eerder zien schrijven! Tegen mij zei je ook "verplicht zeker" dus ben je er zeker van. Komt een beetje gek over op mij!
quote:wriemeltje schreef op 24 oktober 2016 @ 21:33:

Ik heb laatst een relletje gehad met de vriend van één van mijn beste vriendinnen. Ze hebben net 1,5 jaar een relatie en haar vriend is een onzekere gozer die tegelijkertijd ook zeer dominant en aanwezig kan zijn. Hij moet bijvoorbeeld continue de bevestiging hebben dat zij hem geweldig vindt en hij wordt bijvoorbeeld snel jaloers als zij zegt dat Boer Tom een knappe man is.... Daarom leest hij ook al haar berichten en onze gesprekken en zat hij ook wel eens via haar telefoon op mijn berichten te reageren.



Dat vond ik dus niet zo tof en zeer irritant. Want ik ken die vriendin al vanaf de kleuterschool en ook ik vertel haar soms heel persoonlijke dingen. Ik heb ook gezegd dat het gewoon onbeschoft is en irritant als hij zich voor loopt te doen als haar. En ook weer dat lulverhaal ophangen van dat ze geen geheimen voor elkaar hebben en alles van elkaar mogen bekijken. Ja, allemaal leuk en aardig maar IK heb dus wel geheimen die HIJ niet hoeft te weten. Het contact met die vriendin is nu ook wel een stuk minder, want ik heb geen zin om telkens te moeten vissen tegen wie ik nou aan zit te praten.





Dat zou ik ook echt niet leuk vinden!

Gaat echt te ver.
quote:Marels schreef op 24 oktober 2016 @ 21:03:

Overigens leest mijn man mijn whatsapp niet, maar het boeit hem dus ook geen kut of vriendin A al drie weken ongesteld is, of vriendin B vriendin C een ranzig kalf vindt.

Als hij dat tegen zou komen zou hij het waarschijnlijk niet eens opslaan.



En dingen die echt belangrijk zijn en die mij dus persoonlijk raken, deel ik wel met hem.

Omdat je al zo lang samen bent en je alles wat belangrijk is gewoon deelt, en mijn man het ook wel merkt als ik ergens mee zit.Het boeit mijn vrouw ook geen moer, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks te verbergen, maar ik vind het irritant als mensen in mijn telefoon zitten te snuffelen. Dus ik heb dat liever niet. Ook mensen die stiekem met je meelezen/kijken (over je schouder) vind ik heel erg irritant. (Eigenlijk asociaal).



Maar ik ben nu single, dus niemand hoeft in mijn telefoon te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 24 oktober 2016 @ 21:43:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door dit topic in het vervolg wel langer nadenk over wat voor privédingen ik deel met vriendinnen die in een relatie zitten/samen wonen. Erg naïef gedacht, maar ik dacht echt dat sommige privédingen niet automatisch met de partner gedeeld zouden worden, als ik daar op zat te wachten had ik hem wel geappt of gesproken, in plaats van haar.



Ik ben inmiddels meer dan 20 jaar samen met mijn man en deze maand 20 jaar getrouwd. Dus mijn vrienden en vriendinnen weten gewoon dat ik dingen met hem deel, ook dingen die ik van vrienden of vriendinnen hoor en die me raken, of bezighouden, of waar ik even een klankbord voor nodig heb. Vinden ze prima. En ik van mijn kant vind het heel normaal dat vrienden of vriendinnen met wie ik bepaalde dingen deel, dat ook eventueel bespreken met hun partner.



Dus mijn man mag onbeperkt in mijn telefoon kijken. Niet dat hij het zomaar zou doen, want het interesseert hem geen bal, omdat hij weet dat ik belangrijke dingen toch wel met hem deel. Maar mocht hij een keer mijn telefoon oppakken, om welke reden dan ook, dan mag hij gewoon alles zien en lezen. Waarom niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 24 oktober 2016 @ 21:45:

[...]





Haha dat heb ik je dit topic nog niet eerder zien schrijven! Tegen mij zei je ook "verplicht zeker" dus ben je er zeker van. Komt een beetje gek over op mij!Lees even goed de posts van Dragisa terug dan snap je dat 'verplicht zeker'
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Het-groepje schreef op 24 oktober 2016 @ 21:45:

[...]





Dat zou ik ook echt niet leuk vinden!

Gaat echt te ver.Ja het gaat echt ver inderdaad, en zij alles maar weglachen op zo'n naïeve manier van 'wat een kwajongen hé.'
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 21:55:

[...]



Lees even goed de posts van Dragisa terug dan snap je dat 'verplicht zeker' Doe ik. Hatsetats, wanneer iemand een bepaalde indruk bij jou achterlaat, denk je daar dan niet direct bij dat je die persoon misschien wel verkeerd inschat? Of dat jouw oordeel gekleurd kan zijn door een of meer factoren die niets met die persoon te maken hebben of zo? Soms heb ik dat namelijk wel, als ik iemand nog niet zo goed ken en ik mezelf erop betrap dat ik mensen in een bepaald hokje probeer te stoppen terwijl ik me gewoon dingen afvraag, meer niet. Soms vraag ik het na of kom ik er na een praatje achter dat die persoon heel anders is dan dat ik mezelf had voorgesteld. Ik ga nu Dragisa's posts analyseren! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 24 oktober 2016 @ 22:04:

[...]





Doe ik. Hatsetats, wanneer iemand een bepaalde indruk bij jou achterlaat, denk je daar dan niet direct bij dat je die persoon misschien wel verkeerd inschat? Of dat jouw oordeel gekleurd kan zijn door een of meer factoren die niets met die persoon te maken heeft of zo? Soms heb ik dat namelijk wel, als ik iemand nog niet zo goed ken en ik mezelf erop betrap dat ik mensen in een bepaald hokje te probeer stoppen terwijl ik me gewoon dingen afvraag, meer niet. Soms vraag ik het na of kom ik er na een praatje achter dat die persoon heel anders is dan dat ik mezelf had voorgesteld. Ik ga nu Dragisa's posts analyseren! ;)Ja hoor. Neemt alleen nog steeds mijn indruk niet weg.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hij kan mijn telefoon zo in, en ik in de zijne. We maken er bijna nooit gebruik van, alleen om op te nemen voor elkaar als de ander boven is oid, of om iets te googlen en onze eigen telefoon ver weg ligt.



Ik zou nooit zomaar gaan neuzen en hij net zo min. We openen ook niet elkaars post ed, stukje (wellicht overbodige) etiquette. Ik zou er in die zin niet blij van worden als hij mijn whatsapp chats ging lezen, het is privé. Wb gesprekken met vrienden/vriendinnen, sommige dingen vertel ik wel aan mijn man maar andere dingen zeer zeker niet. Als ik ervaar dat een ander iets in vertrouwen met mij deelt, zwijg ik er daarna over.
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 22:08:

[...]



Ja hoor. Neemt alleen nog steeds mijn indruk niet weg.Maar je schreef aan mij "verplicht zeker"! Ik zag het voor een grapje of zoiets, maar daarna schreef je ook op zo'n alwetende manier naar Dragisa en toen wist ik niet meer zeker of het ongein of dat het negatieve aandacht vragen was. Dus, wat is het nou? Dragisa's posts zeiden me niet zoveel.
Soms vraagt mijn vriend of ik voor hem zijn mail wil openen en dan zeg ik, "je hebt je eigen pc!" ;) Maar da's een ander smeuïg verhaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven