single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Pfff, Engels studeren en dan?

Lastig hoor, wat kan je daar verder mee qua werk? Er zal toch een keer geld verdient moeten worden.

Ik ben de hele dag druk geweest met een beschikking die ik niet kan maken omdat we de juiste productcode niet kunnen invoeren. Het betreft een jeugd pgb begeleiding/ verblijf tegen een bepaald maandtarief. Als we dit beschikken komt het maandbedrag veel hoger uit en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Pfff wat een gedoe zeg.

Morgen nog een ouderschapsplan opstellen aan het eind van de middag. Ook al zo'n leuke klus. En dat op vrijdagmiddag 4 uur.

Maar goed, daarna is het weekend. Ook weer druk, maar wel leuk druk. Zaterdagochtend de gebakjes ophalen voor het surprisefeest van mijn vader. Zoonlief moet 's middags voetballen en Ajax 's avonds.

Zondagmiddag feestje voor mijn vader, die wordt 3 nov 70.

Hij weet nog van niks, dus leuk, leuk
En nu is het bijna weekend. En mijn vakantieweek bijna om. Het was echt heerlijk, zo lekker relaxed. Ik zou zo nog een week willen pfoe.

Morgen gezellig naar mijn broer en schoonzus en dan gaan we zondag naar mijn tante In Den Haag die afgelopen week jarig was. Hoorde net dat mijn broer wat grieperig is, moet ie wel opgeknapt zijn anders kan hij niet mee, dat risico kunnen we niet lopen, met mijn tante. Hoop het wel, is gezelliger als hij mee gaat, ook al kan ik ook goed met mijn schoonzus opschieten.

Is het gelukt met alles wat je op het werk moest doen? Heel veel plezier zondag, op het feestje voor je vader!
Tja, dat ouderschapsplan was een lachertje. Met 20 minuten was het beklonken, en daar hebben ze dan al 6 jaar ruzie over... Nu voor de komende jaren de vakanties vastgelegd. Kunnen ze daar niet meer over steggelen.

Verder die beschikking uiteindelijk gemaakt, alleen nog steeds geen idee of het goed is zo. Maar goed het is weekend, dus ik laat het los.

Ik ben er al wel aan toe gekomen om het huis schoon te maken, maar de boodschappen ben ik niet meer aan toe gekomen. Die mag C morgenochtend voor me doen.
Het is anders gelopen dan gepland. Vanmorgen belde mijn broer al, dat ze het een weekje willen verzetten. Hij voelde zich niet fit genoeg om te gaan en mijn schoonzus had ook al last van haar keel. Dus gewoon thuis. ach..ook niet erg. volgende week beter.

Veel plezier met de voetbal vanavond.
Het is anders gelopen dan gepland. Vanmorgen belde mijn broer al, dat ze het een weekje willen verzetten. Hij voelde zich niet fit genoeg om te gaan en mijn schoonzus had ook al last van haar keel. Dus gewoon thuis. ach..ook niet erg. volgende week beter.

Veel plezier met de voetbal vanavond.
Tja soms lopen dingen anders dan gepland. Maar wat in het vat zit verzuurd niet. Ik was gisteren al vroeg op pad met m'n moeder, de gebakjes moesten worden opgehaald bij de bakker. Daarna met mijn zoon naar de voetbal, wat in tegenstelling tot 2 weken geleden een grote teleurstelling voor de jongens was. Het 1e kwartier waren ze goed en hadden ze kansen, toen deze er niet ingingen werd de tegenstander steeds sterker. Ze kwamen net voor rust 1-0 achter, uiteindelijk met 5-1 verloren. Nou ja dat hoort er ook bij, volgende week weer beter. Vader van zoonlief was er wel om te kijken, maar zoonlief is niet naar hem gegaan. Afgesproken dat hij voorlopig niet gaat. Zijn vader komt wel bij de voetbal kijken enzo, maar de weekenden blijft hij gewoon thuis.

Gisteravond gelukkig wel een goede wedstrijd gezien. Mijn broer is meegegaan en dat was gezellig. Vanmiddag feestje van mijn vader, straks al die kant op om te versieren. Wordt een drukke middag. Helaas heb ik sinds gisteren weer pijn in m'n rug en dat is vannacht niet beter geworden. Komt heel slecht uit nu, maar maak er maar het beste van.

Eerst c maar eens uit zijn bed trommelen nu.....
Leuk feestje gehad vanmiddag. Papa was in z'n element en hij had echt geen idee!

Heerlijk weer was het ook, waardoor we nog best lang buiten konden zijn. We hadden een lokatie in de kersenboomgaard, het was heerlijk. Ook voor de kinderen die alle ruimte hadden om uit te razen.
Het was echt perfect weer voor een feestje ja! Wat leuk dat het echt een surprise was voor m. Hoe is het met je rug gegaan?

Bij jullie ook zo'n dichte mist? Het is hier vandaag eigenlijk niet weg geweest, wel iets minder maar nu weer potdicht.

Mijn eerste werkdag na mijn vakantietje viel op zich wel mee, het was in elk geval fijn te merken hoe blij de collega's waren dat ik er weer was. Maar vorige week schijnt het drama geweest te zijn, met een aantal huilende collega's, vandaag ook weer trouwens, in een ander cluster. Pfff, das toch erg...De ene collega na de andere ziet het niet meer zitten, dat is toch een teken aan de wand..En dan heb ik nog niet eens over naaste collega's van mij, maar ook collega's in een andere functie. Waar gaat dit heen...
Hier weinig tot geen mist en weer stralend weer.

Ik merk dat het mij ook te veel wordt op het werk. Iedere keer gebeurt er iets wn thuis kom ik niet tot rust omdat pleegzoon zo dwars ligt. Ik functioneer momenteel op de automatische piloot en merk dat ik het niet zo lang meer vol hou op deze manier. Heb net heel duidelijk signaal bij c neergelegd en die begint prompt over een trip naar Genève voor z'n werk. Dus of hij het begrijpt? Helaas niet.

Vandaag alle sloten in huis vervangen omdat beide boys doodleuk hun huissleutel kwijt zijn. Pfffff het gaat maar door.

Op m'n werk wil een client bezwaar aantekenen vanwege een beschikking pgb. Ik heb 2 uur per week beschikt voor begeleiding autistische zoon. De vorige beschikking was 2-3,9 uur per week. Dat kan niet meer. En omdat ouders hebben aangegeven dat het redelijk goed gaat en zijn zelfredzaamheid vergroot moet worden, heb ik ingezet op 2 uur per week. Dit vinden ze te weinig omdat moeder zichzelf uitbetaald van het pgb. Ik vind het dubieus en het voelt niet oké.
O bah Dolphine, dat is ook niet goed, dat je voelt dat het te veel word. Wat jammer dat C. het dan niet op de juiste manier oppikt. Misschien nog duidelijker zijn? (tja..maar hoe duidelijk moet je zijn). Is dat al snel, die trip van hem? Heb je het op je werk ook aangegeven, beter te vroeg dan te laat he..Allebei hun sleutel kwijt? Das toch ook bizar! Maar weer gedoe (en een kostenpost).

Juist wanneer het op het werk hectisch is zou het zo fijn zijn als je thuis wel lekker tot rust kunt komen. Nu is dat natuurlijk niet altijd mogelijk, maar juist omdat jullie het samen doen (of eh...het samen zouden moeten doen?) zou je toch denken dat dat meer evenredig verdeeld kan worden. Ik hopp echt dat je het C. goed duidelijk kunt maken.

Hmm, als ik het zo lees klinkt het inderdaad nogal dubieus, de reden van het bezwaar tegen die beschikking.Lijkt dan puur om het geld te gaan en dan mag toch niet de bedoeling zijn.

Hier was het vandaag ook stralend weer, tot nu toch eigenlijk wel een heerlijke herfst (afkloppen!).
Er blijft gedoe hier hoor. Pleegzoon moest vanmorgen naar het politiebureau. Hij is opgeroepen als getuige, want hij schijnt getuige geweest te zijn van een diefstal op school. Hij heeft echter niks willen zeggen. Het wil er nog steeds niet in dat eerlijkheid uiteindelijk loont.

Mijn knul kwam thuis met een verhaal over een vechtpartij gisteren. Volgens hem stond er een vriend na schooltijd op hem te wachten. Toen hebben een paar 2e jaars dingen gezegd waar hij boos om werd en kwam er ruzie. Mijn knul heeft getracht zijn vriend te helpen en moet nu 2 dagen, morgen en overmorgen nablijven op school. Ik kreeg ook een mail van school dat hij was betrokken bij een vechtpartij en wat de consequenties zijn. Er werd in die mail niet gerept over details. Vind ik toch niet helemaal eerlijk. Tuurlijk moet hij niet vechten en verdient hij straf daarom maar de andere kant is dat hij niet zo maar vecht en vind dat hij moet helpen als er in zijn ogen onrecht wordt aangedaan.

En zo worden de gemoederen hier weet bezig gehouden.

Morgen ga ik met c mee naar de crematie van zijn oom die zondag is overleden, rest van de dag werk ik thuis en vrijdag ook. Dit heb ik afgesproken met mijn leidinggevende zodat ik hopelijk een beetje rustig aan kan doen.
He bah, dat is inderdaad niet helemaal eerlijk. Vooral ook omdat je weet hoe je knul is en hij totaal niet tegen onrecht kan en daardoor dan in zo'n situatie terecht komt. Ga je er nog achteraan? En lastig..pleegzoon die dan niets wil zeggen op het politiebureau..is dan omdat hij zich dan een verklikker voelt? Of is hij ergens toch ook bang voor eventuele consequenties door de dader?

Was het een drukbezochte crematie? Hoe oud was zijn oom? fijn dat even thuis mag werken, maar is dat genoeg? Oh, bedenk me nu ineens dat ik de eigenlijke verjaardag van je vader vergeten ben..alsnog van harte gefeliciteerd!

Mijn knul is naar een teammeeting van de Heren1. Gingen ze wat socializen, eten etc. met het nieuwe team. haha, echt iets voor dat sociale kind van mij..whoehahaha. Nee hoor, is goed voor m. Hij moet zich ook maar eens aanpassen. Is nu toch wel druk aan het rondkijken welke studie hij straks eventueel zou kunnen doen (of waarvoor hij die toelatingstoets kan doen in elk geval). heeft er nu 1 op het oog van een hogeschool in Leeuwarden. International Business en management studies. Heeft wel wat vragen daar gesteld over die toelatingstoets, want die is nogal pittig. Wat hem aanspreekt is dat er voor een groot deel in het engels les wordt gegeven

en dat hij een deel in het buitenland mag doen en zij hebben 0.a. een verdrag met een universiteit in Seoul, Zuid Korea dus. Wat hij zo graag wil. Want het zou natuurlijk het mooist zijn als hij zijn studie hier zou kunnen combineren met een periode daar. Maar ja...of dit iets voor hem is..Hij is geen leidinggevend type. Niet dat hij dat niet kan, maar hij wil dat eigenlijk niet. Dus manager is eigenlijk niets voor hem. Niet dat je natuurlijk perse manager moet worden met die opleiding. Ook de opleiding sport en bewegen lijkt hem ergens wel wat en dan ook meer richting managment en beleid etc. Vooral niet lesgeven. Maar volgens hem is 1 onderdeel van de toelating het instuderen van een aerobicsroutine en dat vertikt ie gewoon. Ik vind het doodzonde om daar een opleiding, die je verder wel erg aanspreekt voor te laten schieten. Hij krijgt daar trouwens ook wel les in, in bewegingsleer op muzie. Hij vindt dat belachelijk, "het is toch geen dansopleiding" . pfff..heerlijk he..zo'n kind. Ik denk dat ie maar eens moet gaan kijken op de open dag.

Die is binnenkort. Misschien denkt hij er dan wel heel anders over. en zo modderen we een beetje voort...ook hier dus.

Vanmorgen wel een erg leuke date met S. gehad, dat gelukkig weer wel..:D
Zijn oom zat in een instelling voor geestelijk beperkten, hij was 64. Er was aan de ene kant familie en aan de andere kant medebewoners van hem, waardoor het luchtig gehouden werd en dat was eigenlijk wel goed zo.

Ik weet niet of het echt genoeg is, ik heb een beetje aangeklungeld thuis, boodschappen gedaan en gestofzuigd.

Lastig hoor jouw knul. Ik zou me daar geen raad mee weten. Wat moet je daar nou mee? Ik weet niet hoe breed die opleiding is en wat hij er nog meer mee kan behalve manager worden? Het zou natuurlijk wel handig zijn als hij uiteindelijk ook iets met zijn opleiding zou kunnen.
Zaterdag voetbaldag. Het was weer spannend vanmorgen, maar ze hebben gewonnen met 3-1. Mijn knul stond in de spits en heeft gescoord, die was helemaal happy dus. Net lekker erwtensoep gegeten, hmmm lekker.

C was met mijn auto naar de garage, de jongens bleven bij het voetbalveld hangen, dus ik had lekker mijn handen vrij om even het huis schoon te maken.

Ik ben trouwens weer flink ongesteld, was er net een week vanaf, dus dat is wel een beetje vreemd en vervelend natuurlijk....
weekendje op pad geweest. Zaterdag naar mijn broer en daar gelogeerd, vandaag naar mijn tante in Den haag. pff, wat is het toch een pokke eind elke x..Broer en schoonzus hebben pas de badkamer verbouwd, wauw, luxe, heerlijk gebubbeld in het bubbelbad. Echt lekker. En zo vliegt het weekend weer om en morgen weer vol aan de bak. Maar vanavond nog lekker even lui op de bank.

Balen zeg , alweer ongesteld. Overgang zal het bij jou nog wel niet zijn, maar vervelend is het wel.

Had je die ertwtensoep zelf gemaakt? Heeeeerlijk! Heb ik nog nooit gedaan. Om de een of andere reden durf ik dat niet aan. Stom he!
Ik maak erwtensoep eigenlijk nooit zelf, lijkt me zo veel werk. Eerst spliterwten etc. Ik koop altijd blikken bij Lidl, die vinden ze hier thuis het lekkerst en deze is erg goed gevuld.

Mag toch niet hopen dat het de overgang is, zou wel een beetje vroeg zijn.

Ik had een heerlijk luie dag vandaag. Mijn knul was als eerste zijn bed uit en had de hond al uitgelaten, fijn. Lekker ontbeten met afbakbroodjes, een gekookt eitje en verse jus, vanmiddag voetbal gekeken.

Jij dus een lekker weekend bij je broer gehad. Altijd gezellig.
Het lijkt mij ook veel werk en mijn knul houdt er ook nog eens niet van, dus zou het alleen voor mezelf zijn. Pff nee, dan koop ik liever ook een blik. Die van Lidl vind ik ook erg lekker. Het weekend had nog wel ietsje langer mogen duren, het is weer voorbij gevlogen.

Het is heel druk op het werk, ik heb gewoon het gevoel nergens aan toe te komen.Dat geeft geen voldaan gevoel aan het eind van de dag. Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een eettafel (jaja, dat schiet lekker op bij mij!) Ik vind het moeilijk! Had in mijn hoofd dat ik een hoogglans witte wilde, zo'n rechthoekige, maar ga nu steeds meer twijfelen.

AARGHH!
Tja dat getwijfel van jou schiet niet echt op. Zo'n hoogglans witte tafel vind ik ook wel erg mooi, maar is ook erg besmettelijk lijkt me, je ziet er alles op en wordt flink boenen met elk spatje of vlekje, dus of het zo praktisch is?

Ik had vandaag bewust een wat rustige dag op het werk. Alleen vanmorgen vergadering gehad en uitleg over sugnaletingsteam. Vanmiddag thuis gewerkt. En toch weer hoofdpijn nu....
Hmm, da's dan toch een teken dat je je te druk maakt? Vervelend hoor. Wij ook hard gewerkt en een flinke bres geslagen in de werkvoorraad. Maar ja...nu hebben wij het dan wel weggewerkt en de boel in behandeling genomen etc., vervolgens blijft het elders liggen omdat we een artsen tekort hebben. Dat schiet dus ook niet op. Er zijn nu wel 4 artsen in opleiding aangenomen, maar ja..voordat zij zover zijn dat ze zelfstandig mensen kunnen gaan zien/keuren, dat duurt nog wel even. + dat ze begeleid moeten worden, door de huidige artsen, die daardoor dan ook weer minder spreekuur kunnen draaien. Gaat goed!! Per 1/1 gaat mijn lievelingsdok toch echt over naar de andere afdeling, blehhhh niet leuk.

En ik heb pech! eind van het jaar normaal gesproken altijd een beoordelingsgesprek. Nu hebben ze net kort geleden de beoordelingssystematiek veranderd. Ik heb nu 4 jaar mijn uitloopperiodiek ivm uitstekend functioneren, wanneer ik m nu weer zou krijgen mag ik hem houden. Anders raak ik hem kwijt. Nu heeft het management besloten om de gesprekken uit te stellen (omdat zij zich eerst goed willen voorbereiden op die nieuwe methode), behalve de mensen waarvoor er een financiele consequentie aan zit. Zoals ik dus. Ik weet nog niet of dat nu juist gunstiger of ongunstiger is..Misschien juist gunstiger, omdat zij zich dan toch iets meer baseren op de oude methodiek, omdat ze nog geen tijd genoeg hebben gehad om zich dat andere eigen te maken? Ik hoop sowieso dat ie een beetje coulant zal zijn, die manager van mij...ik zal toch wel balen, als ik m kwijt zou raken. Scheelt toch weer wat eurootjes in de maand. En bovendien vind ik stiekem ook dat ik het, vergeleken met de collega's, gewoon verdien. Oooo, is dat slecht gedacht?
Ik weet niet of het een teken is dat ik me te druk maak. Ik maak me juist bewust niet zo druk. Neem minder cliënten aan, plan meer tijd op kantoor om de administratie op orde te brengen, etc.

Ik weet wel dat ik vreselijk moe ben de laatste tijd en dat ik me niet helemaal oké voel. Al heb ik vandaag wel lekker gewerkt. Ik ga morgen wat extra vitamine preperaten en zo halen, wie weet....

Goh dat zou ook wat zijn, als je ineens die bonus niet meer zou krijgen? Ik denk dat het wel los loopt en dat het gunstig is dat jouw gesprek wel plaats vind. Maar dat is wat ik denk.

Inmiddels wel wat leuke dingen in het verschiet. Opa en oma nemen zondag de kleinkinderen mee naar de Efteling. C en ik gaan dan een dagje naar de sauna. Volgende week woensdag ga ik met mijn moeder naar de winterfair. Daar heb ik ook veel zin in. En 12 dec gaan we een weekendje naar Vaals. Zoonlief slaapt dan bij mijn ouders en wij gaan naar de kerstmarkt in Maastricht en Valkenburg. Daar heb ik ook zin in. Allemaal leuke dingen dus.
Heerlijk vooruitzicht, zoveel leuke dingen! En wat leuk en fijn dat je weer met je moeder naar de winterfair kunt gaan! Ben benieuwd wat je dit jaar weer voor leuks kunt scoren! Ben nog steeds blij met alles van vorig jaar, hahaha.

Als het lang aanhoudt, dat moe zijn en niet helemaal ok voelen, misschien toch een xtje bloed prikken, al is het maar om uit te sluiten dat je wel iets onder de leden hebt?

Erg leuk, een weekend Vaals en lekker naar de kerstmarkt..de leuke tijden komen er wel weer aan he!

Ik heb voor mijn knul een dekbedovertrek en een hoeslaken en voor mezelf ook een hoeslaken gekocht van microfleece.

Ik wist niet eens dat ze daar beddengoed van maakten! Superzacht en heerlijk warm. Nu bij Lidl. Helaas geen lits jumeaux dekbedovertrekken, anders had ik er ook 1 voor mezelf gekocht. Echt knuffelzacht.
Ik heb al een afspraak bij de huisarts gemaakt. Was vanmorgen tijdens het sporten ook weer duizelig namelijk. Kan vrijdagochtend al vroeg terecht. Dan wil ik een doorverwijzing om even bloed te laten prikken.

Vanmorgen het fotoboek voor mijn vader opgehaald. Leuk! Ik denk dat hij er erg blij mee zal zijn.

Hier al wel bezig met wat sinterklaascadeautjes. Vind ik toch wel leuk voor de jongens.
Verstandig Dolphine. Ben benieuwd wat de ha zegt,

Ik ben blij dat het bijna weekend is. Zondag het feestje van mijn vriendin die 50 wordt, gezellig.

Het is een bring your own food party (slim!) en zij had gevraagd of ik wat zoets mee wilde nemen, omdat er al genoeg ander. spul werd meegenomen. Dus heb brownies, verschillende smaken en chocalate chip cookies. Chocolade is altijd lekker denk ik, haha.
Oh ja lekker! Komt vast goed met al die chocolade.

Ik ben ook blij dat het bijna weekend is zeg. Al heb ik vandaag ook best rustig aan gedaan en maar 1 huisbezoek gehad. Vanmiddag moesten mijn knul en ik naar de tandarts. Gelukkig was alles weer oké bij ons beiden.

Mijn knul ging vanavond met een vriendje mee naar Free running. En nu wil hij dat uiteraard ook gaan doen en kwam hij al met een inschrijf formulier thuis. Ik vind het ook echt wel wat voor hem. Al is het wel anderhalf uur, tot 21:00 en kwam hij helemaal hyper thuis. Voordat hij dan weer gekalmeerd is en naar bed kan... Wordt dus wel laat voor hem. Maar goed, is maar 1x per week dus vooruit.
Wow, dat is echt wel cool, free running...Doen ze dat dan ook gewoon buiten, in het dorp?

Hoe was het bij de huisarts? Heb je bloed geprikt? Lekkerrrr weekend. Ik vond het nogal meevallen met het slechte weer vanmiddag, al was ik blij er niet midden in te zitten, hahaha. Weer wat troubles met S. die nu toch aangaf er moeite mee te krijgen en het allemaal moeilijk te combineren vindt. Tja....dit kon haast niet uitblijven natuurlijk..al kan ik voor mijn gevoel nog heel lang op deze manier doorgaan, uiteindelijk is het natuurlijk niets en dat hij het dan nu te druk heeft met van alles en dan die druk te veel voelt is wel heeeeel erg jammer, maar haast onvermijdelijk, denk ik...Geen idee hoe nu verder eigenlijk. Nog niet echt uitgesproken hoe of wat, maar het hangt een beetje tussen ons in, zeg maar..niet leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven