Trouwkaarten

28-05-2016 16:55 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Binnenkort gaan we trouwen en de trouwkaart wordt ontworpen op dit moment.



Nu hebben wij daggasten, receptiegasten en feestgasten. En eigenlijk wil ik naar iedereen die ik ken een kaart sturen met gegevens stadhuis. Dat zouden dus vier verschillenden kaarten zijn en dus best prijzig.



Nu vind ik veel

Voorbeelden van trouwkaarten met alle gegevens erin maar niet echt voorbeelden van inlegvellen. Alleen inlegvellen voor daggasten.

Hoe hebben jullie dat gedaan?



We willen de daggasten een persoonlijk handgeschreven briefje in de kaart stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Als je voor de daggasten een apart kaartje wil maken, dan kan de rest toch gewoon op 1 kaart?



'pietje en jantje gaan trouwen op 10 juli 2016 in het stadhuis van Amsterdam.

om dit met ons te vieren nodigen wij u uit op de receptie van 16 tot 18 uur of op het huwelijksfeest vanaf 21 uur'



Er vanuit gaande dat mensen zelf mogen weten of ze op de receptie komen of op het avondfeest.

Zo hebben wij het tenminste gedaan. Als het goed is ken je de mensen die je wilt uitnodigen wel een beetje en en kan je wel inschatten of ze op de receptie of op het feest komen.

Wil jij zelf bepalen wie op receptie en wie op het feest komt, dan ontkom je er denk ik niet aan om verschillende soorten kaarten te laten drukken.
Ik zou het dan een borrel noemen, ipv een receptie
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 18:21:

[...]





Menukaarten horen op tafel, niet in een invitatie. En dan vervolgens aan anderen te laten weten dat ze weliswaar welkom zijn, maar te duur om ze écht uit te nodigen, is al helemaal not done.Kennelijk konden ze de eerlijkheid waarderen want ze kwamen vrijwel allemaal
Alle reacties Link kopieren
quote:torch schreef op 28 mei 2016 @ 19:58:

[...]



Maar dat ligt dan toch niet aan de verschillende kaarten an sich? Dan is er gewoon slecht gecommuniceerd.Op de kaarten stond het zo onduidelijk aangegeven dat het op meerdere manieren op was te vatten.
Ik vind het maar verwarrend. Wij hadden daggasten, die hadden we persoonlijk ingelicht over de dag en dat ze hele dag uitgenodigd waren en waar op welk tijdstip wat zou zijn. Dan ging er een algemene kaart naar iedereen. Tijdstip van de ceremonie, met receptie. Daar was iedereen welkom. Maar er kwamen inderdaad ook mensen feliciteren die hadden gehoord dat we gingen trouwen en die even ons even wilde feliciteren. Voor de feestgasten hadden we een apart inlegvel dat zij uitgenodigd waren om na de receptie voor het feest te blijven. Voor de daggasten gelde dit uiteraard ook maar dat was ze persoonlijk al verteld. Hierdoor hadden wij overdag 40 personen. Voor de receptie 150 want iedereen welkom en voor het feest 80.
Alle reacties Link kopieren
Wacht even. Je stuurt aan mensen een kaart die je 'mogen' feliciteren tijdens de ceremonie, maar die bied je daarna helemaal niets aan? Dus na een persoonlijke felicitatie moeten ze gelijk naar huis zonder een hapje en een drankje??

Ik vind dit echt heel gek en ook oneerbiedig; doe je moeite om erbij te zijn (bijv. vrij te nemen van je werk/oppas regen voor de kinderen etc) en moet je na een handje te schudden gelijk vertrekken!



Waarom stuur je dan die mensen een kaart???!!! Zet dan een persoonlijk bericht op facebook ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Nee toch, op een receptie krijg je toch een drankje en een bitterbal (of kaastengel, jummie)?!
Wat eten we vanavond?
quote:laurabb schreef op 28 mei 2016 @ 18:17:

Wij hebben met inlegvellen gewerkt.



Wij hadden bruiloft van 16:00-00:00 met 50 eters en 120 man voor het feest. Bij de eters hadden we menukaart erin gedaan, bij de rest de tekst als: 'we zouden jullie heel graag mee willen laten eten, maar dan gaan we helaas failliet. dit zijn de leuke restaurantjes in de omgeving... wees welkom op de ceremonie om 16:00 en de aansluitende borrel. en anders hopen we jullie om 20:00 op het feest te zien.'



Uiteindelijk kwam er alsnog ruim 100 man naar de ceremonie (hartverwarmend)

Dit kan echt niet. Ik weet dat een bruiloft om het bruidspaar draait, maar om zo duidelijk te benadrukken dat je gasten vooral zaalvulling zijn is ronduit schandalig.



Sowieso erg vreemd om gasten te hebben waarvan je weet dat ze niet uit de buurt komen en dat je ze het voor enkele uren lekker zelf laat uitzoeken
De meeste bruiloften die ik heb gehad waren trouwens gewoon in 2en verdeeld: hele dag of alleen het feest. Veel makkelijker.
Tja, ik vond het suf om ze niet de mogelijkheid te geven naar de ceremonie te komen. Heel veel mensen wilden dat kennelijk graag, want ze waren er en dat hadden ze echt niet hoeven doen. Zaalvulling waren ze zeker niet (we hadden bijvoorbeeld bij ceremonie en aansluitende borrel flink uitgepakt met drank en hapjes), we hadden ze er heel graag bij. En ik vind achteraf gezien het allerleukste van onze bruiloft nog dat ik zoveel mensen heb kunnen spreken, het was prachtig weer en we hebben heerlijk met wijn aan picknicktafels en bij een kampvuur gezeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 30 mei 2016 @ 17:00:

[...]



Dit kan echt niet. Ik weet dat een bruiloft om het bruidspaar draait, maar om zo duidelijk te benadrukken dat je gasten vooral zaalvulling zijn is ronduit schandalig.



Sowieso erg vreemd om gasten te hebben waarvan je weet dat ze niet uit de buurt komen en dat je ze het voor enkele uren lekker zelf laat uitzoeken



Eens.

Dit vind ik nou echt heel ongezellig.



Ik ben ook een keer zo voor een bruiloft uitgenodigd: voor de ceremonie, om een uur of twee, en voor het feest vanaf negen uur. Tssssk.
Wat eten we vanavond?
quote:sjalemans schreef op 30 mei 2016 @ 11:07:

Wacht even. Je stuurt aan mensen een kaart die je 'mogen' feliciteren tijdens de ceremonie, maar die bied je daarna helemaal niets aan? Dus na een persoonlijke felicitatie moeten ze gelijk naar huis zonder een hapje en een drankje??

Ik vind dit echt heel gek en ook oneerbiedig; doe je moeite om erbij te zijn (bijv. vrij te nemen van je werk/oppas regen voor de kinderen etc) en moet je na een handje te schudden gelijk vertrekken!



Waarom stuur je dan die mensen een kaart???!!! Zet dan een persoonlijk bericht op facebook ofzo..Welnee, we hadden zoveel drank en hapjes op ceremonie én feest, dat we dat hele diner eigenlijk hadden kunnen overslaan (duurde ook maar 1,5 uur). Nouja, gevalletje 'je had erbij moeten zijn...' het komt hier misschien niet over, maar het werkte prima en iedereen was meer dan goed gevuld.
Op een besloten locatie mogen mensen niet zomaar komen aanwaaien hoor...



Wij hadden twee kaarten, een voor de hele dag, een voor de avond. Daggasten waren er de hele dag en avondgasten vanaf half negen geloof ik.
Ik heb wel eens meegemaakt dat mensen bij de kerk of het stadhuis kwamen kijken bij de ceremonie en dat is een openbare locatie, dus dat mag. Ik vind dat zelf wel raar, soort bemoeiallig
quote:laurabb schreef op 30 mei 2016 @ 20:09:

Tja, ik vond het suf om ze niet de mogelijkheid te geven naar de ceremonie te komen. Heel veel mensen wilden dat kennelijk graag, want ze waren er en dat hadden ze echt niet hoeven doen. Zaalvulling waren ze zeker niet (we hadden bijvoorbeeld bij ceremonie en aansluitende borrel flink uitgepakt met drank en hapjes), we hadden ze er heel graag bij. En ik vind achteraf gezien het allerleukste van onze bruiloft nog dat ik zoveel mensen heb kunnen spreken, het was prachtig weer en we hebben heerlijk met wijn aan picknicktafels en bij een kampvuur gezeten.Het klinkt als een topdag zo! Maar de tekst in je kaart icm je post kwamen erg ongelukkig over Maar ik was er dan ook niet bij
Ik moet bekennen dat de echte tekst tactischer was opgesteld . Maar die durf ik niet neer te gooien uit angst voor herkenning
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 18:51:

[...]





Blijkbaar heb je geen idee wat een receptie is. Daar hoef je niet voor uitgenodigd te worden. Als jouw buurvrouw tegen een andere buurvrouw vertelt "Katrien gaat trouwen, en de receptie is dan en daar", dan kan die andere buurvrouw gewoon binnen komen wandelen met een bloemetje en een felicitatie. De receptie is juist het openbare gedeelte van een gelegenheid, of het nou een huwelijk, jubileum, of weer iets anders is. Iedereen die daar kennis van neemt, hoe dan ook, dient welkom te zijn als ze jou willen feliciteren.

Ben je Belgische TO? Is dit weer een verschil tussen Nederland en Belgie? Hier (Vlaanderen) is een huwelijksreceptie echt enkel op uitnodiging hoor. Daar nodig je mensen op uit die je er graag bij wil hebben maar waar je net niet close genoeg mee bent om uit te nodigen op het avondfeest. Bijvoorbeeld mensen die je kent van de sportclub of de ouders van de schoolvriendjes van je kinderen.... Ik zeg maar wat...

Wil je gewoon het paar feliciteren en een bloemetje afgeven dan ga je naar de kerk of het stadhuis, dat is het openbare gedeelte.
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 30 mei 2016 @ 20:24:

[...]





Eens.

Dit vind ik nou echt heel ongezellig.



Ik ben ook een keer zo voor een bruiloft uitgenodigd: voor de ceremonie, om een uur of twee, en voor het feest vanaf negen uur. Tssssk.

Zo stond het ook op onze kaart, Wij trouwen dan en dan om 15 uur in het gemeentehuis in plaats A. Wij willen dit met jullie vieren 's avonds vanaf 20.00 bij feestlocatie in plaats B.

Dit is redelijk gebruikelijk. Bij de ceremonie waren ook mensen die een uitnodiging hadden gekregen en die 's avonds ook nog kwamen. De meesten daarvan woonden in de buurt. Ik verwacht echt niet van je dat je eerst een half uur gaat rijden en weer terug naar huis gaat om vervolgens 's avonds nog een keer te komen.

Er waren ook andere nieuwsgierigen, kennissen van mijn ouders die een half uur moesten rijden voor een ceremonie van een half uurtje, een nicht met haar dochter omdat dochter niet voor de avond uitgenodigd was. Die laatste was echt een sneer. Klonk echt van je kunt het niet maken om haar niet uit te nodigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 31 mei 2016 @ 07:26:

[...]



Ben je Belgische TO? Is dit weer een verschil tussen Nederland en Belgie? Hier (Vlaanderen) is een huwelijksreceptie echt enkel op uitnodiging hoor. Daar nodig je mensen op uit die je er graag bij wil hebben maar waar je net niet close genoeg mee bent om uit te nodigen op het avondfeest. Bijvoorbeeld mensen die je kent van de sportclub of de ouders van de schoolvriendjes van je kinderen.... Ik zeg maar wat...

Wil je gewoon het paar feliciteren en een bloemetje afgeven dan ga je naar de kerk of het stadhuis, dat is het openbare gedeelte.Hier is dat ook wel hoor. Ik had het toch echt raar gevonden als de kennissen van mijn ouders (die uit mijn vorige post) op mijn receptie waren gekomen als we die hadden gehad. Wij hadden 's middags alleen voor de daggasten + een paar anderen die vanwege gezondheid 's avonds niet konden, die hadden we dat allemaal persoonlijk verteld, dus niet op een kaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurabb schreef op 30 mei 2016 @ 20:34:

[...]





Welnee, we hadden zoveel drank en hapjes op ceremonie én feest, dat we dat hele diner eigenlijk hadden kunnen overslaan (duurde ook maar 1,5 uur). Nouja, gevalletje 'je had erbij moeten zijn...' het komt hier misschien niet over, maar het werkte prima en iedereen was meer dan goed gevuld.



Haha nee ik reageerde op Katrien1974, waarbij niet iedereen mag komen op de receptie (vanwege de horeca ´deal´). Ik dacht dat een receptie gewoon altijd vrij toegankelijk is.

Ik vond jouw uitnodiging wel lekker duidelijk! Heel verfrissend en ik had het kunnen waarderen!
Alle reacties Link kopieren
Katrien, jammer dat je niet meer gereageerd. Maar toch nog even een serieuze vraag: Hoe ga je dat doen als mensen gewoon uit zichzelf naar de receptie komen. (bijvoorbeeld 50 ipv 40)

Bijvoorbeeld dat pietje (uitgenodigd) tegen jantje (niet uitgenodigd) zegt: "hee wat leuk! ga je ook mee naar de receptie... die is daar en daar" Jantje: "he dat wist ik helemaal niet, das gek" Pietje: "kom gewoon mee, receptie is toch voor iedereen! Even een kop koffie om bij te praten"
quote:sjalemans schreef op 31 mei 2016 @ 14:24:

Katrien, jammer dat je niet meer gereageerd. Maar toch nog even een serieuze vraag: Hoe ga je dat doen als mensen gewoon uit zichzelf naar de receptie komen. (bijvoorbeeld 50 ipv 40)

Bijvoorbeeld dat pietje (uitgenodigd) tegen jantje (niet uitgenodigd) zegt: "hee wat leuk! ga je ook mee naar de receptie... die is daar en daar" Jantje: "he dat wist ik helemaal niet, das gek" Pietje: "kom gewoon mee, receptie is toch voor iedereen! Even een kop koffie om bij te praten"Dat gebeurt gewoon niet, zoals eerder gezegd. Bij TO (en ook bij ons en nog andere forummers zoals je kan lezen) kom je niet zonder invitatie naar een huwelijksreceptie. Hier wordt ook geen koffie geschonken, wel vooral champagne (of een goedkopere variant), wijn en (meestal fancy) warme en koude hapjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjalemans schreef op 31 mei 2016 @ 14:24:

Katrien, jammer dat je niet meer gereageerd. Maar toch nog even een serieuze vraag: Hoe ga je dat doen als mensen gewoon uit zichzelf naar de receptie komen. (bijvoorbeeld 50 ipv 40)

Bijvoorbeeld dat pietje (uitgenodigd) tegen jantje (niet uitgenodigd) zegt: "hee wat leuk! ga je ook mee naar de receptie... die is daar en daar" Jantje: "he dat wist ik helemaal niet, das gek" Pietje: "kom gewoon mee, receptie is toch voor iedereen! Even een kop koffie om bij te praten"Dan krijgt TO gewoon de rekening voor de extra gasten.
The chains on my mood swing just snapped. Run.
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 31 mei 2016 @ 16:00:

[...]



Dat gebeurt gewoon niet, zoals eerder gezegd. Bij TO (en ook bij ons en nog andere forummers zoals je kan lezen) kom je niet zonder invitatie naar een huwelijksreceptie. Hier wordt ook geen koffie geschonken, wel vooral champagne (of een goedkopere variant), wijn en (meestal fancy) warme en koude hapjes.Jij schijnt niet te snappen dat je voor een receptie geen persoonlijke invitatie nodig hebt. Wél voor een diner, of een feestavond. De receptie is ervoor om iedereen die geen daggast is, de gelegenheid te geven je te komen feliciteren. Dat kan je buurvrouw zijn, of een kennis van de macraméclub, of een collega waar je verder niks mee hebt, maar die toch zijn belangstelling wil tonen. Nou zal het heus niet gauw gebeuren dat iemand die je totaal niet kent, daar binnen komt wandelen, maar het kan wél gebeuren dat mensen die je zijdelings kent, even langskomen om je geluk te wensen. En dat kunnen er 10 zijn, maar ook 20, of 40. En daar is de receptie voor.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 31 mei 2016 @ 18:57:

[...]





Jij schijnt niet te snappen dat je voor een receptie geen persoonlijke invitatie nodig hebt. Wél voor een diner, of een feestavond. De receptie is ervoor om iedereen die geen daggast is, de gelegenheid te geven je te komen feliciteren. Dat kan je buurvrouw zijn, of een kennis van de macraméclub, of een collega waar je verder niks mee hebt, maar die toch zijn belangstelling wil tonen. Nou zal het heus niet gauw gebeuren dat iemand die je totaal niet kent, daar binnen komt wandelen, maar het kan wél gebeuren dat mensen die je zijdelings kent, even langskomen om je geluk te wensen. En dat kunnen er 10 zijn, maar ook 20, of 40. En daar is de receptie voor.Ik kan dat echt nergens vinden. Heb je een bron?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven