Mijn verloofde wil ons huwelijk uitstellen

27-02-2015 09:07 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,



Het is nu vier dagen geleden dat mijn verloofde het schokkende nieuws vertelde dat hij ons huwelijk wil uitstellen, terwijl wij over 3 maanden zouden gaan trouwen. Ik ben er helemaal kapot van.



Er zijn in twee weken tijd wat dingen gebeurd, zoals dat mijn vader met spoed opgenomen werd in het ziekenhuis, terwijl mijn verloofde wilde langskomen, maar ik weigerde, omdat mijn moeder er nog niet klaar voor was om mijn verloofde te ontmoeten. Later ontmoette ze toch mijn verloofde in het ziekenhuis waar de pastor en mijn tante bij was, maar toen mijn verloofde mijn moeder een hand wilde geven, kreeg hij geen hand terug en keek zij hem ook helemaal niet aan. Dit alles hebben een enorme impact op mijn verloofde gehad. En daarom wil hij met de huidige spanningen en ruzies voorlopig even niet trouwen.



Het begon vorige week dat mijn verloofde onderweg naar huis in de auto vroeg wat ik ervan vond als we ons huwelijk een jaar zouden uitstellen. Hij zou een jaar later er financieel er beter voor staan en ik zou aan bepaalde dingen kunnen werken die een struikelblok in onze relatie vormen, waren zijn argumenten. Ik heb gezegd dat ik zijn voorstel niet verkeerd vond, maar als ik moest kiezen, voor onze trouwdatum ging. Ik dacht dat dit onderwerp hiermee uitgesproken was..



De volgende dag gingen we op bezoek bij mijn tante. Maar toen kwam dat onderwerp wéér ter sprake. Ik bleef volhouden dat ik over 3 maanden wilde trouwen (alles is zo goed als geregeld voor onze bruiloft en ik telde de dagen af). Ik stond eigenlijk versteld dat mijn verloofde niet in de verdediging schoot. En weer dacht ik dus dat dat onderwerp uitgesproken was.



Nu komt het.. Afgelopen maandag hadden mijn verloofde en ik een gesprek met de pastor. Ik was in de veronderstelling dat wij het over onze huwelijksvootbereidingen gingen hebben. Maar nee, hoor.. Wat deed mijn verloofde? Hij vertelde dat hij het huwelijk een jaar wilde uitstellen en deed een voorstel om eerst te gaan samenwonen. Ik voelde mij voor het blok gezet én nog wel in bijzijn van de pastor, die eigenlijk onze huwelijk zou gaan inzegenen. Ergste is dat, toen ik volgens de pastor op de ziel van mijn verloofde trapte, mijn verloofde met een pan eten dat ik had gekookt, naar buiten smeet.

Ik voelde mij vernederd en in de zeik genomen. Mijn verloofde wíst van mijn verlangens, dat ik éérst wilde gaan trouwen en dan pas samenwonen, zodat ons kindje ook binnen het huwelijk wordt geboren. Bovendien heeft onze trouwdatum een speciale betekenis voor mij en hebben we met veel geluk die datum kunnen krijgen, omdat een medewerker van de gemeente een fout maakte door beschikbare trouwdata en tijdstippen aan mijn verloofde door te geven wat eigenlijk niet gebruikelijk was.



Nu wil mijn verloofde mij aanstaande zondag spreken om het uit te praten. Ik weet niet wat ik nog moet zeggen. Ik blijf bij mijn standpunt, hoewel ik best bereid ben ons huwelijk voor 6 à 8 maanden uit te stellen, maar niet voor een jaar! Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken. Ik ben al 34 jaar en ik wil niet langer meer wachten.



Het grappigste van alles is, dat ik na onze verloving toen we een trouwdatum gingen prikken, mijn verloofde voorstelde om in 2016 te gaan trouwen (wij zijn 9 maanden samen, waarvan 6 maanden verloofd). Dat vond hij te lang duren. Zelfs in december vorig jaar deed ik precies hetzelfde voorstel. Maar toen schoot hij uit zijn slof en kregen we weer ruzie.



Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn moeder, hoe vreemd ze ook is, is erg boos dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, mijn tante vindt het erg jammer dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, maar ergens heeft ze er ook begrip voor.. Ik hou verschrikkelijk veel van mijn verloofde en wil hem absoluut niet kwijt, maar alles bij elkaar zoals hier staat beschreven, ben ik mijn verloofde liever kwijt dan rijk. Alleen ben ik bang dat ik daar spijt van ga krijgen. Ik kan voor nu niet helder nadenken. En zondag moet ik toch mijn verloofde vertellen wat ik precies wil. Maar liever ga ik voor een gulden middenweg, wil ik een compromis sluiten met mijn verloofde. Maar hoe?



Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt dat je verloofde het huwelijk wilde uitstellen. Of kennen jullie iemand die dit ook heeft meegemaakt? Hoe gingen jullie of jullie bekenden hier mee om? Welke stap(pen) werden ondernomen? Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 27 februari 2015 @ 10:29:

[...]



Zeg Mien, met je lekkere billen, een pastor is gewoon een bestaande functie binnen de katholieke kerk. Niet te verwarren met meneer pastoor, die daadwerkelijk het bloed en het lichaam van Jezus te voorschijn mag toveren.Ja maar ik las pastoor! Dus ik zag het allemaal compleet anders voor me!
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 27 februari 2015 @ 10:29:

[...]



Zeg Mien, met je lekkere billen, een pastor is gewoon een bestaande functie binnen de katholieke kerk. Niet te verwarren met meneer pastoor, die daadwerkelijk het bloed en het lichaam van Jezus te voorschijn mag toveren.Een soort Hans Klok dus.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:markovic schreef op 27 februari 2015 @ 10:29:

[...]



Zeg Mien, met je lekkere billen, een pastor is gewoon een bestaande functie binnen de katholieke kerk. Niet te verwarren met meneer pastoor, die daadwerkelijk het bloed en het lichaam van Jezus te voorschijn mag toveren.
Alle reacties Link kopieren
En ik ben nu wel heel nieuwsgierig hoe het nu zit met het eten??

Ik zie steeds een vent met een pan spagetti op zijn kop.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:charlottew88 schreef op 27 februari 2015 @ 10:30:

[...]





Een soort Hans Klok dus.Wel eens een pastoor met een windmachine gezien?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit nu al het topic van het jaar.



Maar vertel eens, wat zat er in die pan? En was dat om de pastOr om te kopen ofzo? En was het hete prak of koude?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 februari 2015 @ 10:24:

[...]



Ja maar Lé de eierstokken rammelen.!



Dat betekent dat le eitjes klaar zijn om te plukken.

Kan je ommelet bakken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 10:30:

[...]





Met draadjes. Dan is elk smijten gerechtvaardigd ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 10:32:

[...]





Wel eens een pastoor met een windmachine gezien?Nee, maar ik kom ook nooit in de kerk dus het zou kunnen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik vind het wel heel wat trouwens TO, na drie maanden verloofd én neuken. De vorige kreeg na drie dates niet eens een tongzoen van je. Dit moet de ware zijn.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 27 februari 2015 @ 10:33:

Ik vind dit nu al het topic van het jaar.



Maar vertel eens, wat zat er in die pan? En was dat om de pastOr om te kopen ofzo? En was het hete prak of koude?

Rest nog de vraag of de vloofde van to ook een geloof heeft en welke dan.

Want tja 2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen.!
quote:charlottew88 schreef op 27 februari 2015 @ 10:35:

[...]





Nee, maar ik kom ook nooit in de kerk dus het zou kunnen Blijkt die hele kerk toch meer entertaining te zijn dan wij denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 27 februari 2015 @ 10:19:

[...]



Nee, snap ik niet. Het was niet de tijd voor kennismaking, maar al helemaal niet de tijd om dat even duidelijk te maken. Het was bovendien de tante die de hand weigerde, dat is toch al wat verdere familie. Mij lijkt het dat de familie gewoon niks van hem wil weten, het huwelijk niet steunt. Des te meer reden voor verloofde om nog even te willen nadenken.



Jij doet net alsof je in zulke omstandigheden alle gevoel voor decorum en fatsoen verliest. Normale mensen doen dat niet, die blijven ook dan een minimum aan fatsoen en beschaving vertonen.Je dochter heeft niet het elementaire fatsoen opgebracht haar vriend even aan haar ouders voor te stellen, is inmiddels met hem verloofd en heeft zelfs al een trouwdatum gepland. En nog steeds kennen de ouders hem niet. En dan opeens, als je met de schrik om het hart en bezorgd naast je met spoed opgenomen man in het ziekenhuis staat, komt hij opdagen? En dan moet je op dat moment dus maar gewoon even lief en aardig glimlachend "Aangenaam kennis te maken" prevelen? Nou, mijn hoofd zou er ook niet naar staan en ik zou ook niet direct op mijn charmantst zijn. En ik zou ook even bij mijn dochter informeren hoe ze het in haar hoofd kreeg om te denken dat dit een geweldige gelegenheid was om haar verloofde opeens uit de hoge hoed te toveren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
TO Is vast niet blij met de meeste reacties hier.Maar ja wat wil je ook met zo een verhaal hoop dat je de wijze reacties opvolgt en aan jezelf gaat werken en je verloofde gewoon de tijd geeft zodat je elkaar beter leert kennen ipv overhaast te gaan willen trouwen.

Succes met alles en hopelijk horen we nog eens van je
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
En zondag moet ik toch mijn verloofde vertellen wat ik precies wil.



TO, volgens mij heb je je verloofde tot nu precies voorgeschreven hoe jij het wil en wanneer.

Ik zou eens naar die man gaan luisteren en zijn argumenten gaan overwegen. Hij zegt namelijk best zinnige dingen.



Jij moet aan issues werken. Financieel is een jaar uitstel beter. Hij wil eerst samenwonen.



Jouw tegenargumenten zijn de datum die je per se wilt en het kind waar je zsm aan wil beginnen. Het is de bedoeling dat je uitkijkt naar getrouwd zijn en je leven te delen. Jij zit al in het fast forward kindergedeelte en slaat het elkaar leren kennen deel liever over. En dat is niet verstandig.



Jarenlange forumervaring leert dat de kans op een wankel huwelijksbootje zoveel groter is als je dingen zo overhaast doet. En dan open je over 2 jaar een topic dat je net een baby hebt en je man er met de pastor vandoor is en dat je moeder de pastor bij de doop geen hand wil geven.
Ergste is dat, toen ik volgens de pastor op de ziel van mijn verloofde trapte, mijn verloofde met een pan eten dat ik had gekookt, naar buiten smeet.





Ik zie ze met z'n 3en aan de keukentafel.

Op het gasfornuis een grote pan spaghetti.

Verhit gesprek tussen TO en verloofde, waarin TO een opmerking maakt waarvan zelfs de pastor vind dat ze te ver gaat, en dit dus ook zegt.

Waarna TO in woede ontsteekt, verloofde aan zijn kraag van de stoel trekt, naar buiten gooit, en vervolgens de pan spaghetti achter hem aan gooit.

Verloofde ligt verward in de tuin, onder de spaghetti.

Pastor zit geschokt weesgegroetjes te prevelen, en TO kijkt met een blik van, ja hallo? Wat is het probleem?





Zoiets zie ik in ieder geval voor me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 27 februari 2015 @ 10:48:

Ergste is dat, toen ik volgens de pastor op de ziel van mijn verloofde trapte, mijn verloofde met een pan eten dat ik had gekookt, naar buiten smeet.





Ik zie ze met z'n 3en aan de keukentafel.

Op het gasfornuis een grote pan spaghetti.

Verhit gesprek tussen TO en verloofde, waarin TO een opmerking maakt waarvan zelfs de pastor vind dat ze te ver gaat, en dit dus ook zegt.

Waarna TO in woede ontsteekt, verloofde aan zijn kraag van de stoel trekt, naar buiten gooit, en vervolgens de pan spaghetti achter hem aan gooit.

Verloofde ligt verward in de tuin, onder de spaghetti.

Pastor zit geschokt weesgegroetjes te prevelen, en TO kijkt met een blik van, ja hallo? Wat is het probleem?





Zoiets zie ik in ieder geval voor me.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer.



Ik heb al jullie reacties gelezen, waarvoor hartelijk dank. Maar ik zal even het een en ander ophelderen:

1. Nee, ik ben niet zwanger.

2. De Adventisten hebben een 'pastOr'

3. Met wat ik bedoelde "volgens de pastor trapte ik op de ziel van mijn verloofde", bedoel ik: toen wij een gesprek hadden met de pastor, deed mijn verloofde niks anders dan zich negatief uitlaten over mijn moeder. Ik begrijp dat hij boos en teleurgesteld was. Maar ik werd er niet goed dat hij constant negatief over mijn moeder praatte, DAT IK TOEN IETS OVER ZIJN MOEDER heb gezegd, waarmee ik hem kennelijk raakte. Zo ben ik anders nooit! Ik heb nooit iets slechts over zijn moeder gezegd. Maar op dat moment.. Toen heb ik die pan met eten in een plastic zak gedaan, maar hij pakte het uit mijn handen af, en smeet die pan naar buiten voor de ogen van de pastor.

4. Dat met die gescheiden man met een kind is allang over natuurlijk.

5. Mijn verloofde wilde zelf snel verloven, ik niet. Dat staat ook in mijn verhaal. Dus waarom valt iedereen mij nou aan?

6. Iemand had een reactie achtergelaten dat zij wilde weten wat de echte motivatie was van mijn verloofde om ons huwelijk uit te stellen. Hoe ik het hier heb verteld, is hoe het is! Zou ik het verhaal anders hebben neergezet, dan zou ik ook hele andere reacties van forumleden krijgen, hè.

7. Ik woon niet thuis, maar heb een eigen stekkie.

8. Ik WIL het ZELF, dat ik eerst trouw en dan kinderen krijg! Daar heeft mijn geloof niks mee te maken. En het grappigste is: de pastor zelf vertelde dat het niet per se hoeft volgens de Bijbel dat je eerst trouwt en dan samenwoont.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 februari 2015 @ 09:36:

Pastoor is met dubbel o!!!!



Bij de katholieken ja. Bij pinkstermensen is het een pastor. Maar daar mag je weer geen kinderen maken voor het huwelijk.



Pocha, is verloofde dezelfde als de data met 13-jarige zoon?
Alle reacties Link kopieren
9 maanden samen en 6 maanden verloofd? En je zegt dat je verloofde dat snel wou....voor een verloving ben je met z'n 2en dus je wilde net zo graag.
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:pocha schreef op 27 februari 2015 @ 10:56:

Daar ben ik weer.



Ik heb al jullie reacties gelezen, waarvoor hartelijk dank. Maar ik zal even het een en ander ophelderen:

1. Nee, ik ben niet zwanger.

2. De Adventisten hebben een 'pastOr'

3. Met wat ik bedoelde "volgens de pastor trapte ik op de ziel van mijn verloofde", bedoel ik: toen wij een gesprek hadden met de pastor, deed mijn verloofde niks anders dan zich negatief uitlaten over mijn moeder. Ik begrijp dat hij boos en teleurgesteld was. Maar ik werd er niet goed dat hij constant negatief over mijn moeder praatte, DAT IK TOEN IETS OVER ZIJN MOEDER heb gezegd, waarmee ik hem kennelijk raakte. Zo ben ik anders nooit! Ik heb nooit iets slechts over zijn moeder gezegd. Maar op dat moment.. Toen heb ik die pan met eten in een plastic zak gedaan, maar hij pakte het uit mijn handen af, en smeet die pan naar buiten voor de ogen van de pastor.

4. Dat met die gescheiden man met een kind is allang over natuurlijk.

5. Mijn verloofde wilde zelf snel verloven, ik niet. Dat staat ook in mijn verhaal. Dus waarom valt iedereen mij nou aan?

6. Iemand had een reactie achtergelaten dat zij wilde weten wat de echte motivatie was van mijn verloofde om ons huwelijk uit te stellen. Hoe ik het hier heb verteld, is hoe het is! Zou ik het verhaal anders hebben neergezet, dan zou ik ook hele andere reacties van forumleden krijgen, hè.

7. Ik woon niet thuis, maar heb een eigen stekkie.

8. Ik WIL het ZELF, dat ik eerst trouw en dan kinderen krijg! Daar heeft mijn geloof niks mee te maken. En het grappigste is: de pastor zelf vertelde dat het niet per se hoeft volgens de Bijbel dat je eerst trouwt en dan samenwoont.



Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom je je verloofde niet eerder aan je ouders hebt voorgesteld? En waarom je het wel een goed idee vond die eerste kennismaking plaats te laten vinden op een wel héél ongelegen moment (in het ziekenhuis)?



En hoezo moest die pan met eten in een plastic zak? Om aan de pastor mee te geven of wat was de bedoeling?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het verheldert wel waarom je verloofde zegt dat je issues hebt TO. Expres iets zeggen om een ander te kwetsen is geen aardige eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 27 februari 2015 @ 10:30:

[...]





Een soort Hans Klok dus.Nee, meer een soort Harry Potter. Het zijn geen goocheltrucs hoor. Het is echt echt!
Wat zegt je verloofde dan over je moeder?



Waarom neem je eten mee naar de pastor?
Alle reacties Link kopieren
God zei dank is er net een draadje gestart over een kleffe jongen, dan kan ik stoppen met dit verder kansloze verhaal volgen.

succes ermee TS.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven