Wat gebeurt er als je niet 'op zoek' bent?

07-09-2007 19:04 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
Alle reacties Link kopieren
Hoe ouder je wordt hoe kieskeuriger je wordt, hoe meer je je vrienden hun relaties bekijkt hoe meer eisen je gaat stellen aan die van jezelf ....... als je jong bent "loopt het zoals het loopt " maar nu moet iemand helemaal op één lijn zitten wil de first date een vervolg krijgen.

denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
@blijfgewoonbianca. Mannen zijn te aardig he ? Het is trouwens echt leuk om te doen bij zo'n arrogante trut die dat nog nooit meegemaakt heeft, kan ik je vertellen.



Ik ben ook met het actieve daten gestopt, en natuurlijk is dat wat saaier, maar het geeft wel heel veel rust en ook kracht dat ik niemand nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet jij of iemand een arrogante trut is en niet een onzekere vrouw met een aangenomen houding ? En vertellen ze naderhand ; gohhhhhhhhh, dat was de eerste keer ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dat onder TE aardig valt...... het is namelijk nogal wat om de eerste stap te nemen , die moeite mag hoe dan ook best beloond worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2007 @ 14:32:

Hoe ouder je wordt hoe kieskeuriger je wordt, hoe meer je je vrienden hun relaties bekijkt hoe meer eisen je gaat stellen aan die van jezelf ....... als je jong bent "loopt het zoals het loopt " maar nu moet iemand helemaal op één lijn zitten wil de first date een vervolg krijgen.

denk ik.
Ja, dat klopt wel ja. Merk het vooral erg aan mezelf. Na één date weet ik ook al voldoende. Oké, er kunnen er meer volgen, maar dan weet ik eigenlijk zelf al beter en is het misschien meer seksgericht? Vrij direct weet je al of je op dezelfde golflengte zit met iemand. Daar komt ook nog eens bij dat nu ik al jaren zelfstandig ben, alleen woon en alles 'voor elkaar' heb..ik niet gemakkelijk zomaar iemand meer toelaat. Hij moet echt van goede huizen komen wil ik ook echt onder de indruk zijn en het het wat wil toevoegen aan mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
ik meng me gewoon maar even er tussen .

zit dit topic te lezen en ik herken wel veel dingen.....

Bij mij is het zo dat gevonden worden wel erg leuk is maar niet altijd werkt.

De mannen die mij leuk vinden ,die vind ik nou net niets aan ,proberen van alles dmv bioscoopje ,etentje enz.. ik probeer dan wel positief te zijn want je weet nooit maar dan zit ik weer s;avonds thuis en denk ik nee.... het is hem echt niet ! Ik vind xxx veel leuker maar die ziet mij niet staan.... Ik heb dit echt al drie keer gehad . komt dat jullie nou niet bekend voor???

Waar ligt dat dan aan?
Alle reacties Link kopieren
Lelie1 schreef op 14 september 2007 @ 14:47:

[...]





Ja, dat klopt wel ja. Merk het vooral erg aan mezelf. Na één date weet ik ook al voldoende. Ja , of dat dénk je ....Oké, er kunnen er meer volgen, maar dan weet ik eigenlijk zelf al beter en is het misschien meer seksgericht? Vrij direct weet je al of je op dezelfde golflengte zit met iemand.Ik weet niet welke criteria jij aanhoudt, maar hélemaal op elkaars golflengte zitten zitten is er dus één ? Daar komt ook nog eens bij dat nu ik al jaren zelfstandig ben, alleen woon en alles 'voor elkaar' heb..ik niet gemakkelijk zomaar iemand meer toelaat. Hij moet echt van goede huizen komen wil ik ook echt onder de indruk zijn en het het wat wil toevoegen aan mijn leven.gewoon lief en gezellig is niet genoeg ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
[quote]jose12 schreef op 14 september 2007 @ 14:58:

Ik vind xxx veel leuker maar die ziet mij niet staan..quote]



en waarom benader je xxx dan zelf niet ? die denkt misschien ; ze gaat met zoveel mannen naar de film , die zit niet op mij te wachten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja , turlijk dat heb ik ook al wel gedaan maar ik heb 1x gewoon duidelijk te horen gekregen . ik wil niks ik wil geen relatie. en nu heb ik er 1 op het oog( het lijkt wel keuring hihiih) waar ik het 2 avondjes gezellig mee gehad heb gewoon in de kroeg ,maar daar durf ik het niet tegen te zeggen..... ,bang voor afwijzing??? ik weet niet
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je tegen die man zeggen dan ? Jullie gaan toch met elkaar om ? Wil je verkering aan hem vragen , ofzo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lelie1 schreef op 14 september 2007 @ 14:47:

[...]





Ja, dat klopt wel ja. Merk het vooral erg aan mezelf. Na één date weet ik ook al voldoende. Ja , of dat dénk je .... De eerste indruk is vaak wel juist toch, dat bedoel ik meer.

Oké, er kunnen er meer volgen, maar dan weet ik eigenlijk zelf al beter en is het misschien meer seksgericht? Vrij direct weet je al of je op dezelfde golflengte zit met iemand.Ik weet niet welke criteria jij aanhoudt, maar hélemaal op elkaars golflengte zitten zitten is er dus één ? Op één golflengte zitten is natuurlijk een breed begrip, maar dat is zeker een must, dat dat aanwezig is.

Daar komt ook nog eens bij dat nu ik al jaren zelfstandig ben, alleen woon en alles 'voor elkaar' heb..ik niet gemakkelijk zomaar iemand meer toelaat. Hij moet echt van goede huizen komen wil ik ook echt onder de indruk zijn en het wat wil toevoegen aan mijn leven.gewoon lief en gezellig is niet genoeg ? Nee, gewoon lief en gezellig is zeker niet genoeg, want dan kan ik geloof ik wel een relatie aangaan met de halve wereld..

@-(
Alle reacties Link kopieren
Lelie , welke eisen stel jij dan aan een toekomstige partner............. en stel nou dat je nou helemaal geilverliefd wordt op iemand die heel anders is ; laat je dien lopen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hm goede vraag Bianca, mijn eisenlijstje is misschien ook best hoog. Of misschien ook niet, ik weet dat niet. Ik wil graag een man die (sociaal)intelligent is, humor heeft, kan reflecteren, zelfstandig is en weet wie hij is.

Ook al is dit rijtje eisen die ik nu noem niet al te lang, maar mocht er iets ontbreken van één van deze, dan vraag ik me wel sterk af of een relatie zal werken. En laat ik niet vergeten te noemen dat er uiteraard ook nog die chemische klik moet zijn. Ik moet natuurlijk ook nog eens bloedgeil kunnen worden van hem.



En? Haalbaar? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lelie, heel zwart wit en tussen de regels door, zoek je een fysiek aantrekkellijke , zelfverzekerde, intelligentie man, met vlotte babbel waar je niet voor hoeft te zorgen. Daar zullen er wel een hoop vrijgezel van zijn denk ik ja, zoveel vrouwen willen dat niet :)
Alle reacties Link kopieren
Hm, ja Vent, zo zou je het kunnen stellen. Wel is het reflectiepuntje een hele belangrijke hoor. Iemand die trouwens mij ook 'doorziet', dat is belangrijk.



Veel vrijgezel? Nou, niet wat ik ontmoet dus.



Als troost eet ik nu maar een zalmsalade.. Mmm!! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ben JIJ een goeie vangst , lelie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Weer een goede vraag Bianca en ik kan daar wel (na even over je vraag te hebben nagedacht) een 'ja!' op zeggen. Ik vind dat ik goed in elkaar zit. Natuurlijk ook m'n kuren, maar als die man is zoals mijn 'lijstje', dan hoeft dat niet problematisch te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij bent ervan overtuigd dat jij alleen bij zo'n type man past ? ( dat is namelijk wat anders dan graag zo'n type willen )



Maar welke "kuren " sta je die ander toe om te hebben ? En.............. haak je niet op die kuren af als die zich op eerste avond openbaren ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat ik een bepaald type nodig heb ja. Om dingen leuk te houden, maar vooral omdat mijn ervaring is dat ik dan al snel niet begrepen word of ik compleet over iemand heen wals als hij bepaalde eigenschappen niet bezit. En ja, ik wil natuurlijk zo'n type die dat bezit, want dan pas kan een relatie leuk zijn voor me.



Natuurlijk mag een ander ook kuren hebben! Graag zelfs, helemaal niet erg. Helemaal afhankelijk van welke kuren het zijn hoef ik daar natuurlijk niet perse bij een eerste date op af te knappen nee. Gelukkig kan ik wel wat verder kijken dan wat iets op het eerste gezicht lijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@lelie, het gaat er niet om of het problematisch is, gaat erom of die man niet liever een even zo goede vangst wil en kan krijgen, met minder kuren, met strakker lichaam, die beter kan koken, etc.etc.



Concluderend : Nee als je niet zoekt wordt het niks. Onze gezellige gebonden vrienden en vriendinnen zeggen dat alleen om van ons dating gezeur af te zijn..



Of is het meer een raar bijgeloof dat meer vertrouwen geeft aan 'toevallige' ontmoetingen ? Een geloof in het Noodlot dat de Ware zal laten ontmoeten.. ?
Alle reacties Link kopieren
Vent70 schreef op 14 september 2007 @ 16:28:

@lelie, het gaat er niet om of het problematisch is, gaat erom of die man niet liever een even zo goede vangst wil en kan krijgen, met minder kuren, met strakker lichaam, die beter kan koken, etc.etc.

Kijk, en daar gaat het nu net om. Zo'n man moet mij juíst daarom leuk vinden! :)
Bij mij was het zo! Ik was blij met mijn vrijgezelle situatie en leventje, en toen kwam ik mijn huidige vriend tegen.

En die voldeed niet echt aan mijn ideaalplaatje.

Maar het voelde gewoon goed. Het voelde fijn om naast hem te staan! Heel primair.
Alle reacties Link kopieren
hahaha lelie, dan moet je wel heeeeeeel goed zoeken :) Denk dat je het beste alle 3 miljard even af moet gaan...misschien is er eentje ...ergens.
Alle reacties Link kopieren
En bedankt hè Vent, dát biedt perspectieven ;-)



Nee hoor, zonder gekheid. Ik weet zeker dat er een man is die mij juist zo leuk gaat vinden om wie ik ben. Inclusief de nukken. En zeg nou zelf, die bezit iedereen toch?
Alle reacties Link kopieren
Elize26 schreef op 07 september 2007 @ 20:32:

Gewoon niet op zoek gaan en geduld hebben. Dan weet ik zeker dat je hem tegen komt!




Dit hoor ik heel vaak mensen zeggen. Dat er wel iemand rondloopt waar je toevallig tegenaan zal lopen... hoezo? Is er een soort voorbeschikking dat alle mensen ter wereld al in paren zijn ingedeeld? Er zijn toch ook mensen die alleen blijven, wel of niet na relaties...?



Ik vind dat dus een romantische dooddoener.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven