Transgender

01-10-2014 21:36 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mensen,



Ik zou graag in contact willen komen met mensen die een trangender als partner hebben. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.



Zelf heb ik een relatie met een transman. Ook mensen die zelf transgender zijn, zijn natuurlijk welkom om te reageren



Ik hoop op reactie ;)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Apple, ik ga kijken!

Voor zo ver ik weet zijn er onderzoeken geweest naar de hersenstructuren van transgenders en niet-transgenders om eventuele overeenkomsten en verschillen te vinden. Volgensmij is er uit gekomen dat de hersenen van een transman (dus geboren als vrouw en nu man) vergelijkbaar met die van 'biologische' mannen. Maar of die hersenen vanaf de geboorte dan op elkaar lijken of dat dat in de loop van het leven zo is gaan vormen weet ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook nog iets bijzonders geleerd tijdens mijn gender studies klas. Volgens mij zat het zo; dat zelfs je chromosomen niet altijd kunnen overeen komen met je sekse.



Sommigen mensen worden "intersex" geboren. Dan kunnen ze aan de geslachtsdelen niet zien of je een jongetje of een meisje bent. Of het geslachtsdeel kwam niet overeen met de chromosomen.



Dan keken ze (vroeger) naar je chromosomen om te bepalen of ze je zouden opvoeden als jongetje of meisje, en dat klopte dan soms (vaak?) niet en gaf zo'n kindje wanneer hij/zij ouder was aan in de knoop te zitten.



Of zijn dat dus toevallig transmensen?

Phoe, er is een heel spectrum!
Alle reacties Link kopieren
quote:endagmar schreef op 06 oktober 2014 @ 00:08:

Ik had ook nog iets bijzonders geleerd tijdens mijn gender studies klas. Volgens mij zat het zo; dat zelfs je chromosomen niet altijd kunnen overeen komen met je sekse.



Sommigen mensen worden "intersex" geboren. Dan kunnen ze aan de geslachtsdelen niet zien of je een jongetje of een meisje bent. Of het geslachtsdeel kwam niet overeen met de chromosomen.



Dan keken ze (vroeger) naar je chromosomen om te bepalen of ze je zouden opvoeden als jongetje of meisje, en dat klopte dan soms (vaak?) niet en gaf zo'n kindje wanneer hij/zij ouder was aan in de knoop te zitten.



Of zijn dat dus toevallig transmensen?

Phoe, er is een heel spectrum!





Ik heb een vriendin die dat heeft, om het zo maar even te zeggen. Dat is toch weer anders dan transgender. Er zijn natuurlijk ook een heleboel termen. Ik weet daar ook niet alles van moet ik zeggen..



De meeste mensen die dat hebben willen ook liever niet onder de doelgroep 'transgender' gerekend worden, omdat het niet helemaal hetzelfde is.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 05 oktober 2014 @ 19:38:

Hoi! Ik kom even binnen vallen en weet ook niet of iemand anders het al heeft genoemd maar ik zie dat er vanavond in "je zal het maar zijn" een eeneiige tweeling wordt gevolgd waarvan er één transgender is.



Ik vraag me wel af hoe dat zit, aangezien ik dacht dat de genderidentiteit ook deel was van de genen... maar hier dus niet?



Iemand die hier meer van weet? Ik ben in ieder geval benieuwd naar het verhaal vanavond...



Ik heb even een stukje opgezocht op wikipedia:



De oorzaak van het ontstaan van genderidentiteitsstoornissen ligt vermoedelijk in een verstoorde hormoonhuishouding tijdens kritische fasen in de ontwikkeling van een foetus. Wanneer hersenen in ontwikkeling blootgesteld worden aan testosteron, ontwikkelen deze zich in mannelijke richting en krijgt het kind een mannelijke geestelijke identiteit. Het kan echter gebeuren dat in deze fase het testosteron-niveau niet toereikend is. Een genderdysfoor kind kan dan ontstaan. Ook kan het gebeuren dat de foetus ongevoelig is voor testosteron. Daarnaast zijn er nog genetische varianten XX(X)Y (zie Klinefelter-syndroom, Intersekse, Androgeenongevoeligheidssyndroom), ook hierdoor kunnen kinderen genderdysforie ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Even een up, aangezien het hier vrij dood is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vaak door de bomen het bos niet meer tussen al die verschillende termen, en heb het ook opgegeven te snappen
Ik zag deze voorbij komen en meteen maar een account gemaakt.

Ik ben zelf transgender en midden in mijn transitie.



Getrouwd al vele jaren en met de intentie om dit nog heel lang vol te houden.

Liefde kan zoveel overwinnen als je maar eerlijk en oprecht tegen elkaar bent.

Het is fijn om te lezen dat dat bij jullie ook gaat.
Alle reacties Link kopieren
[quote]aoibheann schreef op 14 oktober 2014 @ 16:33:

Ik zag deze voorbij komen en meteen maar een account gemaakt.

Ik ben zelf transgender en midden in mijn transitie.



Getrouwd al vele jaren en met de intentie om dit nog heel lang vol te houden.

Liefde kan zoveel overwinnen als je maar eerlijk en oprecht tegen elkaar bent.

Het is fijn om te lezen dat dat bij jullie ook gaat.[/quote



Wat leuk om ook wat van een transgender zelf te lezen! Mag ik vragen of je ftm of mtf bent? En hoe gaat je partner om met je transitie?
Hee Springtime, ik heb je een privé-bericht terug gestuurd, zag het vandaag pas



Hoe gaat het met je transman? Al gehoord of hij met de hormonen mag beginnen?
Ja hoor Springtime geen probleem.

Ik ben Mtf en afgelopen juli ook volgens de wet vrouw geworden.

Met mijn partner(vrouw) gaat het heerlijk we hebben samen therapie gehad bij Transvisie en dat heeft goed geholpen.



Vooral omdat ik in de TGV zat en de remmen niet meer kon vinden.

Geleerd om beter met elkaar te praten en te luisteren.

Het kwam ook niet echt als een verrassing voor haar dat scheelde ook wel.



Afgelopen april ben ik met hormonen begonnen met alle ups en downs die erbij horen maar de ups steken er ver boven uit.

Ik heb zoveel meer rust ik mijn hoofd en dat is zoooo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Late reactie, maar beter laat dan nooit:



We hebben gisteren te horen gekregen dat hij met hormonen mag beginnen! Eerst nog een bodyscan en bloedprikken, wat al met al toch nog 2 maanden gaat duren, maar heel waarschijnlijk in januari starten. We waren allebei heel blij, weer een stapje vooruit!



Aoibhean:

Fijn dat het jullie geholpen heeft Transvisie schijnt inderdaad wel goed te zijn, alleen tegenwoordig is het een GGZ instelling waardoor je een verwijsbrief van de dokter nodig hebt. Is lastig voor sommige mensen denk ik, dan geef je het namelijk al een beetje een sticker.. maar voor veel mensen is het alsnog heel goed.



Blij dat je meer ups ervaart dan downs, dan zie je toch waar je het voor doet.

Super :D
quote:springtime schreef op 08 november 2014 @ 20:49:

We hebben gisteren te horen gekregen dat hij met hormonen mag beginnen! Eerst nog een bodyscan en bloedprikken, wat al met al toch nog 2 maanden gaat duren, maar heel waarschijnlijk in januari starten. We waren allebei heel blij, weer een stapje vooruit!



Gefeliciteerd!! Wachten is wel een onderdeel van dit traject maar het doel ik zicht houden maakt veel goed.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat fijn Springtime! Gefeliciteerd! :D Twee maanden is nog best lang! Bij mijn vriend ging daar volgensmij een krappe maand overheen.



Mijn vriend vroeg of ik mee wilde naar een informatie-avond in het VU over de operaties bij FtM mannen. Gaan jullie mee naar dit soort dingen of laat je hem alleen gaan? Als ik vrij kan krijgen ga ik wel, mijn vriend gaf ook aan dat hij het fijn zou vinden als ik mee zou gaan. Ben wel benieuwd wat jullie daar mee doen.
Gefeliciteerd Springtime! Goed nieuws :-)



@Vanille, die informatie-avond is komende dagen ergens, niet? Ik zit er wel over te denken om te gaan. Aan de andere kant, voor mijn partner is überhaupt de eerste intake nog zo ver weg.. We hebben eerst nog andere dingen aan ons hoofd.
quote:vanderattenbesnuffeld schreef op 21 november 2014 @ 08:35:

Gefeliciteerd Springtime! Goed nieuws :-)



@Vanille, die informatie-avond is komende dagen ergens, niet? Ik zit er wel over te denken om te gaan. Aan de andere kant, voor mijn partner is überhaupt de eerste intake nog zo ver weg.. We hebben eerst nog andere dingen aan ons hoofd.



Op maandag 24 november wordt er een voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd over alle chirurgische aspecten van én rondom het transitietraject van vrouw naar man transgenders.

Staat op VU website bij agenda dat deze in eerste instantie bedoeld is voor mensen verder in het traject
Ja, die bedoelde ik Aoibheann. Zo ver is het bij mijn partner nog allemaal niet, dus deze slaan we maar over :-)

Hoe gaat het allemaal bij jou?
Gaat goed vanderattenbesnuffeld.

Ik ben zo blij dat ik hiermee begonnen ben voelt echt als een bevrijding.

Nu met hormonen de opvliegers, stemmingswisselingen noem maar op bij velen

welbekend hier op het forum die horen er allemaal bij.

Huid wordt zachter, lichaamshaar wordt minder heerlijk gewoon.

Enige nadeel is de moeheid daar heb ik pittig last van dat is nare bijwerking van de medicijnen.
quote:aoibheann schreef op 25 november 2014 @ 23:33:

Ik ben zo blij dat ik hiermee begonnen ben voelt echt als een bevrijding.





Dat is mooi om te horen :-)





Op MTV is nu een nieuwe serie gestart: Laverne Cox Presents: The T word.
Alle reacties Link kopieren
Hele late reactie! Sinds kort zit ik bij een vereniging voor jongeren met vragen rondom genderidentiteit, 10 januari houden zij een nieuwjaarsborrel. Het is voor mensen tussen de 14 en 28 jaar, ik ben er ook bij! Zou leuk zijn als wat mensen van hier ook langs komen, het is via www.gjop.nl, je moet lid worden en daarna kun je je aanmelden
Ben ik een klein beetje te oud voor

Maar veel plezier
Hoi allemaal,

Ik heb speciaal voor dit topic een account aangemaakt, want ik ben als een blok gevallen voor een transman, en dat terwijl ik mezelf altijd als lesbisch beschouwde.

Gelukkig (rondedansje) worden mijn gevoelens beantwoord en ben ik, samen met hem een heel spannende tijd binnengestapt. Hij zit aan de hormonen sinds september, maar is niet geopereerd. in het leven is hij een man, maar in bed kan ik toch de seks hebben die voor mij comfortabel is.

ik wil het van de daken schreeuwen want ik ben knalverliefd, maar toch durf ik niet goed omdat ik vooral met vragen zit over mijzelf. ik heb altijd gedacht lesbisch te zijn. Dit vond ik fijn en prima. Aangezien ik absoluut geen seks zou willen met een bioman, kan ik mezelf niet classificeren als bi of pan. Toch voelt het lullig naar mijn nieuwbakken vriendje om mezelf lesbisch te blijven noemen.

toen ik er tien jaar geleden achter kwam dat ik lesbisch was, voelde ik me opgelucht. Die opluchting voel ik nu niet. En als dit serieus zou worden (zo voelt het wel), zal ik toch eens een gesprek moeten aangaan met mijn ouders en een soort nieuwe coming out gaan hebben. Hoe pak ik dit aan?



Het zit me allemaal zo hoog, ik moet dit gewoon even van me afschrijven!
Wat heerlijk voor je Tijdspaarder.

Ach dat hokje wat maakt dat toch uit, maak je daar niet druk om.

Je bent verliefd op de persoon daar gaat het om.

Geniet er van.
Het voelt geweldig, ik heb het idee dat we elkaar op alle vlakken geweldig aanvullen. Toch vind ik het een beetje moeilijk, want nu al heb ik vriendinnen die mij gaan vertellen waarom ik niet lesbisch zou kunnen of mogen zijn. Eentje gaf me zelfs de tip om het maar geheim te houden en niemand te vertellen dat hij trans is. Dat zou ik alleen doen als ik me zou schamen en dat doe ik niet.

Mijn ouders weten niet beter of ik kom met een meisje thuis. Dit is een ver van hun bed show. Ik bem bamg dat ze het niet zullen begrijpen en het raar zullen vinden.
Rare reactie van die vriendinnen..

Gewoon genieten van de verliefdheid en niet te moeilijk doen over het etiketje dat je eraan wil hangen.



Ik mag niet meer mee schrijven, mijn relatie in voorbij
Wat vervelend, vanderattenbesnuffeld! Heeft het uitgaan van je relatie iets te maken met je partners transitie, of staat dat los van elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven