Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.



Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.



Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.



Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.



Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.



Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...



Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...



Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.



Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.



Pffff. Wat moet ik hiermee?



Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:00:

[...]



Ik vraag me af wat een therapeut zou kunnen doen. Ben hier zelf niet zo van overtuigd. (Heb hier slechte ervadingen mee) Eigenlijk. Maar ik vind wel dat hij 'iets' ermee moet.hij is bereid om zijn zekerheid/ veiligheid op te geven voor korte termijn bevrediging en als hij betrapt wordt heeft hij spijt van die keuze. Dat is therapeutenmateriaal hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 18 april 2016 @ 22:22:

het ergste vind ik persoonlijk nog die ,,voorpret,,



het hele gebeuren werd dus zorgvuldig gepland.Ja, dat plannen. Dat raakte mij ook. Dat het geen impulsieve eenmalige misstap was.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 april 2016 @ 22:26:

[...]



hij is bereid om zijn zekerheid/ veiligheid op te geven voor korte termijn bevrediging en als hij betrapt wordt heeft hij spijt van die keuze. Dat is therapeutenmateriaal hoorHmm... Misschien.
quote:JessievBuzz schreef op 18 april 2016 @ 22:25:

Allereerst heel veel sterkte toegewenst, wat een verschrikkelijke, ellendige situatie zit je in nu. Buiten dat je je op dit moment bedrogen voelt en je er misschien ook nog eens een SOA bij krijgt. (Ik hoop voor je van niet, ik zal voor je duimen!) Vraag ik me af of je ooit iets gemerkt zou kunnen hebben van zijn bezoekjes aan die dame's.



Natuurlijk mosterd, maar dit kostte toch ook tijd & geld. Ik vraag me serieus af hoe een man zoiets in weet te plannen zonder dat zijn vrouw/vriendin het weet, natuurlijk houden er diverse mannen er hele verhoudingen opna, maar dan nog. Het is toch niet bepaald gratis zo'n bezoekje. Merkte je dat niet in zijn uitgavepatroon? Wellicht is dat bij jullie helemaal geen punt, geld. Maar als ik me in jouw situatie verplaats, zou ik naast het vertrouwen, de kans op een SOA ook bijzonder woest worden over de kosten die zo'n dame met zich meebrengt.4 x naar een DVP kost je geen godsvermogen hoor
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:27:

[...]



Ja, dat plannen. Dat raakte mij ook. Dat het geen impulsieve eenmalige misstap was.

Een beetje zoals een pyromaan zijn brandstichting voorbereid? Je noemt het niet impulsief, ik denk dat het extreem impulsief is. Een impuls die zolang opbouwt tot verzet niet meer gaat en de impuls moet ontladen.



Ongezond? Vast. Onmenselijk? Niet echt. "Slecht"? Ach.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rocinante schreef op 18 april 2016 @ 22:34:

[...]



Je noemt het niet impulsief, ik denk dat het extreem impulsief is. Een impuls die zolang opbouwt tot verzet niet meer gaat en de impuls moet ontladen.



.Dat denk ik eigenlijk ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 18 april 2016 @ 22:19:

[...]



Maar wat heb je daaraan? Ik heb persoonlijk meer respect voor iemand die niet meer van me houdt, maar die zijn egoisme, lusten etc. onder controle heeft, dan voor iemand die van me houdt maar geen ruggegraat heeft.



Of je er wat aan hebt weet ik niet, maar er werd hier veelvuldig gezegd dat TO's man gedrag veel zegt over hoeveel of hoe weinig hij van haar houdt en daar ben ik het niet helemaal mee eens. TO's man heeft om hem moverende 'redenen' enorme fouten begaan, is zich daar wel van bewust - maar de vraag is hoe TO hier vervolgens mee om moet gaan. Ik lees verder vaak uitspraken in de trant van: trap hem eruit, je kunt hem niet meer vertrouwen, etc. Maar dit soort dingen liggen wel een stuk gecompliceerder dan dat naar mijn mening. Denk je eens in: TO had ogenschijnlijk een stabiel leven met haar man en kinderen dat op orde was - TO was tevreden. De ideale beaver cleaver situatie en dan moet je hier achterkomen (en op zo'n manier) en staat de wereld even stil?!



Vanuit mijn luie stoel en mijn (ogenschijnlijk) tevreden huwelijk is het wel heel makkelijk om te roepen dat TO alles maar moet opgeven en hem eruit moet trappen; alsof dat in de praktijk zo makkelijk is en alsof TO zomaar kan stoppen met het houden van haar echtgenoot. Dat is wel erg simplistisch!

Ik zeg overigens niet dat TO hier maar makkelijk overheen moet stappen, integendeel. Aan dit soort gedrag stel je paal en perk. Maar ik denk dat een periode van bezinning ook goed is voordat iemand in een situatie zoals die van TO zit. Een antwoord komt soms met tijd. Ik weet eerlijkheidshalve niet zo zeker of ik mijn man in een dergelijke situatie meteen zou verlaten: ik kan daar niets zinnigs over zeggen en hoop zulke dingen ook niet te hoeven meemaken. Feit blijft dat een periode van 20 jaar met kinderen, huis en een huwelijk immers ook op het spel staan (en het lullige is dat dit voortkomt uit het gedrag van TO's man).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:JessievBuzz schreef op 18 april 2016 @ 22:25:

(...)Vraag ik me af of je ooit iets gemerkt zou kunnen hebben van zijn bezoekjes aan die dame's.



(...)maar dit kostte toch ook tijd & geld. Ik vraag me serieus af hoe een man zoiets in weet te plannen zonder dat zijn vrouw/vriendin het weet, natuurlijk houden er diverse mannen er hele verhoudingen opna, maar dan nog. Het is toch niet bepaald gratis zo'n bezoekje. Merkte je dat niet in zijn uitgavepatroon? Wellicht is dat bij jullie helemaal geen punt, geld. Maar als ik me in jouw situatie verplaats, zou ik naast het vertrouwen, de kans op een SOA ook bijzonder woest worden over de kosten die zo'n dame met zich meebrengt.

Nee, ik heb dus echt NIKS gemerkt. Meneer ging wrs zgn 'sporten'. Denk ik dan. Heel veel meer onopvallende avond activiteiten heeft hij nl niet.



En het n**ken (1x) kostte 50 euro, de 3x pijpen/handwerk 35 euro.

Best goedkope hoeren dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rocinante schreef op 18 april 2016 @ 22:34:

[...]



Een beetje zoals een pyromaan zijn brandstichting voorbereid? Je noemt het niet impulsief, ik denk dat het extreem impulsief is. Een impuls die zolang opbouwt tot verzet niet meer gaat en de impuls moet ontladen.



Ongezond? Vast. Onmenselijk? Niet echt. "Slecht"? Ach. zo omschreef hij dat ook..! Die opbouw...!
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:38:

[...]



zo omschreef hij dat ook..! Die opbouw...!Anders dan wel gedacht ben ik niet gek hoor
Als de impuls was vrouwenkleding te dragen, zou je dan de relatie beëindigen?
quote:polydox schreef op 18 april 2016 @ 22:28:

[...]



4 x naar een DVP kost je geen godsvermogen hoorKlopt, maar laten we stellen zo'n € 80,-/ € 100,- per keer? Dat zou mij opvallen, nogmaals ik probeer me in TO's situatie te verplaatsen, wellicht zou het haar niet opvallen. Met alle respect, iedereen maakt daar andere afspraken over.
Het was 155 euro in 10 jaar. Dat zou ik niet merken.
Alle reacties Link kopieren
Baggal : eens met je post van 22.35 uur.

Ik ga hier ook niet nu al over beslissen. Dat zou ik ook niet KUNNEN.

Want het is wel (ook) de man met wie ik de helft van mijn leven lief en leed heb gedeeld. Zoveel herinneringen, zoveel verleden. En, ik hou van hem. Ik weet het. Stom! Het is een bedrieger, een leugenaar, een hoerenloper. Allemaal waar. Maar hij is ook de vader van mijn kinderen, degene die om mijn grapjes lacht als niemand in het gezelschap ze snapt, als ik bedenk dat ik dorst heb vraagt hij precies op dat moment of ik wat te drinken wil. Maakt mijn zinnen af als ik afgeleid raak. Voelt mijn ontroering bij een film.

Klinkt zoetsappig, maar hij is (was) echt mijn soulmate.

Eentje die scheten laat, hele vervelende geluidjes maakt door met zijn nagels te pulken, keihard midden in de nacht in zijn slaap kan gaan praten, waar ik steeds van schrik, maar het is mijn man.

Ik kan dit niet nu ineens wegvegen. Met deze nieuwe kennis.
Alle reacties Link kopieren
quote:JessievBuzz schreef op 18 april 2016 @ 22:42:

[...]

Dat zou mij opvallen, nogmaals ik probeer me in TO's situatie te verplaatsen, wellicht zou het haar niet opvallen. Ook mij zou het niet opvallen (zelfs niet als dit in een maand zou zijn geweest) maar eigenlijk is deze vraag toch helemaal niet aan de orde? Het gaat erom dat TO het nooit gemerkt heeft. Dat is het criterium...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rocinante schreef op 18 april 2016 @ 22:39:

[...]



Anders dan wel gedacht ben ik niet gek hoor Mss ben jij een collega hoerenloper ...?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rocinante schreef op 18 april 2016 @ 22:41:

Als de impuls was vrouwenkleding te dragen, zou je dan de relatie beëindigen?Pfff goede vraag
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:36:

[...]



Nee, ik heb dus echt NIKS gemerkt. Meneer ging wrs zgn 'sporten'. Denk ik dan. Heel veel meer onopvallende avond activiteiten heeft hij nl niet.



En het n**ken (1x) kostte 50 euro, de 3x pijpen/handwerk 35 euro.

Best goedkope hoeren dus.Ah, 'sporten' dat valt ook niet te controleren, al zou je dat willen. Mijn schatting qua kosten lag idd een stuk hoger, ik begrijp dat € 35,- niet opvalt, dat zou hij zelfs als de drankrekening na een week sporten op kunnen geven.. (altijd even kletsen na het sporten)
to er is geen goed of fout in dezen. Dit is jouw ding, watwie dan ook zegt. Als je bij hem wilt blijven is dat volkomen legitiem, ook als je hypotheek de doorslag geeft in die beslissing.



Het is geen lul. Het is iemand die een stukje van zichzelf voor je verborgen heeft gehouden omdat hij zich daarvoor schaamde en het niet onder controle had. Therapeuten materiaal denk ik ook ja. Maar wel zelf verantwoordelijk. Hij moet hulp zoeken. Althans dat zou ik willen.



Ik denk niet dat de rest van je leven een leugen was. Maar dit was er dus ook. Pppffff wat een ellende. Als mijn man zoiets doet hoop ik dat ik er nooit achter kom.

Sterkte.

Ik vind je ook sterk overkomen trouwens. Geef jezelf maar tijd.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO: het is ook niet dat je met deze wetenschap opeens een uitknop hebt waardoor je niet meer van je man houdt?! Bovendien is het nog zo rauw en zo vers. Nogmaals, ook ik zou niet weten wat ik zou doen als mijn man, die ik zo vertrouw en waarvan ik zo veel houd, naar een DVP zou gaan, maar het zou zeker niet terstond einde oefening betekenen, maar aan de andere kant zou het vertrouwen ook niet zonder meer terug zijn als het überhaupt ooit terug zou kunnen komen. Enne... dit is naar mijn mening niet stom, maar gewoon ontzettend menselijk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:52:

[...]



Mss ben jij een collega hoerenloper ...?

Misschien, maar nee, dat ben ik niet.



Wat ik ook niet ben: geneigd mensen te reduceren tot één misstap, overtuigd van eigen foutloosheid. Wat ik wel ben: geboeid door menselijk gedrag in al haar rare facetten, en overtuigd van de mogelijkheid een gelukkige lange relatie te hebben door elkaar te respecteren in onmacht en stommiteiten
Alle reacties Link kopieren
quote:JessievBuzz schreef op 18 april 2016 @ 22:53:

[...]





Ah, 'sporten' dat valt ook niet te controleren, al zou je dat willen. Mijn schatting qua kosten lag idd een stuk hoger, ik begrijp dat € 35,- niet opvalt, dat zou hij zelfs als de drankrekening na een week sporten op kunnen geven.. (altijd even kletsen na het sporten)

Wij Letten eigenlijk ook nooit zo op elkaars uitgaven.

Dus daar zou ik het nooit aan merken.

Wel als er op mijn bankafschrift vd gezamenlijke rekening ineens zou staan: " orale bevrediging, 35 euro"

Maar zal cash gegaan zijn.
Wat is trouwens een DVP?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rocinante schreef op 18 april 2016 @ 22:57:

[...]



Misschien, maar nee, dat ben ik niet.



Wat ik ook niet ben: geneigd mensen te reduceren tot één misstap, overtuigd van eigen foutloosheid. Wat ik wel ben: geboeid door menselijk gedrag in al haar rare facetten, en overtuigd van de mogelijkheid een gelukkige lange relatie te hebben door elkaar te respecteren in onmacht en stommiteiten

Wat zeg je dat mooi. Mee eens.



Ik ben verre van foutloos.

Ik reduceer mensen normaliter ook niet na één misstap. Maar dit is niet één misstap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven