Verliefd op huisgenoot

15-10-2023 22:49 3294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ja dat heb ik weer :(.

Ik ben via mijn bedrijf in een andere stad/ander land ondergebracht. Vanwege de hoge huurprijzen in een gezamenlijke woning met collega's. Helemaal prima hoor, het is een prachtig huis en de mannen zijn fantastisch. Het zijn echte heren, we hebben het samen gelijk goed gevonden en het is gezellig.

Een van de mannen trok gelijk mijn aandacht, het is echt oprecht een lieve man en we hebben veel lol en goede gesprekken samen. Afgelopen week hadden we een spelletjesavond met zn drieën. Ik zei dat ik een beetje verdrietig was over iets, dat ik slecht sliep. en deze man zei: dan slaapt ge vannacht toch bij mij?

Zo gezegd zo gedaan. Het was een heerlijke nacht, geen seks (al lag dat niet aan mij). De hele nacht hebben we lepeltje lepeltje gelegen en heeft hij mijn hand vast gehouden. Het was echt heel lief. De volgende ochtend heeft hij ontbijt gemaakt en hebben we samen in bed ontbeten en nog weer even geknuffeld. Daarna samen naar werk gegaan.

Daarna hebben we gewoon elke dag gewerkt samen, goede gesprekken gevoerd, zijn uit geweest etc, maar er is niks meer gebeurd.

Tja en nu!? We wonen tenminste voor het komende jaar samen én werken samen. Ik heb vlinders in mijn buik, ik zou het liefst elke avond weer op zijn deur kloppen, maar doe dat niet omdat het me toch niet handig lijkt.

Ik merk wel dat hij veel naar me kijkt hij raakt me veel aan, denk niet perse dat dit gevoel eenzijdig is. Maar ik ben bang als ik een move maak het onze relatie zou kunnen verpesten. Misschien denkt hij dus hetzelfde en schiet dit sowieso niet op.

Het kan ook zijn dat hij mij gefriendzoned heeft hoor, dat zou ik wel jammer vinden. Ik weet gewoon even niet wat het handigst is.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zijn deur kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Yakuzakiko schreef:
15-10-2023 22:50
Ik zou op zijn deur kloppen.
Ja
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren
Zal ik dat zo dan maar gaan doen? Haha, hij ligt al te slapen, durf ik dat? En dan morgen weer samen naar werk? Ik wil gewoon niks verpesten, hij is echt te lief.
Alle reacties Link kopieren
:flirting: TVP


Ik zeg ook doen. Aan de andere kant: een jaar samenwonen én werken is wel héél lang en intens als het misloopt
.
Alle reacties Link kopieren
Heb in een ver verleden ook zoiets gehad. Vanaf de 1ste dag dat ik hem zag vond ik hem al leuk. We werkten samen en sliepen in het zelfde gebouw. In de avond vaak, met andere collega's, op zijn kamer film kijken of met elkaar naar de kroeg. Iedereen zag dat er meer speelde tussen ons en we hadden het ook gewoon heel erg fijn samen. Als er wat alcohol in zat waren we via SMS heel open over onze gevoelens. Maar de volgende dag op het werk waren we weer gewoon collega's.

Nooit hebben we beide nuchter onze gevoelens naar elkaar uit kunnen spreken. Jaren later, allebei ander werk en torn we elkaar weer tegen kwamen hebben we het voor het eerst naar elkaar uitgesproken dat we dus verliefd op elkaar waren, maar beide te schijterig waren om de 1ste stapte zetten.

In die tijd is er nooit wat gebeurd. Geen seks of gezoend. Maar we hebben toen voor het allereerst seks met elkaar gehad en dat voelde gelijk erg fijn en vertrouwd. Maarja, hij is inmiddels getrouwd. Wel zijn we beide blij dat we eindelijk onze gevoelens hebben kunnen uiten, wel 20 jaar te laat.

Dus lang verhaal kort, ik zou op zijn deur kloppen en je gevoelens naar hem uiten. Je wil geen 20 jaar wachten en erachter komen dat hij je ook leuk vond toen. Nu actie ondernemen. Is wat ik zou doen als ik 20 jaar terug in de tijd kon gaan.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Alle reacties Link kopieren
*Bladora* schreef:
15-10-2023 22:58
Zal ik dat zo dan maar gaan doen? Haha, hij ligt al te slapen, durf ik dat? En dan morgen weer samen naar werk? Ik wil gewoon niks verpesten, hij is echt te lief.
Ja! Dit is het enige juiste :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Beter nu een blauwtje lopen, dan de liefde van je leven mislopen. Als hij echt zo lief is, laat hij je vast in je waarde.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit heeeeel lief om te lezen!!

Klop op zijn deur :heart:

En ik herken je nick, herinner me je topics, en vind het om één of andere reden heel fijn om je ontwikkeling en voortgangen te lezen. You go girl :P
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Leuk! ❤️ Gewoon zeggen wat je voelt. Als het niks is van zijn kant, weet je dat ook en kun je verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen partypooper zijn maar je woont er net, ik herken je nick ook.
Ik zou dus eerst even goed kijken wat de dynamiek in het huis is en wat voor type het is.
Ik zou zeker niet nu al bij hem blijven slapen, echt wat dacht je.
Gewoon even rustig je tijd nemen. Je woont nog een jaar met die man en andere mannen samen, ik zou echt eerst even rustig aankijken hoe het allemaal gaat.
Hoe gaan ze met vrouwen om, wat voor vrouwen komen er nog meer of wat speelt er op liefdesgebied, hoe zijn de onderlinge verhoudingen, etc.
Als het leuk is kun je altijd nog met hem aanhaken.
Ik krijg er geen goed gevoel bij, sorry.
Ik zou me vooral op het overwinnen van je alcoholverslaving, en dus jezelf, richten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu zeker niet op zijn deur gaan kloppen, op dit tijdstip. Die man slaapt mogelijk al, hij kan dan nauwelijks bepalen op dat moment wat hij hiervan vindt.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
15-10-2023 23:31
Ik zou me vooral op het overwinnen van je alcoholverslaving, en dus jezelf, richten.
Ik ben sober en trots. Die alcohol is uit de deur gegooid.
*Bladora* schreef:
15-10-2023 23:35
Ik ben sober en trots. Die alcohol is uit de deur gegooid.
Dan ben je nog steeds niet van je verslaving af. Al helemaal niet als het zo kort geleden is dat je droog staat.
Een relatie met een man/vrouw beginnen is een mooie afleiding van dat waar het echt om gaat: je herstel, therapie en stabiliteit.
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele man gaat vriendschappelijk met z'n collega een nachtje lepelen in bed.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
15-10-2023 23:37
Dan ben je nog steeds niet van je verslaving af. Al helemaal niet als het zo kort geleden is dat je droog staat.
Een relatie met een man/vrouw beginnen is een mooie afleiding van dat waar het echt om gaat: je herstel, therapie en stabiliteit.

100% eens.
Je woont er net, doe ff rustig en richt je op je herstel.
Alle reacties Link kopieren
Als hij je leuk vind is dat over een maand nog wel zo. Ik zou eerst eens rustig hem leren kennen en de sfeer in huis aftasten. Als het uit gaat zit je nog wel 24/7 met hem opgescheept (thuis en werk). Sowieso lijkt me een relatie met een directe collega niets (arme huisgenoten en collega's)
Alle reacties Link kopieren
Tvp ;)
Ik snap ook niet waarom je zo snel wilt. Dat je huisgenoten bent is juist een supermooie manier om elkaar heel ongedwongen te leren kennen.

Je gaat toch niet zo laat op de avond bij iemand naar binnen vallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeker niet te hard van stapel lopen nu. Je zit er net. Hij loopt (als het goed is) niet weg.
Alle reacties Link kopieren
*Bladora* schreef:
15-10-2023 23:35
Ik ben sober en trots. Die alcohol is uit de deur gegooid.

Dat je er zo over denkt is zorgelijk. Ik ben het met Moi eens, richt je op jezelf en het aanpakken van je problemen. Het is al meer dan genoeg uitdaging om tijdens een verhuizing, ook nog eens naar het buitenland, plús nieuwe baan, stabiel te worden. Niet blijven, maar eerst worden en dan nog zien te blijven.

Natuurlijk, je kunt je meteen afhankelijk maken van de eerste de beste man die je een beetje lief aankijkt, lekker vluchten, maar daar los je niets mee op.
In het kader van zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Drie maanden geleden dronk je nog zoveel dat je niet eens meer drinken werd. Je had flessen drank in het bos verstopt zodat je tijdens het uitlaten van de hond door kon blijven drinken, je fietst (o.a.) om drank te kopen, je kreeg stevige medicatie voor de detox, je hebt in deze korte periode minimaal 1 terugval gehad en de cgt duurt minimaal een jaar. Daarbij ben je in die 3 maanden naar het buitenland verhuisd, heb je een nieuwe baan, kruip je bij een collega in bed omdat je verdrietig bent en niet kan slapen (mooi thema voor de therapie).
Je hebt pas net de eerste stap gezet.
Zorg dat je een ander niet nodig hebt om voor jezelf te zorgen en je achter te verschuilen. Volbreng je therapie en wees daar eerlijk en kijk dan over een jaar eens waar je staat, of je nog steeds sober bent en of je ruimte hebt voor een ander in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
15-10-2023 23:03
:flirting: TVP


Ik zeg ook doen. Aan de andere kant: een jaar samenwonen én werken is wel héél lang en intens als het misloopt
Ik had niet geloept. Maar nu ik de reacties na mij lees ben ik het met hen eens: rustig aan. Beter niet deze avond.

Dus bij deze kom ik terug op mijn eerdere post.
.
Alle reacties Link kopieren
Oh. Ik herken je nu aan je nick. Ik denk dat het ook beter is om je op je herstel te richten. 2 maanden geleden had je nog een terugval. Je bent er (helaas) nog lang niet. Wat dat betreft ben ik het eens met S-Groot hierboven.

In een labiele bui, bij een collega in bed kruipen, lijkt me niet heel verstandig, in jouw situatie. Daarnaast kan het ook problemen opleveren. Een jaar is ontzettend lang, op het moment dat de relatie verstoord is door een kortstondige fling.

Ik denk dat het voor jou beter is, om zo stabiel mogelijk te leven, om zo de kans op een terugval, zo klein mogelijk te houden.

Ik vind het tricky dat je jezelf na zo’n korte tijd al sober noemt.

Succes en geniet lekker daar in het buitenland :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven