vreemdgaan in slechte relatie mag?

21-07-2014 23:49 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jarenlang geen gelukkig huwelijk. Er zijn nauwelijks nog gezamenlijke interesses. Mijn man wil niet zo veel, leeft niet echt en ik voel me soort gevangen. Een paar jaar geleden heeft mijn man mij behoorlijk slecht behandeld toen ik het gevoel kreeg dat hij meer om een buurvrouw gaf dan om mij en hem daarmee confronteerde. Ik was toen mega onzeker maar er knapte iets in mij toen ik me bedacht hoe rot hij me begandelde. Ik ben nog niet toe aan scheiden (onze kinderen en ouders gaan t vreselijk vinden), dus ik heb daar nog wat tijd voor nodig. Ondertussen kom ik genegenheid en liefde tekort. Er is nu iemand in mijn leven die me weer laat lachen, me mooi laat voelen. Ik ben niet verliefd, maar merk wel dat ik hem beter wil keren kennen. Moet ik nu stiekem afspreken met hem, mag ik mezelf dat stukje ontspanning gunnen met mogelijk een romance of een flirt of moet ik dit proces uitzitten en braaf wachten tot ik ook formeel vrij ben? Wat vinden jullie?

(Als ik dit zou bespreken met mijn man gooit hij me meteen de deur uit, zero tolerance)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je iets doen wat jou juist zo gekwetst heeft? Dat is niet eerlijk lijkt mij! Sluit eerst gewoon dit huwelijk af en zie dan verder , volgens mij is het nu meer een uitvlucht of een wraakactie waar je achteraf spijt van krijgt!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Is dit een serieuze vraag?

Dat geeft mijns inziens weer hoe dom je bent.
quote:frizzy123 schreef op 21 juli 2014 @ 23:49:

(onze kinderen en ouders gaan t vreselijk vinden)En hoe gaan jullie kinderen en ouders het vinden als ze horen dat jullie gaan scheiden omdat jij vreemdging?
Alle reacties Link kopieren
'Mag ik vreemdgaan' is een vreemde vraag. Ten eerste omdat het niet bij wet verboden is, ten tweede omdat je zelf ook wel weet hoe stevig de mening van velen hierover is.



Bedoel je niet eerder: 'ik ben van plan om vreemd te gaan, maar heb daar een heel goede reden voor (slechte relatie), is het dan niet of minder erg?' Wil je een soort bevestiging van anderen van een keuze die je allang gemaakt hebt?



Is je huidige relatie nog te redden? Zo nee, waarom dan niet eerst dat afsluiten en daarna verder kijken wat je met je leven wilt? Wil je de regelmaat, de welvaart, de sociale contacten etc niet verliezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 22 juli 2014 @ 06:27:

Gaan we ' meeste stemmen gelden' doen?
Als je relatie slecht is moet je scheiden. En dan kun je er ook lustig op los neuken met wie je maar wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je topictitel al niet: je vraagt of je mag vreemdgaan. In de OP stel je dat je man zero tolerance hanteert. Van hem mag het dus niet, want hij wijst je de deur. Met hem ben je wel getrouwd, maar als ik nu zeg dat je vooral je goddelijke gang moet gaan, verweer jij je straks met het excuus "dat het van satan wél mocht"?



Gek toch als je dit leest? Je bent een volwassen vrouw. Misschien een idee om de daarbij behorende verantwoordelijkheid te pakken aangezien je een gezin hebt.
Alle reacties Link kopieren
Waar satan staat bedoel ik uiteraard saran. Telefoon maakte er iets minder vriendelijks van.;-)
Ik heb ook je andere topic gelezen, en waarom dan nog twee kinderen nemen met die man? Je had toch al weg kunnen gaan na ėėn kind? En hoe was hij dan voordat jullie eerste kind er was? Kwam zijn gedrag naar buiten toen jullie eerste kind geboren was?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat mensen jaren in een ongelukkig huwelijk blijven hangen.

Jij zegt dat je man niet leeft maar je bent er zelf ook schuldig aan.
Alle reacties Link kopieren
Walgelijk, vreemdgaan valt nooit te relativeren. Als je relatie werkelijk zo dramatisch is dan zet daar sowieso een punt achter.



Overigens vraag ik me af of de relatie werkelijk zo door en door slecht is dat vreemdgaan gerelativeerd en zelfs goedgepraat wordt, zoals hier geschetst wordt. Mijn ex deed dat ook, die heeft me maandenland overal slecht zitten maken en de relatie die wij destijds hadden als iets verschrikkelijks gelabeld. Ik was een tiran. Zo slecht hadden wij (en vooral zij) het niet en dat was achteraf alleen maar om haar eigen avontuurtjes en vreemdgaan goed te praten.



Verder, het gras is altijd groener bij de buren, en zo.
Alle reacties Link kopieren
Vreemdgaan is bijna een garantie voor een vechtscheiding. En dan heb jij absoluut niets meer te zeggen, dan maakt het niet uit of je er aan toe bent, het overkomt je gewoon.



Ik denk dat je er veel beter aan doet om eerst je oude relatie af te ronden.



Denk jij nu echt dat je ouders en kinderen er over 5 of 10 jaar anders over denken dan dat ze nu zouden doen bij een echtscheiding ?

Kulsmoesjes.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je eerst met je huidige huwelijk kapt. Verwerk dat eerst, voordat je aan iets anders kunt beginnen. Kans op slagen van goede relatie met deze man is nihil omdat je het oude niet eerst verwerkt en afsluit voor jezelf, niet slim.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Je mag alles wat je voor jezelf kunt verantwoorden. Dus de vraag stellen aan anderen is een beetje vreemd.

Tegelijkertijd zou je verrast kunnen zijn over hoeveel je kunt bereiken met eerlijk zijn en communiceren.

Slechts een idee.
Één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Als je werkelijk om je kinderen geeft ga je normaal scheiden in plaats van vreemd te gaan en een vechtscheiding te starten. Liever dat ouders uit elkaar gaan omdat het op is dan omdat moeders vreemdging en dus zowel vader als de kinderen verraadde. Want als je kinderen hebt en je gaat vreemd bedrieg je ook de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 22 juli 2014 @ 09:02:

Als je werkelijk om je kinderen geeft ga je normaal scheiden in plaats van vreemd te gaan en een vechtscheiding te starten. Liever dat ouders uit elkaar gaan omdat het op is dan omdat moeders vreemdging en dus zowel vader als de kinderen verraadde. Want als je kinderen hebt en je gaat vreemd bedrieg je ook de kinderen.+1
Ik word slecht behandeld in mijn relatie maar mijn ouders en mijn kinderen willen graag dat ik slecht behandeld blijf worden daarom blijf ik in de slechte relatie.



Ik ben kwaad dat mijn man meer om de buurvrouw lijkt te geven en daarom vind ik het goed om een aantal jaren later zelf iemand te nemen die mijn oh zo slechte leven een heel klein beetje leuker kan maken en dat is gerechtvaardigd want daarmee herstel ik het zo mooie evenwicht in "onze relatie".



Ik vraag op het viva-forum of dat mag want ik probeer voor mijzelf krom te praten wat recht is maar als ik nou heel erg zielig ben mag het van een paar mensen vast toch wel en anders ben ik nog zieliger.



Ik beschuldig mijn man van passiviteit en daarom open ik een post over hoe passief ik zelf wel niet ben door geen beslissingen te nemen, mij slecht te laten behandelen en al mijn beslissingen af te laten hangen van mijn ouders, mijn kinderen, overmacht van iemand leuk vinden, de slechte relatie waar ik in zit en niet uit wil en het viva-forum behalve dat ik zelf keuzes maak op een verantwoorde manier waarop ik niet alles buiten mijzelf leg en behalve datgene wat er alleen toe doet in de relatie namelijk van mijn man. En als enige oplossing draag ik aan om ook mijn man slecht te gaan behandelen want dat mag nu want dat deed hij ooit ook bij mij.



Oh Jolly.
Ja echt, dat iemand denkt dat in een slechte relatie zitten goed is voor de kinderen... Dat je eigen ouders vinden dat je in een slechte relatie moet blijven zitten. Echt, hoe kan iemand dat denken. Nee het is niet goed om je kinderen het voorbeeld te geven hoe je je slecht moet laten behandelen om vervolgens de ander ook slecht te gaan behandelen. Lekker ieder voor zich, twee mensen die elkaar niet kunnen luchten of zien zometeen, die van elkaar verwijderd raken en dat noemt men dan een gezin.
Tuurlijk mag je vreemdgaan, lekker flirten, je weer mooi voelen en een romance beleven. Meid, ga lekker je gang, wat jij wilt.



En wat lost dat thuis op? Of ga je bij je man weg, zodra je met je nieuwe lover zeker weten gaat samenwonen? Van het ene gespreide bedje in het volgende. Zoiets? Nee, dat gaan je ouders en vooral je kinderen leuk vinden, maar he, als jij maar gelukkig bent toch?
Alle reacties Link kopieren
Of zsm scheiden, of je nog even inhouden,hoe moeilijk kan het zijn.

En gebruik de kinderen niet als smoes om nu nog niet bij hem weg te gaan, je bent bang voor de praktische en financiele zorgen,maar doe dan niet alsof het 'voor de kinderen' is.

Maak een keus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders zaten ook in een passieve relatie, mijn sm ging ook vreemd, mijn sv wist dit min of meer wel. Mijn sz las per ongeluk een mail van sm aan haar lover. Mijn sz is zo boos op mijn sm dat ze haar liever niet meer ziet, contact is dus minimaal nu. Daarna is pas de scheiding ingezet maar ook pas nadat sz haar examens had gehad... Eerst maar zo normaal mogelijk doorleven... Natuurlijk... Maar goed. De scheiding was goed, nodig. Ze zijn beide opgebloeid en veel actiever geworden.

Dat vreemdgaan niet. Dat heeft meer stukgemaakt dan mijn sm lief was. Ze verloor namelijk haar dochter.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:teedeekaa schreef op maandag 21 juli 2014 23:57 Ik heb zelf meer respect voor mensen die het fatsoen hebben hun oude relatie af te ronden voor ze aan een nieuwe beginnen maar je moet doen wat je zelf wilt. Als jij een vechtscheiding wilt (ook zo leuk voor je kinderen ) moet je vooral vreemdgaan+1
Ga dan in godsnaam bij elkaar weg!! Omdat anderen het verschrikkelijk vinden? Je bent er toch zelf ook nog?

Als je om wat voor reden dan ook toch maar bij elkaar blijft (wat ik dus écht niet snap!) dan zou ik het mijn man wel zeggen, dat je van plan bent om een relatie met een ander aan te gaan. Dan kan hij namelijk ook nog bepalen of hij nog bij je blijven wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven