Wat vinden jullie hiervan?

21-04-2014 11:23 429 berichten
Even een update in mijn OP. Mede door alle lieve berichtjes die ik hier gekregen heb ben ik in gaan zien dat ik in een hele ongezonde relatie zat. Inmiddels ben ik bij mijn partner weggegaan
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en knuffels, deze kan ik op dit moment heel goed gebruiken.



Ben heel erg zenuwachtig, heb een brok in mijn keel die ik niet weg geslikt krijg. Maar ik voel me ook wel een soort van sterk dat ik voor mezelf gekozen heb. In gedachten ben ik al bij hem weg, nu alleen nog de laatste stap nog, en dat is daadwerkelijk weggaan.



Ik put zoveel kracht uit jullie berichtjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi To, komen je zus en haar man nog? Waarschijnlijk ben ik mosterd maar heb je al je spullen gepakt?

Mocht hij dan vervelend worden kan je gewoon je koffer pakken en weg.



Ik vind je echt heel dapper en ik hoop dat je vanaf nu een heerlijk leven krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO een hele dikke voor jou. Wat goed dat je het besluit genomen hebt om bij hem weg te gaan. Heb het hele topic vanmorgen doorgelezen en moet er steeds aan denken, log nu speciaal in om toch even te reageren. Je neemt het juiste besluit, echt. Makkelijk is het niet, maar echt, hij verdient jou gewoon niet! Sterkte!!
Lieve TO, wat stoer van je! Ik leef met je mee en wens je alle kracht toe!

Weet je zeker dat je alle belangrijke spullen uit huis hebt?



Sieraden die belangrijk zijn, foto's met emotionele waarde?

Paspoort, bankgegevens?



Ik hoop dat je weer ruimte zal krijgen om adem te halen, om jezelf weer te zijn. Ik hoop dat je die cursus gaat doen die je graag wilde.



Sterkte met vertellen, zorg alsjeblieft dat je dat niet in je eentje doet.



Alle reacties Link kopieren
Cross the street and walk in the sun.

Nee, het wordt niet allemaal gelijk en in 1 keer 'goed'. Dat hoeft ook niet. Misschien komen er zoveel dingen boven van die 2 decennia. Dus zie het realistisch. Die brok mag blijven zitten in je keel. De zenuwen hoeven niet weg. Maar doe wat je moet doen, om weer jezelf te kunnen zijn. Je verdient het!!

En blijf schrijven en leunen hier en op mensen IRL. Je staat NIET alleen!!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Even snel een berichtje van mij, hij is nu even niet thuis





Ik heb nu even lekker een muziekje opgezet voor de afleiding, even tot rust komen met mijn lievelingsmuziek



Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie lieve woorden en knuffels en ik wil jullie ook bedanken dat jullie me hebben laten inzien dat het idd niet normaal is om zo behandeld te woorden. Soms denk ik nu hoe heb ik het zolang allemaal goed kunnen vinden, altijd praten ik het wel goed voor hem zowel naar mezelf als naar mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Hey meid,

Even een dikke smak voor jou, in deze tijd!! Heb groot respect voor je, hoe je nu echt doordrongen bent van: DIT wil ik gewoon niet meer, het is klaar! En je post is zeer helder en goed leesbaar hoor, kan je woord voor woord volgen.



Je hebt echt de power, laat gewoon je hart spreken! Je weet wat je wilt, en niks kan hij zeggen om je daarvan af te brengen. Jij bepaalt!! Dat is het fijne van deze tijd, hoe naar ook: je ogen zijn geopend en dat geeft al de vrijheid waar je zo naar verlangt, om weer je EIGEN leven te leiden. Je ziet het misschien niet zelf, maar de grootste stap heb je al gezet.

Het tegen hem zeggen is alleen nog een kwestie van formaliteiten, want je hart heeft al lang gezegd wat het wil. Koers daarop. En focus je op de toekomst, what's next? Na je het tegen hem zei?



Dikke kus, en ga ervoor lieverd. We zijn er, en helpen je op afstand, en ik ben nog blijer dat je je familie in vertrouwen nam en ze achter je staan! Durf op ze te leunen.

En als je wilt, lees ook het topic van Ernani: Verbaal geweld, einde relatie? voor als je power en inzichten kunt gebruiken.

Je staat niet alleen!



XXX
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Lieve Esmesas, sterkte morgen. Fijn dat je niet alleen bent.



En voor daarna wens ik je alle geluk van de wereld.



Kus van Bella.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Net je hele topic gelezen en wat doe je het goed. Tip voor het gesprek: blijf bij je boodschap en herhaal die bij elke vraag: ik ga bij je weg want ik ben niet meer gelukkig met jou.

Bij elke vraag of sneer of dreigement herhaal je dat, ga het niet verder uitleggen, geef geen voorbeelden, ga je niet verdedigen en vraag hem niets. Gewoon melden dat je bij hem weggaat omdat je niet meer gelukkig met hem bent. Al moet je het tien keer zeggen, dit is je boodschap en meer heb je hem niet te vertellen.



En ik snap de knoop in je maag helemaal, ik voel hem plaatsvervangend met je mee, maar het gaat goedkomen. Over een possje, sneller dan je misschien denkt, ben je zo vrij en opgelucht. Dikke knuffel van mij, weet dat er veel mensen voor je aan het duimen zijn morgen!
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Esmesas, wat heb ik ongelooflijk veel respect voor jou!! Ik ben zo blij dat je voor jezelf gaat kiezen en dat je zo daadkrachtig knopen aan het doorhakken bent! Ook al een coach geregeld en alles.



Ik wil je voor morgen heel erg veel sterkte wensen, laat je niet gekmaken door al het gedrag wat hij eventueel uit de kast gaat trekken. Heel erg fijn dat je zus en zwager er morgen bij zijn, dat heb je goed geregeld allemaal.



Je klinkt al zoveel krachtiger dan in je eerste berichtjes, het gaat helemaal goedkomen allemaal!

Wat ben jij in een paar dagen ongelooflijk gegroeid zeg!



Misschien vreemd om van een vreemde te horen maar ik ben echt trots op jou na het lezen van je laatste bericht.



Wat fijn dat je zus en zwager er morgen bij zijn en dat je ouders klaar staan om je op te vangen.



Ik hoop dat je beseft hoe ongelooflijk sterk je bent. Jij hebt nog een lange weg te gaan om alles wat je de afgelopen jaren hebt meegemaakt een plekje te gaan geven, maar de grootste stap heb je genomen.



Ik wil je heel veel sterkte toewensen voor morgen! Maar vooral een heel gelukkig leven ná morgen, want dat gaat er zeker komen!



Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben vroeger een aantal jaren getrouwd geweest met een man die heel sterk doet denken aan jouw man. Hij als middelpunt van de wereld, het draaide altijd om hem. Geen greintje empathie met andere mensen. Bij hem weggaan was mijn allerbeste beslissing ooit. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
To wat ben jij dapper!

Eén ding is zeker je toekomst zal beter worden dan het verleden was.
Even een kort berichtje van mij
Alle reacties Link kopieren
Lieve Esmesas, allereerst een big hug.

Je zit nu op een punt dat je misschien niet alle peptalk die ik je op het punt sta te geven, kunt horen. Misschien is dat hopeloze gevoel en die onmacht even sterker.

Blijf daar maar even bij...



Maar ergens vandaag probeer je te realiseren dat er niks verloren is. Dat je toch weer een stap dichterbij bent, waar je naartoe wilt: je wilt weg. Daaraan is niks veranderd, helemaal niks. Dan kan hij nog zo vaak op de motor stappen en wegsjezen. Jij weet wat je wilt, meis.



En waarom niet een briefje achterlaten?

Weggaan zonder gesprek, als niks anders werkt?

Waarom wil je het gesprek met hem aangaan?

Waarom niet je boeltje pakken en weggaan?

Waarom wachten op deze vent, die letterlijk en figuurlijk niet op jou wacht?



Again, nu zit je even stuk, en ik voel je wanhoop en je pijn in je post . Maar probeer ergens vandaag misschien een stukje buiten te lopen, of desnoods op de WC even een stil moment voor jezelf te hebben, waarin je jezelf laat doordringen dat er niets veranderd is, dat jij nog steeds wilt wat je wilt. Dat hij daarop kan reageren hoe hij doet, maar dat jij dit plan gaat doorzetten. Dit is de weg die jij voor jezelf inslaat, waar je zijn goedkeuring noch toestemming voor nodig hebt uiteindelijk.

Probeer vanuit die plek plan B te verzinnen, dat je naar je doel leidt. JIJ hebt nog steeds alle touwtjes in handen omtrent jóuw beslissing, jóuw toekomst. Geef ze niet aan hem.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan. Hij ontloopt jouw famillie en ik heb het gevoel dat hij toch niet gaat luisteren.

Wat moet je anders doen? Maanden wachten, tot hij een keer tijd heeft?

Je kan je leven niet stil zetten voor hem.



Kan je hem niet onverwachts overvallen? Ik bedoel dat zus en zwager onverwachts langs komen en dat je het dan verteld. Het perfecte moment hiervoor bestaat toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je post nog een keer gelezen. Je vraagt je af wat je fout hebt gedaan. Niks! Hij neemt je niet serieus, hij loopt weg als je famillie komt en dan komt hij thuis en praat niet eens tegen je.



Hoe kan jij dit dan volwassen oplossen? Dat kan niet als hij niet wil communiceren. Ga gewoon weg!



Het komt over of je steeds banger en onzekerder wordt en dat snap ik. Maar het wordt er ook niet beter op als je blijt.

Voor je het weet is er weer een maand voorbij. Kies voor jezelf. Je bent hem niks verschuldigd.
Je spullen pakken en vertrekken. Gewoon weggaan. Ik denk dat hij wel eens heel vervelend kan gaan reageren. Jullie zijn niet getrouwd? Geregistreerd partnerschap oid?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon gaan en telefonisch vertellen dat het over is. Is normaal niet de manier, maar als het alternatief is dat je het face tot face moet doen met niemand in de buurt, met het risico dat hij je niet laat gaan of iets aandoet, dan is dat echt wel gerechtvaardigd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon weggaan. Wat was je oorspronkelijke plan? Tijdelijk bij je zus en zwager gaan wonen? Doe dat dan nu meteen. Neem je belangrijke spullen mee en vertrek. Laat een brief voor je ex-vriend achter en trek de deur achter je dicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 28 april 2014 @ 10:44:

Inderdaad gewoon gaan en telefonisch vertellen dat het over is. Is normaal niet de manier, maar als het alternatief is dat je het face tot face moet doen met niemand in de buurt, met het risico dat hij je niet laat gaan of iets aandoet, dan is dat echt wel gerechtvaardigd.





Dit.

Dagje vrij nemen (of ziekmelden) op je werk als je zeker weet dat hij de hele dag niet thuiskomt.

Spullen pakken.

Briefje achterlaten.



Deur dicht.



Heb ik ook ooit zo gedaan, omdat ik wist dat ik anders wéér in elkaar geslagen zou worden.



Blijf daarna uit beeld.

Geen telefoon opnemen, zorg eventueel voor een schuiladres waar hij je niet kan vinden.



Je hoeft het nu niet meer netjes af te ronden.

Dat heeft hij verspeeld.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat de anderen zeggen en dat jij je dit nog moet afvragen verbaasd mij dan weer. Ga, nu, pak gewoon je spullen en ga weg daar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet netjes en dus kan jij het niet netjes afronden. Hij zal je daar gewoon geen kans toe geven. Wat niet wegneemt dat hij je dit later wel met liefde zal inwrijven en jou de schuld zal geven. Jij moet echt snappen dat hij de baas is en dat hij bepaalt hoe de zaken lopen.En dat lukt hem toch? Nu toch ook weer? Want jij hebt gewoon weer naar hem geluisterd en wie zit nu wederom braaf in haar onmacht op zijn bank in zijn huis? Jij.

Denk erom : Jij bent zijn bezit, punt uit.



En niets is tot nu toe toch echt eerlijk en fatsoenlijk gelopen? En dan zou het verbreken van deze relatie wel zo verlopen? Waarom streef je daar nog naar? Het gaat nu toch om jou?



Loop bij die loser weg, daar heb je echt al het recht toe.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven