Trouwkaarten

28-05-2016 16:55 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Binnenkort gaan we trouwen en de trouwkaart wordt ontworpen op dit moment.



Nu hebben wij daggasten, receptiegasten en feestgasten. En eigenlijk wil ik naar iedereen die ik ken een kaart sturen met gegevens stadhuis. Dat zouden dus vier verschillenden kaarten zijn en dus best prijzig.



Nu vind ik veel

Voorbeelden van trouwkaarten met alle gegevens erin maar niet echt voorbeelden van inlegvellen. Alleen inlegvellen voor daggasten.

Hoe hebben jullie dat gedaan?



We willen de daggasten een persoonlijk handgeschreven briefje in de kaart stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 31 mei 2016 @ 19:37:

[...]



Ik kan dat echt nergens vinden. Heb je een bron?



Een bron waarvoor? Dat een receptie een open gelegenheid is om iedere bekende de gelegenheid te geven te komen feliciteren?



Wat voor bron heb je daarvoor nodig? Geen etiquette geleerd thuis dan? Daar kan ik dan niks aan doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 31 mei 2016 @ 19:39:

[...]





Een bron waarvoor? Dat een receptie een open gelegenheid is om iedere bekende de gelegenheid te geven te komen feliciteren?



Wat voor bron heb je daarvoor nodig? Geen etiquette geleerd thuis dan? Daar kan ik dan niks aan doen.

Ja, een linkje waar dat in staat, dat zoek ik.



Heb je thuis nooit geleerd dat sarcasme niet zo aardig is?
Ik heb altijd geleerd dat de ceremonie (dus de daadwerkelijke huwelijksvoltrekking) openbaar is. Maar de receptie, nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 31 mei 2016 @ 19:46:

Ik heb altijd geleerd dat de ceremonie (dus de daadwerkelijke huwelijksvoltrekking) openbaar is. Maar de receptie, nooit van gehoord.



Tja, daar kan ik niks aan doen, dat jij daar nog nooit van hebt gehoord.



Recepties zijn per definitie openbaar. In die zin, dat het niet de bedoeling is dat de hele stad komt borrelen, maar wel in die zin dat iedereen die een raakpunt heeft met het trouwpaar, of de jubilaris, of welk feestvarken dan ook, op dat moment volkomen vrijblijvend de gelegenheid heeft even binnen te wippen, te feliciteren en weer te vertrekken na een kop koffie of een drankje. Dat kunnen dus ook mensen zijn die geen kaart hebben ontvangen, maar anderszins van je huwelijk (in dit geval) hebben gehoord en die zich betrokken genoeg voelen om even een felicitatie te komen brengen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Oef ik wist niet dat recepties op uitnodiging zijn

Ik ben weleens bij een trouwreceptie langs gegaan met een bosje bloemen met kaart als ik wist dat kennis / collega ging trouwen.



Bij familie weleens meegemaakt dat er dubbel zoveel op receptie kwam dan verwacht (werkt in het onderwijs en ouders kwamen nog persoonlijk feliciteren).



Wellicht misschien een dorps aangelegenheid om onuitgenodigd langs te komen? (ons kent ons)



Ik zou geen inlegvel doen, maar aparte kaarten.

Heb je al bij online 'uitnodiging trouwkaart' aanbieders gekeken? Daar vind ik de prijs meevallen en dan kan je een gratis proefdruk vooraf aanvragen (bij sommige zelfs twee als je twijfelt).
quote:pejeka schreef op 31 mei 2016 @ 19:55:

[...]





Tja, daar kan ik niks aan doen, dat jij daar nog nooit van hebt gehoord.



Recepties zijn per definitie openbaar. In die zin, dat het niet de bedoeling is dat de hele stad komt borrelen, maar wel in die zin dat iedereen die een raakpunt heeft met het trouwpaar, of de jubilaris, of welk feestvarken dan ook, op dat moment volkomen vrijblijvend de gelegenheid heeft even binnen te wippen, te feliciteren en weer te vertrekken na een kop koffie of een drankje. Dat kunnen dus ook mensen zijn die geen kaart hebben ontvangen, maar anderszins van je huwelijk (in dit geval) hebben gehoord en die zich betrokken genoeg voelen om even een felicitatie te komen brengen.

Je hebt het nu al tig keer uitgelegd. Ik begrijp wat je zegt. Maar ik geloof je niet. Daarom vraag ik om een bron.



Jij zegt dat een receptie openbaar is. Ik zeg dat alleen de huwelijksvoltrekking openbaar is (bron bijvoorbeeld hier: http://www.gemeentebeek.n ... product/huwelijk_249.html).

Wie heeft er gelijk? Geen idee maar het zou wel helpen als je nou eens zou vertellen waar ik dat na kan lezen, in plaats van blijven benoemen dat het zo is. Waarom zou ik jou moeten geloven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 31 mei 2016 @ 20:07:

[...]



Je hebt het nu al tig keer uitgelegd. Ik begrijp wat je zegt. Maar ik geloof je niet. Daarom vraag ik om een bron.



Jij zegt dat een receptie openbaar is. Ik zeg dat alleen de huwelijksvoltrekking openbaar is (bron bijvoorbeeld hier: http://www.gemeentebeek.n ... product/huwelijk_249.html).

Wie heeft er gelijk? Geen idee maar het zou wel helpen als je nou eens zou vertellen waar ik dat na kan lezen, in plaats van blijven benoemen dat het zo is. Waarom zou ik jou moeten geloven?



"Openbaar" tussen aanhalingstekens dus. Het is inderdaad niet de bedoeling dat mensen die je totaal niet kent, daar op de borrel komen. Maar de receptie is het gedeelte van de dag waarop mensen die jou op welke manier dan ook kennen, verder niet expliciet zijn uitgenodigd, maar wel van hun belangstelling blijk willen geven, daartoe de gelegenheid hebben.



En als jij die manieren niet van thuis hebt meegekregen (wat bij mij thuis vanzelfsprekend was), het zij zo. Neem ik jou niet kwalijk, maar dan weet je gewoon niet hoe het werkt bij officiële gelegenheden. Leerpuntje?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:levim schreef op 31 mei 2016 @ 20:04:

Oef ik wist niet dat recepties op uitnodiging zijn

Ik ben weleens bij een trouwreceptie langs gegaan met een bosje bloemen met kaart als ik wist dat kennis / collega ging trouwen.



Bij familie weleens meegemaakt dat er dubbel zoveel op receptie kwam dan verwacht (werkt in het onderwijs en ouders kwamen nog persoonlijk feliciteren).



Wellicht misschien een dorps aangelegenheid om onuitgenodigd langs te komen? (ons kent ons)



Ik zou geen inlegvel doen, maar aparte kaarten.

Heb je al bij online 'uitnodiging trouwkaart' aanbieders gekeken? Daar vind ik de prijs meevallen en dan kan je een gratis proefdruk vooraf aanvragen (bij sommige zelfs twee als je twijfelt).Je hebt het dan ook goed gedaan. Gewoon je belangstelling laten blijken tijdens de receptie, ook al ben je geen officieel genodigde, bosje bloemen mee, en even feliciteren. Daar is een receptie voor.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 31 mei 2016 @ 20:11:

[...]





"Openbaar" tussen aanhalingstekens dus. Het is inderdaad niet de bedoeling dat mensen die je totaal niet kent, daar op de borrel komen. Maar de receptie is het gedeelte van de dag waarop mensen die jou op welke manier dan ook kennen, verder niet expliciet zijn uitgenodigd, maar wel van hun belangstelling blijk willen geven, daartoe de gelegenheid hebben.



En als jij die manieren niet van thuis hebt meegekregen (wat bij mij thuis vanzelfsprekend was), het zij zo. Neem ik jou niet kwalijk, maar dan weet je gewoon niet hoe het werkt bij officiële gelegenheden. Leerpuntje?Of jij weet niet hoe het hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 31 mei 2016 @ 20:29:

[...]



Of jij weet niet hoe het hoort.Dat betwijfel ik. Maar hé, stel dat je buurmeisje trouwt, en je krijgt geen persoonlijke kaart, ga vooral geen bloemetje brengen op de receptie. Ook al vind je haar nog zo aardig en wil je van je belangstelling blijk geven: NIET doen. Gewoon NIET. En dan je thuis wijsmaken dat je de etiquette hebt gevolgd. Veel plezier.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 31 mei 2016 @ 20:34:

[...]





Dat betwijfel ik. Maar hé, stel dat je buurmeisje trouwt, en je krijgt geen persoonlijke kaart, ga vooral geen bloemetje brengen op de receptie. Ook al vind je haar nog zo aardig en wil je van je belangstelling blijk geven: NIET doen. Gewoon NIET. En dan je thuis wijsmaken dat je de etiquette hebt gevolgd. Veel plezier.Waarom doe je zo flauw en neerbuigend?
quote:pejeka schreef op 31 mei 2016 @ 19:39:

[...]





Een bron waarvoor? Dat een receptie een open gelegenheid is om iedere bekende de gelegenheid te geven te komen feliciteren?



Wat voor bron heb je daarvoor nodig? Geen etiquette geleerd thuis dan? Daar kan ik dan niks aan doen.Ik heb heel wat bruiloften gehad en recepties waren alleen voor mensen die een kaart hadden gekregen met locatie er op. Dus misschien ben je zelf wel mis
Ik heb het hele internet afgezocht. Je hebt geen gelijk hoor
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook absoluut niet gebruikelijk om aan te komen waaien op een receptie.. alleen nog maar meegemaakt op uitnodiging. Dus wellicht is het regio gebonden? En etiquette gaat over beleefdheid en omgangsvormen waarbij je rekening houdt met de gevoelens van anderen en de gebruiken in een bepaalde cultuur, dus niet over star vasthouden aan een regeltje... leerpuntje?
Alle reacties Link kopieren
Maar even voor de goede orde: er zijn hier dus mensen die ook een kaart sturen naar mensen die alleen welkom zijn tijdens de ceremonie? (die op zich al openbaar is) En die mensen mogen dan niet op de receptie en het feest komen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Puntpaprika schreef op 31 mei 2016 @ 22:54:

Hier is het ook absoluut niet gebruikelijk om aan te komen waaien op een receptie.. alleen nog maar meegemaakt op uitnodiging. Dus wellicht is het regio gebonden? En etiquette gaat over beleefdheid en omgangsvormen waarbij je rekening houdt met de gevoelens van anderen en de gebruiken in een bepaalde cultuur, dus niet over star vasthouden aan een regeltje... leerpuntje?Ja, want waarom zou je anders een kaart sturen naar iemand als die niet op de receptie of op het feest mag komen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe allemaal.

Wij hadden 1 kaart met alle tijden van alles wat er gebeurt op zo'n dag.

Wij hadden receptie, warm en koud buffet en feest op dezelfde locatie.

Kom wanneer je wil. Wil je alles meemaken, prima. Wil je alleen een feestje, ook goed. Wil je lekker aanschuiven na je werkdag, gezellig!

Het was een geweldige dag! Alles verliep soepel en op rolletjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjalemans schreef op 01 juni 2016 @ 09:48:

Maar even voor de goede orde: er zijn hier dus mensen die ook een kaart sturen naar mensen die alleen welkom zijn tijdens de ceremonie? (die op zich al openbaar is) En die mensen mogen dan niet op de receptie en het feest komen?!Uiteraard, want een trouwkaart is niet expliciet een uitnodiging, maar vooral een kennisgeving van het (voorgenomen) huwelijk. Dus zo'n kaart stuur je aan iedereen die je op de hoogte wilt stellen van je trouwplannen, en dat kunnen ook mensen zijn die je niet als gast verwacht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 01 juni 2016 @ 10:01:

[...]





Uiteraard, want een trouwkaart is niet expliciet een uitnodiging, maar vooral een kennisgeving van het (voorgenomen) huwelijk. Dus zo'n kaart stuur je aan iedereen die je op de hoogte wilt stellen van je trouwplannen, en dat kunnen ook mensen zijn die je niet als gast verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven