Meerdere malen mishandeld door m'n vriend

19-08-2012 13:25 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOPIC IS VAN 2012. ER IS EEN UPDATE!



Hallo,



ik heb meer topics gelezen over meiden die mishandeld zijn door hun vriend, maar wil toch graag m'n eigen verhaaltje doen en tips krijgen. De topics die ik heb gelezen gaan voornamelijk over mannen die er totaal geen spijt van hebben, maar mijn verhaal ligt anders.



Ik heb nu 9 maanden met een hele lieve jongen. We hebben het altijd naar ons zin en wanneer ik me rot voel, voel ik me meteen goed zodra ik bij hem ben. Hij weet hoe hij me weer blij krijgt en laat me altijd met een goed gevoel naar huis gaan. Hij paste goed in het plaatje van mijn verwachtingen tegenover een jongen. Tot de leugens en mishandelingen begonnen. Mijn vriend is een type die altijd de fouten bij een ander zoekt wanneer hij fout zit. Als ik hem wijs op zijn fouten wordt hij boos op mij, gaat hij hysterisch doen en sloopt hij vanalles. Zo heeft hij al 2 mobiels stuk gegooid, al mijn cadeautjes die ik hem had gegeven en gister heeft hij een ketting die ik hem had gegeven van zijn nek afgetrokken en de zee in gegooid, later trok hij ook de ketting die ik van hem heb gehad van mijn nek af. Aan die ketting zat een hartje, toen ik dat weer oppakte werd het meteen van me afgepakt en terug in m'n gezicht gesmeten. Gister gooide hij weer zijn mobiel op de grond, pakte mijn gezicht heel hard beet, gooide met mijn ring die ik van hem heb gehad, en dat terwijl er zoveel mensen in die trein zaten.. Hij denkt aan niemand als die boos is. Zo is het dus vaak voorgekomen dat ik mishandeld ben door hem, ik ben bij m'n nek gepakt, de auto in gesleurd (daar is politie bij geweest, maar heb er geen aangifte van gedaan hoe erg die agente ook aandrong).. Ik ben er toen al voor gewaarschuwd dat een jongen die dit doet nooit zal veranderen, dat het steeds erger zal worden en ik op een gegeven moment alle hoeken van het huis te zien zou krijgen. Ik vertrouwde op mijn vriend en vertelde haar dat hij niet zo'n persoon is. Maar ja, een ervaren agent weet beter dan ik, al is het m'n eigen vriend

Gister waren we bij een festival, daar ben ik met mijn hoofd tegen de kluis aangegooid, er werd hard in m'n heupen geknepen, hij kneep me vaak in m'n arm, pakte me hard beet bij m'n kin, alles met de bedoeling om me pijn te doen. Hij wenste me zelfs de kanker toe. (is geen jongen die vaak met kanker scheld ofzo, maar wenste het me wel toe gister). Hij heeft me fysiek en mentaal helemaal kapot gemaakt, het was zover gekomen dat ik niet eens naast hem durfde te zitten. Als hij mijn hand pakte, was ik al bang dat hij me pijn ging doen. Het voelde niet meer goed aan om bij hem te zijn, en ik voelde me goed toen ik hem weg zag lopen. Toen pas voelde ik me veilig en gerust. Maar buiten dat hebben we een geweldige relatie gehad. En hij toont nu spijt van zijn gedrag. Hij zegt dat hij zijn woede aanvallen moet leren te beheersen en daarom hulp gaat zoeken. Maar dit is mij al zo vaak verteld en er is nooit wat van gekomen. Elke keer als hij aan me heeft gezeten zei hij dat hij hulp ging zoeken, dat het niet meer zou gebeuren en toch gebeurde het telkens weer. Er zit nu veel angst in mij dat ik écht alle hoeken van het huis te zien krijg als ik er nu geen punt achter zet, maar zonder hem zie ik ook geen leven voor me. Ik ben het gewend om iedere dag bij hem te zijn... Het enige probleem tussen ons is inderdaad zijn woede aanvallen, en dat hij me dan gaat mishandelen.. Ik heb hem onderhand al zoveel kansen gegeven en nu weet ik echt niet wat ik moet doen.



Ik ben de draad kwijt en hoop echt dat ik hier goede raad zal krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 17:28:

[...]





Zware mishandeling wil ik het niet noemen.. Echt klappen heb ik niet gehad, nooit blauwe plekken of iets in die richting..

En als je een hersenschudding had opgelopen doordat hij je tegen een kluis aan gooide? Bewusteloos ervan was geraakt? Blijvend letsel had opgelopen?

Stel je voor dat iemand een filmpje ervan gemaakt en dat aan jou had laten zien, had jij het dan ook niet herkent als een zware mishandeling?
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 13:25:

Het enige probleem tussen ons is inderdaad zijn woede aanvallen, en dat hij me dan gaat mishandelen.. Ik heb hem onderhand al zoveel kansen gegeven en nu weet ik echt niet wat ik moet doen.

Stoppen met die 'relatie', natuurlijk. Wat haal jij hier nog voor positiefs uit?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste is jouw verhaal niet anders dan van al die anderen.

Zelf het bagatelliseren en het goedpraten wat je doet is gelijk.

Zolang hij er mee wegkomt zal hij er mee doorgaan.

Die zogenaamde spijt van hem zou hij als ik jou was op een briefje mogen schrijven zodat je je kont ermee af kan vegen want meer dan dat is die spijt van hem niet waard.!

Die jongen is knettergek en als je niet met hem stopt zal het alleen maar erger worden.

Weg met die dorpsgek en nooit meer naar omkijken.!
Alle reacties Link kopieren
Hij mishandelde je op een festival en geen hond die een poot uitstak en hem alle hoeken van dat terrein eens liet zien?

Want dát zou misschien wel eens een goede les voor hem zijn.

Net zoveel klappen krijgen tot hij vloeibaar voedsel door een slangetje moet vreten.! bahbahbah wat een vies naar kereltje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex was zeer geweldadig. Nooit had hij trouwens spijt. De laatste keer liep het zo uit de hand dat hij me voor dood uren in de gang heeft laten liggen, toen besefte ik, dat als ik het wou overleven, dat ik weg moest wezen.



Lieve meid, stop er mee. Hij zal je blijven slaan. Ik zal niet te veel op jouw (en andere die er over schrijven) topic reageren (omdat dit heel moeilijk voor me is), maar kies voor je eigen leven en veiligheid. Je bent het meer dan waard!
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Lieve kind,

Hier even een kort antwoord van een opa,stel jij bent mijn kleindochter.Dan haalde ik je eigenhandig bij die kerel vandaan.

Daar zou ik je geen minuut meer bij laten.

Wist jij dat dit soms op moord uitdraaid,die jongen heeft zich zelf niet in de hand,en wie mishandeld er nu een vrouw?en jij noemt hem nog lief??

Zo snel mogenlijk weg wezen,ik wens je veel sterkte,maar dit wel doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:burgos schreef op 19 augustus 2012 @ 20:26:

Lieve kind,

Hier even een kort antwoord van een opa,stel jij bent mijn kleindochter.Dan haalde ik je eigenhandig bij die kerel vandaan.

Daar zou ik je geen minuut meer bij laten.

Wist jij dat dit soms op moord uitdraaid,die jongen heeft zich zelf niet in de hand,en wie mishandeld er nu een vrouw?en jij noemt hem nog lief??

Zo snel mogenlijk weg wezen,ik wens je veel sterkte,maar dit wel doen.



Helemaal mee eens met deze hele verstandige opa



Je verdient zoveel meer en vooral geluk en liefde.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Kansloos
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan.

Ik hoop dat je snel voor jezelf kiest. Ik weet dat iedereen zijn eigen tempo en eigen proces volgt maar het liefst zou ik je willen toeroepen: doe het nu! Meteen! Bel hem op en zeg dat het over is. Maar goed, zoals gezegd: ieder zijn tempo. Veel wijsheid gewenst meisje!

quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 13:56:

[...]





Dit is precies hoe ik me voel als hij mijn hand beetpakt. Wilt hij me nu knuffelen of gaat hij me weer pijn doen?

Deze reactie laat me goed nadenken, dank je
Alle reacties Link kopieren
Maar.. nu je al deze dingen hebt gelezen, al wat besloten? Of blijf je (zoals ik verwacht) bij hem omdat je van hem houdt en hij beterschap beloofd? Want zo zal het (zijn) (ge-)gaan.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Geen zware mishandeling?? Wat doet dat ertoe? Wil je daar op wachten ofzo? Meisje, hoeveel reacties hier heb je nog nodig om in te zien dat hij jou mishandelt?! En vooral: dat je bij hem weg moet, heel snel! Vreselijk dat je min of meer blij bent dat je een miskraam hebt gehad. Word wakker meid, dit spoort echt van geen kanten.



Heb je ooit wel liefdevolle relaties gehad met mannen/een man? Dan weet je toch dat de kerel die je nu hebt niet spoort?
Alle reacties Link kopieren
Al 9 maanden! Rennen meisje, als het je nu al zo vaak is beloofd......voor je het weet ben je 23 jaar verder en is e rniets veranderd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat al deze goed bedoelde tips niet aan komen, TO moet het eerst zelf in zien. Maar dat ze hier een post doet hierover is een begin.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
En ik geloof tot op zekere hoogte best dat hij spijt heeft. Dat hij ook liever niet heeft dat dit gebeurt. Dus op het moment dat hij spijt betuigt, meent hij het vast.



MAAAAARRR.



Hij is blijkbaar niet in staat zijn gedrag aan te passen. Dus spijt of geen spijt, daar wordt hij niet anders van. Hooguit door professionele hulp. Maar echt, wacht daar niet op. Als, ik zeg ALS, die hulp hem echt doet veranderen, is het vroeg genoeg om de draad weer op te pakken. Maar voor nu: maak het uit. Hij moet eerst met zichzelf aan de slag en daar kun jij hem echt niet bij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij het echt zo erg vind en zo veel spijt heeft, vind hij het vast niet erg om voor jou in therapie te gaan wegens zijn agressie jegens jou.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Pfoeh, het verbaast me dat je zijn mishandelingen nog steeds wilt bagatelliseren! Stel dat een wildvreemde op het festival je zo geknepen had en tegen de kastjes had gegooid, dan was je nu vreselijk geschrokken en boos en zat je waarschijnlijk op het politiebureau aangifte te doen. En denk maar niet dat een 'sorry' van de dader dat had goed gemaakt.



Maar het is geen wildvreemde... het is je VRIEND! De man die je eerder tegen dat soort tuig zou moeten beschermen.

Heb je zelf niet door hoe bizar dat is, en dat je zijn gedrag echt niet kan accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat er aan voor af gaat waardoor hij zo door het lint gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:chloe1 schreef op 19 augustus 2012 @ 21:41:

Mag ik vragen wat er aan voor af gaat waardoor hij zo door het lint gaat? Is er ook maar 1 excuus dan waarom hij haar in elkaar mag rammen??
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Uhm..... nou, vast en zeker mosterd, maar..... ik dacht dat in een relatie iemand lief tegen je hoorde te doen... je kan wel ruzie hebben, maar dan met woorden..... en dan niet een woord dat begint met k. of fysiek geweld. Ik heb zelf ook een mwa relatie.... maar ben op mijn strepen gaan staan en sinds twee weken snapt die de boodschap....MAAR! hij gebruitk dan ook geen fysiek geweld of ander soort geweld. Geweld/mishandeling is voor mij echt een run forest run situatie!
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 13:25:



Ik heb nu 9 maanden met een hele lieve jongen. Typisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 17:28:

[...]

Zware mishandeling wil ik het niet noemen.. Echt klappen heb ik niet gehad, nooit blauwe plekken of iets in die richting..Een ketting van je nek trekken, je gezicht heel hard vastpakken, je in je nek pakken, je de auto insleuren, hard in je heupen knijpen, je vaak knijpen in je arm, je hard beetpakken bij je kin en je kanker toewensen. Dit alles schrijf je in je eerste posting en dat vind je dus lichte mishandeling. Waarom bagatelliseer je het jouw aangedane leed en onrecht? Als je later een dochter hebt, zou je dan blij zijn met zo'n schoonzoon? Waarom gun je jezelf geen écht leuke man?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg blijf. Zo een lot uit de loterij vind je nooit meer. Koop wel even een helm.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 19 augustus 2012 @ 22:45:

Ik zeg blijf. Zo een lot uit de loterij vind je nooit meer. Koop wel even een helm.Ondanks de ellende moet ik hier wel even om grinniken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was daar waar jij nu bent, in een relatie met huiselijk geweld. Ik was ook gebleven totdat mijn nu ex mij op een dag probeerde om het leven te brengen. Ik heb het overleefd, ik had veel eerder weg moeten gaan, ik hoop dat je niet te laat bent want dat was ik wel, ik heb jarenlang therapie gehad en moet leren leven met een chronische post traumatische stres stoornis omdat ik maar bleef en maar bleef want hij kon oh zo lief zijn buiten zijn agressieve buien om. Meisje alsjeblieft vertrek NU
Jammer dat niemand op dat festival hem eens te grazen heeft genomen.

(al voel je je dan ook erg lullig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven