Mijn verloofde wil ons huwelijk uitstellen

27-02-2015 09:07 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,



Het is nu vier dagen geleden dat mijn verloofde het schokkende nieuws vertelde dat hij ons huwelijk wil uitstellen, terwijl wij over 3 maanden zouden gaan trouwen. Ik ben er helemaal kapot van.



Er zijn in twee weken tijd wat dingen gebeurd, zoals dat mijn vader met spoed opgenomen werd in het ziekenhuis, terwijl mijn verloofde wilde langskomen, maar ik weigerde, omdat mijn moeder er nog niet klaar voor was om mijn verloofde te ontmoeten. Later ontmoette ze toch mijn verloofde in het ziekenhuis waar de pastor en mijn tante bij was, maar toen mijn verloofde mijn moeder een hand wilde geven, kreeg hij geen hand terug en keek zij hem ook helemaal niet aan. Dit alles hebben een enorme impact op mijn verloofde gehad. En daarom wil hij met de huidige spanningen en ruzies voorlopig even niet trouwen.



Het begon vorige week dat mijn verloofde onderweg naar huis in de auto vroeg wat ik ervan vond als we ons huwelijk een jaar zouden uitstellen. Hij zou een jaar later er financieel er beter voor staan en ik zou aan bepaalde dingen kunnen werken die een struikelblok in onze relatie vormen, waren zijn argumenten. Ik heb gezegd dat ik zijn voorstel niet verkeerd vond, maar als ik moest kiezen, voor onze trouwdatum ging. Ik dacht dat dit onderwerp hiermee uitgesproken was..



De volgende dag gingen we op bezoek bij mijn tante. Maar toen kwam dat onderwerp wéér ter sprake. Ik bleef volhouden dat ik over 3 maanden wilde trouwen (alles is zo goed als geregeld voor onze bruiloft en ik telde de dagen af). Ik stond eigenlijk versteld dat mijn verloofde niet in de verdediging schoot. En weer dacht ik dus dat dat onderwerp uitgesproken was.



Nu komt het.. Afgelopen maandag hadden mijn verloofde en ik een gesprek met de pastor. Ik was in de veronderstelling dat wij het over onze huwelijksvootbereidingen gingen hebben. Maar nee, hoor.. Wat deed mijn verloofde? Hij vertelde dat hij het huwelijk een jaar wilde uitstellen en deed een voorstel om eerst te gaan samenwonen. Ik voelde mij voor het blok gezet én nog wel in bijzijn van de pastor, die eigenlijk onze huwelijk zou gaan inzegenen. Ergste is dat, toen ik volgens de pastor op de ziel van mijn verloofde trapte, mijn verloofde met een pan eten dat ik had gekookt, naar buiten smeet.

Ik voelde mij vernederd en in de zeik genomen. Mijn verloofde wíst van mijn verlangens, dat ik éérst wilde gaan trouwen en dan pas samenwonen, zodat ons kindje ook binnen het huwelijk wordt geboren. Bovendien heeft onze trouwdatum een speciale betekenis voor mij en hebben we met veel geluk die datum kunnen krijgen, omdat een medewerker van de gemeente een fout maakte door beschikbare trouwdata en tijdstippen aan mijn verloofde door te geven wat eigenlijk niet gebruikelijk was.



Nu wil mijn verloofde mij aanstaande zondag spreken om het uit te praten. Ik weet niet wat ik nog moet zeggen. Ik blijf bij mijn standpunt, hoewel ik best bereid ben ons huwelijk voor 6 à 8 maanden uit te stellen, maar niet voor een jaar! Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken. Ik ben al 34 jaar en ik wil niet langer meer wachten.



Het grappigste van alles is, dat ik na onze verloving toen we een trouwdatum gingen prikken, mijn verloofde voorstelde om in 2016 te gaan trouwen (wij zijn 9 maanden samen, waarvan 6 maanden verloofd). Dat vond hij te lang duren. Zelfs in december vorig jaar deed ik precies hetzelfde voorstel. Maar toen schoot hij uit zijn slof en kregen we weer ruzie.



Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn moeder, hoe vreemd ze ook is, is erg boos dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, mijn tante vindt het erg jammer dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, maar ergens heeft ze er ook begrip voor.. Ik hou verschrikkelijk veel van mijn verloofde en wil hem absoluut niet kwijt, maar alles bij elkaar zoals hier staat beschreven, ben ik mijn verloofde liever kwijt dan rijk. Alleen ben ik bang dat ik daar spijt van ga krijgen. Ik kan voor nu niet helder nadenken. En zondag moet ik toch mijn verloofde vertellen wat ik precies wil. Maar liever ga ik voor een gulden middenweg, wil ik een compromis sluiten met mijn verloofde. Maar hoe?



Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt dat je verloofde het huwelijk wilde uitstellen. Of kennen jullie iemand die dit ook heeft meegemaakt? Hoe gingen jullie of jullie bekenden hier mee om? Welke stap(pen) werden ondernomen? Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt allemaal!
Eten in een plastic zak? Geloof dat ik er nog minder van snap nu.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen.

Zie nu vrouw voor mij die met veel drama op de grond ligt en hard met haar vuisten slaat. Kortom: wanneer gedraag je je eens als een volwassen vrouw? Je wilt jouw zin doordrijven. Lijkt mij echte liefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 11:06:

Wat zegt je verloofde dan over je moeder?



Waarom neem je eten mee naar de pastor?Ja dat zou ik ook graag willen weten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:pocha schreef op 27 februari 2015 @ 10:56:

Daar ben ik weer.



Ik heb al jullie reacties gelezen, waarvoor hartelijk dank. Maar ik zal even het een en ander ophelderen:

1. Nee, ik ben niet zwanger.

2. De Adventisten hebben een 'pastOr'

3. Met wat ik bedoelde "volgens de pastor trapte ik op de ziel van mijn verloofde", bedoel ik: toen wij een gesprek hadden met de pastor, deed mijn verloofde niks anders dan zich negatief uitlaten over mijn moeder. Ik begrijp dat hij boos en teleurgesteld was. Maar ik werd er niet goed dat hij constant negatief over mijn moeder praatte, DAT IK TOEN IETS OVER ZIJN MOEDER heb gezegd, waarmee ik hem kennelijk raakte. Zo ben ik anders nooit! Ik heb nooit iets slechts over zijn moeder gezegd. Maar op dat moment.. Toen heb ik die pan met eten in een plastic zak gedaan, maar hij pakte het uit mijn handen af, en smeet die pan naar buiten voor de ogen van de pastor.

4. Dat met die gescheiden man met een kind is allang over natuurlijk.

5. Mijn verloofde wilde zelf snel verloven, ik niet. Dat staat ook in mijn verhaal. Dus waarom valt iedereen mij nou aan?

6. Iemand had een reactie achtergelaten dat zij wilde weten wat de echte motivatie was van mijn verloofde om ons huwelijk uit te stellen. Hoe ik het hier heb verteld, is hoe het is! Zou ik het verhaal anders hebben neergezet, dan zou ik ook hele andere reacties van forumleden krijgen, hè.

7. Ik woon niet thuis, maar heb een eigen stekkie.

8. Ik WIL het ZELF, dat ik eerst trouw en dan kinderen krijg! Daar heeft mijn geloof niks mee te maken. En het grappigste is: de pastor zelf vertelde dat het niet per se hoeft volgens de Bijbel dat je eerst trouwt en dan samenwoont.

Tja, dat jouw verloofde een , in zijn ogen, negatieve ervaring had met jouw moeder en daarover praat is iets heel anders dan dat jij uit het niets zijn moeder gaat beledigen, zonder reden. Hij had reden om zich negatief te uiten over jouw moeder, jij had geen enkele reden anders dan om hem zo hard mogelijk op zijn ziel te trappen. Blijkbaar zag de pastor dit ook zo. Ik denk dan ook zo maar dat zijn negatieve opmerkingen van een heel kaliber waren dan de jouwe.

Vervolgens wil je blijkbaar in je narrigheid het eten weggooien waarna je verloofde boos de pan naar buiten smijt.



Gezellig hoor. Jullie relatie is al kapot voor zij goed en wel begonnen is. Stop er maar mee en ga aan jezelf werken. Zoals je je nu gedraagt ben je voor niemand een geschikte partner.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 27 februari 2015 @ 11:13:

Eten in een plastic zak? Geloof dat ik er nog minder van snap nu.

Ik denk dat zij het eten in de vuilniszak wou kieperen.



Ze is lid van een brave kerk, maar gedraagt zich als een echte Tokkie, in het bijzijn van vreemden, de pastor zelfs, de moeder van haar verloofde beledigen en daarna haar meegebrachte eten demonstratief willen weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je met mij verloofd zou zijn had ik de verloving verbroken met zo'n onbeschofte schoonfamilie die mij absoluut niet wenst te accepteren.



Ik hoop voor je dat je verloofde dit het komende jaar niet alsnog zal doen.

Ik denk ook dat er voor jou een taak ligt om je familie enkele normen en waarden bij te brengen.



Gevalletje cultuurverschil misschien ? Niet aan willen passen aan de omgeving waarin je woont en leeft ?
Niet geschoten is altijd mis
O dat met die gescheiden man is over dus?

Hmm in maart vorig jaar nog niet dan heb je heel heel snel de volgende opgeduikeld..

Maar ja als je rammelende eierstokken hebt dan kan het snel gaan natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 27 februari 2015 @ 11:18:

[...]



Ik denk dat zij het eten in de vuilniszak wou kieperen.



Ze is lid van een brave kerk, maar gedraagt zich als een echte Tokkie, in het bijzijn van vreemden, de pastor zelfs, de moeder van haar verloofde beledigen en daarna haar meegebrachte eten demonstratief willen weggooien.

Nou ja ze houdt in ieder geval van drama.



TO je bent 34 jaar oud, vind je het niet tijd om dat theatrale achter je te laten? Dat is leuk als je 16 bent en je Goeden Tijden, Slechte Tijden als leidraad aanhoudt, maar als volwassen vrouw moet je nu toch wel beter weten?
alles bij elkaar zoals hier staat beschreven, ben ik mijn verloofde liever kwijt dan rijk.





IK ZOU DIE HELE BRUILOFT MAAR AFBLAZEN, HIJ WIL NIET EN JIJ WILT HEM OOK NIT, DAT GAAT GEEN SUCCES WORDEN
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nog zo veel willen....

En ja, je kunt je nog zo rot voelen omdat in jouw ogen iemand op eerdere voornemens terugkomt....



Maar, er is maar 1 bottom line hier. Dat is, niet trouwen als beiden er niet voor 100% achter staan. Anders gaat het fout.

Je kunt iemand niet aan je binden omdat JIJ het wilt. Iemand is alleen met je verbonden als die ander dat wil.



Hij wil nu een stap terug, een pauze, noem het hoe je het noemen wilt, maar accepteer die ander en zijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Niet trouwen. Volgensmij kennen jullie elkaar helemaal niet goed en het lijkt alsof jullie niet eens goed met elkaar kunnen opschieten.

Goed plan om eerst te gaan samenwonen, en dan nog maar eens te zien of jullie met elkaar willen trouwen. heb het gevoel dat jij wil trouwen om het trouwen.

Heb je zo'n haast vanwege je kinderwens/leeftijd?
Verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_204343 wijzigde dit bericht op 27-02-2015 12:34
Reden: Onder ISIS ben je veiliger als christen dan op het viva Forum
% gewijzigd
quote:sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 11:43:

Hallo Pocha,



Laat mij je eens wat christelijk advies geven.Nou vertel,vele vele forummers hier kunnen wel wat christelijk advies gebruiken.!
Groot gelijk TO, geef die zaaddonor verloofde er maar eens flink van langs.

Laat hem maar eens zien wie de baas in eigen buik huis is!

Hoe durft hij terug te komen op de datum terwijl hij zo liefdevol in de familie is opgenomen.

Een familie die nog wel dringend uitgebreid dient te worden!

Nee hoor, een man een man, een woord een woord. Nu zal er getrouwd worden ook!
Omdat het hele gedoe met het eten me bezig blijft houden (ik heb honger): waarom had je eten bij je, TO?

Voor wie was dat? En wilde je het serieus mee terug naar huis nemen?
Alle reacties Link kopieren
Nou TO. Misschien moet je je er bij neer leggen dat het er voor jou niet in zit. Ook uit je andere posts blijkt dat jij je totaal niet kan verplaatsen in het gevoel van anderen, dat je onredelijk bent naar je partner toe en dat je uiteindelijk iedere man wegjaagt. Net zoals je met deze man doet en waarschijnlijk al gedaan hebt, want ik denk dat hij het in zijn hoofd al lang aan het afsluiten is. Hij raapt nu waarschijnlijk de moed bij elkaar omdat hij bang is een pan eten aaar zijn hoofd te krijgen als hij het uitmaakt.



Jij gaat gewoonweg onbehoorlijk om met al je partners, misschien dat je ooit een deurmat vindt die dat accepteert en dat je daar zwanger van kunt worden. Gelukkig word je dan waarschijnlijk echter niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met trouwen uitstellen, maar ik neem mijn man en zijn mening wel erg serieus, dus als hij meerdere keren aangeeft het huwelijk uit te willen stellen, dan zou ik dat respecteren. Ik zou graag willen begrijpen hoe en wat er achter zijn wens zit. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar geloof me, je zin doordrijven is echt heel onverstandig. Dan begin je gewoon al helemaal scheef aan je huwelijk en eventuele kinderen. Ik kan me voorstellen dat je man heel goed weet dat jij pas aan kinderen wil beginnen als jullie getrouwd zijn en dat hij dus het huwelijk uit wil stellen, omdat hij het gewoon te snel vindt om aan kinderen te beginnen? Dat hij gewoon niet zeker genoeg is van jullie relatie om die stap te willen nemen? Dat zou ik verstandig van hem vinden, want met een kind ben je altijd aan iemand verbonden en daarnaast legt een kind een behoorlijke druk op je relatie. Als jij denkt dat het tussen jullie allemaal perfect zit en dat jullie dit aankunnen dan is het verdrietig als hij dit niet zo ziet, maar dan is het toch wel absoluut de moeite waard om goed naar hem te luisteren en te proberen zijn bezwaren weg te nemen. Niet door deze weg te wuiven en jouw zin door te drijven, maar door echt naar hem te luisteren en iets te doen met zijn punten.

Maar als ik jou goed lees dan lijk je helemasl niet zo blij met je verloofde, maar wil je gewoon nu nu nu een kind. En je verloofde is het middel om dat kind te krijgen. Dat voelt hij waarschijnlijk ook wel aan en dat voelt waarschijnlijk niet zo geliefd en gewild als hij graag zou willen. Kun je je dat voorstellen TO? Of ben je zo verblind door je kinderwens dat je je eigen gedrag volkomen normaal en logisch vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 11:43:

Hallo Pocha,



Laat mij je eens wat christelijk advies geven.Vol verwachting klopt mijn hart. :-)
quote:GateKeeper schreef op 27 februari 2015 @ 11:53:

[...]



Vol verwachting klopt mijn hart. :-)Ik dacht al dat er een spoiler in wit bij stond, maar helaas....
Alle reacties Link kopieren
hey sorry hoor heb het bericht aangepast.... ik raakte kennelijk een verkeerde knop aan en toen was hij al geplaats....
anoniem_204343 wijzigde dit bericht op 27-02-2015 12:06
Reden: kennelijk typ ik vandaag verkeerd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil jij perse trouwen voor je een kind krijgt?

Het is niet alsof trouwen je relatie beter maakt he.

Een kind ook niet al denken sommige vrouwen van wel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 27 februari 2015 @ 12:14:

Waarom wil jij perse trouwen voor je een kind krijgt?

Het is niet alsof trouwen je relatie beter maakt he.

Een kind ook niet al denken sommige vrouwen van wel.Anders leef je in zonde toch? Krijg je een bastaardkindje.
quote:sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 11:43:

Hallo Pocha,



Laat mij je eens wat christelijk advies geven.



1. In zowel de traditionele kerk waar ik ben op gegroeid, als ook de evangelie gemeente waar ik nu in zit, is het de gewoonte dat een man die met een vrouw gaat daten, zich voorstelt aan de ouders. Dit is zeker zo als de vrouw nog thuis woont. Ik vind het heel vreemd dat jullie elkaar 9 maanden kennen en hij nog nooit bij jou thuis is geweest.



2. Je vriend is gekwets dat je moeder niet met hem spreekt of een hand geeft in het ziekenhuis. Je vader is met spoed opgenomen in het ziekenhuis. De pastor is erbij, dus het is kennelijk nogal erg. Waarschijnlijk is de vloer onder het leven van je moeder weggevallen, maakt ze zich grote zorgen en staat haar hoofd niet naar een vreemde... En daardoor is hij gekwets. Dat maakt hem een ongevoelige zal 1e klas



3. Je vriend gooit het eten naar buiten van wege een opmerking, dat maakt hem een agressieveling eerste klas. Hij moet eerst maar eens wat zelfbeheersing leren.



4. je vriend blijft zeuren over je moeder. Dat maakt hem een zeikerd 1e klas



5. Hij is kennelijk niet christen (hij stelt voor samen te gaan wonen). Je weet dat je bijbels gezien niet mag trouwen met een niet christen? Ik weet dat het gebeurd, maar ogv de bijbel mag het niet.



Ik zou zeggen dumpen die hap, voordat het erger wordt.



nu over de pastor:



1. Hij wilt jullie inzegenen terwijl je vriend niet gelovig is. Ogv de bijbel kan dit niet.

2. hij vind het kennelijk prima dat je vriend met eten gooit, en legt gelijk de schuld bij jou. In ALLE kerken die ik ken, zal de pastor weigeren dit huwlijk in te zegenen totdat hij geleerd heeft zichzelf te beheersen. Deze pastor vind het wel prima, en gaat voorbij aan de bijbelse eisen van hoe een man zijn vrow hoort te behandelen

3. Het is niet verboden om samen te wonen als je niet getrouwd bent, het is wel verboden seks te hebben als je niet getrouwd bent. Zo'n goede zelfbeheersing hebben jullie echt niet..



bovenstaande brengt mij tot de conclusie dat als je echt christelijk wil zijn je beter op zoek kan gaan naar een andere kerk/pastor



Maar wat me het meest dwarszit: je hebt het alleen over trouwen en kinderen. Niks over dat je van hem houdt, wel over dat je 34 bent en kinderen wilt. JE ZIT STRAKS JE HELE LEVEN AAN DIE VENT VAST! DENK DAAR EENS AAN. Een man die niet het zelfde geloof heeft, die zeurt, geen begrip heeft, en agressief is. Wil je dat?



Je kan ook gewoon ongehuwd moeder worden, volgens mij zal die pastor van jullie dat ook wel oke vinden...En dan zit je tenminste niet je hele leven met een vent die niet deugdGodallejezusnogantoe
quote:MadameQetesh schreef op 27 februari 2015 @ 12:14:

Waarom wil jij perse trouwen voor je een kind krijgt?

Het is niet alsof trouwen je relatie beter maakt he.

Een kind ook niet al denken sommige vrouwen van wel.Dat moet van Onze Lieve Heer,dusssss..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven