Meerdere malen mishandeld door m'n vriend

19-08-2012 13:25 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOPIC IS VAN 2012. ER IS EEN UPDATE!



Hallo,



ik heb meer topics gelezen over meiden die mishandeld zijn door hun vriend, maar wil toch graag m'n eigen verhaaltje doen en tips krijgen. De topics die ik heb gelezen gaan voornamelijk over mannen die er totaal geen spijt van hebben, maar mijn verhaal ligt anders.



Ik heb nu 9 maanden met een hele lieve jongen. We hebben het altijd naar ons zin en wanneer ik me rot voel, voel ik me meteen goed zodra ik bij hem ben. Hij weet hoe hij me weer blij krijgt en laat me altijd met een goed gevoel naar huis gaan. Hij paste goed in het plaatje van mijn verwachtingen tegenover een jongen. Tot de leugens en mishandelingen begonnen. Mijn vriend is een type die altijd de fouten bij een ander zoekt wanneer hij fout zit. Als ik hem wijs op zijn fouten wordt hij boos op mij, gaat hij hysterisch doen en sloopt hij vanalles. Zo heeft hij al 2 mobiels stuk gegooid, al mijn cadeautjes die ik hem had gegeven en gister heeft hij een ketting die ik hem had gegeven van zijn nek afgetrokken en de zee in gegooid, later trok hij ook de ketting die ik van hem heb gehad van mijn nek af. Aan die ketting zat een hartje, toen ik dat weer oppakte werd het meteen van me afgepakt en terug in m'n gezicht gesmeten. Gister gooide hij weer zijn mobiel op de grond, pakte mijn gezicht heel hard beet, gooide met mijn ring die ik van hem heb gehad, en dat terwijl er zoveel mensen in die trein zaten.. Hij denkt aan niemand als die boos is. Zo is het dus vaak voorgekomen dat ik mishandeld ben door hem, ik ben bij m'n nek gepakt, de auto in gesleurd (daar is politie bij geweest, maar heb er geen aangifte van gedaan hoe erg die agente ook aandrong).. Ik ben er toen al voor gewaarschuwd dat een jongen die dit doet nooit zal veranderen, dat het steeds erger zal worden en ik op een gegeven moment alle hoeken van het huis te zien zou krijgen. Ik vertrouwde op mijn vriend en vertelde haar dat hij niet zo'n persoon is. Maar ja, een ervaren agent weet beter dan ik, al is het m'n eigen vriend

Gister waren we bij een festival, daar ben ik met mijn hoofd tegen de kluis aangegooid, er werd hard in m'n heupen geknepen, hij kneep me vaak in m'n arm, pakte me hard beet bij m'n kin, alles met de bedoeling om me pijn te doen. Hij wenste me zelfs de kanker toe. (is geen jongen die vaak met kanker scheld ofzo, maar wenste het me wel toe gister). Hij heeft me fysiek en mentaal helemaal kapot gemaakt, het was zover gekomen dat ik niet eens naast hem durfde te zitten. Als hij mijn hand pakte, was ik al bang dat hij me pijn ging doen. Het voelde niet meer goed aan om bij hem te zijn, en ik voelde me goed toen ik hem weg zag lopen. Toen pas voelde ik me veilig en gerust. Maar buiten dat hebben we een geweldige relatie gehad. En hij toont nu spijt van zijn gedrag. Hij zegt dat hij zijn woede aanvallen moet leren te beheersen en daarom hulp gaat zoeken. Maar dit is mij al zo vaak verteld en er is nooit wat van gekomen. Elke keer als hij aan me heeft gezeten zei hij dat hij hulp ging zoeken, dat het niet meer zou gebeuren en toch gebeurde het telkens weer. Er zit nu veel angst in mij dat ik écht alle hoeken van het huis te zien krijg als ik er nu geen punt achter zet, maar zonder hem zie ik ook geen leven voor me. Ik ben het gewend om iedere dag bij hem te zijn... Het enige probleem tussen ons is inderdaad zijn woede aanvallen, en dat hij me dan gaat mishandelen.. Ik heb hem onderhand al zoveel kansen gegeven en nu weet ik echt niet wat ik moet doen.



Ik ben de draad kwijt en hoop echt dat ik hier goede raad zal krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 19 augustus 2012 @ 15:31:

[...]





Áls je zoiets doet wel alleen in een veilige omgeving met iemand erbij! Ik ben als de dood dat deze man ineens voor je deur staat.Recht in zijn gezicht durf ik het niet, bang dat het weer mis zal gaan... Er zaten zoveel mensen in die trein, er waren wel 30.000 mensen op het festival, en nog durfde hij me te mishandelen. 1 vriendin erbij wanneer ik het uit ga maken zal hem niet tegen houden.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar je hebt wel een getuige als het inderdaad escaleert heb je tenminste je back-up of heb je dan liever dat je moederziel alleen hem te woord moet staan. Zorg dat je vriendin of ouders bij je zijn en dat hij naar jou komt. Dan kun je hem de deur buiten zetten of gelijk de politie bellen als het mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer niet bar vaak op het forum maar vond het hier toch wel nodig. Heb een jaar geleden in precies dezelfde situatie gezeten, woonde al samen en hij raakte overspannen en gebruikte dat als excuus om me alle hoeken van de kamer te laten zien.

Heb op de EHBO gezeten en vroeg me af wat ik er aan kon doen. Want elke keer als ik besloot dat ik het niet meer wilde beloofde hij dat het nooit meer zou gebeuren, dat het hem zo speet etc. etc. en op een gegeven moment besefte ik dat ik niet diegene was die het in moest zien maar hij. Ik kon er niet in mijn eentje uitkomen, durfde het niemand te vertellen, kon het niemand vertellen want ik mocht mijn vrienden amper nog zien.

Ik weet hoe moeilijk het is, weet hoeveel je van iemand kan houden maar dat is uiteindelijk de blauwe plekken en de kneuzingen niet waard.

Uiteindelijk heb ik het zo gedraaid dat hij klaar met mij was, dat het nog steeds mijn schuld was maar hij had nu het gevoel dat hij de relatie had beëindigd, en sindsdien kon ik weer ademen. Nog een maand lang geprobeerd om mijn geld van hem terug te krijgen en uiteindelijk de hoop opgegeven zodat ik echt door kon.

Ik heb anderhalf jaar een relatie met hem gehad, een halfjaar samengewoond, en ik ben nu nog steeds bezig om mijn zelfvertrouwen terug te krijgen. Om niet meer te schrikken als iemand onverwachts met me begint te stoeien.



Dus kruip alsjeblieft even in een rol, speel de sterke vrouw, en weet dat je hier uiteindelijk ook sterker uitkomt.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 15:17:



Hij heeft me op financieel gebied ook veel geholpen. Afhankelijk van hem ben ik niet, maar omdat hij me zoveel heeft geholpen geeft het me toch wel een gevoel van ''kan ik dit wel maken terwijl hij zoveel voor me heeft gedaan..''



Hij heeft je geholpen met geld.

Dat is niet hetzelfde als het recht kopen om jou pijn te doen en te kwetsen.



Probeer die twee dingen niet te verwarren.
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 15:36:

[...]





Wat ik tegen hem zei komt hier ook op neer. Dat hij het voor zichzelf moet doen en niet voor mij. Dat ik er al klaar mee ben, maar hoop dat het in zn volgende relatie beter zal gaan. En dat ik voortaan ga leven voor mezelf..



Oh jeetje dat heb he dus al gedaan! Wat goed! Maar je bent toch wel veilig he?

(sorry dat ik hier zo op hamer maar ik stond een tijd terug nog samen met de politie voor de deur van een vriendin van mij. Zij had het uitgemaakt en hij is haar komen opzoeken. Ik zal niet in details treden maar ze hebben de deur moet openbreken om hem daar weg te krijgen, het was heel erg naar)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Straks nog zwanger van deze nare jongen. Je zit zo jarenlang bij zou iemand hoor met drie kinderen. Want die komen er vaak ook nog in zo n geweldadige relatie.



En de vrouw blijft maar uitvluchten zoeken hij is zo lief. Hij bedoelt het niet zo. Zonde van zo n jong leven van de vrouw in kwestie.
Alle reacties Link kopieren
quote:cnadiav schreef op 19 augustus 2012 @ 15:40:

Ik reageer niet bar vaak op het forum maar vond het hier toch wel nodig. Heb een jaar geleden in precies dezelfde situatie gezeten, woonde al samen en hij raakte overspannen en gebruikte dat als excuus om me alle hoeken van de kamer te laten zien.

Heb op de EHBO gezeten en vroeg me af wat ik er aan kon doen. Want elke keer als ik besloot dat ik het niet meer wilde beloofde hij dat het nooit meer zou gebeuren, dat het hem zo speet etc. etc. en op een gegeven moment besefte ik dat ik niet diegene was die het in moest zien maar hij. Ik kon er niet in mijn eentje uitkomen, durfde het niemand te vertellen, kon het niemand vertellen want ik mocht mijn vrienden amper nog zien.

Ik weet hoe moeilijk het is, weet hoeveel je van iemand kan houden maar dat is uiteindelijk de blauwe plekken en de kneuzingen niet waard.

Uiteindelijk heb ik het zo gedraaid dat hij klaar met mij was, dat het nog steeds mijn schuld was maar hij had nu het gevoel dat hij de relatie had beëindigd, en sindsdien kon ik weer ademen. Nog een maand lang geprobeerd om mijn geld van hem terug te krijgen en uiteindelijk de hoop opgegeven zodat ik echt door kon.

Ik heb anderhalf jaar een relatie met hem gehad, een halfjaar samengewoond, en ik ben nu nog steeds bezig om mijn zelfvertrouwen terug te krijgen. Om niet meer te schrikken als iemand onverwachts met me begint te stoeien.



Dus kruip alsjeblieft even in een rol, speel de sterke vrouw, en weet dat je hier uiteindelijk ook sterker uitkomt.



Liefs



Zijn excuus is inderdaad ook dat hij oververmoeid is...

Gek om te zien hoeveel meisjes dit wel niet meegemaakt hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 19 augustus 2012 @ 15:41:

[...]





Oh jeetje dat heb he dus al gedaan! Wat goed! Maar je bent toch wel veilig he?

(sorry dat ik hier zo op hamer maar ik stond een tijd terug nog samen met de politie voor de deur van een vriendin van mij. Zij had het uitgemaakt en hij is haar komen opzoeken. Ik zal niet in details treden maar ze hebben de deur moet openbreken om hem daar weg te krijgen, het was heel erg naar)Ik denk niet dat hij dat zal doen... Ik besef met de dag steeds meer dat ik hem eigenlijk totaal niet ken, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.. Maar dat kleine beetje vertrouwen dat hij zoiets niet zal doen zit er wel...
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 15:32:

[...]





Grappig dat dit verhaal inderdaad hetzelfde is als mijn verhaal, maar dan in de jongere versie. Je dochter heeft er vast moeite mee dat ze niet meer met haar mag spelen, ook al weet ze zelf dat er zo geen ruzie komt en zij niet meer geslagen zal worden. Het is toch lastig om afstand te nemen van je vriendin waar je iedere dag samen mee speelde..



Ook al is ze nog zo jong, ze maakt bijna hetzelfde mee als ik. Ik wens haar heel veel sterkte toe en stiekem hoop ik ook dat ze niet meer met dat meisje om zal gaan...En zo zullen allen die van jou houden hopen dat jij niet meer met die jongen omgaat (als ze het verhaal kennen/horen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 16:01:

[...]





Ik denk niet dat hij dat zal doen... Ik besef met de dag steeds meer dat ik hem eigenlijk totaal niet ken, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.. Maar dat kleine beetje vertrouwen dat hij zoiets niet zal doen zit er wel...Maar elke keer dat hij zei dat het hem speet en dat hij het nooooit meer zou doen vertrouwde je dat ook toch?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 15:36:

Wat ik tegen hem zei komt hier ook op neer. Dat hij het voor zichzelf moet doen en niet voor mij. Dat ik er al klaar mee ben, maar hoop dat het in zn volgende relatie beter zal gaan. En dat ik voortaan ga leven voor mezelf..Goedzo. En houd voed bij stuk, ook als hij komt jammeren dat hij zoveel van je houdt en spijt heeft en het echt noooit meer zal doen en hulp gaat zoeken en niet zonder jou kan en dat hij het nu allemaal "anders ziet". Te laat.
Alle reacties Link kopieren
Yep houd vol en schakel vrienden in, fam of politie als hij ineens schreeuwend voor de deur staat. Doe van af nu wel aangifte van geweld of bedreiging ook voor je eigen veiligheid en trek je grenzen als hij contact op neemt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 19 augustus 2012 @ 16:20:

[...]





Maar elke keer dat hij zei dat het hem speet en dat hij het nooooit meer zou doen vertrouwde je dat ook toch?klopt.......
Alle reacties Link kopieren
quote:joop_2000 schreef op 19 augustus 2012 @ 16:22:

[...]



Goedzo. En houd voed bij stuk, ook als hij komt jammeren dat hij zoveel van je houdt en spijt heeft en het echt noooit meer zal doen en hulp gaat zoeken en niet zonder jou kan en dat hij het nu allemaal "anders ziet". Te laat.Het lijkt wel alsof hij zelf tegen me praat. Al die dingen die je opnoemt hoorde ik zojuist van hem.
Sommige mensen, in dit geval jouw vriend, zijn heel voorspelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij dit soort topics vraag ik me altijd af waar het gevoel voor eigenwaarde is..



Wegwezen, en heel snel bij hem. Deze lieve jongen zoals je het zelf omschrijft gaat niet veranderen. Dat is wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Xsur, er is al heel veel geschreven hier, door ervaringsdeskundigen en anderen die jou een spiegel voor hebben gehouden.

Ik kan daar weinig aan toevoegen; maar wil wel graag op een uitspraak van jou reageren, meer van praktische aard.



Als hij jou financieel geholpen heeft en jij daardoor het gevoel hebt hem iets verschuldigd te zijn, zorg dan dat je het geld van iemand anders leent, desnoods bij de IBG (je studeert nog?) en hem terugbetaald. Maak jezelf hierin onafhankelijk van hem, zorg dat je hem niets verschuldigd bent materieel gezien. Geef hem dat machtsmiddel niet en bevrijd jezelf van de gevoelsmatige schuld bij hem. Zo snel mogelijk!



Sterkte met alles.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 13:25:

Ik heb nu 9 maanden met een hele lieve jongen. We hebben het altijd naar ons zin en wanneer ik me rot voel, voel ik me meteen goed zodra ik bij hem ben. Hij weet hoe hij me weer blij krijgt en laat me altijd met een goed gevoel naar huis gaan. Hij paste goed in het plaatje van mijn verwachtingen tegenover een jongen. Jouw verhaal klinkt echt heel ernstig. Als er binnen 9 maanden al sprake is van zulke zware mishandelingen ben je over 9 jaar misschien wel vermoord.
Ik vrees eerder Hannah
Alle reacties Link kopieren
quote:hannah1980 schreef op 19 augustus 2012 @ 17:11:

[...]





Jouw verhaal klinkt echt heel ernstig. Als er binnen 9 maanden al sprake is van zulke zware mishandelingen ben je over 9 jaar misschien wel vermoord.Zware mishandeling wil ik het niet noemen.. Echt klappen heb ik niet gehad, nooit blauwe plekken of iets in die richting..
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 16:38:

Het lijkt wel alsof hij zelf tegen me praat. Al die dingen die je opnoemt hoorde ik zojuist van hem.

Omdat hij voorspelbaar is, altijd dezelfde smoesjes bij dat soort figuren.



Net zoals het ook voorspelbaar is dat hij zich ook deze keer weer NIET aan z'n woord zal houden



Denk aan je eigen belang en trap niet meer in die bullshit. En laat je niet verleiden tot een discussie of welles/nietes of dat jij iets moet uitleggen of verdedigen. Je bent hem geen enkele verantwoording schuldig.
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 17:28:

[...]





Zware mishandeling wil ik het niet noemen.. Echt klappen heb ik niet gehad, nooit blauwe plekken of iets in die richting..

Xsur, lul niet (sorry)! Uit je eigen OP:

Gister waren we bij een festival, daar ben ik met mijn hoofd tegen de kluis aangegooid, er werd hard in m'n heupen geknepen, hij kneep me vaak in m'n arm, pakte me hard beet bij m'n kin, alles met de bedoeling om me pijn te doen. Hij wenste me zelfs de kanker toe. (is geen jongen die vaak met kanker scheld ofzo, maar wenste het me wel toe gister). Hij heeft me fysiek en mentaal helemaal kapot gemaakt, het was zover gekomen dat ik niet eens naast hem durfde te zitten. Als hij mijn hand pakte, was ik al bang dat hij me pijn ging doen.



Wat noem je dan zware mishandeling? Het ziekenhuis in?Doodslaan? Laat het nou eens tot je doordringen: dit is WEL mishandeling en of het volgens een bepaalde definitie zwaar is of niet, doet er niet toe!



Ga nou niet twijfelen maar ga weg bij die gast. Hij verandert niet, dit gaat niet verbeteren en jij gaat er onderdoor. Misschien niet eens in eerste instantie omdat je verrot geslagen wordt, maar omdat je constant geestelijk verneukt wordt.

Zo'n relatie wens je niemand toe, waarom jezelf dan wel? Je bent hier te goed voor!
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 17:28:

[...]





Zware mishandeling wil ik het niet noemen.. Echt klappen heb ik niet gehad, nooit blauwe plekken of iets in die richting..





Dit is echt niet normaal Xsur. Tot hoever mag hij gaan tot je het wel zware mishandeling noemt?



Kom op vrouw, doe je oogkleppen weer af.
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 14:10:

[...]

Nee, er zijn geen kinderen bij betrokken. Ik heb pas geleden een miskraam gehad, en daar ben ik nu heel erg blij om





Dit maakt mij echt verdrietig als ik dit lees.



Als je blij bent vanwege een miskraam is er echt iets heel erg mis met je relatie. Waarom zou je er dan nog mee door willen gaan? Volgens mij moet je daar helemaal verder niet over nadenken. Volgens mij moet je erover nadenken waarom je overweegt om door te gaan met een man die je ernstig mishandelt zodat je de volgende keer een partner uitzoekt die wel goed voor je is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven