Mijn man wil/gaat op reis met mn beste vriendin

17-04-2017 19:03 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn man en ik zijn 1 jaar getrouwd, 5 jaar samen. Hij fietst enorm veel en gaat van tijd tot tijd met enkele vrienden op fietstripjes van 3 tot 10 dagen. Dat is nu eenmaal iets wat hij super graag doet. Reizen is onze gezamelijke hobby en samen hebben we wel al een deel van de wereld gezien. Nu wil mn beste vriendin, die hij ook zeer goed kent, graag eens iets zot doen, en een fietsreis maken, met hem. 2 weken naar Afrika is het plan. Ik mag mee, maar door mijn job is het niet mogelijk om daarvoor te beginnen trainen.

Man en vriendin gaan dus samen weg, 2 weken op fietsvakantie met de rugzak door Afrika. Het idee maakt me ondertussen letterlijk ziek. Ik wil helemaal niet de boeman zijn en zeggen dat ze niet mogen dus ik slik mn woorden in. Laat ik ze vertrekken? Hij is met zn vrienden al een 25-tal dagen weg, dat er nog bij? Ik ben er echt ziek van.
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
11-08-2017 11:27
Hoe dan ook, jij snapt het ook niet. Ik ben de enige die het snapt. :yes: :rofl:
Ik ook hoor! :cheer:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
11-08-2017 11:30
Ik ook hoor! :cheer:
:cheer: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
11-08-2017 11:30
:rofl:

Ik zou het experiment niet aan gaan. Waarom zou je als man met de vriendin van je vrouw op vakantie gaan? Wat mankeert je als vriendin om zoiets voor te stellen.
Dat vraag ik me ook af.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
11-08-2017 10:08
Inderdaad, andersom had ik het hem ook gegund. Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om hem iets leuks te misgunnen alleen omdat ik iets mee kon.
Iets is niet?

En als de ander het niet leuk vindt dat haar man met een vriendin op vakantie gaat dan ga je 'gewoon' :nut: uit elkaar.
Diegene heeft alleen maar verdriet dan en daar wordt niet naar gekeken want je 'moet' het een ander gunnen en ach ja ze komt vást wel een man tegen die wel bij haar past.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat wanneer de grootste hobby van mijn vriendin bijvoorbeeld off road mountainbiken is, en ook die van mijn man (en ik kan me geen grotere ramp voorstellen dan op een off road mountainbike-vakantie te gaan :roll: ) ik ze veel plezier wens en dolblij ben dat ik dat niet hoef.
QueenArachnia schreef:
11-08-2017 11:46
Ik kan me best voorstellen dat wanneer de grootste hobby van mijn vriendin bijvoorbeeld off road mountainbiken is, en ook die van mijn man (en ik kan me geen grotere ramp voorstellen dan op een off road mountainbike-vakantie te gaan :roll: ) ik ze veel plezier wens en dolblij ben dat ik dat niet hoef.

Precies. Net zoals wanneer hij met een vriend zou gaan mountainbiken, ze gaan lekker hun gang maar. Dat mensen een hobby en een tent delen betekent toch niet automatisch dat er geneukt wordt? Of zouden jullie daar ook bang voor zijn als hij met een vriend in een tentje lag?
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
11-08-2017 07:00
Ik denk dat jij het niet goed snapt. Als je je partner vertrouwt maakt het niet uit hoe lang hij/zij met wie in een tentje ligt, want dan durf je er gewoon vanuit te gaan dat er niets verkeerds gebeurt. Als je er bij voorbaat al vanuit gaat dat er wordt geneukt ('het vlees is zwak') dan vertrouw je hem/haar dus niet.
Als je iemand binnen je eigen grenzen vertrouwd en hoe je met elkaar in een relatie staat dan is er vertrouwen.
Gaat het vertrouwen verloren dan is er zoiets gebeurd als in een tentje slapen met je man en vriendin. Terwijl je het niet wil.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Tr0tter schreef:
11-08-2017 11:49
Precies. Net zoals wanneer hij met een vriend zou gaan mountainbiken, ze gaan lekker hun gang maar. Dat mensen een hobby en een tent delen betekent toch niet automatisch dat er geneukt wordt? Of zouden jullie daar ook bang voor zijn als hij met een vriend in een tentje lag?
Als mijn man bi zou zijn en die vriend is ook bi of homo, dan zou ik daar ook een ander gevoel bij hebben.


Veel gebeurt onderbewust. Zij komen samen in een bubbel te zitten. Dat schept een band.

Ze kunnen bijvoorbeeld ergens wat gaan eten. Zij doet een geurtje op. Tijdens het eten denkt hij, hey wat ruikt ze lekker. Ze kan ontzettend grappig uit de hoek komen, hij denkt, jee wat kan je lachen met haar, wat is ze grappig dat wist ik niet. Hij vertelt het een en ander, zij luistert aandachtig. Hij ervaart dat ze volledige aandacht aan hem geeft. En dat in een stressloze omgeving.

Vanaf dat moment is ze een lekker ruikende vrouw, waar hij mee kan lachen, praten, die hem een goed gevoel geeft en waarmee hij een vakantie-avontuur beleeft.

Als hij steeds aangenaam verrast wordt door haar gedrag, verschijning, gedachten dan ligt hij 's avonds in het tentje echt wel met wat andere gedachten naast haar. Niet dat hij er perse iets mee doet, maar het idee komt wel in zijn hoofd langs als het een gezonde man is. Idem bij haar. Hormonen!
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
11-08-2017 11:41
Iets is niet?

En als de ander het niet leuk vindt dat haar man met een vriendin op vakantie gaat dan ga je 'gewoon' :nut: uit elkaar.
Diegene heeft alleen maar verdriet dan en daar wordt niet naar gekeken want je 'moet' het een ander gunnen en ach ja ze komt vást wel een man tegen die wel bij haar past.
De tweede iets moet inderdaad niet zijn. En als je over dit soort dingen niet op één lijn zit denk ik inderdaad dat iemand anders beter bij je past.
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
11-08-2017 12:42
Als mijn man bi zou zijn en die vriend is ook bi of homo, dan zou ik daar ook een ander gevoel bij hebben.


Veel gebeurt onderbewust. Zij komen samen in een bubbel te zitten. Dat schept een band.

Ze kunnen bijvoorbeeld ergens wat gaan eten. Zij doet een geurtje op. Tijdens het eten denkt hij, hey wat ruikt ze lekker. Ze kan ontzettend grappig uit de hoek komen, hij denkt, jee wat kan je lachen met haar, wat is ze grappig dat wist ik niet. Hij vertelt het een en ander, zij luistert aandachtig. Hij ervaart dat ze volledige aandacht aan hem geeft. En dat in een stressloze omgeving.

Vanaf dat moment is ze een lekker ruikende vrouw, waar hij mee kan lachen, praten, die hem een goed gevoel geeft en waarmee hij een vakantie-avontuur beleeft.

Als hij steeds aangenaam verrast wordt door haar gedrag, verschijning, gedachten dan ligt hij 's avonds in het tentje echt wel met wat andere gedachten naast haar. Niet dat hij er perse iets mee doet, maar het idee komt wel in zijn hoofd langs als het een gezonde man is. Idem bij haar. Hormonen!
Dat denk ik inderdaad. Zelfs al wordt er niet echt geneukt, je bent al gauw bloot of schaars gekleed en dan kunnen de hormonen werken. Als je samen op vakantie bent dan doe je dat alleen als het goed klikt. Dus de drempel voor 'meer' is dan al lager. Al zoen je alleen maar.
Als ik met de beste vriendin van mijn vriendin twee weken lang ieder nacht samen in een tentje lig, sta ik niet voor mezelf in tenzij ze echt zeer onaantrekkelijk is.
Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
11-08-2017 17:05
Dat denk ik inderdaad. Zelfs al wordt er niet echt geneukt, je bent al gauw bloot of schaars gekleed en dan kunnen de hormonen werken. Als je samen op vakantie bent dan doe je dat alleen als het goed klikt. Dus de drempel voor 'meer' is dan al lager. Al zoen je alleen maar.
Als ik met de beste vriendin van mijn vriendin twee weken lang ieder nacht samen in een tentje lig, sta ik niet voor mezelf in tenzij ze echt zeer onaantrekkelijk is.
Niet doen dus.
En je weet zeker dat de beste vriendin van jouw vriendin jou niet kan weerstaan? Heeft zij er ook nog iets over te vertellen of neem je haar gewoon? Ik vertrouw mijn man namelijk niet alleen maar ik vertrouw mijn beste vriendinnen ook gewoon. Hoe raar!
QueenArachnia schreef:
11-08-2017 17:13
En je weet zeker dat de beste vriendin van jouw vriendin jou niet kan weerstaan? Heeft zij er ook nog iets over te vertellen of neem je haar gewoon? Ik vertrouw mijn man namelijk niet alleen maar ik vertrouw mijn beste vriendinnen ook gewoon. Hoe raar!
Dat is idd helemaal niet raar.

Ik vertrouw mijn man en vriendinnen ook. Maar ik weet ook dat ze mens zijn. Mensen maken in sommige situaties fouten. Niet om een ander te kwetsen. Maar meer in the heat of the moment. Ik zou zoiets andersom ook niet doen.

Maar goed we hoeven het niet eens te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
17-04-2017 19:15
Ik zou dit ook echt niet leuk vinden. Snap niet dat het niet in je man opkomt te denken dat het misschien wel helemaal niet zo leuk is voor jou
Juist!
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
11-08-2017 17:13
En je weet zeker dat de beste vriendin van jouw vriendin jou niet kan weerstaan? Heeft zij er ook nog iets over te vertellen of neem je haar gewoon? Ik vertrouw mijn man namelijk niet alleen maar ik vertrouw mijn beste vriendinnen ook gewoon. Hoe raar!
Creativeguy heeft het over zijn eigen gevoel, niet over die beste vriendin haar gevoel.
Dat lees ik eruit. :D
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
11-08-2017 17:13
En je weet zeker dat de beste vriendin van jouw vriendin jou niet kan weerstaan? Heeft zij er ook nog iets over te vertellen of neem je haar gewoon? Ik vertrouw mijn man namelijk niet alleen maar ik vertrouw mijn beste vriendinnen ook gewoon. Hoe raar!
Alleen als ik dat zeker weet. Dat is natuurlijk waar. Je hebt gelijk. Maar vrouwen zijn niks anders dan mannen, die gaan als de verleiding er is er ook op in.
creativeguy schreef:
11-08-2017 17:05
Dat denk ik inderdaad. Zelfs al wordt er niet echt geneukt, je bent al gauw bloot of schaars gekleed en dan kunnen de hormonen werken. Als je samen op vakantie bent dan doe je dat alleen als het goed klikt. Dus de drempel voor 'meer' is dan al lager. Al zoen je alleen maar.
Als ik met de beste vriendin van mijn vriendin twee weken lang ieder nacht samen in een tentje lig, sta ik niet voor mezelf in tenzij ze echt zeer onaantrekkelijk is.
Niet doen dus.
Eens! Ik denk zelfs dat dit kan gebeuren met iemand die je eigenlijk niet aantrekkelijk vindt. Een (tijdelijke) aantrekkingskracht op een persoon die in alles leuker blijkt dan je had verwacht. En het belangrijkste, het gevoel dat iemand je geeft.


People will forget what you said
People will forget what you did
But people will never forget how you made them feel
Ik vind het gewoon heel erg raar dat hij al een maand op vakantie geweest is met vrienden en dan ook nog eens 2 weken vakantie op neemt om met jouw vriendin op vakantie te gaan terwijl jullie gezamelijke hobby reizen is. Hij houdt geen rekening met jouw wensen en je komt duidelijk niet op de eerste plaats. Ik vind hem echt een lul en zou geen relatie willen met zo'n egoist.
Alle reacties Link kopieren
DAT zou ik overigens ook niet geweldig vinden, als al zijn vakantie dan ook meteen op is en wij daardoor dan niet weg zouden kunnen. Maar dat heeft niets met het niet vertrouwen van man en vriendinnen te maken. :)
Alle reacties Link kopieren
Lol, dat wordt echt wel neuken. Iedereen is te vertrouwen binnen zekere grenzen. Daarbuiten meestal niet. Samen ontberingen en avonturen beleven en daarna intiem in een tentje ? Ver weg in Afrika ? Dat is vragen om problemen.

Als je er mee kunt leven dat er een of twee keer van bil wordt gegaan zou ik een oogje dichtknijpen. Kun je dat niet dan moet je er een punt van maken.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
11-08-2017 11:46
Ik kan me best voorstellen dat wanneer de grootste hobby van mijn vriendin bijvoorbeeld off road mountainbiken is, en ook die van mijn man (en ik kan me geen grotere ramp voorstellen dan op een off road mountainbike-vakantie te gaan :roll: ) ik ze veel plezier wens en dolblij ben dat ik dat niet hoef.
Ja, zo sta ik er ook in. Als ik ergens een marathon wil lopen in het buitenland, vind ik het wel gezellig als er iemand mee gaat die ook gaat hardlopen. Als dat toevallig een vriendin van mijn partner is, zou dat echt geen probleem zijn. Het gaat ook om de intentie hier: zij willen graag die fietsreis maken. Het is niet zo dat ze met z'n tweetjes weg wilden en toen een reis hebben geboekt. Het komt gewoon goed uit dat ze dit allebei willen doen en liever niet alleen.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, als alle vakantiedagen op gaan aan reizen met anderen terwijl jij ook heel graag samen weg wil is dat natuurlijk wel een probleem. Dat heeft niet met vertrouwen te maken, maar met rekening houden met elkaar.
Jemig waarom is dit topic nog actief.
Bblientje schreef:
12-08-2017 20:30
Jemig waarom is dit topic nog actief.
Dat vroeg ik me van jou ook net af. :whistle:
Murrmurr schreef:
12-08-2017 20:53
Dat vroeg ik me van jou ook net af. :whistle:
Waar heb je het over?
Murrmurr schreef:
12-08-2017 20:53
Dat vroeg ik me van jou ook net af. :whistle:

Jij zegt 't, ik dacht 't.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven