Verliefd op huisgenoot

15-10-2023 22:49 3294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ja dat heb ik weer :(.

Ik ben via mijn bedrijf in een andere stad/ander land ondergebracht. Vanwege de hoge huurprijzen in een gezamenlijke woning met collega's. Helemaal prima hoor, het is een prachtig huis en de mannen zijn fantastisch. Het zijn echte heren, we hebben het samen gelijk goed gevonden en het is gezellig.

Een van de mannen trok gelijk mijn aandacht, het is echt oprecht een lieve man en we hebben veel lol en goede gesprekken samen. Afgelopen week hadden we een spelletjesavond met zn drieën. Ik zei dat ik een beetje verdrietig was over iets, dat ik slecht sliep. en deze man zei: dan slaapt ge vannacht toch bij mij?

Zo gezegd zo gedaan. Het was een heerlijke nacht, geen seks (al lag dat niet aan mij). De hele nacht hebben we lepeltje lepeltje gelegen en heeft hij mijn hand vast gehouden. Het was echt heel lief. De volgende ochtend heeft hij ontbijt gemaakt en hebben we samen in bed ontbeten en nog weer even geknuffeld. Daarna samen naar werk gegaan.

Daarna hebben we gewoon elke dag gewerkt samen, goede gesprekken gevoerd, zijn uit geweest etc, maar er is niks meer gebeurd.

Tja en nu!? We wonen tenminste voor het komende jaar samen én werken samen. Ik heb vlinders in mijn buik, ik zou het liefst elke avond weer op zijn deur kloppen, maar doe dat niet omdat het me toch niet handig lijkt.

Ik merk wel dat hij veel naar me kijkt hij raakt me veel aan, denk niet perse dat dit gevoel eenzijdig is. Maar ik ben bang als ik een move maak het onze relatie zou kunnen verpesten. Misschien denkt hij dus hetzelfde en schiet dit sowieso niet op.

Het kan ook zijn dat hij mij gefriendzoned heeft hoor, dat zou ik wel jammer vinden. Ik weet gewoon even niet wat het handigst is.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Merkimer schreef:
24-03-2024 12:16
.

Je had hier een tijdje een meid die constant topics onder een nieuwe Nick opende over gewicht achtige dingen en langzaam maar zeker kwam dan steeds hetzelfde patroon naar boven. Die zocht hier een fix om met haar ongezonde eetgedrag bezig te zijn en kreeg dan weer een ban zodra ze werd herkend. Het is gewoon zelfdestructief gedrag wat we hier niet zouden moeten willen faciliteren.
Als je het over Benthe hebt, moet je echt iets aan je geheugen doen.
Want die zocht geen fix, maar een uitlaadklep. En daar werd (ook?) steeds van alles ingevuld door forummers, wat op heel bijzondere manieren voor sommigen waarheid werd. Wat zij ook schreef.
En ze heeft wel bans gekregen, soms ook voor achteraf bedachte regels, maarts na haar permaban gewoon weggebleven op het openbare gedeelte van het forum hoor.

Zelfdestructief gedrag is forummen misschien volgens sommige definities sowieso. Je kan ook vrijwilligerswerk gaan doen, of buikspieroefeningen. Het forum kan natuurlijk wel destructief zijn. Als jij je daar druk om maakt is de oplossing simpel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
24-03-2024 12:45
Precies.
Met een paar verslaafden in je omgeving kun je het verloop zo uittekenen.
Yep familielid van me. Was ook als je het eenmaal zag een kwestie van 1 en 1

En heb er zelf ook ervaring mee maar dan toen ik net op het forum zat. Was 19 (ben inmiddels een 40+er) en onwijs verliefd op een onbereikbare kerel die mij niet zag staan. Ook ik heb ADHD (inmiddels prima onder controle met medicatie) maar dat wist ik toen nog niet. Had een redelijk raar leven met wisselende contacten en een enorm gevoel van leegheid er onder. Viel steeds op onbereikbare kerels. En toen ben ik een topic gestart destijds (voor je me gaat staffen dit is dus ruim 20 jaar en tig nicks geleden) dat ik verliefd was op mijn collega. En dat liep op een gegeven moment niet meer synchroon met de realiteit zullen we maar zeggen. Maar het was een verslaving op zich om over m te schrijven en met m bezig te zijn in mijn hoofd.

Sorry noem het projectie maar ik zie TO in dit topic vrijwel exact dezelfde verheerlijking toepassen.
Alle reacties Link kopieren
@feow ik ga niet zeggen over wie ik het heb want ik vind dat niet zo netjes en het is ook niet relevant voor mijn voorbeeld wiens naam en rugnummer er aan hing.
Alle reacties Link kopieren
Projectie, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
dweedledee schreef:
24-03-2024 13:12
Projectie, inderdaad.
Kan zijn, toch volgt ze de gebaande paden.
Alle reacties Link kopieren
dweedledee schreef:
24-03-2024 13:12
Projectie, inderdaad.
Prima. Ik hoop voor TO dat ik er dik naast zit. Ondertussen heb ik net zoveel recht op een mening in dit topic. Maar zal het feestje hier verder niet verpesten. Blijf vooral lekker aan de lippen van TO en haar avonturen hangen.

Ik zeg nergens dat ze het verzint want daar heb ik geen bewijs voor. Maar ik geef aan dat er wel degelijk een alternatieve realiteit kan lopen en ben niet de enige forummer die iets vermoed in die strekking.

En over uitlaatkleppen gesproken dat zoekt TO hier ook. Een uitlaatklep voor haar zelfdestructieve patronen. En ik haalde aan dat als het om een andere vorm van zelfdestructief gedrag gaat je daar dan een ban voor krijgt. En dat ik het apart vind dat dit dus wel gewoon mag. Want zoals al eerder gezegd is dit topic leest alsof je een trein op een betonnen muur af ziet denderen.
merkimer wijzigde dit bericht op 24-03-2024 13:41
47.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/x8F0JYmzfKM?si=E2x0zNb-tL1GIoGd

Deze was net op kink FM in de auto. Wel toepasselijk. En nog Vlaams ook...

K's choice - Not an addict
Merkimer schreef:
24-03-2024 13:21
dit topic leest alsof je een trein op een betonnen muur af ziet denderen.

Voor mij komen al haar avonturen zo over. Ze leest als Nippertje Bov: je weet al dat er een (volgende) rampzalige toestand zal volgen.

En toch hoop ik ooit te lezen dat ze de rust heeft die ze verlangt en haar leven op de rit.
Alle reacties Link kopieren
Merkimer schreef:
24-03-2024 12:16
TO is verslaafd. Hier uit zich dat in verslaafd aan aandacht en dat mensen aan haar lippen hangen voor wat er zomaar ineens welja uit het niets nu toch weer haar is overkomen. Amper zelfreflectie. Ze doet niks met tips. Lief dagboek meer is het niet. Maar als wij met zijn allen blijven voeden dan zijn wij gewoon haar wijntje. Simpel zat.

+1
Alle reacties Link kopieren
Bladora, heb je het artikel uit de link ook gelezen?

Je maakt jezelf heel kwetsbaar in wat je hier deelt van je persoonlijkheid, gedrag en belevenissen op het forum, ook al vertel je (terecht) niet alles.

Want je merkt dat je jezelf niet allleen blootstelt aan meelevende of juist helpende spiegelende feedback waar je iets mee kan, maar ook "kritische" -al dan niet gefundeerde- overtuigingen/ (voor- en ver)oordelen en meningen van mensen gaat krijgen, die zelf heel anders in elkaar zitten, een heel ander leven leiden, geen verstand van hebben en vanuit daar hun visie op jou projecteren (en vinden dat je zou moeten luisteren en handelen naar hun goede raad).

Ik denk dat je er meer aan hebt om je te verdiepen in hoe je zelf in elkaar zit, de - niet geringe- invloed van AD(H)D op je persoonlijkheid en keuzes, gedrag en gedachten, gevoelens en behoeften.
En liever te rade gaat bij je therapeut en (vorige) professionals als het gaat om medicatie (en die betrokken waren bij je afkickproces).

Ben even benieuwd wat die medicatie was, die het bedrijf verboden heeft?
Is het een soort van Ritalin, methylphenidaat oid?
Niet iedereen reageert even goed op div medicatie, dus als die je kreeg (en nu niet meer "mag"?!) je teveel afvlakte en extreem moe of zombie-achtig maakte, was dit misschien niet het aangewezen soort voor jou, of misschien de dosis te hoog?

Het is me niet duidelijk wat/ waarom je werkgever daar iets over te zeggen heeft, laat staan verbieden. Hoogst ongebruikelijk.
Ik snap nog dat in dit werk een snelle mind/ handelen, die scherpte en een "hyperfocus" juist een pré is (en in die zin heb je al dan niet bewust werk gekozen waarin je de voordelige kant van ADHD ten positieve kunt inzetten).

Gezien alleen al een oa doktersverklaring nodig is om sommige ADHD-medicatie mee op vakantie naar andere landen te nemen, kan ik me nog iets voorstellen dat het een probleem kan zijn in bepaalde landen/ het land waar je nu woont en werkt?
(Ik weet hier te weinig van, maar begrijp dat die medicatie stimulerende (pep)middelen zijn, vergelijkbaar met speed, en dat laatste valt dan onder verboden middelen misschien?)

Je geeft hier weinig info over, hoe en waarom dat voor jou door het bedrijf verboden is, dus gebaseerd daarop lijkt het me het een zeer ongepaste en onwenselijke inmenging in je privéleven, zeker als jij persoonlijk voor je eigen welzijn en gezondheid baat hebt bij medicatie. En jou dat onthouden wordt in het belang van het bedrijf?!

"Snelle" en hoogpresterende branches staan ook in eigen land bekend om cokegebruik onder werknemers en allerlei andere drugs (oa op de Zuidas), als stimulerend en (tijdelijk) concentratie- en prestatieverhogend middel.

Hoe dan ook, blijf svp heeeel ver weg van coke!!!!!
Niet eenmalig, niet "recreatief", gewoon NIET!

Zie oa deze link die ik vond over AD(H)D en methylphenidaat vergelijkbaar is aan coke, beide psychostimulerende middelen en beider uitwerking verschilt op mensen met ADHD dan zonder ADHD.

www.pdd-nos.nl/columns/2011col/col_jan_11.html

Ook is al langer bekend dat bijv (medicijnen)studenten zonder adhd bijv methylphenidaat gebruiken als pepmiddel.

Is het in jouw branche en bedrijf "gebruikelijk" dat mensen coke gebruiken, zijn er daarom drugstests door het bedrijf?

Ben je je ervan bewust en op de hoogte dat veel onbehandelde ADHD'ers bewust of onbewust dit soort middelen gebruiken als "zelfmedicatie"?
En niet zozeer/ alleen uit verhoogde verslavingsgevoeligheid, maar ook omdat het helpt/ werkt omdat hun brein anders reageert op stimulerende middelen dan anderen, namelijk "rustig in het hoofd" worden (waar niet-adhd'ers dus hyper zouden worden).

Het is moeiijk te bevatten, maar kinderen met adhd krijgen dus medicatie die vergelijkbaar is met (hoge) dosissen "speed", om rustig van te worden?
Waar andere volwassenen en kinderen dus hyperaktief en hyperónrustig van worden?

Het is de moeite waard om uit te zoeken voor jezelf welke medicatie evt wél een goed effect op jou heeft en jou helpt functioneren in je werk en privéleven zónder dat je er megasloom/ moe en afgevlakt van wordt.

Begrijp svp dat het feit dat ze jou medicatie ontzeggen plús het feit dat er blijkbaar wél gemakkelijk aan coke en/of andere drugs te komen is (en alcohol altijd en overal wel verkrijgbaar & geaccepteerd is) voor jou om 2 redenen linke soep is: vanwege verhoogde verslavingsgevoeligheid door oa ADHD verstoorde behoefte aan/met dopamine (en dopamine-serotoninebalans) én omdat de werking van bepaalde middelen dus ook idd "werken" (als zelfmedicatie soortgelijk effect hebben).

MAAAAAAR: die drugs dan wel mét allerlei schadelijke gevolgen (die medicatie niet lijkt te hebben, tenminste ik lees in het artikel dat die medicatie ook op lange duur bijv het verslavende effect daaraan niet optreedt).

Voor zover ik het begrijp obv mijn beperkte kennis is er dus verschil met niet-adhd-ers is als het gaat om verslaving, vooral als het gaat om het (tegengestelde) effect van stimulerende (pep)middelen op een adhd-er: die voelt zich dan (eindelijk) rustig en normaal functionerend (dus juist niet opgejaagd en druk/snel/impusief meer).

Alcohol is voor zover ik begrijp geen pepper maar een "downer", dus iets heel anders, maar ook daarvan zou je kunnen zeggen dat het door menig adhd'er een vorm van zelfmedicatie is om hoofd en lijf te kalmeren (eerder effect heeft op serotonine-aanmaak en -balans, en zijdelings op serotonine-dopaminebalans, op een andere manier "rustgevend" en oa invloed op stemming en slaap enzo).

Ik zet -net als meer mensen hier- dus grote vraagtekens bij dat verbod van je werkgever op de eerder voorgeschreven medicatie.
En dan nog, was dat ADHD-medicatie of een middel ter ondersteuning van afkickproces van alcohol oid?

Reageer je niet goed op dit ene ADHD-medicijn, zijn er nog andere, kort- of langwerkend, waar je misschien wel goed op reageert.
Allereerst waar jij baat bij hebt voor jouw functioneren en welbevinden in je privé leven, natuurlijk!
Daarnaast hoeft dat dus niet nadelig te zijn op je professionele functioneren, omdat deze ene je sloom en slaperig maakte..

Hoe lang gebruikte je dat medicijn eigenlijk al voordat het verboden werd?
Soms moet je eerst (weken?) wennen voordat het gewenste effect optreedt, kan zelfs eerst eea verergeren voordat het "aanslaat", soms is de dosis te hoog/laag/ moet je opbouwen en uitvinden wat werkt voor jou.

Grijp die therapie aan om je te verdiepen in je eigen mechanismen en issues en constructieve manieren van hoe ermee om te gaan.
Als medicatie daarbij ondersteunt, kom dan voor jezelf op tov je bedrijf en denk allereerst aan wat joúw leven(skwaliteit) ten goede komt!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Lorem_Ipsum schreef:
24-03-2024 12:35
Er is in dit topic een groep die dingen afdoet als de kift of zure spruitjeslucht (no pun intended) als mensen kritiek leveren. Zo van, ja jullie zijn allemaal nou eenmaal helemaal ingekakt, dan begrijp je dat “wilde” leven van de TO niet. Lekker lachen om alle truttige opmerkingen van de viva-dames. Ach, welja. Iedereen komt hier wat anders doen op zo’n forum.
Er zit ook nog iets tussenin. Ik had nogal moeite met het belachelijk maken van to en de reacties van 'ik zou zelf nooooit'...
Ik vind het verhaal niet zo gek of bedacht overkomen.
Wat niet wegneemt dat het niet fijn overkomt, en dat je zin krijgt om advies te geven.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
24-03-2024 22:14
Er zit ook nog iets tussenin. Ik had nogal moeite met het belachelijk maken van to en de reacties van 'ik zou zelf nooooit'...
Ik vind het verhaal niet zo gek of bedacht overkomen.
Wat niet wegneemt dat het niet fijn overkomt, en dat je zin krijgt om advies te geven.
Belachelijk maken is niet leuk nee.
Alle reacties Link kopieren
Beste Bladora,

Je topic heeft inmiddels de 3000 postings ruimschoots overschreden en dat is voor ons een reden om een slotje te plaatsen.
Het staat je uiteraard vrij om een nieuw topic te openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Maar er staat nu geen slotje
Alle reacties Link kopieren
Op naar deel 2 :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Als Bladora verstandig is, laat ze het hierbij.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat ze, met meer dan 3000 posts aan reacties, ruim voldoende input heeft om, als ze dat wil, daar verder met haar therapeut mee aan de slag te gaan en de daarbij passende keuzes te maken in haar leven.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
25-03-2024 14:56
Als Bladora verstandig is, laat ze het hierbij.
Tja, verstandig is nou niet het eerste dat in me opkomt bij dit topic.

Maar inderdaad, ik denk dat de ontwikkelingen in dit topic wel afgerond zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon van je af blijven praten Bla als je daar behoefte aan hebt, nu of later. Het staat een ieder vrij om niet te reageren.
You're not wrong, you're an asshole

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven