Vriend doet niks in het huishouden

04-01-2014 23:25 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik hier geen felle reacties op ga krijgen maar ik moet het even kwijt en meningen van andere hierover horen.



Ik woon een jaar samen met mijn vriend in ons appartement. Hiervoor heb ik al een paar maanden in zijn oude appartement gewoond. In die tijd had ik geen baantje en gestopt met mijn opleiding, ik ben toen voor hem gaan koken en poetsen (hij at bij zijn ouders iedere dag + zijn moeder maakte het huis schoon) dat voelde heel logisch voor mij omdat ik geen werk/studie had en hij wel fulltime werkt.



Maar nu wonen we al meer dan een jaar in ons nieuwe appartement en ben ik begonnen aan een nieuwe hbo opleiding waarvoor ik dagelijks 3 uur moet reizen. Ik dacht dat we de taken wel zouden verdelen en hebben hier ook over gesproken. We waren het er over eens dat we alles gewoon goed samen gingen bij houden. Alleen blijkt het in de praktijk anders te gaan. Het komt er op neer dat ik eigenlijk alle dagelijkse dingen doe; koken, afwassen, de was doen etc. Enige vaste taak die hij doet is het verschonen van de kattenbakken maar het zijn dan ook zijn katten maar dit is maar 1x per week. Koken kan hij volgens hem niet waardoor het de bedoeling was dat hij de afwas zou afdrogen; daarna werd het dat hij de afwas in het afdruiprek zou laten opdrogen en daarna op zou ruimen.De laatste tijd komt dit er eigenlijk ook niet meer van... en sta ik het maar zelf op te ruimen.